Kuinka lihansyöjä olet?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Eläintä vai kasvia?

LIHAA! Ei vihanneksia mulle. Ravintolassakin salaatit jää lautaselle
4
6%
Pihvejä vedän suurimmaksi osaksi mutta joukkoon eksyy muutama vihannes
11
16%
Mulle maistuvat niin pihvit kuin porkkanatkin, tasapuolisesti
35
50%
Syön kasvispainotteisesti mutta lihakin menee
10
14%
Kasviksia pliis. Vältän punaista lihaa mutta kala ja kana menee.
7
10%
Olen kasvissyöjä. Maitotuotteet ja munat kelpaa kyllä.
2
3%
Olen vegaani.
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 70

AarneAnkka

Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Yleisluontoinen kartoitus Kityläisten ruokailutottumuksista. Kuinka liha- tai kasvispainotteinen ruokavalionne on?

Ihminen nyt syö mitä eteen sattuu. Jotkut teoreetikot sanovat että laktoositoleranssi on infantiili mutaatio. Toiset sanovat että ihmisten ruuansulatuselimistö ei ole tarkoitettu lihan sulattamiseen. Jotkut rajoittavat lihansyöntiä eettisistä, toiset ympäristö- ja kolmannet terveydellisistä syistä.

Itse olen kaikkiruokainen sekasyöjä. Mihin herkuttelijakastiin sinä kuulut?
slam

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja slam »

Kohtuu harvoin. Kasvista yleensä.
Avatar
rontti26
Elämätön Kitisijä
Viestit: 487
Liittynyt: 26.03.2006 23:11
Paikkakunta: Asuu 17.11.2006 alkaen Vantaalla

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja rontti26 »

Täysi päiväinen lihansyöjä.Kaninruoka kaneille...
Aito_Johanna

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Vastasin tuon pihvit ja porkkanat tasapuolisesti -kohdan, mutta jos pitäisi valita joko tai, niin kasvikset. Kasviksia kuuluu ateriaani ehdottomasti aina vähintään puolet koko annoksesta, lihaa ei välttämättä ollenkaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hard core lihansyöjä. Kasvikset on minimaalinen vähemmistö, joten vastasin ekan kohdan. Kai se kakkoskohta olisi ollut enemmän totta, mutta ravintolassa tosiaan jää aina salaatit lautaselle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sanctus

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Pyrin syömään mahdollisimman vähän lihaa ja eläinkunnan tuotteita. Sen kummempaa vakaumusta en ole pystynyt pitämään. Tämä on johtanut siihen, että siipikarjan, naudan ja possun liha ovat jääneet lähes täysin pois.

Mikäli joku rohkea perustaa ravintolan ja alkaa tarjoilemaan siellä koiraa ja muita uusia herkkuja, kuten rottaa ja piisamia (maisteltu Alankomaissa, eip ollut kummosta), olen kiinnostunut, kunhan eläimet kasvatettu nautinnollisesti eli kotioloissa ja teurastettu teollisesti eli nopeasti ja kivuttomasti.

Possut, lampaat, kanat, naudat ja niiden jalostusasteet eivät jaksa herättää mielikuvitusta.

Sen sijaan hampaiden upottaminen kuolleen, mutta vielä lämpimän minkä tahansa eläimen pehmytkudokseen ja sen raateleminen pedoille ominaisella päänravistusliikkeellä on aina elävöittänyt mieltäni. Ah.
Elukka

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No kyllä nuita rehujakin joskus vahingossa ruuansulatukseen asti eksyy. :roll:
Viimeksi muokannut Elukka, 02.04.2006 1:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Uskokaa tai älkää, vastasin tuon 50/50-kohdan. Liha on tärkeää, pirun tärkeää, mutta kyllä minä vedän sen verran paljon vihanneksia ja hedelmiä nykyään, ettei oikein muutakaan voi vastata. Vaikka syönkin esimerkiksi salaatteja ihan mielelläni, en voi siltikään kuvitella syöväni salaattia jossa ei olisi jonkinnäköistä lihaa ja munaa mukana.
tonttu

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Lihaa sen olla pitää!! Kyllä ne rehutkin maistuvat toki, mutten osaisi elää pelkästään niillä. Kunnon pihvi sen olla pitää ja sen kun huuhtelee alas oluella tai hyvällä viinillä niin avot. Tästä tulikin mieleeni, että jopas on nälkä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos maistuu hyvältä ja sisältää tarvittavat protskut, nin aivan sama. Syön siis tarvittaesssa papuja tai lihaa vaikka raakana.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Molempia, balanssissa, mutta olen minä lihansyöjä. Kasvissyöntiäkin olen kokeillut melkein pari vuotta, mutta kyllä minä kaipasin LIHAAAARGH!! :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Bliss

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

:yo:
Kaikki kelpaa, paitsi pizzan reunat!
AarneAnkka

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

sivustahuutaja kirjoitti:Syön siis tarvittaesssa papuja tai lihaa vaikka raakana.
Samis. Sushi ja tartarpihvit kuuluvat myös ruokavaliooni.
RolloTomasi

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tasapuolisesti, vaikka painotus lienee sittenkin kasviksien ja hedelmien puolella.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Pyrin syömään niin, että hiilareita ja proteiinia tulee about yhtä paljon joka aterialla. Parhaiksi proteeinilähteiksi olen todennut sianfileen, kalkkunan, kalan ja kanan. Kasviksilla sitten täydennän parsakaalia ym. Tottakai myös hedelmiä mutta silloinkin teen sekoituksia, joissa on proteiinia esimerkiksi maitorahkaa. Tavoitteeni on pitää verensokerit tasaisena ja syödä paljon kasviksia.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Geetzu

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

BrianW kirjoitti:Pyrin syömään niin, että hiilareita ja proteiinia tulee about yhtä paljon joka aterialla.
Näin minäkin. Puolisen vuotta sitten kun aloin tarkkailemaan enemmän hiilarien kulutusta niin järkytyin ja tuon jälkeen kummastelin miten vaikea niitä onkaan vähentää. Pikkuhiljaa tuo on kuitenkin onnistunut ja nyt sitä jotenkin automaattisesti osaa valita syömisensä niin, että prosentuaalisesti syön noin 30-40-30 (protskut, hiilarit, rasvat). Hiilareita siis kuitenkin niinkin hurjasti kuin 200g / pv kun lähes päivittäin liikkumalla saatu kulutus on puolen tuhannen kalorin luokkaa. Kroppa voi paaaaljon paremmin, vaikka joskus protskuja ei tunnu saavan nassusta sisään sitten millään. Kana ja kalkkuna filee-muodossa uppoaa kyllä paljon paremmin kuin punainen liha, mutta joskus ei meinaa nekään. Protskupatukat on kyllä osoittautuneet ihan hyväksi avuksi tässäkin. Ja naisena minulle ei tuota mitään ongelmia saada niitä päivittäisiä rasvoja kasaan, joskus ne tuppaavat vaan tulemaan ihan vääristä aineista. :p
nypari

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kun käy salilla, niin tyhmäähän se olisi, jos ei lihaa söisi. Aika tavalla lihaa menee, pari kertaa päivässä plus leikkeleet päälle. HC-luokkaa. Sitä paitsi ei nälkä lähde pelkkiä rehuja syömällä, tai jos lähtee, niin vain pariksi tunniksi. Varsinaisia pihvejä(kts. vaihtoehdot) syön harvemmin.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Olen ollut pienestä asti hirveen ronkeli, enkä ole tykännyt juuri mistään lihasta. Yksin asuessa noita ei onneksi tarvi miettiä, todella harvoin (= never) tuleekin ostettua mitään lihaa omaan kotiin. Osittain kyse on varmaan myös laiskuudesta. Olen jotenkin siis ajautunut kasvissyöjäksi. Tätä on kestänyt noin seitsemän vuotta. Nyt oon yrittänyt välillä ostaa edes jotain broilerileikkeleitä tms. Tykkään kanasta ja kalkkunasta. Ja syön kyllä munia ja maitotuotteita. Kotona ja kylässä toki maistuu lihapullat ja piffit. Kala- ja muita vesiasioita en ole syönyt eläissäni.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Pallotin toisen vaihtoehdon.
Kallistun kyllä biffien kannalle, mutta pyrin saaman edes jonkinsortin rehua lautaselle ku ne viisaammat vissiin väittää et niin pitäis olla...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
safi

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja safi »

Liha sekä kasvikset maistuu yhtä lailla. Olen yrittänyt viime aikoina lisätä kasviksia ruokavaliooni, niin että saatan syödä vapaapäivinäni ainoastaan kasvisruokaa. Tämä kyllä riippuu aika paljon siitä, miten aktiivisella tuulella olen ruuanlaitoin suhteen ja myös siitä, että olenko löytänyt jostain kokeilemisen arvoisen kasvisruoka ohjeen.
Työpäivinä en voisi edes harkita syöväni pelkkiä kasviksia. Allekirjoittanut tuskin niillä pysyisi pystyssä puoltapäivää pidemmälle.

Joskus olisi mukava päästä syöpöttelemään ainoastaan kasvisruokiin erikoistuneeseen ravintolaan. Meillä täällä ei sellaista ole, mutta Hki:stä niitä varmasti löytyisi mahdollisesti useampikin.
Avatar
hoaxie
Kitinäaddikti
Viestit: 67
Liittynyt: 18.11.2005 23:59
Paikkakunta: Alahylly

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja hoaxie »

En syö lihaa juuri ollenkaan. Liha on pahaa.
"I just had a near-life experience."
Exsat

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Aito_Johanna kirjoitti:Vastasin tuon pihvit ja porkkanat tasapuolisesti -kohdan, mutta jos pitäisi valita joko tai, niin kasvikset. Kasviksia kuuluu ateriaani ehdottomasti aina vähintään puolet koko annoksesta, lihaa ei välttämättä ollenkaan.
Komps komps.

Seitsemän vuoden kasvissyöntirupeama opetti syömään ja laittamaan kasvisruokaa. Kuitenkin lihat, kalat ja kanat maistuvat nykyisellään ihan siinä missä kaalit ja porkkanatkin.
Mulli75

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Mulle kelpaa kaikki syötäväksi tarkoitettu.
Normiannokseni on lautasella lämmintä ruokaa ja toisella iso annos salaattia.
pajazzo

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Oli vähän hankala vastata, kun tuntui ettei mikään sovi :shock: Vaan päätin sitten vastata tuon: vältän punaista lihaa, mutta... Itseasiassa syön aika vähän mitään lihaa. Jauheliha lienee eniten käytössä ja sitäkin syön ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Toisinaan ostan leivän päälle vähän metwurstia. Kerran kahdessa kuukaudessa saatan ottaa yhden pippuri makrillin kaupan hyllyltä. En kuitenkaan voi sanoa olevani kasvissyöjäkään. Syön hedelmiä ja vihanneksia aniharvoin (ihme, että olen hengissä tämän vitamiinipuutokseni takia :lol: ) Piti oikein ruveta miettimään, että mitä hittoa sitten oikein syön?? Leipää... sitä kuluu käsittämättömät määrät. Saattaapi olla, että hiukan yksitotista on tämä oma ruokailutottumus. :roll:
Pikku-Akka

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Porkkanat ja pihvit maistuu yhtälailla molemmat, liha yleensä kuitenkin suikaleina tai jauhettuna. Kasvisten määrä ruokavaliossani on nousussa :D
Vastaa Viestiin