Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Lontooseen
2
6%
Wieniin
9
25%
Muualle, minne
12
33%
Niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja pysyä siellä
13
36%
 
Ääniä yhteensä: 36

Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Think »

Aito_Johanna kirjoitti:
Think kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:vähän imelää ja särmätöntä keski-ikäis-kukkahattukaupunkimatkailijakiiltokuvapostikorttimaista
Koska minulla on sinusta suunnilleen tällainen mielikuva ihmisenä, niin veikkaisin sinun olevan tässä kaupungissa kuin kotonasi...
Taas yksi rassukka, jolle huumorini on liian vaikeaa ymmärtää.
Hassu juttu. Voisin sanoa ihan samaa.
Ovela kuin orgasmi
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

urpiainen kirjoitti: Toisaalta kuitenkin esimerkiksi paikallisissa ravintoloissa tehdyistä kulinaarisista kokeiluista menee osa hohdosta, jos niitä ei saa jakaa jonkun kanssa.
Tuo on kyllä totta, ravintolassa syöminen on aika laimeaa yksin. Tarjoilijatkin tuijottavat omituisesti ja jotenkin säälivästi, ainakin Ranskassa. Kokeilin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Firenzeen. Usko setää.

Pariisissa asuessani törmäsin samaan seikkaan. Syödessäni lounastani minua tuijotettiin kiusallisella tavalla vain, koska satuin olemaan yksin. Lopetin yksin ulkona syömisen ja siirryin pakasteisiin. :/
Sannu

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Emmä tiiä...jos mulla olis rahaa lähtisin heti Guatemalaan tai Mexicoon mut kahden viikon päästä lähden NY:iin ja kahden tunnin päästä yöksi töihin...
eps

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja eps »

Vadim kirjoitti:Firenzeen. Usko setää.
Ääni Firenzelle. Itse en ole käynyt Pisaa lähempänä, mutta isot pojat (siis työkaverit) kävivät Firenzessä ja kertoivat pelkkää hyvää kaupungista. Jo Pisa oli ihan positiivinen kokemus, vaikka torni - joka on muuten kellotapuli - olii remontissa.

e.
Nighthawk

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Laimeata. Jonnekin muualle, todellakin. Nuo nyt ovat juuri tuollaisia (en nyt löydä oikeata adjektiiviä) paikkoja, kuin tutustuisi nukkekotiin, jota on tullut katseltua koko lapsuusiän ajan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

hebuli kirjoitti:Timbuktuun. Siellä on kuulemma kesäisin tosi kaunista, ja voit tutustua paikallisiin pippurinkasvattajiin.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 01486.html
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vaasaan. Koska:

- Kotimaanmatkailu tulee halvemmaksi ja on turvallisempaa.
- Junttilassa käyminen osoittaa kuinka onnellista on kun ei tarvitse asua siellä (= Suomen Texasissa).
- Mahdollisuus hankkia Jussi-paita, joka on lämmin talvella.
- Mahdollisuus tavata Jorma Ojaharju.
- Mahdollisuus harjoittaa toisen kotimaisen kielen käyttöä. (ja vittuuntua hurreihin).
- Mahdollisuus tutustua kohteliaisiin ja huumorintajuisiin (!) pohjalaisiin!! :perse: :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Sannu kirjoitti:kahden viikon päästä lähden NY:iin
En ole muuten koskaan käynyt New Yorkissa. :roll: :oops:
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

RolloTomasi kirjoitti:
En ole muuten koskaan käynyt New Yorkissa. :roll: :oops:
Eipä ihme. Etelänavalta on piiitkä matka "Nykiin"... :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Homeboy65 kirjoitti:Eipä ihme. Etelänavalta on piiitkä matka "Nykiin"... :)
Kieltämättä. :D
Helposti sinne kuitenkin uimalla pääsisi...
Korppi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Niinamaria kirjoitti:Mene ihmeessä Prahaan tai Budapestiin jos et ole käynyt. Erityisesti Praha on kulttuuritarjonnaltaan, ilmeeltään ja hengeltään oikea helmi. Mielestäni Prahassa ovat kaikki ne asiat mitä lomakohteeltasi kaipaat, koska se on:

- kaupunkikohde
- täynnä vanhoja taloja, idyllisiä katuja, menneiden aikojen fiilistä
- kohde, johon yksin matkustava nuori nainen soluttautuu luontevasti
- hintataso huomattavasti miellyttävämpi kuin Lontoossa tai Wienissä
- ihan jotain muuta
Yhdyn. Praha on aivan ihana, sinne menee vaikka tziljoona kertaa (aika monta kertaa) uudelleen :h:

Amsterdam, tulppaaneita ja muita kukkei :h:
-Taikka sitten joku muu Hollannin kiva kaupunki

Barcelona, uuhlalaa :h:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

RolloTomasi kirjoitti:
Sannu kirjoitti:kahden viikon päästä lähden NY:iin
En ole muuten koskaan käynyt New Yorkissa. :roll: :oops:
http://www.paroles.net/chansons/18992.htm
Aito_Johanna

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Vadim kirjoitti:Firenzeen.
Käynytkin siellä kerran, mutta olin silloin 10 tai 11, joten eiköhän kaupungilla olisi minulle vielä annettavaa. Firenze, samoin kuin Rooma, olisi kyllä must-see, MUTTA. Kun jo Pariisissa käämit meinasivat palaa tyrkkyihin katukaupustelijoihin ja muuten vaan imeliin seuraanpyrkijöihin, niin mitenhän toi Etelä-Eurooppa...? Tätä tarkoitan sillä, että haluan matkailla kohteessa, jossa saa rauhassa olla urbaani erakko. Tämä on yksi syistä, joiden vuoksi olen mieltynyt Lontooseen: pidän brittien tavasta olla kohteliaita mutta samalla hieman etäisiä, ei-tyrkkyjä. Tämä on yksi syistä - ei, ainoa syy - joiden vuoksi lähtökohtaisesti rajaan yksinmatkailuni pohjoisen ja keskisen Euroopan alueelle ja jätän Italian odottamaan toisia aikoja.
Niinamaria

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Aito_Johanna kirjoitti:Tätä tarkoitan sillä, että haluan matkailla kohteessa, jossa saa rauhassa olla urbaani erakko. Tämä on yksi syistä, joiden vuoksi olen mieltynyt Lontooseen: pidän brittien tavasta olla kohteliaita mutta samalla hieman etäisiä, ei-tyrkkyjä.
Tämäkin taipumus puoltaa Prahaa. Siellä saa olla aika rauhassa myös yksin matkuvastana naisena.
PerttiMakimaa

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Aito_Johanna kirjoitti:-vanhoja taloja, idyllisiä katuja, menneiden aikojen fiilistä
-kohde, johon yksin matkustava nuori nainen soluttautuu luontevasti; paikka, jossa voi selittelemättä olla urbaani erakko
Turkuun? :)
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Voin olla ilman muuta väärässä, mutta eikö "Mihin matkustaa kesällä?" olisi huomattavasti nostattavampi ja keskustelemaan yllyttävämpi tapa muotoilla sanottavansa?
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
RolloTomasi

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ota Eka Vekara mukaasi.
eps

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja eps »

Lucky Luciano kirjoitti:Voin olla ilman muuta väärässä, mutta eikö "Mihin matkustaa kesällä?" olisi huomattavasti nostattavampi ja keskustelemaan yllyttävämpi tapa muotoilla sanottavansa?
Itse asiassa otsikko on aloittajan kannalta paras mahdollinen, sillä se sisältää implisiittisen rajaavan tekijän: aloittajan luonteen. Keskivertovastaajalla on käsitys siitä, minkälainen matka sopisi juuri Aito_Johannan tapaiselle ihmiselle. Yleisemmällä otsikolla aloittaja olisi saattanut saada aikaan hienon keskustelun sellaisista lomakohteista, jotka eivät kiinnosta häntä.

e. (Firenze)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

eps kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Voin olla ilman muuta väärässä, mutta eikö "Mihin matkustaa kesällä?" olisi huomattavasti nostattavampi ja keskustelemaan yllyttävämpi tapa muotoilla sanottavansa?
Itse asiassa otsikko on aloittajan kannalta paras mahdollinen, sillä se sisältää implisiittisen rajaavan tekijän: aloittajan luonteen. Keskivertovastaajalla on käsitys siitä, minkälainen matka sopisi juuri Aito_Johannan tapaiselle ihmiselle. Yleisemmällä otsikolla aloittaja olisi saattanut saada aikaan hienon keskustelun sellaisista lomakohteista, jotka eivät kiinnosta häntä.
Minä taas ymmärsin LL:n viestin siten, että ei hän kyseenalaistanutkaan AJ:n avauksen rationaalisuutta AJ:n henkilökohtaisten intressien näkökulmasta vaan pikemminkin sen, onko vain omiin intresseihin keskittyminen täysin tällaisen palstan eetoksen mukaista. Mutta tälläkin tulkinnalla olisin LL:n kanssa eri mieltä (tosin en "ilman muuta"): ainakin minä koen noinkin värikkään palstahahmon tapauksessa tällaisen keskustelunavauksen erilaiseksi mutta epäilemättä yhtä nostattavaksi avaukseksi kuin yleisen keskustelun suosikkimatkakohteista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
eps

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja eps »

urpiainen kirjoitti:
eps kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Voin olla ilman muuta väärässä, mutta eikö "Mihin matkustaa kesällä?" olisi huomattavasti nostattavampi ja keskustelemaan yllyttävämpi tapa muotoilla sanottavansa?
Itse asiassa otsikko on aloittajan kannalta paras mahdollinen, sillä se sisältää implisiittisen rajaavan tekijän: aloittajan luonteen. Keskivertovastaajalla on käsitys siitä, minkälainen matka sopisi juuri Aito_Johannan tapaiselle ihmiselle. Yleisemmällä otsikolla aloittaja olisi saattanut saada aikaan hienon keskustelun sellaisista lomakohteista, jotka eivät kiinnosta häntä.
Minä taas ymmärsin LL:n viestin siten, että ei hän kyseenalaistanutkaan AJ:n avauksen rationaalisuutta AJ:n henkilökohtaisten intressien näkökulmasta vaan pikemminkin sen, onko vain omiin intresseihin keskittyminen täysin tällaisen palstan eetoksen mukaista. Mutta tälläkin tulkinnalla olisin LL:n kanssa eri mieltä (tosin en "ilman muuta"): ainakin minä koen noinkin värikkään palstahahmon tapauksessa tällaisen keskustelunavauksen erilaiseksi mutta epäilemättä yhtä nostattavaksi avaukseksi kuin yleisen keskustelun suosikkimatkakohteista.
Olet tietenkin oikeassa, hyvä humanisti-lintu. Siispä avaamme gangsterin toivoman yleisen lomamatkaketjun!

e.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

AJ on tietysti myös tervetullut tutustumaan 70-luvun suosikkikohteeseen Kabuliin!
nokkaelain

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

eps kirjoitti:Itse en ole käynyt Pisaa lähempänä, mutta isot pojat (siis työkaverit) kävivät Firenzessä ja kertoivat pelkkää hyvää kaupungista. Jo Pisa oli ihan positiivinen kokemus, vaikka torni - joka on muuten kellotapuli - olii remontissa.


Syksyllä kävin työmatkalla molemmissa (tai no, Pisassa vain huvin vuoksi tulopäivänä). Sinne torniin ei pääse koska tahansa, vaan vain opastetuille kierroksille, jotka maksavat 15 euroa. Työkaveri olisi sinne välttämättä halunnut, mutta myöhästyimme kierrokselta.
Aito_Johanna kirjoitti:Kun jo Pariisissa käämit meinasivat palaa tyrkkyihin katukaupustelijoihin ja muuten vaan imeliin seuraanpyrkijöihin, niin mitenhän toi Etelä-Eurooppa...? Tätä tarkoitan sillä, että haluan matkailla kohteessa, jossa saa rauhassa olla urbaani erakko.
Kummallakaan kerralla Firenzessä ei tyrkkykaupustelijoita tuntunut olevan haitaksi asti, mutta kerjääjien kanssa olisi voinut hermo kiristyä.

Aiemmalla lomamatkalla muualla Italiassa kaupustelijoistakin sai sitten kärsiä. Lisäbonuksena sille, että istuin yksin kummajaisena syömässä ravintolassa, joku krääsänmyyjä, joka ei puhunut mitään, tuli kyttäämään viereen.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

urpiainen kirjoitti:Minä taas ymmärsin LL:n viestin siten, että ei hän kyseenalaistanutkaan AJ:n avauksen rationaalisuutta AJ:n henkilökohtaisten intressien näkökulmasta vaan pikemminkin sen, onko vain omiin intresseihin keskittyminen täysin tällaisen palstan eetoksen mukaista.
Ei ylvään vaikutelman luovassa itsensä mainostamisessa mitään pahaa ole.
--ainakin minä koen noinkin värikkään palstahahmon tapauksessa tällaisen keskustelunavauksen erilaiseksi mutta epäilemättä yhtä nostattavaksi avaukseksi kuin yleisen keskustelun suosikkimatkakohteista.
Epäilemättä. Itse en vain ole vielä oppinut aloittamaan jokaista yleisluontoista keskustelunavaustani kaavalla "Miten Lucky Luciano ajattelee, nukkuu, meditoi, pohdiskelee uskontoja, puntaroi vakaumustaan, kuuluttaa arvojaan ja analysoi elektroniikkamieltymyksiään." Tai siitä, "mitä Lucky Lucianon unimaailma kertoo yleisellä tasolla toimijan x käytänteitä konstituoivasta transaktiokäyttäytymisestä lokaalisten sekä moraalisten sidosten viitekehyksessä".
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 15.03.2006 11:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
1108

Re: Minne Aito_Johannan pitäisi matkustaa kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lucky Luciano kirjoitti:Ei ylvään vaikutelman luovassa itsensä mainostamisessa toki mitään pahaa ole.
Jos saan kysyä että mitä vittua itse yrität tehdä näillä viesteilläsi? Niin että *nyyh* meni taas vituilleen heittosi.
Vastaa Viestiin