Kuinka lihansyöjä olet?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Eläintä vai kasvia?

LIHAA! Ei vihanneksia mulle. Ravintolassakin salaatit jää lautaselle
4
6%
Pihvejä vedän suurimmaksi osaksi mutta joukkoon eksyy muutama vihannes
11
16%
Mulle maistuvat niin pihvit kuin porkkanatkin, tasapuolisesti
35
50%
Syön kasvispainotteisesti mutta lihakin menee
10
14%
Kasviksia pliis. Vältän punaista lihaa mutta kala ja kana menee.
7
10%
Olen kasvissyöjä. Maitotuotteet ja munat kelpaa kyllä.
2
3%
Olen vegaani.
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 70

Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Syön lihaa päivittäin. Lajilla ei niin väliä, mutta jotenkin päiväruoka jossa ei ole lihaa mukana tuntuu liian köyhältä. Kesäkeittoa lukuunottamatta.

Lapsuudesta tulee heti mieleen kuinka vanhemmat välittivät ja kuljettivat pohjoisesta poronlihaa kokonaisina ruhoina sukulaisille Etelä-Pohjanmaalle. Arkipäivinä syötiin sitten lihakeittoa ja jauhelihaa, viikonloppuisin pihvejä tai paistia. Syksyisin, sedän vielä pitäessä sikoja, muutama elukka koki tiensä pään jo sikalan pihalla harrastelijateurastajien toimesta. Taisipa yksi sedän appiukon härkäkin kokea vastaavan kohtalon. Kalaa ostettiin ja kesäisin pyydettiin itsekin.

Edellisten vastapainona oli sitten luonnollisesti jokasyksyinen marjastus.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meni äsken kilo possun fileepihvejä sipulihernesoosilla höystettyna.

Vihanneksia/hedelmiä/rehuja menaa ainakin puolikiloa päivässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Syön sipsejä paljon. Sipsihän on kasvis?
Viimeksi muokannut Clay, 03.04.2006 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Noriyumi

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Ruksasin kakkosen. Tiedän että pitäisi syödä enemmän rehuja...
swirl

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Sekä lihaa että kasviksia kuuluu ruokavaliooni, kasviksia toki enemmän. Lihaa tai kalaa silti päivittäin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lihaa, kalaa/mereneläviä, tai kanaa kuuluu aika paljolti joka kunnon ruokaan. Vihanneksia tulee syötyä oheistuotteena. Nykyään pyrin joka ruuan yhteydessä syömään sen 5cm kurkkua ja tomaatin, edes jotain värikästä ja ravintorikasta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Patz

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Fifti-siksti, eli molemmat menee. Töissä tuli usein syötyä läheisessä lounasruokalassa pelkkää kasvisruokaa, sillä ne oli siinä putiikissa harvinaisen hyviä. Mutta kyllä mä olen myös vannoutunut verisen pihvin rakastaja.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Lihaaaa!!! Pallotin tokan, mutta ravintolan lisukesalaatit jää kyllä yleensä syömättä (tomaatti ja kurkku ristissä, puolikkaan kaalin päällä, kaikki uitettuna salaatin kastikkeessa) ihan vaan siksi että ne on pääsääntösesti pahoja.

tokan pallotus johtuu siitä, että olen kehittänyt itselleni mielettömän perverssion porkkanoita kohtaan. varsinkin pikkuporkkanoita..maiskis.

tarpeeksi härkiä, sikoja ja porkkanoita, niin elän onnellisena elämäni loppuun saakka :)

vasta miehen aikana olen alkanut syömään salaattia, mutta kyllä siitä on kasvissyönti kaukana. lihaa ja lisukkeita sekaan reilulla kädellä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Zeb

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Syön kasvispainotteisesti mutta lihakin menee.

Tykkään vihanneksista ja hedelmistä sellaisenaan, ja myös hyvin tehdystä kasvisruuasta usein enemmänkin kuin liharuuasta. Kalasta tykkään myös, broilerikin on hyvää, mutta sitä syödessäni koen usein omatunnontuskia. Varsinaisista piffelöistä luopuminen ei olisi mikään menetys, mutta jauheliha monikäyttöisenä elintarvikkeena on kyllä valitettavan kätevää mössöä. Tofun makuun en ole oikein päässyt, josko yrityskin on ollut varsin vaatimatonta. Sienet ja papuset sen sijaan maistuvat.

Jos ja kun saan jossain vaiheessa itseäni niskasta kiinni ja kykenen opettelemaan kunnollisen kasvisruuan tekoa tulen todennäköisesti siirtymään entistä enemmän kasvissyönnin puolelle, koska kasvissyönti on usein eettisesti kestävämpi vaihtoehto. Munista, jugurtista, maidosta ja juustosta en ole ajatellut luopuvani, en myöskään kalasta, sillä pitäähän ihmisen raskasmetallinsa ja dioksiininsa jostain hankkia.
hebuli

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Melko tasapuolinen sekopää, mutta vaikuttaa siltä että kasvisannokseni ovat yleensä paljon isompia ja monipuolisempia kuin useimmilla muilla sekasyöjillä (kuten työkaveri joka ottaa aina vaan jonkin verran porkkanaraastetta mukaan, ei muuta). Syön useita kertoja viikossa myös erilaisia ituja, jotka tuntuvat useimmille olevan tosi extremeä (en ymmärrä miksi). Laivallakin joku hemmo yritti maanitella kaveriaan maistamaan sinimailassiementen ituja, hui. :roll:

Ehkä merkittävämpi asia ruokavaliossani on että melko harvoin syön eineksiä, laatikkoja jne., minkä puolesta valmistan ruokani itse raaka-aineista. Niissä eineksissä kun näyttää olevan kovin huono hyötysuhde, jossain kinkkukiusauseineksessäkin on hädin tuskin muutama kinkunsuikale mukana.

Pelkkää kasvissyöntiäkin olen kokeillut monia vuosia sitten, mutta totesin sen olevan vaikeaa ylläpitää, olo tuntui normaalia vähäenergisemmältä, koko ajan oli nälkä, melko kallista, eikä viitsinyt turvautua pelkkiin vitamiinitabuihin esim. B-vitamiinien saannissa.
Viimeksi muokannut hebuli, 04.04.2006 9:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja martza »

Lihan himoa ei käy kieltäminen.
Olkoon liha lautasella, sängyllä tai muualla nautittavassa paikassa niin se maistuu aina.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kuinka lihansyöjä olet?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Clay kirjoitti:Sipsihän on kasvis?
Siis jumalauta. Saatana. I'm hurt. :roll:
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vastaa Viestiin