Turapaska Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kittys

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Hikinen. Nyt suihkuun.
Enthu

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Pää hajoaa... pitäisikö hakeutua mielenterveystoimistoon...

Edit: Suositelkaa joku jtn hyvää terapeuttia joka osais hoitaa
tätä syvää pidempään jatkunutta masennusta...
nojoojust

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Enthu kirjoitti:Pää hajoaa... pitäisikö hakeutua mielenterveystoimistoon...

Edit: Suositelkaa joku jtn hyvää terapeuttia joka osais hoitaa
tätä syvää pidempään jatkunutta masennusta...
Kannattaa aloittaa juuri sieltä mielenterveystoimistosta/terveyskeskuksesta. Varsinaiset terapiat ovat kalliita, ja KELA korvaa niitä vain jos henkilöllä on vähintään puolen vuoden aktiivinen hoito takana psykiatrisella poliklinikalla. Eli homma toimii niin, että aluksi hoidetaan oireet mahdollisimman hyvin pois, jotta masentunut ihminen jaksaa käydä läpi rankan terapiajakson, ja terapia puolestaan on keino päästä pois oman ajattelumaailman noidankehistä ja siten estää masennuksen uusiminen.

Itse puhun kyllä myös lääkkeiden puolesta, sillä sen jälkeen kun minulle sopiva lääkitys löydettiin, aloin ymmärtää että masennukseni on ollut todella paljon pidempiaikainen vaiva kuin mitä itse olin huomannut. Lapsenakin välillä mietin, että miksi olin niin "laiska", etten "viitsinyt" edes leikkiä, nyt tiedän vastauksen.

Oikean lääkityksen löytäminen puolestaan on niin pitkä ja vaikea prosessi, että pelkästään siihen menee vähintään tuo puoli vuotta psykiatrisen polin asiakkaana. Sopivan hoidon kyllä itse tunnistaa, sillä vaikka elämäntilanne pysyisi ennallaan ja itsessään aiheuttaisi esim. ahdistusta, niin ahdistuksesta huolimatta sitä jaksaa paljon enemmän. Itse huomasin, että en edes ollut varsinaisesti terapian tarpeessa enää siinä vaiheessa, kun sitä hoidossani mietittiin. Kykenin ihan omin voimin käymään läpi ne ongelmat maailmankuvassani, jotka aiheuttivat masennusta, ja nyt opettelen elämään huomattavasti entistä elämääni mukavammassa maailmassa.
slam

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja slam »

irmelianneli kirjoitti:
Hih, ostin asunnon vuokrattuna, ja tänään kävin tiukkana vuokraemäntänä irtisanomassa kaksi viehkoa opiskelijatypyä sieltä.. Kyllähän nuo hyvin ottivat, sanoin että muutan tähän itse, ja remonttia pitäis päästä tekemään.
pennut ulos... xd... Toivottavasti Oulusta löytyy paremmin asuinsijoja ihmisille, kun täältäpäin suomea... 8)

........ Lepäilen tänään, lahjoiskohan tv;ee jotakin... ja voisi taas syödä proteiinia... josko huomenna olisi kuosissa, kun ei ole muuta tekemistä kuin kirjoitella...
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kumpula kutsuu kulkijaa. Ekotekoni on kulkea julkisilla. Koiran ja repun mukanaolosta saa toivoakseni lisäpisteitä.
Don't Panic!
slam

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja slam »

Jos nyt vihdoin söisi sen toisen ateriansa... ja tv;eetä tuijaamaan...

Toivoen olen huomenna vetreässä kunnossa... kohtalaisen tylsää ollut tänään...
millivanilli

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

miksi mä hävitän aina kaikki tärkeät laput?
ninnithequeen

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tylsää edelleen, tosin mä käkättelen täällä ihan älyttömille jutuille. Väsymys taitaapi painaa veikkaan ma. Enkä yhtään oo ees siivonnu tänään :cheer:

No ehkä vähän...
Edith

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mun baletinopettaja kehu mua. (Kun itse pyysin.) Tai no, kun kysyin, kannaattaako mun vaihtaa takaisin helpommalle tasolle, se sanoi, että ei missään nimessä, kun kuulemma pärjään hurjan hyvin! Ilmaisin huoleni pirueteistani, joissa en kyllä pärjää, mutta opettaja sanoi, että kaikki muu menee niin hurjan hyvin ja kyllä ne piruetitkin sieltä vielä! :cheer: :cheer:

Mä olen niin happy-happy, ettei uhkaava tietokoneen täysi sekoaminenkaan saa minua nyt harmistumaan! Että tämmönen itseään täynnä oleva viesti tällä kertaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ann »

Edith kirjoitti:Mun baletinopettaja kehu mua.
Missä sä käyt? Kauan oot harrastanut? Mäkin haluun!
Rotan aivot valtasivat pääni.
tonttu

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Duunipäivä lusittu ja nyt hjuva fiiwis kun on maha täysi. Latailen parhaillaan tupanderikuvia, kuulin kyllä että on aika hauska setti tiedossa. 8)
Edith

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ann kirjoitti:
Edith kirjoitti:Mun baletinopettaja kehu mua.
Missä sä käyt? Kauan oot harrastanut? Mäkin haluun!
Footlight-nimisessä koulussa, joka sijaitsee entisen Mikadon yläkerrassa. http://www.footlight.fi (Tohon voi kuvitella semmosen hienon linkin, jos haluaa.) Nyt aikuisen oon harrastut toissa kesästä alkaen ja penskana useampia vuosia. Suosittelen!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mäkin pikkusena jaksoin kolmisen vuotta kieppua tossut jaloissa. Oon haaveillut paluusta palleroimaan, mutta taidan jättää väliin koska minä trikoissa..joo, ei.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Edith

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ann kirjoitti:Mäkin pikkusena jaksoin kolmisen vuotta kieppua tossut jaloissa. Oon haaveillut paluusta palleroimaan, mutta taidan jättää väliin koska minä trikoissa..joo, ei.
Ei tuolla olla niin hirveen vakavissaan pukeutumisen suhteen, osa pukeutuu kunnon pinkkeihin trikoisiin ja balettipukuun, mutta enemmistö oikeestaan ihan mihin vaan liikuntavaatteisiin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ann »

Edith kirjoitti: pinkkeihin trikoisiin
Uuh..
Onko teillä jo tossut?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Edith

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ann kirjoitti: Uuh..
Onko teillä jo tossut?
Tuossa koulussa ei niin pahemmin kärkitossuilla tehdä mitään, eivät ole käytössä normaaliohjelmassa. Helsingin tanssiopistossa tyrkyttävät niitä vissiin aikuisillekin harrastelijoille, mutta minä en niistä ole kyllä enää niin kiinnostunut. Pehmeillä Sanshoilla mennään.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ann »

Joo, tossuja en oo koskaan jalkoihini saanut. Enkä taida halutakaan, nähtyäni mitä se varpaille tekee. Enempi tossa baletissa kiehtoi se notkeuden ja tasapainon parantuminen, tuntui kroppa olevan paremmin hallinassa.

Memories...
Rotan aivot valtasivat pääni.
Edith

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ann kirjoitti:Joo, tossuja en oo koskaan jalkoihini saanut. Enkä taida halutakaan, nähtyäni mitä se varpaille tekee. Enempi tossa baletissa kiehtoi se notkeuden ja tasapainon parantuminen, tuntui kroppa olevan paremmin hallinassa.

Memories...
Mulla oli silloin penskana, en oikein ymmärrä, miksi harrastelija niitä hankkisi, kun ei niillä niin vähällä käytöllä opi tekemään yhtään mitään. Kipua vain nimen omaan.

Mulle kumminkin baletti on ainoa liikunnallinen harraste, joka on niin kivaa, että jaksan tehdä sitä säännöllisesti. Toissa syksynä se sitten innoitti minut kyllä aloittamaan kuntosalilla käynninkin, että jaksaa tehdä kaikkea, mitä tunneilla on, mutta kuntosalillakin jaksan käydä vain siksi, että sitten baletti- ja nykytanssitunneilla pärjään paremmin. Hyvä laji. Tosin välillä tarjoaa niitä epäonnistumisen kokemuksiakin aika lailla. Kun ei ihminen osaa pyöriä, niin ei osaa. Ensin tuonne, sitten tänne ja lopuksi vielä päin vastaiseen suuntaan. Huoh.
hebuli

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja hebuli »

irmelianneli kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Tuli tuosta kyllä jotenkin surullinen olo, vuokralaiset puolipakotetaan pihalle jotta saadaan omaisuus realisoitua mahdollisimman nopeasti. Muistuttaa entistä enemmän miksi omistusasuminen on pop, vaikka vuokralaisten etuja seurataankin tarkasti.
Hih, ostin asunnon vuokrattuna, ja tänään kävin tiukkana vuokraemäntänä irtisanomassa kaksi viehkoa opiskelijatypyä sieltä.. Kyllähän nuo hyvin ottivat, sanoin että muutan tähän itse, ja remonttia pitäis päästä tekemään.
Enemmän siinä jäi mietityttämään se vuokrasopimusten irtisanomisten laajuus, kaksi sellaista jotain kahdeksankerroksista taloa tyhjennettiin isoistakin vuokralaisperheistä samalla kertaa, kun vakuutusyhtiölle tuli kiire lunastaa voittonsa asuntojen hintojen piikittäessä. Voisin kuvitella että jos irtisanottujen yhteinen vitutus kerättäisiin yhteen, uutta ydinvoimalaa ei enää tarvittaisi.
Exsat

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Exsat »

AarneAnkka kirjoitti:Vähänx ihmettelin kun R-kiskalla oli Iltiksen lööppi:
Samaa ihmettelin.


Kotiuduttu kiertueelta. Torstaina takas tien päälle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olipas päivä. Upseeristo (= asiakkaat) tiiraili huipputekniikalla toistensa pyllyjä puhuen riettaita sekä joka välissä puhelin piippasi tyrkyttyäen uusia hommia.

Kakka meinasi tulla kahdesti housuun. Ensin polliisien jäädessä norkoilemaan perään Lappeenrannan paikkeilla ja toisen kerran kun opeliksi perä irtosi tiestä Kehä I:llä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kämppiksen humalaiset opiskelijatoverit lähtivät, minusta ei oikein enää varsinaisiin laskijaisbileisiin ollut. Onhan nuo jo nähty.

Kaipa sitä pitäisi nukkumaan laittautua.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Nowaysis

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Edith kirjoitti:Mun baletinopettaja kehu mua.
Mulle tuli sun viestistä hymy huulille, ballerinat on aika ihquja. Itselleni b-ajasta jäi pienoinen tutu- ja keijunsiipifetissi, tunnistatko ilmiön????

Hyviä piruettitreenejä! :cheer:
nypari

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja nypari »

Unohdin kertoa, että voitin tulosvedossa tänään 85 euroa, mun 2-1/1-2-kiekkopelimetodi toimi taas. Nyt ödyt till kaikille!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Turapaska Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vielä mainittakoon, että koin tänään melkein uskonnollisen kokemuksen.

Seisoin metsässä pelkissä kumisaappaissa, puolikas olutpullo kädessä ja katselin tähtiä itsestäni nousevan, saunan aiheuttaman, höyrypilven läpi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin