Keväinen Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
1108

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Patz kirjoitti:Millä sen saa pysymään erossa seinistä?
Chiliä, valkosipulia ja valkopippuria (jauheena). Sekota, sumuta ja varmista että on vahva seos. Ja valkosipulin/sipulin hierominen koiran lempi purukohtiin kalusteissa auttaa kanssa, tosin haju on mahtava... Mutta jos ottaa huomioon jonkun ränkyn säilymisen tarpeen olevan pienen hajuongelman mahdollistava niin anti mennä.

Toimi ainakin omilla koirilla aikoinaan!

Ettei vain koirallesi olisi tulossa uutta hammaskalustoa, hommaa siankorvia. Pysyy koiran mielenkiinto muualla kun on maukasta järsittävää himassa.
Eli kätke niitä ympäri kämppää, koiralla aktiviteettia päivänaikana.
hebuli

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja hebuli »

1108 kirjoitti:Taidan pyhittää illan rynkyn, singon ja ysimillisen kanssa riehumiseen. Black pyörii ja nappi silmienväliin. :9mm: :igor:
Peruskauraa koko peli, miksi siitäkin on niin kohistu? Normaali lineaarinen putkijuoksuräiskintä, jossa kamaa tuhoutuu ympärillä ehkä piirun verran enemmän. Ja paskat kontrollit, konsolipeli kun on.
hebuli

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Keikaus kirjoitti:Entäs oletkos miettinyt, että löytäisit vaikka 4H-kerhon kautta joitain innokkaita pikkutyttöjä tai -poikia ulkoiluttamaan koiraasi päivällä? Olen itse miettinyt, että varmaan ulkoistaisin tuon homman osittain noin ja samalla ilahduttaisin jotain pikkuihmistä.
Tuo palvelu tuntui toimivan ihan hyvin ainakin pääkaupunkiseudulla, suosittelen.
Patz

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Patz »

1108 kirjoitti:Ettei vain koirallesi olisi tulossa uutta hammaskalustoa, hommaa siankorvia.
Hampaat on jo vaihtuneet ja siankorvat ei ole erityistä herkkua. Jätän kyllä koiralle joka aamu jyrsittävää kuten herkkuja maitopurkeihin ja pahvirulliin, vaan eipä tunnu riittävän. Lisäksi tarjolla on luita ja mahalaukkua, mutta seinät tuntuu pieksevän nämä 6-0. No, huomenna marssin eläinkauppaan hakemaan muutaman aktivointilelun jos vaikka auttaisi. Toivossa on hyvä elää!
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nexie »

Patz kirjoitti:Millä sen saa pysymään erossa seinistä?

Mun koirani kohdalla ei toiminut mikään varotoimi, koska se #¤/%%& löysi aina _uusia_ jyrsittäviä paikkoja, kun yhden jäystäminen oli estetty. Pentuajan kalusteista vähän joka toisen kulmat päätyivät pyöristyksen kohteeksi. Loput se sitten tuhosikin totaalisesti :roll:

"Suloinen" pikku otus tuhosi mm. yhden sohvan, rahin, lukuisia kenkäpareja, kirjoja, laukkuja jne. You name it. Ja valkosipulin se mukeltaa onnesta soikeana palasiksi, sipulit sylkee ulos. Valkopippuri toimii todennäköisesti paremmin, pistää yskittämään.

Eppukaan ei muuten tuhonnut mitään siinä yhteydessä kun hampaay vaihtuivat. Saksan armeijan teho saavutettiin vasta hieman vanhemmalla iällä ja ne kielletyt lelut olivat aina sallittuja kivempia.
Don't Panic!
Patz

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Patz »

nexie kirjoitti:Mun koirani kohdalla ei toiminut mikään varotoimi, koska se #¤/%%& löysi aina _uusia_ jyrsittäviä paikkoja, kun yhden jäystäminen oli estetty. Pentuajan kalusteista vähän joka toisen kulmat päätyivät pyöristyksen kohteeksi.
Täällä ei onneksi tuhota mitään muuta kun noita seiniä, kaikki muu on toistaiseksi *koputtaa puuta* jäänyt rauhaan. Mutta eihän tää nyt j*malauta voi mennä niin että koira tekee mitä huvittaa pois ollessani. Pitääköhän mun alkaa telkeemään se tonne kylppäriin päiviks...
Exsat

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Töissä. Onneksi on kerrankin töitä yöksi, kun saisi vaan aloitettua tässä vähitellen. Dumdidum!
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Väsyttää...

Mutta ei taaskaan nukuta. Ja huomenna iltavuoroon, eli saisi nukkua pitkään. Mutta mitäs se auttaa, kun on ensin valvonut pitkään?
Ja motivaatiota tai mielialaa ei nosta myöskään töistä tullessani eteisen lattialta poimimani tilinauha: perjantaina tuleva palkka on n. 200€ pienempi kun mitä olin toivonut. Olisi varmaan kannattanut laskeskella tunnit tarkemmin ennen kun alkoi ilolla tiliä odottamaan.

Plääh.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Angita

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Angita »

Olinpas pitkästä aikaa teatterissa - vieläkin vähän mietteissäni.
Patz

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Patz »

McJanne kirjoitti:10kg koira -> 2.5m2 "karsina" = minivaatimus noin eläinsuojelukeijojen (ja lain) mukaan
Onneksi kylppärini on (ilman saunaa) n. 10 neliötä eli jos täytyy turvautua radikaaleihin keinoihin, on tilaa tarpeeksi. Toivotaan että muut keinot tepsii.

Mulla on paska fiilis. Ja tämä ei johdu koirasta. Öitä.
Nowaysis

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Koirakertomus vielä. Meillä sievästi sanottuna "pyöristyi nurkasta" eräs tuolloin uusi ja suht arvokas vitriini. Aikaisemmin oli mennyt jotain perussettiä kuten kenkää, listaa ja kynnystä. Tuo oli yksi räjähdysherkimpiä tilanteita mitä koiran kanssa sattui. En ollut onneksi yksin kun tämän ihanan näyn kohtasin, joten koira on (tietääkseni) hengissä edelleen. Ja niinq vahingoittumaton muutenkin. Parketin pilalle kuseksimisen pentuaikana annoin anteeksi, jaloluontoinen kun olen :vihelt:
nojoojust

Re: Keväinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Patz kirjoitti:Täällä ei onneksi tuhota mitään muuta kun noita seiniä, kaikki muu on toistaiseksi *koputtaa puuta* jäänyt rauhaan. Mutta eihän tää nyt j*malauta voi mennä niin että koira tekee mitä huvittaa pois ollessani. Pitääköhän mun alkaa telkeemään se tonne kylppäriin päiviks...
Kuulostaa harmilliselta yhdistelmäongelmalta. Osittain kyseessä vaikuttaisi olevan lievähkö eroahdistus, osittain joku häikkä ruoassa tai sen sulatuksessa. Meidän Duuri söi seiniin syviä kuoppia, varsinaisena ongelmana oli ravintoaineiden erittäin huono imeytyminen (lonkat ovat ihan mitä sattuu). Sen ongelma kyllä ilmeni myös pikkukivien ja mullan syömisenä, häiriöt loppuivat vasta kun luovuin kokonaan kuivamuonasta. Myöhemmin kuivamuonaan kyllä pystyi taas siirtymään, joten nyt tarjolla on sekä että.

Eroahdistukseen puolestaan on olemassa kissojen Feliway-suihketta vastaava feromonivalmiste (nimeä en muista kun en itse sitä ole tarvinnut), jota saa sekä apteekeista että eläinlääkäreiltä, ilman reseptiä.

Toinen eroahdistukseen auttava keino on myös tuo tilan rajoittaminen, eli kylpyhuone ei ole sekään huono ajatus, jos kyseessä on vain se aika, jolloin ketään ei ole kotona. Tiedän koiria joita on pidetty yksinolon ajan häkissä, jotka myös myöhemmin ovat pitäneet häkkiä turvapaikkana, jonne ne ovat menneet ihan oma-aloitteisesti kun ihmiset poistuvat paikalta. Eli häkkiin ei ole tarvinnut komentaa eikä ovea sulkea.
Vastaa Viestiin