Muanantai (peffasta.com!)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Georgina »

killkill kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Mua kyllä ahistaa puhua siihen mikkiin mutta jospa siihen tottuu
Tämä tarjoaisi mahdollisuuksia vaikka mihin kaksimielisyyksiin, mutta huomatkaa: hän Ei tartu niihin!
Mä toivoin että joku tekis sen puolestani ;)
killkill kirjoitti:Vuosien kokemuksella:
- pidä mikki riittävän lähellä suutasi
- paras soundi tulee, kun "huutaa hallitusti". Äänessä pitää olla painetta
Eikö siinä mikissä olis just se ajatus että mun ei tarvis huutaa?
killkill kirjoitti:- kannattaa tehdä pienimuotoisia äänenavausharjoitteita ennen tuntia. Ammattilaiset suosittelevat erilaisia rallatuksia, mutta mielestäni ihan hyvään tulokseen pääsee vaikka niin, että laulaa autossa lempilevynsä tahtiin parin biisin verran
Tää nyt tulee ihan luonnostaan :D
killkill kirjoitti:- ennen ääniesiintymistä: ei maitoa, tupakkaa eikä kahvia. Vettä kannattaa juoda riittävästi
No mä en käytä noista mitään muutenkaan.

Mutta se tuntikausien pölyssä ja pakkasessa huutaminen, mun kurkku ja ääni ei vaan kestä sitä. Kun halli on kokoa 25 x 50 ja siellä jytistelee ympäriinsä sen 8 hevosta niin ihan hentoinen ääni ei vaan riitä vaikka mä aina tehtävänantoon keräänkin porukan keskelle. Nyt toi pesulahomma on pahentanut asiaa kun siellä on tosi huono ilma, huomaa että se karhentaa kurkkua entisestään. Pitäis siellä foniatrilla käydä kans, jos sais jonku sponssaamaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Exsat kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Mulla ei pitäis muuten olla to aamuna töitä, oisko ihan mahdoton ajatus se onnela ke? Sillä varauksella etten nyt ihan tosissaan sairastu ja ne ei perkele mene muuttamaan niitä työvuoroja.
Kai se keskiviikkokin onnistuu, ei mulla muistaakseni ole silloin mitään erityistä!
Nyt kun se ia vielä älyäis kotiutua sieltä etelänreissusta!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
killkill

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja killkill »

Georgina kirjoitti:Eikö siinä mikissä olis just se ajatus että mun ei tarvis huutaa?
Tottakai, mutta LOPPUTULOS kuulostaa paremmalta, kun äänessä on painetta takana. Jos alkuperäinen ääni on pientä vikinää tyyliin "hei viitsisittekö te kuunnella, anteeksi että mä täällä häiritsen", ei kukaan kuuntele. Beddis voi varmaan rok-ihmisenä vahvistaa tämän.
George kirjoitti:Mutta se tuntikausien pölyssä ja pakkasessa huutaminen, mun kurkku ja ääni ei vaan kestä sitä
Nuo ovat äänityölle kutakuinkin paskimmat olosuhteet. Etenkin siksi kannattaisi ääntään vähän aukoa ennen tuntia, muuten voi käydä niin että eräänä päivänä huomaat ettei sinulla enää OLE ääntä. Ääni kun muodostuu kuitenkin lihastyöllä, ja lihaksia VOI harjoittaa.

Itseä vituttaa, kun nuo koulutuskeikat tulevat niin pirun pitkin ja epäsäännöllisin väliajoin. Äänestä häviää paras poweri ja sointi, kun sitä ei tarvitse käyttää yleisön edessä pitkään aikaan.
Starflare

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Olen taas sinkku.
bedlam

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti: Jos alkuperäinen ääni on pientä vikinää tyyliin "hei viitsisittekö te kuunnella, anteeksi että mä täällä häiritsen", ei kukaan kuuntele. Beddis voi varmaan rok-ihmisenä vahvistaa tämän.
Toisaalta musiikin sekaan karjuminen on täysin eri asia. Tuollaisessa koulutustilanteessa voimakkaan äänenkäytön tarkoituksena on asian kuuluvuus ja ymmärrettävyys. Musisoidessaan saattaa sanojen unohtuessa huudella puolikkaan säkeistön ihan mitä sattuu, ja silti kuulostaa vakuuttavalle.

Mutta ihan totta, että hieman riuskemmalla äänenpainolla sanotut kehoitukset varmasti toimivat paremmin. Se vain, että mikin kanssa ei tarvitse varmaan niin kurkkuäänellä huutaa, vaan korotetumpi puheääni riittää.
killkill

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:...vaan korotetumpi puheääni riittää.
Tätä haettiin. Ainakin itsellä tekee pahaa kuunnella häissä tai sukujuhlissa setämiehiä, jotka puhuvat mikkiin pitäen sitä käsivarrenmitan päässä, mutisten jotain omiaan. Gainien nosto ei auta, koska sitten alkaa kiertäminen.
Kid

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Kid »

Starflare kirjoitti:Olen taas sinkku.
No hitto!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Georgina »

killkill kirjoitti: Tottakai, mutta LOPPUTULOS kuulostaa paremmalta, kun äänessä on painetta takana. Jos alkuperäinen ääni on pientä vikinää tyyliin "hei viitsisittekö te kuunnella, anteeksi että mä täällä häiritsen",
Ihan vaan sivuhuomautuksena... Kyllä sä sen verran oot mua kuullu että mitäs luulet onko mun ääni muutenkaan sitä ihan pientä vikinää? ;)
tuommoisessa opetustilanteessa varsinkaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Starflare kirjoitti:Olen taas sinkku.
Lyhyesti ja ytimekkäästi:

:paijaa:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja killkill »

Georgina kirjoitti:Kyllä sä sen verran oot mua kuullu että mitäs luulet onko mun ääni muutenkaan sitä ihan pientä vikinää?
No ei varsinaisesti, mutta esiintymistilanteessa jännittäminen usein "kuristaa" voicesta parhaat powerit pois.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Georgina »

killkill kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Kyllä sä sen verran oot mua kuullu että mitäs luulet onko mun ääni muutenkaan sitä ihan pientä vikinää?
No ei varsinaisesti, mutta esiintymistilanteessa jännittäminen usein "kuristaa" voicesta parhaat powerit pois.
Joo jännittää töissä joka päivä ihan sikana... onneksi pitää pitää vaan noin 25 tuntia viikossa näin talvisin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
HellBell

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Starflare kirjoitti:Olen taas sinkku.
En tiedä mitkä sulla on fiilikset tuosta asiasta juuri nytten, ehkei kovin ruusuiset, mutta ennen pitkää ne singleyden hyvät puolet pönkeää esiin.. Kyl se siitä.
tonttu

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Jumaleissön, mikä näyttö tänne töihin on ilmestynyt loman aikana: 19" litteä. Siis täähän on melkein ku telkkari. :shock:

Starflarelle: :paijaa:
Starflare

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Lolita kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Olen taas sinkku.
Lyhyesti ja ytimekkäästi:

:paijaa:
Kiits. On jotenkin helpottunut ja haikea olo samalla. Vaikeaa se oli :( .
1108

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Kiits. On jotenkin helpottunut ja haikea olo samalla. Vaikeaa se oli :( .
Sellasiahan naiset on, niiden kanssa ei voi elää ja perkele niitä ei saa ampua.

Eihän erot ikinä mitään herkua ole, mutta nyt suunta on vain ja ainoastaan ylöspäin!!! Positiivisuutta kehiin ja heviä soittimeen.
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja HotPants »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Kiits. On jotenkin helpottunut ja haikea olo samalla. Vaikeaa se oli :( .
.. Positiivisuutta kehiin ja heviä soittimeen.
Ihan hyvin voisi kerrankin koklata Britneya tai ees Pussycat Dollseja tai Black Eyed Peaseja..
Niiltäkin on tullu tähän situationiin just sopiva biisi. Sen nimi on "Pump It ".
Joka tapauksessa, pää pystyyn vaan Starflarex. Ei liikaa mooshausta sitte. Menee kampaus muuten sekasin. Ei ole cool.

Editx: moguli fagtoissa.
Viimeksi muokannut HotPants, 27.03.2006 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<3
RolloTomasi

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Starflare kirjoitti:Olen taas sinkku.
Täältäkin :paijaa:

Koita pysyä pystyssä.
Exsat

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Exsat »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Kiits. On jotenkin helpottunut ja haikea olo samalla. Vaikeaa se oli :( .
Sellasiahan naiset on, niiden kanssa ei voi elää ja perkele niitä ei saa ampua.
Suloista! :)

Ja Satralle jaksuja.
:paijaa:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Lilo »

hebuli kirjoitti: Kuule ihan mikä neitiä nyt sattuukin miellyttämään. I'm here to please. Mahtuuko siihen samaan hamoseen kaksi samanaikaisesti?
No sehän riippuu tietenkin siitä minkä vuoden hamonen valitaan. Onhan lycra aika venyvää tavaraa... :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Kid

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Kid »

Hohhoijakkaa. Olipas kiireinen päivä. Nyt hiljeni ja puol 6 asti täällä pitää olla. Sitten kaupan kautta kotiin sisustamaan :)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ihkulaista! kaveri tulee keskeyttämään mun tylsyyden. nyt vaan odotetaan millon summeri pärähtää. saas nähä, sano... yleensä meiän pelkkä kahvilla käynti johtaa pitkän linjan riekkumiseen. :miitti:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Feiz

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Onpas harvinaisen vittumainen työpäivä/kevät/vuosi/tulevaisuus.
nypari

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja nypari »

Feiz kirjoitti:Onpas harvinaisen vittumainen työpäivä/kevät/vuosi/tulevaisuus.
Mee salille vääntämään ennätysrautas! Ne ei valehtele, ei valita, ei pyydä viikkorahaa.
segma

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja segma »

Ookoo. Neljäs kerta lyhyen ajan sisään. Se tuli oikein kirjastossa naaman eteen istumaan. Jos se ei huomannut katsettani kolmannella näkemiskerralla, niin se on sokea, mikä vähän haittaa kuvioita. Mutta tuliko se siihen tarkoituksella istumaan vai oliko se silkkaa sattumaa? Vielä kun osaisi avata suunsa, niin pääsisi kevät valloilleen.

Olen kai vähän ihastunut.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Muanantai (peffasta.com!)

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Värinpoisto päässä. Vähän näyttää että tuo musta ei tule poistumaan ilman taistelua....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin