Saturday izza sadder day

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Runkkis kirjoitti:
*masentaa*
*Yrittää piristää*

Kyllä se siit. Ja mukava kai se on että asiaan tulee selvyyttä. Mun mielestä huonotkin uutiset on parempia kuin tietämättömyys.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Elukka

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vaola kirjoitti:"Huomenta"!

Typerä kysyy: Onko nyrkkirauta luokiteltu aseeksi Suomessa? Mistä sellaisen saa ja saako sitä kantaa mukana?
Vastaus: On luokiteltu aseeksi, ei saa kantaa mukana. Tuossa vast'ikään oli jossain PK-seudun paikallislehdessä juttu, jossa kerrottiin kaljavarkaissa käyneen teinin saaneen lisää tuomiota koska kuljetteli taskussaan nyrkkirautaa.
Järjestyslaki 3. luku 9. § kirjoitti:Nyrkkirautojen, stilettien ja heittotähtien sekä muuksi esineeksi naamioitujen teräaseiden samoin kuin sähkölamauttimien ja -patukoiden, jousipatukoiden sekä tarkkuussinkojen ja -linkojen valmistus, maahantuonti, kauppa sekä hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei 2 tai 3 momentissa taikka 12 §:ssä muuta säädetä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2 ... rkkirau%2A
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Järkyttävä räntätuisku tuolla yhtäkkiä. Ja neljä astetta lämmintä. Ei kyllä juuri nappais tuonne lähteä..

Gina: Olisitko lähös kolmen jälkeen sinne BCenteriin?
Runkkis

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Georgina kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:
*masentaa*
*Yrittää piristää*

Kyllä se siit. Ja mukava kai se on että asiaan tulee selvyyttä. Mun mielestä huonotkin uutiset on parempia kuin tietämättömyys.
Niin, toivon myös ettei vakuutusyhtiö käy kiukuttelemaan kovin paljoa asiasta, niinkuin niillä on tapana...

Mutta tosissaan jonkinmoinen tieto siitä, milloin olisin edes jonkimmoisessa kunnossa auttaisi. Lenkille tuskimpa pääseen moneen kuukauteen, mutta jos vaikka altaaseen pääsisi. Sinne mummojen kanssa vesijuoksemaan.. On muuten todella tehokasta...
nypari

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja nypari »

Vaola kirjoitti:
nypari kirjoitti:Se taitaa olla erityisen vaarallinen teräase, kuten kaiken maailman muutkin viritelmät. Eli älä hanki, ala pidä mukanasi!!!
Tänks.

Niin vähän mietinkin. Lähinnä pohdin jotain sopivaa kättä pidempää itsepuolustukseen, jotain joka mahtuu käsilaukkuunkin. Tosin tuskinpa semmoisia rautoja edes näin pieneen nyrkkiin löytyisi. :lol:
Pippurisumute on luvanvarainen ja hallinnollisella menettelyllä, hyvin perusteltuna hankittavissa oleva tuote, joka tulisi kohdallasi kyseeseen. Itse en menettelystä tai perusteluista juurikaan tiedä, mutta käys lähimmällä kyttiksellä, niin siellä osaavat neuvoa.
Elukka

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vaola kirjoitti:Lähinnä pohdin jotain sopivaa kättä pidempää itsepuolustukseen, jotain joka mahtuu käsilaukkuunkin. Tosin tuskinpa semmoisia edes näin pieneen nyrkkiin löytyisi. :lol:
Sumutinpulloon Tabasco-maustettua etikkaa tms. ? Ainakin kasvojen alueelle osuneen suihkauksen luulis hillitsevän hyökkäyshaluja kummasti. :piru:
Siis jos et halua ihan viralliselle turvasuihkeelle tai kyynelkaasupurkille hankkia lupia.
-Elukka McGyver
Runkkis

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Vaola kirjoitti:
nypari kirjoitti:Se taitaa olla erityisen vaarallinen teräase, kuten kaiken maailman muutkin viritelmät. Eli älä hanki, ala pidä mukanasi!!!
Tänks.

Niin vähän mietinkin. Lähinnä pohdin jotain sopivaa kättä pidempää itsepuolustukseen, jotain joka mahtuu käsilaukkuunkin. Tosin tuskinpa semmoisia rautoja edes näin pieneen nyrkkiin löytyisi. :lol:
Avainnippu sopivasti nyrkkiin puristettuna antaa hieman potkua iskuun, mutta silloinkin iskussa pitäisi olla hieman voimaa. Ehkä kuitenkin se lakkapullo olisi käytännöllisin itsepuolustusväline. Sillä, kun suihkuttaa silmiin, niin ei ainakaan pitäisi jälkeenpäin tulla seuraamuksia hätävarjoittelun liioittelusta j laittomista välineistä...
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Runkkis kirjoitti: Niin, toivon myös ettei vakuutusyhtiö käy kiukuttelemaan kovin paljoa asiasta, niinkuin niillä on tapana...
Tähän on aika mahdoton keksiä piristystä :?
Runkkis kirjoitti:Mutta tosissaan jonkinmoinen tieto siitä, milloin olisin edes jonkimmoisessa kunnossa auttaisi. Lenkille tuskimpa pääseen moneen kuukauteen, mutta jos vaikka altaaseen pääsisi. Sinne mummojen kanssa vesijuoksemaan.. On muuten todella tehokasta...
Tämä on jo positiivista ajattelua! Tiedä mitä hottismummoja siellä on... Vanhoilla on taito hallussa :mrgreen:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ketä Vaola pelkää?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Runkkis

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Georgina kirjoitti:
Tämä on jo positiivista ajattelua! Tiedä mitä hottismummoja siellä on... Vanhoilla on taito hallussa :mrgreen:
Ja altaassa ne ovat valmiiksi märkiä...

*hieroo käsiään*
Kid

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mulla on hei vähän tylsää nyt. Hiljeni töissä ihan totaalisesti ja porkkanapussikin ammottaa tyhjyyttään. Mitäs nyt? Vielä ois 45min duuniaikaa jälellä ja sit vapauteen!
Elukka

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kid kirjoitti:Mulla on hei vähän tylsää nyt. Hiljeni töissä ihan totaalisesti ja porkkanapussikin ammottaa tyhjyyttään. Mitäs nyt? Vielä ois 45min duuniaikaa jälellä ja sit vapauteen!
Sinnikkäästi vaan, kyllä se työpäivä kohta loppuu. :sir:
ninnithequeen

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kid kirjoitti:Mulla on hei vähän tylsää nyt. Hiljeni töissä ihan totaalisesti ja porkkanapussikin ammottaa tyhjyyttään. Mitäs nyt? Vielä ois 45min duuniaikaa jälellä ja sit vapauteen!
Ei muuta kuin Veikon veljeä ostamaan!!!!!
Kid

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti:Ei muuta kuin Veikon veljeä ostamaan!!!!!
Jos ostan, niin nimeksi tulee Anterotero :h:
Elukka

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vaola kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ketä Vaola pelkää?
Minäkö? Minä en pelkää ketään!!! :twisted:

Mutta asia on askarruttannut ihan hitusen ammatinvalinnan puolesta, ja eilen se taas nousi pintaan hieman liian innokkaiden seuraantarjoutujien muassa. Mietin että on ehkä parempi alkaa pohtia asiaa nyt, kuin myöhemmin.
Hop, tulipas tässä mieleen, että erityisesti naisille suunnattuja itsepuolustuskursseja järjestetään ainakin pk-seudulla. Kursseilla opetetaan mm. miten irrottaudutaan ranneotteesta. (V: Kiertämällä rannetta hyökkääjän peukalon suuntaan ja vetämällä samaan aikaan kämmenestä poispäin.) Samaisilta kursseilta saanee myös vinkkejä aseettomaan itsepuolustukseen ja improvisoituihin aseisiin (avainniput, hiuslakkapurkit tms.).
Kid

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Kid »

Dodiin..Tää rupee pikkuhiljaa sammutteleen selaimia ja pakkaan kamoja ni pääsee viettään lauantaita. Mukavaa päivän jatkoa vaan kaikille ja huomiseen!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Runkkis kirjoitti:
Ja altaassa ne ovat valmiiksi märkiä...

*hieroo käsiään*
*reps*
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

irmelianneli kirjoitti: Gina: Olisitko lähös kolmen jälkeen sinne BCenteriin?
no joo, voisin mä ehkä ollakin joo. Pitääkö sinne olla jotkut urheiluvaatteet? Tarvitaanko rahaa?

Sit vois kävästä kaupassa ja tallilla kans. Mä en muuten ratsasta tänään, haluatteko tulla moikkaan touhoa?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Georgina kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Gina: Olisitko lähös kolmen jälkeen sinne BCenteriin?
no joo, voisin mä ehkä ollakin joo. Pitääkö sinne olla jotkut urheiluvaatteet? Tarvitaanko rahaa?

Sit vois kävästä kaupassa ja tallilla kans. Mä en muuten ratsasta tänään, haluatteko tulla moikkaan touhoa?
No mä en aio kyllä osallistua mihinkään muuhun kuin kahvinjuontiin ja katseluun. Että ihan tavalliset kuteet. Mut mennäänkö käymään kaljalla sen jälkeen? ;) Mä en varmaan nimittäin illalla pääse, ku meiän piti mennä biljardia pelaamaan tjtn. Ei tarvi siis rahaa muuta ku halpaan happyhour-kaljaan Snookerissa korkeintaan :D Se BC on siis siinä Isokadun Seppälän vieressä. Nähdäänks siinä 15:05, Exsattikin vois siihen mennessä ilmaantua siihen töistänsä?

Mun pitää muuten kans käydä kaupassa!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Georgina »

irmelianneli kirjoitti:
No mä en aio kyllä osallistua mihinkään muuhun kuin kahvinjuontiin ja katseluun. Että ihan tavalliset kuteet. Mut mennäänkö käymään kaljalla sen jälkeen? ;) Mä en varmaan nimittäin illalla pääse, ku meiän piti mennä biljardia pelaamaan tjtn. Ei tarvi siis rahaa muuta ku halpaan happyhour-kaljaan Snookerissa korkeintaan :D Se BC on siis siinä Isokadun Seppälän vieressä. Nähdäänks siinä 15:05, Exsattikin vois siihen mennessä ilmaantua siihen töistänsä?

Mun pitää muuten kans käydä kaupassa!
no en mä kaljaa mutta jotain kaakaota ja pullaa. Palaa kuitenkin hirveenä kaloreita kun katsoo urheilua. minäpä koitan tässä pistää toimintaa, en sano vielä varmaksi että olen tohon aikaan, en oo vieläkään pukeutunut... Mut kone menee kiinni ny!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja nexie »

Eilinen Cardigansin keikkis Tavastialla oli lämminhenkinen ja mukava tilaisuus. Se vaan illanviettotavassa miinuksena, että nyt väsyttää; penteleen pikkuräksy herätti nääs jo joskus ysiltä. Pitäisi lukea tenttikirjaa, mutta silmäluomet lurppaa. Bugger.
Don't Panic!
Dumari

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Eka laiva valmis. Vielä olis ainakin yksi jäljellä. Oon aamuseiskasta asti seisonut laivan laiturilla, joten posket hiukkasen punoittaa kun välillä tuulee. Kyl maistui lämmin rommi ny.
Runkkis

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Vittu, kun särkee polvea... Rasittui kai tosissaan liikaa reissulla... Eikun nappeja naamaan ja sohvalle makaamaan...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ajattelin kertoa lauantainne piristykseksi jännittävän seikan, että kaikista trendeistä ja muodeista vieraantumiseni on nyt saavuttanut sellaisen merkkipaalun, että tänään aamulla kiedoin muutaman vuoden asiallisen lyhythiuksisuuden jälkeen kuontaloni pitkästä aikaa poninhännälle lähtiessäni ulos. :roll:

Viimeksi minulla taisi olla näin pitkä tukka joskus vuosituhannen vaihteessa. Silloinkin olin toki muodin harjalla: muistan aurinkoisen iltapäivän, kun hengailin Metsätalon aulassa. Päivähaaveiluni keskeytti mies, joka kertoi etsivänsä avustajia Leijat Helsingin yllä -elokuvaan. Olisin hiuksineni kuulemma juuri sopiva esittämään 80-luvun trendiklubin suomenruotsalaista asiakasta. Valitettavasti lupaavasti alkanut elokuvaurani tyypertyi siihen, että olin juuri lähdössä melontaretkelle Pohjois-Karjalaan enkä siksi päässyt kuvauksiin. Tämä harmitti tuota kykyjenetsijää suuresti: yhtä oikeaoppisia kasaripolkkatukkia kuin omani oli kuulemma hyvin vaikea löytää vuosituhannen vaihteen Helsingistä...
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Saturday izza sadder day

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ynnykkää. Tuhostin eilen 15 tölkkiä karhua enkä ollut edes oikeastaan humalassa.
Tänään jatkuu perinneviikonloppuhässäkkä ja kohta pitää lähteä linja-autolla hakemaan iltajuhlaa varten avecceja rautatieasemalta.
Eli jos ihmettelette että kuka urpo seisoo tyhjä ilme kasvoillaan harmaissa baarikärpäsen edessä niin se olen mie.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin