Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
AarneAnkka

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Starflare kirjoitti:En polta ollenkaan. Ja istun mieluummin savuttomalla puolella kuin tupakkaringissä, mutta ovatpa nuo kaverit pikkuhiljaa oppineet puhkumaan savunsa muualle kuin minun naamalleni kun kärsivällisesti on muistutellut, sillä minulla alkaa nokka ja silmät vuotamaan aivan hulluna.
About sama täällä, tosin kaveripiirissänikään ei ole kovin paljoa tupakoitsijoita, kotonani he käyvät parvekkeella sauhuttelemassa ja ravintoloissa saan sitten istua silmät ja nenä tukossa.

Savuketta en ole edes maistanut. Sikaria olen kerran, pari.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lopettanut hermostuksissa aikuisiällä aloitetun tupakoinnin onnellisesti viime keväänä. Ei enää koskaan! Täysi tupakanvastainen fanaatikko en vielä ole, mutta savussa on huono viihtyä enkä tupakoitsijaa tahdo suudella.
Elämä kantaa, jos sen antaa
sanctus

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Polttelen n. 0-2 kertaa kuussa vesipiippua, jonka ohessa juon kahvia, hörpin punkkua, luen useimmiten skandinavian tärkeimmälle kielelle käännettyjen ranskalaiseen vasemmistoälymystöön kuuluvien jorinoita ja kuuntelen polyrytmisiä ääniorgioita. Mikäli olen seuralaisen kanssa, saatan luopua oheistoiminnasta ja yrittää vain keskittyä olemaan tiedostamatta selkääni porautuvaa, ehkä hieman arvostelevalta tuntuvaa katsetta.

Sillon tällöin eli muutaman kerran vuodessa hyväksyn itselleni parin sikarin polttelun, mahdollisesti jopa savukkeen.

Mutta noin yleisenä toteamuksena kaiken yllä leijuu kuitenkin se, ettei tupakoitsijoita voi koskaan kiusata liikaa heidän tupakointinsa tähden.
Enthu

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Polttelen kännissä tai muuten vain passiivisesti
Nainen_x
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 24.08.2005 16:50
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Nainen_x »

Lopetin röökaamisen n. puoli vuotta sitten ja sen jälkeen en ole edes yksiä savuja vetänyt.
V*tuttaa, että tuli koskaan sellaista tapaa edes omaksuttua.
isohaara

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Lolita kirjoitti:Sä et esitellyt mulle niitä Salaisia eläimia lainkaan, mä olen kuitenkin tunnettu tirkistelijä, joka omistaa sitä varten jopa kiikarit. Pientä katkeruutta aavisteltavissa.

Tiesitkö muuten, että pappakin poltti Coltia?
E. Mahtaakohan mulle tulla sitten samat jälkiseuraamuksetkin. :shock:

Niitä eläimiä ei ikinä bongaa silloin kun yrittää. Senpä takia pitääkin vähän väliä rampata tupakkeella ja odottaa yhteensattumaa.
Lolita kirjoitti:Saanut ja saanut. Saakeli oltiin niin kilttejä, ettei tullut kapinoitua. Ei kyllä tupakka paljoa kokeilua enempää kiinnostanutkaan alaikäisenä.
Joskus se kilttinä oleminenkin on kapinointia. :P

LillyMunster kirjoitti:Juokaa niin paljon kun sielu sietää, mutta älkää opetelko polttamaan!
Tämähän se perusviesti meilläkin usein oli. Pienestä pitäen tuputettiin viinaa maistettavaksi, tupakanpoltto kiellettiin kategorisesti. Toisaalta ei sitä kuitenkaan minkään järkyttävän kurin alla tullut kasvettua.
Niin ja Lolita on samojen geenien 1.0 -versio.
ElanorRaven

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Kiinnitin tuolla ylempänä huomiota siihen, että Beddis polttaa ja Exsat ei... Miten tupakoimaton Kitykansa yleensä suhtautuu kumppanin polttamiseen? Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
Elukka

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Elukka »

ElanorRaven kirjoitti:Kiinnitin tuolla ylempänä huomiota siihen, että Beddis polttaa ja Exsat ei... Miten tupakoimaton Kitykansa yleensä suhtautuu kumppanin polttamiseen? Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
:komp: (ja taas... :roll:)
Minäkin pidän kyseistä tapaa sen verran vastenmielisenä, ettei ajatus esim. sauhuttelijan kanssa suukottelusta ole kauhean houkutteleva. :?
ElanorRaven

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Elukka kirjoitti:Minäkin pidän kyseistä tapaa sen verran vastenmielisenä, ettei ajatus esim. sauhuttelijan kanssa suukottelusta ole kauhean houkutteleva. :?
Nimenomaan! Riittää jo, kun luennolla istuu joku nikotinisti edessä - se ummehtunut haju saa voimaan pahoin jo metrin etäisyydeltä.
bedlam

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ElanorRaven kirjoitti:Kiinnitin tuolla ylempänä huomiota siihen, että Beddis polttaa ja Exsat ei... Miten tupakoimaton Kitykansa yleensä suhtautuu kumppanin polttamiseen? Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
No pari kertaa piti kyllä miettiä alussa, että kahtaako tuollaisen tupakoimattoman kanssa alkaa seukkaamaan. Että mitä kaikki kaveritkin ajattelee. Mutta kai mä olen jotakuinkin jo tottunut, ettei siihen kitkerään purkanhajuun silleen kiinnitä huomiota.
Starflare

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:Kiinnitin tuolla ylempänä huomiota siihen, että Beddis polttaa ja Exsat ei... Miten tupakoimaton Kitykansa yleensä suhtautuu kumppanin polttamiseen? Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
Joko minä tai tupakka, niin se menee.
Faghag

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Faghag »

En polta enää. Lopetin biletupakoimisen turhana 3,5 vuotta sitten kertaheitolla. Sen jälkeen ei ole tehnyt edes mieli. Ja nykyään tupakansavu häiritsee sen verran, että olen vähentänyt mm. baareissa käyntiä savun takia.

Nykyinen suhtautumiseni tupakkiin on aika tiukka. En moralisoi kavereitteni tupakoimista enkä urputa siitä, mutta itse en voisi esim. seurustella miehen kanssa joka tupakoi.
pajazzo

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?
-Tupakoin ja sätkiä tulee käärittyä.

Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?
-Ei sinänsä merkitystä.

Kuinka paljon tupakoit?
-Kun käärii itse ei oikein pysy kärryillä paljonko polttaa. Veikkaisin keskimäärin aski/päivä.

Kuinka kauan olet tupakoinut?
-Hmm... Aikas kauan. Varmaan 15 vuotta :shock:

Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?
-Kerran olin vuoden ilman. Söin nikotiinipurkkaa posket klommolla. Lopetin kaiken juomisen, koska juodessa teki erityisesti mieli sauhutella. Oli todella vaikeaa. "Lakko" päättyi vappuun, jolloin korkkasin vappupullon ja sen kirotun röökiaskin.

Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)
-Yritän ainakin saada. Jos se ei käy, niin juoksen itse sitten tupakoimassa muualla. Täysin savuttomaan baariin suostun jäämään vain yhdelle.

Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)
-En ikinä polta sisällä!!!!! Parveke on tuttu paikka. Kaikki klassiset tupakointitavat löytyy eli ruoan, kahvin ja vitutuksen yhteydessä.
bedlam

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Starflare kirjoitti: Joko minä tai tupakka, niin se menee.
Mä otan kyl mielummin tupakan kuin sut. Anteeksi jos tää loukkaa!!

Vittu. Mä laitan ensi viikosta lähtien arkipäivän tupakkamaksimiksi 4 kpl. Katsotaan miten kestää. Juoppoiltoja en uskalla rajailla.
Viimeksi muokannut bedlam, 29.03.2006 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Filovirus

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?

- Pitkään jos sätkiä, baarisseen ja muihin tilaisuuksiin ostan tupakkaa.

Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?

- Puruissa aina punainen Smart. Tupakassa Punainen Smart tai L&M.

Kuinka paljon tupakoit?

- Max. aski päivässä (juhlistaessa kuluu paljon enemmän --> alkomahooli).

Kuinka kauan olet tupakoinut?

- N. 12 vuotta.

Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?

- Pakko lakoillut joskus. En hakenut menestystä, vaan tarkoituksella/pakosta tauko esim. keuhkokuumeessa.

Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)

- Ravintolassa ei pakko mennä savulliselle puolelle, voin mennä tupakille savulliselle puolelle taikka ulos. Savuttoman toivomusten mukaan mennään.

Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)

- Parvekkeella, en pidä sisällä tupakoinnista, joskus sitä harrastanut opiskelijä kämpässä esimerkiksi bileitä pitäessä, harmittaa kyllä aamulla. Nykyään ei enää kysymykseenkään.
- Ruokasavut ihan pakko.
- AAmusauhut ne parhaimmat.
Filovirus

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

ElanorRaven kirjoitti:Kiinnitin tuolla ylempänä huomiota siihen, että Beddis polttaa ja Exsat ei... Miten tupakoimaton Kitykansa yleensä suhtautuu kumppanin polttamiseen? Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
Mä en ole koskaan ollut tupakoivan kanssa, hazzua. Savutan keuhkot kummankin puolesta.
Starflare

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:
Starflare kirjoitti: Joko minä tai tupakka, niin se menee.
Mä otan kyl mielummin tupakan kuin sut. Anteeksi jos tää loukkaa!!

Vittu. Mä laitan ensi viikosta lähtien arkipäivän tupakkamaksimiksi 4 kpl. Katsotaan miten kestää. Juoppoiltoja en uskalla rajailla.
No loukkaa!! Ei se olisi enää muuta vaatinut kuin homoksi kääntymistä, onni oli melkein ulottuvillamme :D .
bedlam

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Starflare kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Starflare kirjoitti: Joko minä tai tupakka, niin se menee.
Mä otan kyl mielummin tupakan kuin sut. Anteeksi jos tää loukkaa!!

Vittu. Mä laitan ensi viikosta lähtien arkipäivän tupakkamaksimiksi 4 kpl. Katsotaan miten kestää. Juoppoiltoja en uskalla rajailla.
No loukkaa!! Ei se olisi enää muuta vaatinut kuin homoksi kääntymistä, onni oli melkein ulottuvillamme :D .
Ei tänä päivänä uskalla homoksi kääntyä. Ainakaan tällä palstalla.
Starflare

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:Ei tänä päivänä uskalla homoksi kääntyä. Ainakaan tällä palstalla.
Ei, sillä mahdollisuudet, että olisit myöskin murhaaja, nousevat potenssiin 666.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?
- Ihmistupakkaa ihan vaan
Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?
- V.vihr L&M nykyään. Se jäi 'päälle' kun yritin vähentää aikoinaan tupakointia vaihtamalla pun. L&M:n hirmuisen pahaan inhoamaani vihreään tupakkaan (ettei pystyis polttaan niin paljon) noh, ei mennyt ihan niin. Viitisen vuotta meni myös pelkästään sätkää, pun. Smartia.
Kuinka paljon tupakoit?
- Varmaan puoli askia per ilta liikekannalla ollessa, mut ei muuten juuri ikinä
Kuinka kauan olet tupakoinut?
- Yläasteelta vuoteen 2000, jolloin lopetin tupakoinnin, muuten paitsi 'hyvässä seurassa'
Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?
- Muutamia päiviä, korkeintaan viikkoja saatoin muinaisella röökausurallani tauotella
Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)
- Tahdon tietysti, mutta savupuolella hyppääminenkään ei ole ongelma, tuleepahan vähemmän poltettua.
Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)
- Parvekkeella tai pihalla tietysti, yleensä ei ikinä kotona, paitsi jos on 'bileet'. Ennen aamupalani oli kahvi ja sätkä, jopa silloin kun heräsin puoli viideltä aamuvuoroon, ni ekana röökille ja kahville. Hyi olkoon. Nyt ei vois kuvitellakaan menevänsä kylmyyteen ja pimeyteen polttamaan röökiä heti aamusta. Paitsi ehkä joskus krapulassa..
Exsat

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Exsat »

ElanorRaven kirjoitti:Itse en ikinä voisi seurustella tupakoivan henkilön kanssa - se on joko minä tai tupakka.
No mä tiedän, että se olis tupakka. En viitsi nöyryyttää itseäni tuollaisilla valintatilanteilla suotta.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mikä on tapasi terveta keuhkojasi, kuinka suhtaudut tupakointiin?
-Välillä hyvin intiimi suhde, toisinaan on otettava hieman etäisyyttä. Joo, suhde on.

Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?
-Nuorempana (ja köyhempänä?!) tuli väännettyä sätkiä. Tupakkaa, kyllä joo.

Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?
-Vihreä Barclay. Tai mallu. Tai Shesterfield. Vihreätä kuitenki.

Kuinka paljon tupakoit?
-joskus enemmän, joskus vähemmän. Kontrolloida yritän, muka.

Kuinka kauan olet tupakoinut?
-Kaikki maailman lakot jos jätetään pois laskuista, niin kymmenen vuotta...

Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?
-Olen. Hyvällä. Tänä vuonna takana jo kaksi lakkoa. Viimesin kesti kolme viikkoa, ilman mitään korvaushoitoja.

Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)
-Riippuu tilanteesta ja seurueesta sekä mahdollisesta lakosta... Osaan (muka) olla toki polttamattakin. Tai ainakin sieltä savuttomasta tilasta osaan poiketa savulliselle tarpeen tullen, ettei tartte kaikkia savustaa...

Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)
-Sisällä, kotioloissa en polta. Enkä työpaikalla. Nykysin yritän välttää mitään rutiineja tyyliin aamu-, nukkumaanmeno- tai ruokasavut...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
guyatone
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 15.08.2005 11:06
Paikkakunta: jynkkylä

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja guyatone »

Mikä on tapasi terveta keuhkojasi, kuinka suhtaudut tupakointiin?
satunnainen, nautintohakuinen. yleensä liiallisuuksin venyvä. sinänsä outo suhtautuminen että inhoan tupakalta haisevaa hengitystä ja savun hajua normaalioloissa vaikka poltan (harvakseltaan mutta kuitenkin).

Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?
sikareita. mahdollisuuksien mukaan yritän välttää teollisesti käärittyjä. intissä polttelin röökiä ja käytin sillöin tällöin pussinuuskaa.

Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?
rööki: valkoinen mallu -> vihreä mallu -> vihreä smartti -> vihreä lucky strike (ehdottomasti paras rööki, it's toasted).:lol:
sikarit: pääasiallisesti suosin Rome y Julieta -merkkiä. paras maku löytyi Exhibicion nro. 4 parrusta.

Kuinka paljon tupakoit?
sillon kun poltin röökiä, minimissään 1-2 askia viikossa. maksimissaan kolme tai enemmän. saattoi mennä parikin päivää ilman, joku päivä 3 röökiä ketjussa. en koskan polttanut sisällä mutta aina kun olin olkona niin rööki oli heti saatava huuleen.

Kuinka kauan olet tupakoinut?
yhtäjaksoisesti n. 7 vuotta, kunnes "lopetin"

Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?
lakossa ollut tällä hetkellä pyöreästi noin 29 viikkoa. sana lakko on kuitenkin hieman kyseenalainen koska nautintoaineena käytän tupakkaa edelleen. en kuitenkaan läheskään samalla volyymilla ja hieman eritavalla. normaalien röpöjen polton lopetin kokonaan. addiktio oli lähinnä psyykkinen. tilanteet joissa yleensä tuli polteltua vieläkin joskus kuumottavat hermoratoja muttei varsinaista halua ole polttaa perinteistä sätkää. ennen lakkoa oli hetkiä jolloin jopa vihreä rööki maistui suoraan sanottuna paskalta. jossain vaiheessa tavoitteena lopettaa täysin. vielä kuitenkin tekee mieli etsiä uusia makuja.

Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)
haen satunnaisesta sikareista lähinnä makunautintoja. parru syttyy vain jos sen saa rauhassa poltella. useimmiten kuitenkin seurassa, mutta parhaan nautinnoin sain poltellessani yksin. baarissa menee yksi tai kaksi.

Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)
sisätiloissa ei koskaan jos kyseessä on yksityisen henkilön koti. harvemmin ihmiset antaa poltella sisäällä ja henk. koht. itseäni vituttaa jos joka paikka haisee. baarissa ja ulkosalla tulee polteltua. parhaat savut lohkeaa jos on kiireetön fiilis. joskus tehnyt mieli kokeilla piipputupakkaa. tavallisesta piipusta ei vesipiipusta, muttei se maku taida normaalista röökistä niin paljon erota että kannattaa pitävä "lakko" katkaista.
If you want to fuck with eagles, you better learn to fly.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Lolita »

isohaara kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että pappakin poltti Coltia?
E. Mahtaakohan mulle tulla sitten samat jälkiseuraamuksetkin. :shock:
No hei, daa!!1 Tupakan poltosta seuraa keuhosyöpä ja lisäksi kuulutaan sukumme puolesta sydän- ja verisuonitautien riskiryhmään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Suuri TUPAKOINTIKYSELY

Viesti Kirjoittaja Ann »

En polta, paitsi passiivisesti. Kiitti vitusti!
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin