Kaksi väärinkäsitystä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

http://koti.phnet.fi/elohim/kaksivaarinkasitysta.html

Kun on kyseessä taivaaseen pääsy, niin on se asia, josta kannattaa olla kiinnostunut. Sillä jos se ja iankaikkinen elämä on olemassa, niin on jokaiselle ihmiselle parasta, että hän pääsee niistä myös itse osalliseksi. Se on varmasti parempaa kuin mikään maanpäällinen asia, jota joku voi kokea. Esim. Ilmestyskirjassa on hyvin kuvattu tätä asiaa sekä taivaallista Jerusalemia. Näiden jakeiden mukaan tulevassa valtakunnassa ei ole enää mitään entisenkaltaista vajavaisuutta tai kipua ja sairautta, vaan kaikki entinen on mennyt.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kutsuitko?

Neuvo kaikille: IGNORE HIM!

Tai jos jaksatte, menkää vastavierailulle Petrin ja kumppaniensa foorumille http://www.uskontie.net

Tiettyyn rajaan asti se on hauskaa, kunnes umpimielinen silkka pahuutensa saa mielen todella apeaksi. Ja jos niille sanoo pahuudestaan, niin sitten on kuulemma huonotapainen, eikä nuo pahanhengenpalvojat-helvettiintoivottajat.

No jaa.. itse asiasta.
Ilmestyskirjahan oli lohdutusta vainotuille varhaiskristitylle. 666 tai toisissa käsikirjoituksissa 616 (ei kuulostais niin hyvältä hevilevyissä) oli koodi keisari Neron nimestä. Tai... ei kukaan tiedä, mutta sitä se todennäköisimmin rehellisesti katsottaessa on.

"Uusi Jerusalem" olisi isäni mukaan sähkömiehen kannalta kiinnostava, se kullan määrä kun johtaa sähköä hyvin. Mutta muuten siellä ja pyhät varsinaisessa Taivaassa ikuisesti hoilaisivat tylsiä ylistysvirsiä? Jos ei ole rokkenroulia vaan uskisten paskamusiikkia, ei varsinaisesti kiinnosta. Jospa AC/DC pitäisi konsertin Helvetissä? Kate Bush? Mozart? Beethoven?

Eikä ilahduttaisi, että "vääräuskoiset" samaan aikaan kituvat Helvetissä. Ja olikos niin, että MERTAKAAN ei silloin enää ole? Ei käy, minä pidän merestä.

Tässä ketjussa ignoraan Petrin, mutta käykää toki foorumillaan, se on hauskaa!
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
räyhä

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja räyhä »

suhteellisen uskomattoman paljo kiinnostavaa....not!
slam

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja slam »

Gattagan eteen kannettiin pientä maistiaiskoria. Hedelmiä, simpukoita ja paljon muuta hyvää kaukaisista maista. Mies laittoi pinkit kalsarit ylleen ja istui nyrpeästi sohvan nurkalle. ”Miksi et syö?” häneltä kysyttiin lempeään sävyyn. ”Ruoka on sinua varten valmistettu. "Ei sinun tarvitse syödä kaikkea. Valitset vain parhaat ”selkäpalat” päältä”, hänen seurakuntansa pastori kohotti äänensä korkeimmalle. ”Sinäkö se olet Pete?” Gattaga huudahtaa iloisena ja pukee normaalin miehen vaatetuksen ylleen. Nämä kaksi kaverusta olivat keskutelleet paljon netissä ja pete päätti tarjota gattagalle ja hänelle yhteisen aterian. Sulassa sovussa he maiskuttelivat ruokia ja pyysivät päätteeksi Jumalaa siunaamaan köyhiä. ”Voi gattaga, minun elämälläni on tarkoitus, enkä halua tuhlata sitä vaihtamalla näkökenttääni toiseen ulottuvuuteen” petri sanoi hyvin onnellisena. ”Taivaallinen kosketus ja ylhäinen ymmärrys ovat voimani”

Gattaga luimistui ja aloitti oman väittelynsä siitä, miten kaikki tuo taivaallinen kosketus soopa saattaa sijaita jokaisen ulottuvilla heidän päidensä sisäisenä juttuna. ”Luovu näkemyksestäsi tai mieti sitä edes toiselta kannalta” kuuluivat Gattanismin svymimmät neuvot. Gattanismiin liittyi pajon umpipöntössä asumista. Umpipönttö eli eräänlainen suuremman näkemyksen olotila, jossa ihminen vajoaa minuudessa syvempään pinnan alaiseen kokemukseen. Huumausaineilla päästään varmasti samanlaisiin jomotustiloihin, kun umpipönttöläinen kokee arjessaan. Huumeilla saavutetaan itsensä tarkkailutila. Sanottakoon, että umpipöntön ulkopuolella ei ole, niin paljon ajatuksia. Johtuen tietysti siitä, onko umpipönttö mahdollisesti telkän vai tiaisen pönttö. :lol:

Umpipöntössä ihminen on itse jumalolento. Odottakaamme vastausta taivaalta, että eiköhän tuolla pilvien takankin joku asu.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

slam kirjoitti: Umpipöntössä ihminen on itse jumalolento. Odottakaamme vastausta taivaalta, että eiköhän tuolla pilvien takankin joku asu.
Slam:
Kuten tavallista, jutustasi ei saa mitään selvää.
Jotain sellaista mussutusta, joka antaa ymmärtää, että Petrien ja kumppanien jutut onkin iloista sosiaalista leikkiä?

Sori... taidan olla tiukkapipo itsekin, minusta siihen yleishalipusi "ruokakori"??? mussutukseen ei pidä sotkea väitteitä Jumalasta, vähän liian vakava asia sellaiseen pelleilyyn. Varsinkin kun ihmisten päät täytetään paskalla, ja halutaan työntää toisin uskovat helvetin pönttöön ja rajoittaa tieteitä ja taiteita.

Epäilenkin, että ihan turhaa mussutusta sinulta. Kirjoitat luovasti, mutta olisko sulla joskus jotain asiaakin? Jospa voisit KOMMUNIKOIDA sen? Nyt vaikuttaa taas yhdeltä kristittyjen harhautusyritykseltä tuo. Tuollaisena sulokielisenä lööperinä.

Ymmärrätkös itse Jesse-vainaata:

Jeesus sanoi opetuslapsilleen, "Verratkaa minua johonkin ja kertokaa millainen olen." Simon Pietari sanoi hänelle, "Sinä olet kuin vanhurskas sanansaattaja." Matteus sanoi hänelle, "Sinä olet kuin viisas filosofi." Tuomas sanoi hänelle, "Opettaja, suuni on täysin kykenemätön sanomaan millainen olet." Jeesus sanoi, "Minä en ole opettajasi. Koska olet juonut, olet tullut myrkytetyksi kuplivasta lähteestä jota olen hoitanut." Ja hän otti hänet erilleen ja puhui kolme puhetta hänelle. Kun Tuomas tuli ystäviensä luokse takaisin, he kysyivät häneltä, "Mitä Jeesus sanoi sinulle?" Tuomas sanoi heille, "Jos kerron teille yhden puheen jonka hän puhui minulle, poimitte kiviä ja kivitätte minut, ja kivistä lähtee tuli ja kuluttaa teidät."

Jeesus sanoi, "Kun näette sen, joka ei ole naisesta syntynyt, langetkaa kasvoillenne ja palvokaa. Se on teidän Isänne."

Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, "Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan." He sanoivat hänelle, "Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?" Jeesus sanoi heille, "Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan]." .


Minä ymmärrän, Tuomaan evankeliumista nuo :D Melkein zeniä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

http://koti.phnet.fi/elohim/kuiluonpoistettu.html

Tässäkin on taas uusi mielenkiintoinen artikkeli ....
ElanorRaven

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Tuskin kukaan jaksaa katsella noita linkkejä.

Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

ElanorRaven kirjoitti:Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
ElanorRaven

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

aasi kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
Ei hitto... Repesin :D
Tiikeriankka

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

aasi kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
:rofl:
ElanorRaven

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

[quote="Tiikeriankka"][/quote]
Anteeksi offtopic, mutta aika loistava ava sulla! Missä on jono?
tonttu

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

aasi kirjoitti: Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
Tää oli päivän paras tähän mennessä. Thnx! :rofl:
hebuli

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Gattaca kirjoitti:Neuvo kaikille: IGNORE HIM!
Kaksin verroin huvittavaa sinun sanomanasi. (sinä teet parhaasi olematta ignoroimatta häntä, ja toisaalta sinä olisit varmasti toinen hyvä kohde totaali-ignoroinnille)
Elukka

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

aasi kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
:lol:, Go aasi go! :cheer:
Starflare

Re: Kaksi väärinkäsitystä?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

aasi kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Saanko muuten kysyä, miksi vapaaehtoisesti postaat nämä pölinäsi Paskanjauhantaan?
Minä näitä olen siirtänyt oman subjektiivisen näkemykseni mukaan asiakeskusteluista paskanjauhantaan.
Eikö nämä pitäisi siirtää paskanjauhantaan sen tähden että ei näissä topikeissa ole muuta kuin päänaukomista ja muuta paskaa?
Vastaa Viestiin