Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Lontooseen
2
6%
Wieniin
9
25%
Muualle, minne
12
33%
Niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja pysyä siellä
13
36%
 
Ääniä yhteensä: 36

Aito_Johanna

Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pitäisi varata lentoliput ennen kuin halvat liput myydään loppuun, mutta en osaa päättää. Kertokaa te.

Mielessäni ovat seuraavat vaihtoehdot: 1) Lontoo 2) jokin Keski-Euroopan saksankielisten maiden kohde, todennäköisesti Wien.
Lontoon puolesta puhuvat seuraava seikka:
-olen ollut siellä jo enkä saanut kaupungista kyllikseni, mieltä lämmittää ajatus että saisi palata sinne taas; paikassa, jossa pakolliset turistirysät on jo kahlattu läpi, voi keskittyä löytämään uusia juttuja ja syventää kaupunkikokemusta

Wienin/muun puolesta puhuu seuraava seikka:
-näkisi uutta (Wienissäkin olen ollut joskus, mutta vain vähän aikaa ja kauan sitten); Keski-Euroopassa voisi matkustella ympäriinsä muuallekin
-saattaisi päästä taas kiinni saksan kieleen, josta joskus tykkäsin kovasti

Lontoota vastaan puhuvat seuraavat seikat:
-minua pidetään tapoihini juuttuneena, urautuneena ja uutta vieroksuvana, jos menen sinne taas, kuten edellisenä ja sitä edellisenäkin kesänä
(-hintataso ja hotellien taso, mutta se on toisarvoista)

Wieniä/muuta vastaan puhuu seuraava seikka:
-en tunne sitä kohtaan tällä hetkellä samanlaista intohimoa kuin Lontoota kohtaan vaan joutuisin hieman työläästi ottamaan selvää
-Keski-Euroopassa on jotain vähän imelää ja särmätöntä keski-ikäis-kukkahattukaupunkimatkailijakiiltokuvapostikorttimaista

Aito_Johannan kesälomamatkailun kohdevalinnassa ylipäänsä ovat merkitseviä seuraavat seikat:
-kaupunkikohde ehdottomasti, muun kesän ennen matkaa ja sen jälkeen vietän mökillä
-vanhoja taloja, idyllisiä katuja, menneiden aikojen fiilistä
-kohde, johon yksin matkustava nuori nainen soluttautuu luontevasti; paikka, jossa voi selittelemättä olla urbaani erakko
hebuli

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Timbuktuun. Siellä on kuulemma kesäisin tosi kaunista, ja voit tutustua paikallisiin pippurinkasvattajiin.
Viimeksi muokannut hebuli, 05.03.2006 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Voisit matkustaa Lontooseen, jos pidät paikasta ja tunnet sitä kohtaan intohimoa. Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä, että on käynyt kaupungissa jo monta kertaa ennenkin. (Olenhan minäkin käynyt monta kertaa Helsingissä, vaikka en tunne sitä kohtaan edes minkäänlaista intohimoa.)

Toisaalta voisit käydä Wienissäkin, jos kaupunki kiinnostaa etkä ole siellä käynyt ennen. Jos kuitenkin matka Lontooseen kiinnostaa enemmän, jätä Wien väliin tai käy molemmissa.

Käy siellä, kummasta luulet todennäköisesti pitäväsi enemmän.
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Suvinen kirjoitti:Itse olen perhesyistä matkustanut 11 kertaa peräkkäin Kyprokselle, ja usko pois, että mieli palaisi käydä välillä muuallakin.
Käy Jyväskylässä.
ninnithequeen

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Arvatkaa mitä mä vastasin :rofl:

No joo, oikeasti olen vain kateellinen, kun en itse pääse ikinä lomalla muualle kuin omalle landelle Saarijärvelle. Ois tosiaan kiva joskus matkustaa aidosti oikeesti ulkomaille. Nimimerkillä ainoastaan Ruotsissa käynyt....
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa mitä mä vastasin :rofl:
Niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja pysyä siellä?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sinne missä salo sinertää,
ja nurmi on kauniin vihreää,
ja kaikki on niin rauhaisaa.

Siellä Tao Tao, pieni Tao Tao, pieni pandakarhu on.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Tampere tai alabama.
Kingi I
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

mölli kirjoitti:alabama.
en oikein usko, että AJ viihtyisi alabamassa.
Nowaysis

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Vastaan Lontoo. Tiedät varmasti, että kun pääset sinne olet tyytyväinen valintaasi ja löydät kymmeniä uusia hienoja asioita kaupungista ja rakastut siihen uudestaan ja uudestaaan ja uudestaan ja Uu...sis.

Hieman ot, mutta mulle iskee aina maaliskuussa ja joulukuussa hirvee Lontookuume, istuapa jollain sivukadulla vesipostin juurella syömässä kolmioleipää lounaaksi(maalis-, ei niinkään joulukuussa). *kaipaan*
Nyt on kyllä pakko käydä katsomassa Rynskin ja Sassin tarjoukset välittömästi. Sait ylipuhuttua ;)

Minustakin olisi kiva käydä Wienissä, sen historialliskultturelli hienostuneisuus on aina kiehtonut. Tosin kallista kovin on kuulemma sielläkin.
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

mölli kirjoitti:Tampere tai alabama.
Vietin muuten viime kesänä päivän Tampereella. Ei ollenkaan hullumpi paikka. Älä möllyskä halveksu Tamperetta.
Runkkis

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Krakova... German Wingisillä Kölniin. Siellä muutama päivä ja sitten Krakovaan.
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

RolloTomasi kirjoitti: käy molemmissa.
Itse asiassa tämähän on ihan kuningasajatus. Olen jotenkin luullut, että yhdensuuntaiset lentoliput olisivat törkeän kalliita, mutta nyt kun vähän selasin, niin huomasin, että eihän se välttämättä niin ole, joten Helsinki - Wien - Lontoo - Helsinki -yhdistelmäkin voisi tulla kyseeseen...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tosin jos vähän extreme-elämystä kaipaat ehkä Turku kävisi äidinkielenterrorismin tyyssijana (heti Savon jälkeen) loistavasti.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti: Itse asiassa tämähän on ihan kuningasajatus.
Oikeastaan sain ajatuksen viime kesän matkastasi.
1108

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ei ei ei ei ei!!!

Menet käsivarteen yksin, huiputat Saanan ja Haltin. Nautit yksinolosta ja luonnosta, viikon jälkeen olet rentoutunut ja virkistynyt.

Toisin kuin kaupunkilomalla muiden turistien keskellä ahdistuksesa. Metsään siitä MARS!
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

1108 kirjoitti:Ei ei ei ei ei!!!

Menet käsivarteen yksin, huiputat Saanan ja Haltin. Nautit yksinolosta ja luonnosta, viikon jälkeen olet rentoutunut ja virkistynyt.

Toisin kuin kaupunkilomalla muiden turistien keskellä ahdistuksesa. Metsään siitä MARS!
Tavallaan ihan hyvä pointti, mutta kesälomani on 10 viikkoa, ja siitä aion näiltä näkymin 2 viikkoa kaupunkilomalla. Loput 8 viikkoa kuluvat juurikin luonnosta nauttien.
Niinamaria

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Mene ihmeessä Prahaan tai Budapestiin jos et ole käynyt. Erityisesti Praha on kulttuuritarjonnaltaan, ilmeeltään ja hengeltään oikea helmi. Mielestäni Prahassa ovat kaikki ne asiat mitä lomakohteeltasi kaipaat, koska se on:

- kaupunkikohde
- täynnä vanhoja taloja, idyllisiä katuja, menneiden aikojen fiilistä
- kohde, johon yksin matkustava nuori nainen soluttautuu luontevasti
- hintataso huomattavasti miellyttävämpi kuin Lontoossa tai Wienissä
- ihan jotain muuta
killkill

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Jamaicalle. Polta pienet, ota lomaromanssi paikallisen Dexter-nimisen rastakundin kanssa.
Edith

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mene Lontooseen, jos se kertas eniten kiinnostaa. Wieniin ehdit hyvin sitten kolmen-neljänkymmenen vuoden päästä. Tosin killkillin vaihtoehtokin on aikas mielenkiintoinen...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minulla nyt on niin traumaattinen suhde Lontooseen, että en sano siitä mitään. Mutta kysyisin kuitenkin, että oletko, Aito_Johanna, vieraillut muissa Brittikaupungeissa? Kesällä suosisin ilman muuta Skotlannin helmeä Edinburghia, joka on historiallinen, täynnä kulttuuria, erinomaisen mukava ja ennen kaikkea koko pirunsaaren kaunein kaupunki. Lisäksi Edinburghista on hyvät lentoyhteydet Eurooppaan, joten vaikka tuon saksankielisen Keski-Euroopan voisi hyvinkin yhdistää Lontoon sijaan myös Skotlantiin. (Lisäksi tuollaista parin pysähdyksen Euroopankierrosta ei välttämättä kannata toteuttaa yhdensuuntaisilla lentolipuilla, vaan vaikka edestakaisella lipulla Wieniin Lontoon/Edinburghin kautta.)

Itse reissasin vuosi-pari sitten hieman Italiassa: myös Pohjois-Italian kaupungit olisivat saksankielisen Euroopan ohella varmasti kelpo kohteita Sinun kriteereilläsi (paitsi se kieli).

Yleisesti ottaen tuollainen yksinmatkailu on minusta aika kunnioitettavaa. Itse en ole varmaan koskaan matkustanut varsinaisesti lomalle yksin, mutta erinäisillä työmatkoilla olen kuitenkin usein varastanut muutamia päiviä itselleni kiinnostavissa paikoissa. Mutta suhteeni yksinmatkailuun on hankala. Toisaalta pidän vapaudesta mennä ja tulla, sekä tällaisen matkailun luomasta urbaanista yksinäisyydestä, joka juuri matkaillessa nousee aika eksistentiaalisiin mittoihin. Toisaalta kuitenkin esimerkiksi paikallisissa ravintoloissa tehdyistä kulinaarisista kokeiluista menee osa hohdosta, jos niitä ei saa jakaa jonkun kanssa.
1108 kirjoitti:Menet käsivarteen yksin, huiputat Saanan ja Haltin. (...) Metsään siitä MARS!
Pöh. Ei tuolla ole metsää (jos ei laske pirullisia suopajukoita, joita ei voi suositella edes pahimmille vihamiehilleen - kenellä muuten muka on pahimpia vihamiehiä?).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

:off:
urpiainen kirjoitti:kenellä muuten muka on pahimpia vihamiehiä?
:yo:
mulla ainakin.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Think »

Aito_Johanna kirjoitti:vähän imelää ja särmätöntä keski-ikäis-kukkahattukaupunkimatkailijakiiltokuvapostikorttimaista
Koska minulla on sinusta suunnilleen tällainen mielikuva ihmisenä, niin veikkaisin sinun olevan tässä kaupungissa kuin kotonasi...
Ovela kuin orgasmi
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Think kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:vähän imelää ja särmätöntä keski-ikäis-kukkahattukaupunkimatkailijakiiltokuvapostikorttimaista
Koska minulla on sinusta suunnilleen tällainen mielikuva ihmisenä, niin veikkaisin sinun olevan tässä kaupungissa kuin kotonasi...
Taas yksi rassukka, jolle huumorini on liian vaikeaa ymmärtää.
Vastaa Viestiin