Vapautuminen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Turbohaltija

Vapautuminen

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Henry Millerin mukaan kirjallisuuden tarkoitus on vapautuminen itsestä. Kravun kääntöpiiri on vapautumisen kertomus. Buddhalaiset sanovat että minän olemassaolo on harhaa ja kun ihminen tajuaa tämän, hän vapautuu.

Arkipäivän toiminnot ovat kuin vankila. Tarvitaan uusi näkökulma. Uusi ajatus, uusi kieli, ei samoja vanhoja sanoja toistettuna ad infinitum. Ihminen on vankina robotin sisällä.

Pääsen töistä tänään klo 23, minkä jälkeen juon yhden, ainoan olueni parvekkeella, katselen puita ja ihmettelen miksi olen täällä.

Pirunsaari.
slam

Re: Vapautuminen

Viesti Kirjoittaja slam »

Turbohaltija kirjoitti:minän olemassaolo on harhaa ja kun ihminen tajuaa tämän, hän vapautuu.
Näin on periaatteessa. :lol: Valekuva, joka on, mutta ei fyysisesti olemassa.

Vapautuminen kaikesta sitovasta paskasta olisi aika loistelias kokemus, mitä vähemmän antaa rasittaa itseään arkipäiväisillä neurootiikalla. :lol: Sen paremmin selviytyy, koska laitteet relaa :lol:
hermine

Re: Vapautuminen

Viesti Kirjoittaja hermine »

Kirjallisuus = vapautuminen? Minä tein monen päivän työt ennakkoon, pesin astioita ja pyykkiä varastoon ja valmistin valtavan padallisen ruokaa pystyäkseni irroittamaan mieleni arkisista rutiineista. Seuraavina vuorokausina mikään ei pääse minun ja tenttikirjojeni väliin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vapautuminen

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä koen vapauttavana, kun tulen rankan työpäivän jälkeen kotiin ja riisun kaikki vaatteet yltäni. Siinä ikäänkuin riisuu työpäivän ja stressinkin yltään. Alastomuus on vapauttavaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Vapautuminen

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lolita kirjoitti:Minä koen vapauttavana, kun tulen rankan työpäivän jälkeen kotiin ja riisun kaikki vaatteet yltäni. Siinä ikäänkuin riisuu työpäivän ja stressinkin yltään. Alastomuus on vapauttavaa.
:komp: Näin on. Toisaalta kesällä moiseen käytökseen on ainakin allekirjoittaneella syynä myös hikoilu. :?
Vastaa Viestiin