Puuroutumattomia nuudeleita?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
AarneAnkka

Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sarjassamme päivänpolttavia, elintärkeitä aiheita.

Olen kokeillut ja maistellut jo aika montaa valmisnuudelimerkkiä (mm. Roka, Blue Dragon, Lidlin King Li), mutta ne kaikki maistuvat keittämisen jälkeen makaronivelliltä kun nuudelit puuroutuvat ja suurustavat keiton lyhyilläkin keittoajoilla.

Lempimerkkini taannoin oli "Mama", jonka nuudelit eivät ikinä puuroutuneet, salaisuutena ilmeisesti kiinteyttämisaineet E500 (natriumkarbonaatti), E501 (kaliumkarbonaatti) ja E452 (natrium/kalium/natriumkalium/kalsiumpolyfosfaatti).

Sattuisiko kukaan tietämään valmis/pussinuudelimerkkiä joka ei puuroutuisi, jotta pääsisin taas nuudelien makuun? Mamaa kun ei enää saa lähikaupasta...
Bliss

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Voi kun muistaisin merkin.. citymarket myi sikahalvalla, tyyliin 10 pussia eurolla, ne eivät puuroutuneet. Hmm.. jotensakin merkittömiä kai olivat.
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Se taisi just olla toi Roka... mutta ne kyllä puuroutuivat mikäli oikein muistan. :|
Bliss

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

No pahus. Onkohan meidän keittotavoissa jotain perustavan erilaista?? :D
hermine

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Oiskohan noi euroshoppereita mitä Bliss tarkoitit? Ne on muistaakseni aika kiinteitä. Mielenkiintoisinta noissa mun mielestä on, että kananuudeleissa ei ole mitään kanaan viittaavaakaan (tai ainakaan joskus muinoin ollut). Niissä ei edes ole mitään selittämätöntä aromia joka voisi olla kana-aromi, jotain ihan tavallisia mausteita kuten currya ja sipulia vain.
1108

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

"Mama" merkkisiä nuudeleita myy ainakin Tampereella Prisma.
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aa, jos Mamaakin vielä saa, ja vieläpä Prismasta niin sitten ei onkelmaa. Prisma löytyy läheltä. :D
ninnithequeen

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

AarneAnkka kirjoitti:Aa, jos Mamaakin vielä saa, ja vieläpä Prismasta niin sitten ei onkelmaa. Prisma löytyy läheltä. :D
Kyllä niitä saa, tosin ei meidän lähikaupasta :?
Ainoa nuudelimerkki, jota suostun syömään. Ja niistä ne kananmakuiset on ihan parhaita :D
1108

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ja jos Prismasta ei löydy niin: täältä löytyy.
ninnithequeen

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pakko muuten kysyä: syöttekö nuudelinne keittona (kuten esim. Mama-nuudeleitten ohjeessa sanotaan) vai valutatteko siivilän läpi ja popsitte sitten? Itse suosin ainoastaan siivilöityjä, kiitos.
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:Ainoa nuudelimerkki, jota suostun syömään.
Muita merkkejä maisteltuani ja petyttyäni täytyy sanoa samaa.

Joskus terästän nuudeleita pienellä purkilla herkkusieniä. Ja niiden keityttyä sekoitan samaan syssyyn vielä purkillisen bulgarian jogurttia. Maistuu paremmalta kuin kuulostaa. :P
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:Itse suosin ainoastaan siivilöityjä, kiitos.
Minä ryystän omani keittona, yleensä korkeareunaisesta kulhosta josta sen voi juoda kallistamalla ihan kuten siellä vinkuintiassakin tehdään. Se liemi on tosi hyvää, elä kaada sitä pois.
ninnithequeen

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

AarneAnkka kirjoitti:Se liemi on tosi hyvää, elä kaada sitä pois.
No en mie aina, kippaan sen keiton sekaan tms. Vähän on tulista miun makkuun, kun se chilijauhe aina lorahtaa kokonaan mukaan.

Ja nyt on muuten pakko saada nuudeleita :lol:
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:No en mie aina, kippaan sen keiton sekaan tms. Vähän on tulista miun makkuun, kun se chilijauhe aina lorahtaa kokonaan mukaan.
No joo, minäkin tein ennen aina tuon virheen ja tunsin sen persiissä asti. Nykyään en lisää chilijauhetta ollenkaan.
Ja nyt on muuten pakko saada nuudeleita
Ja mä söin niitä just. Slurpnam.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kyllä ne maman nuudelit on just parhautta.
Erityisesti katkaravun ja kanan makuset.
Niitä vois syyä ihan roppa kaupalla....

Ja kyllä vain meiän Siwa ja kaikki maailman Alepat mamaa myy.

Mä syön nuudelini keittona tai pienessä määrässä vettä nuudelit joko kokonaisina tai rikottuna siihen keittoon. Siihen vielä sekaan tonnikalaa tai raejuustoa, jos tykkää ja kaikilla mausteilla tietty! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
millivanilli

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mamasin nuudeleita niiden pitää olla. Meillä valmistetaan ne siten, että laitetaan pussi nuudeleta+mausteet, purkillinen tomaattitonnikalaa ja mahdollisesti vielä tomaattibasillikakuppikuumapussi ja vettä.

Kohta nautin nuudeleita itsevalmistamassani tomaattikeitossa.
Exsat

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä syön ainoastaan riisinuudeleita, kaikissa maistamissani tavallisissa (mausteilla tai ilman) on joku inha sivumaku, joka yököttää. Riisinuudelit ei ainakaan puuroudu, tosin niiden maustelitkujen kanssa niitä ei taida saada kuin blue dragonilta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hassua, mä en ole saanut minkään merkkisiä nuudeleita mielestäni puuroutumaan. Tosin kaadankin niistä liemen pois ja syön "kuiviltaan" lisukkeilla tai ilman.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja killkill »

"Authentic" 98% Fat Free Noodles Citymarketista. Näitä ei saa puuroutumaan, ellei keitä viikkoa. Ei sillä, en ole ikinä saanut muitakaan nuudeleita puuroksi - tämä tietohan on äärimmäisen tärkeä ja tervetullut...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Exsat kirjoitti:riisinuudeleita
Ai niitä ohuita valkoisia tekeleitä? On ku söisi hiuksia... :laatta: Ei kelpaa edes wokkiin (munanuudeleita siihen)

Ns. pikanuudeleista komparoin lähes kaikkia vastanneita. Maman nuudelit on ainoat syötävät. Omani syön kai keittona, vaikka osan vedestä kaadan pois... eli sellaista vellintapaista siitä tulee :P Katkarapua ja kanaa suosin mauista vaikka sillä ei nyt niin suurta seksuaalistä merkitystä ole.

Ja jos lisää niihin jotain niin joko herkkusieniviipaleita, tonnikalaa tai oikeita katkarapuja.

Nams!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
hermine

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Maailman parhaita nuudeleita on Tampereella Punnitse ja säästä -kaupassa myytävät Sawadeet, erityisesti Spicy Tomato. Kyseisessä liikkeessä myytin joskus myöskin mm. hotdogin, pizzan ja muiden pikaruokien makuisia nuudeleita...Ihan älyttömän hyvää tulee kun paistaa öljyssä vähän aikaa ohueksi viipaloidun porkkanan, pari rkl seesaminsiemeniä ja sit lisää vettä ja kiehumaan pussillisen Sawadeen Indian Curry-nuudeleita.
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lolita kirjoitti:Hassua, mä en ole saanut minkään merkkisiä nuudeleita mielestäni puuroutumaan.
Joo, siis eivät ne minunkaan testaamani muut merkit varsinaisesti puuroutuneet, mutta vaan maistuivat valmiina makaronivelliltä. Mama ei.
AarneAnkka

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Vielä oli yksi pussi Roka-nuudeleita kaapin perällä. Rohkea rokan syö. Vaan ei perskuta, on se vaan aivan makaronivellin makusta. Sopiihan tuo silloin kun mieli tekee makaronivelliä, mutta mun yleensä ei tee.

Koitin lisätä siihen sitruunapippuria makua piristämään. Auttoi hieman, muttei paljoa...
Starflare

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

AarneAnkka kirjoitti:Vielä oli yksi pussi Roka-nuudeleita kaapin perällä. Rohkea rokan syö. Vaan ei perskuta, on se vaan aivan makaronivellin makusta. Sopiihan tuo silloin kun mieli tekee makaronivelliä, mutta mun yleensä ei tee.

Koitin lisätä siihen sitruunapippuria makua piristämään. Auttoi hieman, muttei paljoa...
On melkeinpä käsittämätöntä, miten hirveitä nuo Rokanuudelit ovat. Itsellä on vielä neljä pakettia "hätävarana" kaapin perällä, mutta nälkäkuolemakin tuntuu melkoisen houkuttelevalta kun ajattelee noita.

Hyviä nuudeleita minusta ovat Mamat, YumYumit (Saako näitä enää mistään?) sekä Yeo's nuudelit.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Puuroutumattomia nuudeleita?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mä syön nuudelini raakana. Vähän niinku sipsejä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin