Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kid

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja Kid »

-Tykitä kättees (sanoi serkkuni miehelleen kun se yritti vongata)
-minnuu niin sylettää (äitee sanoo kun sitä vituttaa)
molemmat savolaisia :)
Starflare

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Epäonnistumisen siemenet on kylvetty, kun pätemätön opastaa vastahakoista tekemään tarpeetonta.
nypari

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja nypari »

Lolita kirjoitti:
nypari kirjoitti:Piti vielä sanomani, että on mielestäni eri junttia hokea näitä fraaseja. Ne kuulostavat juuri ulkoa opelluilta, mukahauskoilta ja toistuessaan hyvinkin latteilta. Ehkä näin juuri siksi, että olen ne lähes järjestäen kuullut/lukenut aikaisemmin. Jäljelle jää vain myötähäpeä niiden kertojaa kohtaan.
Osa näistä ketjussa mainituista on niin pökkelöitä, että todellakin kuulostaisivat puheessa ulkoa opetelluilta ja särähtäisivät korvaan, mutta kyllä minun mielestäni kuin luonnostaan tuleva lausahdus naurattaa. Se vaatii sen, että sananparsi tulee selkäytimestä alitajuisesti eikä etukäteen mietittynä. Sujuvuutta.

Toistuminen taas, se jos mikä minua ärsyttää, että sitä samaa toistetaan jatkuvasti. Tekee lauseesta juuri sellaisen ulkoaopetellun ja väkisin käytetyn. Ei naurata.
Lähinnä näistä fraaseista minulle assosioituvat mm. maatilan isännät(joissa ei mitään vikaa sinänsä ole) ja muut tökköhauskat, jotka viljelevät puheessaan näitä ulkoaopittuja fraaseja alvariinsa. Taas kerran fraasin lausuessaan he nauravat omahyväisen maireasti sille itse ja samalla katsovat kohdeyleisöönsä vaatien samaa reaktioita. Miten se voikin olla niin ärsyttävää?

Tämäntyyppinen huumori ei siis todellakaan ole älykästä tai oivaltavaa, huonoa siis.
HellBell

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

cardic kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Ja sitten.. Mistä ihmeestä tulee tämä kiroamus : "Helvetin kuustoista sentään." .. ?
veikkaisin et johdannainen ruotsin sjuttonista
kuustoista kun on helpompi sanoo ja kuulostaa paremmalta ku seittemantoista
todennakosesti olen metassa
Voi olla, ei harmainta aavistustakaan. Mutta mistä se sjutton eli 17 sitten tulee? Mistä se numero on keksitty..? Vai olisko vain "kuulostavuuden" perusteella napattu siihen.. voi olla.
HellBell

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja HellBell »

McJanne kirjoitti: ..
Ollaan ylpeitä, suomalaiset, kun meillä on monipuolinen kiroamisrepertuaari!

(eli uskosin että toi sjutton on vaan väännös toisesta [paskasta] kiroamisesta)
Jep, pidetään lippu korkealla, kyllähän meillä niitä riittää..
Hätätilanteessa voidaan jopa antaa niistä muutama ruåttalaiselle, säälistä. ;)
JakeBlues

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Kesseli onkin kirosana?! Jösses!
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja cardic »

HellBell kirjoitti: Voi olla, ei harmainta aavistustakaan. Mutta mistä se sjutton eli 17 sitten tulee? Mistä se numero on keksitty..? Vai olisko vain "kuulostavuuden" perusteella napattu siihen.. voi olla.
no sjutton nyt vaan sattuu oleen 'kirosana', eihan ruattalaaset osaa edes kiroilla kunnolla.
kylla perkeleessa on alkukantaista ja brutaalia voimaa, se pariseekin sillee kivasti kitalaessa :)
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Elukka

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

cardic kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Voi olla, ei harmainta aavistustakaan. Mutta mistä se sjutton eli 17 sitten tulee? Mistä se numero on keksitty..? Vai olisko vain "kuulostavuuden" perusteella napattu siihen.. voi olla.
no sjutton nyt vaan sattuu oleen 'kirosana', eihan ruattalaaset osaa edes kiroilla kunnolla.
kylla perkeleessa on alkukantaista ja brutaalia voimaa, se pariseekin sillee kivasti kitalaessa :)
:komp: Ehdottomasti samaa mieltä. Kyllä siinä ruåttalaisten seittemättoista ja anglosaksien fcukit kalpenee, kun alkuvoimainen risupartasuomalainen suoraan korvesta täräyttää oikein antaumuksella että
"Perkele!" :demoni:
segma

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja segma »

"Voi ARGHin määrää!"
"Siinä on naiset tiellä kun isot pojat nussii."
"Mitä vittua - sika pani kettua."
Keskustelussa: "Mitäh?" "Mättäitä."
Kaikkien näiden "Reikä se on rinkelilläkin" ja "reikä se on rotallakin" -omaperäisettömyyksien jälkeen "reikä se on Reijollakin" onnistuu välillä huvittamaan.
"Ei hyvää päivää." (Tietynlaisin äänenpainoin)

Äitini käyttää kirosanana sanaa "kettinki". Serkku käyttää kirosanana sanaa "sammakko".

Ei tule mitään hauskaa mieleen. :(
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Omalaatuiset sanat ja fraasit

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Tiesin pari lempoa tyyppiä, jotka sano suuttuessaan aina tälleen:
"Voihan per..manto! ja "Voihan vihtori!"

Olin kyllä silloin ihan että "Hei, hähyliks häh?"

Viude.
<3
Vastaa Viestiin