Tyylimokat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Minä olen oikea kävelevä tyylikatastrofi, mutta ei se estä minua morkkaamasta muita...

Inhokkilistalle kuuluu mm. farkunlahkeet sullottuna tennissukkiin, liian lyhyet lahkeet, hame-housuyhdistelmät (varsinkin ne trikoot hameen alla!!) hyvin korkeat vyötäröt housuissa, neonvärit, naisten kengät jotka ovat yhdistelmä tennareita ja korkkareita, liian pienet vaatteet (siis mm. pissisfarkut, jotka saavat laihankin ihmisen näyttämään siltä, että hänen jenkkiksensä pursuilevat)...
Yleensäkin vaatteet, jotka ovat selkeästi väärää mallia tai kokoa.

Pahinta on se, kun näkee, että ihminen ei ole "kotonaan" vaatteissaan, vaan paitaa ja housuja pitää koko ajan olla kiskomassa johonkin suuntaan peittämään tai paljastamaan, vaatteet, joista näkee, että ne ovat epämukavat tai eivät aivan kantanansa tyylin mukaiset. Yyyyh.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gwyneira kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ja sori Geetsu, tasaraitaa löytyy täältäkin.
Huh... Oon aina miettinyt kuka sitä psssskaa ostaa kun ei juurikaan kadulla mua vastaan kävele... Mökkivaatteina varmaan pidätte, eikös? :]
Unicafe on ainakin täynnä maripaitoja..
hermine

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja hermine »

LillyMunster kirjoitti: Pahinta on se, kun näkee, että ihminen ei ole "kotonaan" vaatteissaan, vaan paitaa ja housuja pitää koko ajan olla kiskomassa johonkin suuntaan peittämään tai paljastamaan
Mä teen tuota kokoajan ihan riippumatta siitä, mitä mulla on päällä. Silloin kun olen alasti, räpellän hiuksiani, vääntelen käsiäni tai muuten kiemurtelen kiusaantuneesti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aito_Johanna kirjoitti:Ai niin: se, joka päätti, että (farkku)hame + sen alta pilkottavat puolisääreen ulottuvat trikoot ovat trendikäs yhdistelmä, pitäisi tuomita päiväsakkoihin ympäristörikoksesta.
Ei käy! En huoli sakkoja vaan käytän edelleen :leuhka:

Enpä tiedä, ei minua loukkaa, vaikka joku mainitsisi tyylimokaksi jonkun minun harrastamani pukeutumisjutun. Suurimman osan vuodesta en panosta pukeutumiseeni ja ulkonäkööni lainkaan, vaan todennäköisesti näytän suohirviöltä (yks poika grillijonossa sanoi niin). Vatsamakkara pullottaa ympäri vuoden. Tiedän mauttomuuteni itse ja asia on ok.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Lolita kirjoitti:Tiedän mauttomuuteni itse ja asia on ok.
Mutta... "Mauttomuus" lakkaa olemasta mautonta, ja muuttuu kantajansa omaksi tyyliksi, jos on todella kotonaan omassa lookissaan.
Ja mä en ole edes nähnyt suoranaisia mauttomuuksia muualla kuin aikaisemmin postaamani linkin takana :wink:

Tai no... alkavasta keskivartalolihavuudesta kärsivät teinitytöt, joilla on aivan liian pienet pinkeät stretch-lantiofarkut, liian pieni ja lyhyt toppi, jonka alta näkyy ihan surutta liian piukat rintaliivit. Tähän VALTAISIEN jenkkiksien täydentäjäksi vielä huono ryhti ja liikaa meikkiä, niin... :laatta:
Noriyumi

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Camilla kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ja sori Geetsu, tasaraitaa löytyy täältäkin.
Huh... Oon aina miettinyt kuka sitä psssskaa ostaa kun ei juurikaan kadulla mua vastaan kävele... Mökkivaatteina varmaan pidätte, eikös? :]
Unicafe on ainakin täynnä maripaitoja..
Ne on ne vasurihumanistit... Huh.
segma

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja segma »

Bliss kirjoitti:Mutta... "Mauttomuus" lakkaa olemasta mautonta, ja muuttuu kantajansa omaksi tyyliksi, jos on todella kotonaan omassa lookissaan.
Ja mä en ole edes nähnyt suoranaisia mauttomuuksia muualla kuin aikaisemmin postaamani linkin takana :wink:
Ja tuotakaan ei voi määritellä sitten lopultakaan kukaan muu kuin se vaatteen kantaja itse, joten on aika mautonta alkaa arvostelemaan toisten pukeutumistyyliä mauttomaksi. Kuvastaa vain arvostelijan ahdasmielistä katsantokantaa moinen.

(Tietysti kaikki Universaalisti Rumat -tyyli-ideat sitten ihan erikseen, nehän pitäis olla kaikkien tiedossa!)
RuNkkuTonttu

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Minä olen tyylimoka! Komikymppinen kaveri, joka pukeutuu farkkuihin, tennareihin, T-paitoihin/verkkatakkiin ja siihen kaihtuneeseen nahkatakkiin. Olenpa syyllistynyt jopa pitämään T-paitaa pitkähihaisen päällä. Taattua ysäriä!!!

Mutta, jos vaihtoehtona on Dressmanin pikeepaidat, "rennot" kauluspaidat pikkutakkeineen niin pidetään linjasta kiiinni vielä hetki... Kyllä sitä vielä ehtii...
Viimeksi muokannut RuNkkuTonttu, 18.05.2006 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

hermine kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:Marimekon raitapuseroista: jos on vaakaraitaa, sitä kandee käyttää jos on tosi hoikka.
Paitsi että ne paidat on aika leveästi mitoitettu. Ja lyhythihaisesti. Joten ne ei oikein sovi tosi laihoille. Oikeastaan se malli on semmoinen, että kuka tahansa näyttää siinä läskiltä vaikka raidat olisivatkin toisinpäin.
Välillä niitä sai "long sleeve" versiona. Kun tämän viimeisen ostin ei tainnut sellaista olla tarjolla. ehkä?

Naisten kannattaisi kyllä harkita vanhan kunnon pallopaidan ostoa. Sellaisen käyttämisestä Pertti nostaisi kaikki peukalot kehossaan ylös. :)
Geetzu

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bliss kirjoitti:Tai no... alkavasta keskivartalolihavuudesta kärsivät teinitytöt, joilla on aivan liian pienet pinkeät stretch-lantiofarkut, liian pieni ja lyhyt toppi, jonka alta näkyy ihan surutta liian piukat rintaliivit. Tähän VALTAISIEN jenkkiksien täydentäjäksi vielä huono ryhti ja liikaa meikkiä, niin... :laatta:
Huono ryhti on kyllä semmonen jutska mikä pilaa minkä tahansa tyylittely-yrityksen... Sille ei vaan voi mitään. Ryhdillehän voikin jotain ja ihmettelen niitä, jotka muka eivät. Meidät laitettiin muksuina syrran kanssa ihan treenaamaan ryhtiämme neuvolan tädin ehdotuksesta. Äitin mielestä oli itsestäänselvyys, että hänen tyttönsä kantavat itsensä hienosti, toisin kuin itse koskaan...

Mä en nykyään kiinnitä huomiota noihin jenkkakahvoihin. Tai väitän näin. Luulen, että silmäni on jo niin tottuneet pissiksiin ja vähän vanhempiinkin pallukoihin, ettei asia enää kyllä hierrä. (Joskus kuljen kyllä ohitse samoissa ällövaatteissa hyvässä ryhdissä ja sit kulman takana vähän tsekkailen näkyykö mullakin niitä rakastuskahvoja jo. :p)

Käväistiin aamumaidot hakemassa tosta huoltikselta ja bongasin parit mukamas tyylikkäät eukot tankkaamasta. Miks muuten hienot jakkupuvut pilataan törrrrrkeän ylimitotetuilla olkatoppauksilla?? Näin on varmaan ollut aina, mutta silmäni eivät koskaan ikinä milloinkaan moiseen shittiin totu. Eukothan on leveämpiä ku useimmat miehet!
PerttiMakimaa

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Gwyneira kirjoitti:Hitsi puin muksullekin sukat tänään, aattelin että varpaat palaa pelkissä sandaaleissa... :]
Pakko sanoa. IhQuu.. :)
Geetzu

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:Hitsi puin muksullekin sukat tänään, aattelin että varpaat palaa pelkissä sandaaleissa... :]
Pakko sanoa. IhQuu.. :)
Oisin pukenu lenkkarit mut ku neiti nykyään ite päättää missä kengissä lähtee vai lähteekö ollenkaan... :uhmatuska:
PerttiMakimaa

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Gwyneira kirjoitti:Oisin pukenu lenkkarit mut ku neiti nykyään ite päättää missä kengissä lähtee vai lähteekö ollenkaan... :uhmatuska:
Jaa sellainen ikä? Jotenkin kotoisan turvallisen mukavaa lukea tällaisia juttuja. Tulee kivalle tuulelle. :)
Geetzu

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Jaa sellainen ikä? Jotenkin kotoisan turvallisen mukavaa lukea tällaisia juttuja. Tulee kivalle tuulelle. :)
Saa nähä millanen tyylilyyli tosta vielä kasvaakaan, ruvennu jo valitsemaan äitinsäkin päälle laitettavat vaatteet. Eilen lähettiin punasissa tuulipuvuissa pihalle. x) (ai miten niin 1,3-vuotiaalle ei tartte antaa periks tällasissa asioissa??)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

RuNkkuTonttu kirjoitti:Minä olen tyylimoka! Komikymppinen kaveri, joka pukeutuu farkkuihin, tennareihin, T-paitoihin/verkkatakkiin ja siihen kaihtuneeseen nahkatakkiin. Olenpa syyllistynyt jopa pitämään T-paitaa pitkähihaisen päällä. Taattua ysäriä!!!
EIKÄ!! Ku jatka samaan malliin vaan, jos itestä tuntuu siltä. V**uttaa sellaset tapaukset jotka rupee yhtäkkiä käyttään suoria housuja ja n e u l e i t a vaan sen takia että niistä tuli kolmikymppisiä, siis mitä hlvt oikeesti!!?? :laatta: (nimim. kokemusta on)
Geetzu

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ja t-paita pitkähihasen päällä on jotenkin tosi söpöä vaan. Etenkin miehellä.
Aito_Johanna

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

LillyMunster kirjoitti: hame-housuyhdistelmät (varsinkin ne trikoot hameen alla!!) hyvin korkeat vyötäröt housuissa,
Minusta mekko + housut -yhdistelmä (joka tosin on eri asia kuin hame + housut -yhdistelmä, joka on kauhistus) on parhaimmillaan tosi kivan ja raikkaan näköinen.
Korkeat vyötäröt housuissa eivät mielestäni ole mauttomia, pelkästään vanhanaikaisen ja epämuodikkaan näköisiä. Kunhan ne tulevat taas muotiin, niistä tulee nopeasti taas katu-uskottavia.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

mulla oli nuorena baletin opettaja, joka tökkäsi mahaan/selkään/rintaan jos seisoi huonossa ryhdissä. se tosiaan saatto tulla viereen ja vaan oikasta sut. yhä, jos ryhtini lähtee lysähtämään korjaan sen automaagisesti ennen kuin joku tulee tökkimään.

mietin että jos valtio palkkais mut parantamaan ihmisten ryhtejä: otan ratsupiiskan ja menen kadulle. napautan sillä aina kun ohi kulkee joku huonon ryhdin kanssa. sitten kuljen huudellen ohjeita "vatsa sisään! rinta ulos! perse pois pitkältä, et ole kana! selkä suoraksi! suoraksi minä sanoin! ole puu!"
Me transmitte sursum, Caledoni!
mustakikkeli

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Gwyneira kirjoitti:Ja t-paita pitkähihasen päällä on jotenkin tosi söpöä vaan. Etenkin miehellä.
Joo, samalla tavoin kuin lyhyet alushousut pitkien alushousujen päällä, kuten Teriksellä. Tämä toimii myös etenkin miehillä, mutta naisille sopii paremmin pikkuhousut sukkahousujen päällä.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Saz »

mustakikkeli kirjoitti: mutta naisille sopii paremmin pikkuhousut sukkahousujen päällä.
Arkisessa elämässä pitää muuten olla pikkuhousut sukkanauhojen päällä eikä alla niin kuin leffoissa, kuvissa ja mainoksissa. Jos on sukkanauhat pikkuhousujen päällä on aivan mahdotonta käydä pissalla.
Sinkkumatti

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Saz kirjoitti:Arkisessa elämässä pitää muuten olla pikkuhousut sukkanauhojen päällä eikä alla niin kuin leffoissa, kuvissa ja mainoksissa.
Mitä. Käytetäänkö sukkanauhojen kanssa alushousuja muka? Ei ainakaan isojen poikien elokuvissa!
killkill

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gwyneira kirjoitti:Ja t-paita pitkähihasen päällä on jotenkin tosi söpöä vaan. Etenkin miehellä.
... edellyttäen että kyseessä on reippaasti alle 30-v mies. Kokeilin tätä tyyliä kerran, en kokeile toiste.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Saz »

Sinkkumatti kirjoitti: Mitä. Käytetäänkö sukkanauhojen kanssa alushousuja muka? Ei ainakaan isojen poikien elokuvissa!
No sellaisistahan mä en tiedä mitään! Mä katson härskeimmillänikin vaan eroottissävytteisiä ranskalaisia taiderakkauselokuvia.
bedlam

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:
Gwyneira kirjoitti:Ja t-paita pitkähihasen päällä on jotenkin tosi söpöä vaan. Etenkin miehellä.
... edellyttäen että kyseessä on reippaasti alle 30-v mies. Kokeilin tätä tyyliä kerran, en kokeile toiste.
Mutta Tonttuhan niinku näyttää kakskymppiselle, hei! Minuakin luullaan aina parikymppiseksi ja joskus jopa epäillään täysi-ikäisyyttäni, joten varhaiskeski-ikäisen perusvaatetus näyttäisi päälläni varmaankin aivan naurettavalle.

Itse pukeudun risoihin lahkeista leveneviin farkkuihin, joiden reijistä pilkottavat bokserit. Hieman käytössä hiekoittuneet tennarit ja Karpolla on asiaa-teepaita kruunaavat kokonaisuuden.
Viimeksi muokannut bedlam, 18.05.2006 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nisäkäs

Re: Tyylimokat

Viesti Kirjoittaja Nisäkäs »

Saz kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti: mutta naisille sopii paremmin pikkuhousut sukkahousujen päällä.
Arkisessa elämässä pitää muuten olla pikkuhousut sukkanauhojen päällä eikä alla niin kuin leffoissa, kuvissa ja mainoksissa. Jos on sukkanauhat pikkuhousujen päällä on aivan mahdotonta käydä pissalla.
Ehdottomasti samaa mieltä. Sillä ole mitään tekemistä pissalla käymisen vaan ihan muiden toimintojen kanssa :)
Vastaa Viestiin