todellinen torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja slam »

[quote="mustakikkeli"][/quote]

Minkä sortin huushollia mätät pystyyn? tai kunnostat? oliko kerrostalo vai omakotiversio?
mustakikkeli

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ai niin eikös eilen ollut aamu-uutisissa että jossain Jakartassa epäillään lintuinfluenssan tarttuneen ihmisestä toiseen ensimmäistä kertaa? Tästä se pandemia alkaa, hih hii!

Kuule släm ihan pikkukämppä kerrostalossa, puulattia piti hioa ja lakata kun oli niin paskassa kunnossa. Piti tehdä jo kauan aikaa sitten, mutta sattuneesta syystä viivästyi useilla viikoilla. Tulipahan vihdoinkin tehtyä.
Viimeksi muokannut mustakikkeli, 25.05.2006 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
slam

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja slam »

mustakikkeli kirjoitti:Ai niin eikös eilen ollut aamu-uutisissa että jossain Jakartassa epäillään lintuinfluenssan tarttuneen ihmisestä toiseen ensimmäistä kertaa? Tästä se pandemia alkaa, hih hii!
Kokonainen iso perhe kuollut (6-7 ihmistä. :P)
ElanorRaven

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

slam kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Ai niin eikös eilen ollut aamu-uutisissa että jossain Jakartassa epäillään lintuinfluenssan tarttuneen ihmisestä toiseen ensimmäistä kertaa? Tästä se pandemia alkaa, hih hii!
Kokonainen iso perhe kuollut (6-7 ihmistä. :P)
Turun Sanomat kirjoitti:Järjestö: Lintutaudin leviämisestä ihmisten välillä ei todisteita

Kansainvälinen eläintautijärjestö OIE kumosi keskiviikkona tiedot, joiden mukaan lintuinfluenssa olisi tarttunut ihmisestä toiseen Indonesiassa. Järjestön johtajan Bernard Vallatin mukaan "mikään ei viittaa siihen, että virus olisi mutatoitunut tai muuttunut".

Maailman terveysjärjestö WHO arveli aikaisemmin päivällä, että tauti olisi ehkä Indonesiassa saattanut tarttua ihmisestä toiseen.

WHO tutkii Indonesiassa tapausta, jossa mies kuoli lintuinfluenssaan hoidettuaan poikaansa, joka jo kantoi virusta. Virus ei kuitenkaan näytä tarttuneen nopeasti, vaan tartunta on vaatinut jatkuvaa kontaktia sairaan pojan kanssa.

- Emme ole löytäneet merkkejä taudin leviämisestä koko yhteisön keskuudessa, tai siitä, että tauti tarttuisi ihmisestä toiseen tehokkaasti, WHO totesi tiedotteessaan. Virus voisi aiheuttaa laajan epidemian, jos mutaatio saisi sen tarttumaan jopa ohimenevässä kontaktissa.

OIE:n mukaan taistelu lintuinfluenssaa vastaan on Indonesiassa huonolla tolalla. Maa ei ole onnistunut taudin torjunnassa kuten monet muut Aasian maat, esimerkiksi Vietnam ja Thaimaa.

Yli 120 ihmistä on kuollut lintuinfluenssaan maailmassa sitten vuoden 2003. Eniten kuolleita on Aasiassa.
Yle kirjoitti:WHO tutkii perheen lintutautitapausta

Indonesiassa lintuinfluenssan epäillään tarttuneen ihmiseltä toiselle. Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan epäilty tapaus sattui Pohjois-Sumatralla perheessä, jossa jo kuusi ihmistä on kuollut lintuinfluenssaan.
Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan kyseessä on tärkein taudin leviämiseen liittyvä tapaus vuoden 2003 jälkeen. Järjestö ei kuitenkaan toistaiseksi ole nostamassa tautia koskevaa valmiustilaansa.

WHO ei usko, että tauti olisi levinnyt perheen ulkopuolelle eikä vielä voida puhua pandemian uhasta. WHO korostaa, että indonesialaisperheen tapauksessa ei ole vielä löytynyt todisteita viruksen muuntumisesta uuteen vaaralliseen muotoon.

Tutkijoilla on kuitenkin vaikeuksia määritellä, kuinka moni indonesialaiskylässä on saanut tartunnan ja mikä tartuntojen lähde lopulta on.

Taudin koettelemassa perheessä oli alun perin seitsemän jäsentä. Viimeksi kuoli perheen isä, joka oli hoitanut sairastunutta poikaansa.

Tapausta tutkitaan tarkoin, sillä uhkakuvan mukaan virus voisi muuntua muotoon, jossa se tarttuisi herkästi ihmiseltä toiselle. Tämä voisi johtaa erittäin laajalle levinneeseen kulkutautiin eli pandemiaan ja miljooniin kuolonuhreihin.

Myös muualla epäilyjä tartunnoista ihmisten välillä

Toistaiseksi tauti on tarttunut ihmisiin lähinnä siipikarjasta. WHO:n mukaan on mahdollista, että joitakin ihmistenvälisiä lintutautitartuntoja on sattunut aiemminkin.

WHO on tutkinut tapauksia, joissa pitkään läheisessä kosketuksessa toisiinsa olleita henkilöitä on menehtynyt lintuinfluenssaan Hongkongissa, Vietnamissa ja Thaimaassa. Esimerkiksi Thaimaassa kuoli äiti, joka oli hoitanut lintuinfluenssaan sairastunutta tytärtään.

Tällä viikolla tuli ilmi myös vahvistamaton tapaus, jossa Iranisssa aikuiset sisarukset olivat sairastuneet lintuinfluenssaan.

Lintuinfluenssa on surmannut 124 ihmistä kymmenessä maassa sen jälkeen, kun tauti alkoi levitä Aasiassa vuonna 2003. Tautia on havaittu linnuissa kymmenissä maissa, myös Euroopassa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

mustakikkeli kirjoitti:Joko Pärsky meni naimisiin?
en mä vielä, kun häät on aikataulutettu elokuun ekaan sunnuntaihin. aiokko tulla riisiä viskomaan? (en tosin tiedä saako sitä enää heittää lintuinfluenssan takia)
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ihanaa torstaita! Ei krapuloita. Liekö tuo edessä huomenna..? Kahvia, punttailua, jynssäilyä, pakkailua, heviä? kaljottelua..? Nyt kyllä villasukat jalkaan, varpaat aivan jäässä.
Elukka

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Elukka »

par-sky kirjoitti:mun ensimmäinen viikonpäiväketjun avaus :hep:
:cheer:

Muistin justiin minkä takia aina kesällä toivon että tulis talvi. Prkl noita kärbuuseja ei kestä kukaan! :evil: Vallankaan kun osa niistä on verenhimoisia pistokärpäsiä.
(Kyllä, sellaisiakin on ihan oikeasti olemassa. Ihmeellinen on elämä. :shock:)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

äitee pyörähtää tänne kylään tänään. esittelen lahtea, jote en itsekään kovin hyvin tunne. kai äiteellä on joku ohjelma mukana jotta minne haluaa mennä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elukka

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Elukka »

par-sky kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Joko Pärsky meni naimisiin?
en mä vielä, kun häät on aikataulutettu elokuun ekaan sunnuntaihin.
Hep, onnea jo etukäteen! :cheer:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

par-sky kirjoitti:aiokko tulla riisiä viskomaan? (en tosin tiedä saako sitä enää heittää lintuinfluenssan takia)
Mieti nyt tarkkaan se riisinviskominen. Minun häissäni ei riisiä heitelty ja katso, ei yhtään lapsia. Nih!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

mustakikkeli kirjoitti:Voi viude kämpän puulattian hionta kävi työstä, ymmärrän nyt miksi monet jättävät sen homman kokonaan ammattimiehelle (joka tosin olisi veloittanut hionnasta ja lakkauksesta kai jotain liki 20€/m2, itse tekemällä sama maksoi koko kämpästä n. 80 € kaikkinensa (koneen vuokra, hiontapaperit, lakat, pensselit jne.)). Tuli hikiki.
Varmasti tuli hiki. Mulla tulee hiki maksellessa 17€/m2...
Turbohaltija

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Onko tänään mikään auki? Lintsillä ainakin näyttää härvelit olevan käynnissä. Kai se on lähdettävä tiedusteluretkelle.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lievähkö krapula. 6.5 % aiempaa heikompi viinapää vaatii kalibrointia, lisäksi harjaantumisastekin on laskenut aiemmasta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Pikku-Akka

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Mies valjastettu ikkunanpesupuuhiin ja sillä aikaa saan itse istuskella koneella. Tuntuu nauttivan tuosta pesuhommasta paljon enemmän kuin minä. No, minä maalaankin sitten taloa...
bedlam

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kalsarikännit on kyllä parhaat kännit. Voi koikkelehtia ja höpistä hölmöjä keskenänsä ja selviää täysin ilman krapulaa. Nukkumaan tulee käytyä kohtuullisen ajoissa ja baarin tupakkailmasto jää hengittämättä. Sehän suurin krapulan aiheuttaja kuitenkin on. Eli freesinä tähän päivään ja siivoilemaan!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tämmönen TPK.
Menin sit vaihtaan duunin sähköpostin salasanan ja ny sit joko oon unohtanu sen tai kone ei muute vaan päästä mua sinne... pahus.
Työsuhdelääkäri määräs hyvät tropit eilen. Yskä läks ja lääkkeen ansiosta ikäänku päihtyny olotila.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
aimohaiku

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Istun työpaikalla ja kityilen. Kävelin tänne 8 km. Yritän työskennellä, mutta ajatukseni harhailevat ihan muissa kuin työasioissa.

Haluaisin istua vierelläsi siinä pienessä huoneessa, johon aurinko paistaa lämpimästi puiden lomasta. Joisimme teetä ja nauttisimme toisistamme. Kun nettiradio soittaa salsaa, minut valtaa halu tanssia kanssasi maailman loppuun asti. Kun ulkona paistaa aurinko, tahtoisin jälleen pyöräillä kanssasi piknikille Keskuspuistoon. Kun matkakuume yllättää, tahtoisin istua kanssasi yön Nevan rannalla viiniä juoden, kuunnella suuren kaupungin hengitystä...

:)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

aimohaiku kirjoitti:Istun työpaikalla ja kityilen. Kävelin tänne 8 km. Yritän työskennellä, mutta ajatukseni harhailevat ihan muissa kuin työasioissa.

Haluaisin istua vierelläsi siinä pienessä huoneessa, johon aurinko paistaa lämpimästi puiden lomasta. Joisimme teetä ja nauttisimme toisistamme. Kun nettiradio soittaa salsaa, minut valtaa halu tanssia kanssasi maailman loppuun asti. Kun ulkona paistaa aurinko, tahtoisin jälleen pyöräillä kanssasi piknikille Keskuspuistoon. Kun matkakuume yllättää, tahtoisin istua kanssasi yön Nevan rannalla viiniä juoden, kuunnella suuren kaupungin hengitystä...

:)
Olet aika ihq :) Hyvää töipäivää!
AarneAnkka

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Täällä sitä nys sit köllötellään kun Keski-Suomeen ei päässykkään. Päh. No, käyn tänään grillailemassa kaverin luona, ja huomiseksi on jo varattu puuhastelua jos toistakin. Ei pitäisi mennä vapaapäivät hukkaan.
silsakenraali™

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

millivanilli kirjoitti:
Onko se muuten normaalia, että hengitys pihisee/vikisee kuin rikkinäinen koiranlelu sekä hengittäessä sisään että ulos? Hieman rapistunut kunto ja allergia ei näemmä ole hyvä yhdistelmä. Ehkä kohta saan jo normaalisti happea.
Mä olen huomannut saman ilmiön itsessäni silloin, kun vatsa on (liian)täynnä ruokaa ja urheilee. Tällöin veri pakkauttuu liikaa mahan seutuville ja tuntuu, ettei henki kulje. Veri ei siis kierrä kunnolla lihaksiin asti. Allergioita mulla ei ole todettu ja kunto on hyvä.

Mut hauskaa pyhäpäivää kaikille, illalla täytyy mennä TamU:n peliin, sitä ennen vois poiketa salilla. Mut rakkauselämäkin palautui normaaliin, parhaaseen(?) tilaansa, kun kerroin naiselle, etten jaksa tapailla ketään. No, mä olin sitten skitso ja mulla ei ole kuulemma asiat hyvin :D
1108

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Huomenta!

Suihkunraikkaita immeisiä kaksi kappaletta täällä hei!
Kuinka teillä menee?
Onko kivaa??
Oooooonko mukana sixpäkki ja hammasharja!?!?!?!??!?!
No sitten mentiiiiiiiiiiin!!!!!!!!!!!!!!!!
SikaMika

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Dethroned emperor!!

Noin huutaa toi yks sveitsiläinen poika mun raadiossani.

Oli eilen tarkoitus vielä kaikkien polkemisten jälkeenkin pyörähtää baarin puolella, mutta en sitten jaksanutkaan. Jäinkin kotiin ja nukahdin toistamiseen kesken Syriana-elokuvan! Ehkäpä kolmannella yrityksellä saan pyöräytettyä filmin loppuun asti...

Niin, krapulaa ei ole, ja koska ilmakin näyttää ihan näppärältä, uhoan heittäväni pitkähkön pyörälenkin jahka muilta hommiltani ehdin. Nyt kuitenkin niiden muiden hommien pariin...
1108

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Asia on nyt niin vakavasti että tämä pariskunta hipasee Plevnaan syömään.
Tui tui kusipäät, tukehtukaa tonnikaloihinne.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja nexie »

Äyh. Lukeminen väsyttää aina. Vaihtoehtoisina unentuojina tarjolla käännösteoriaa ja viestinnän perusteita. Ensiksi mainittu todettu empiirisin testein huomattavan tehokkaaksi. Josko sitä jälkimmäistäkin kokeilisi...
Don't Panic!
millivanilli

Re: todellinen torstai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Koulukurssi, jonka luulin olevan ihan läpihuutojuttu, on nyt osoittautunutkin vaikeammaksi mitä luulin. Huh. Muutamisen tuntia on mennyt kp:n tehtävää tehdessä, kun yritän ymmärtää opettajan ajatuksen juoksun tehtävänannossa..

Täytyy vaihtaa hetkeksi helpompaan, eli oikeisiin töihin. Juuh.
Vastaa Viestiin