Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja slam »

Onko koskaan käynyt mielessä? Olla yksin, ja lopettaa eräänlainen yhteisöllistymistaistelu? Levätä relata, tehdä omia juttuja ilman yhteisöllistä kontaktia?

Oikeastaan olen asiaa toteuttanutkin koko elämäni, mutta lopullinen sulkeutuminen on jäänyt toteutumatta ja ennen kaikkea sellainen luovuttaminen ajatuksista, jotka kohdistuvat nykyajan yhteisöön?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ei.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Leila

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

On toki. Olen päiväunelmoinut muuttavani jonnekin Kainuun peräkorpeen pieneen mökkiin. Minulla olisi siellä pari lammasta, kanoja, kissa ja koira. Tekisin polttopuita, kalastaisin, puuhailisin kasvimaalla, lukisin ja neuloisin. Ainoa yhteys maailmaan olisi radio. Kaikki maailman aika olisi minua varten.
(Oikeastaan tästä mökistä on jo tullut sellainen "pään sisäinen pakopaikka"; kun oikein ahdistaa ja elämän huolet ja murheet tuntuvat ylivoimaisilta, niin kuvittelen itseni puuhailemaan sinne mökkiin. Eli ahdistuksen purkua mielikuvien avulla.)
Bliss

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Me eristäydymme yhteisöstä joka kesä joksikin aikaa, kun vetäydymme mökille ulkosaaristoon. Sieltä palatessa viihtyy taas kummasti nykymukavuuksien ja muiden ihmisten parissa. :)
slam

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja slam »

Vartalo on vaarassa riutua kohtalaisen paskaksi, kun on tullut vain lähinnä lepäiltyä taas. Kahden viikon lepäilyn jälkeen noin 6 tunnin rappusissa kävely tuuletusparvekkeiden siivousten parissa laittoi jalat kohtuullisen kipeäksi.

Työtä pitäisi koittaa keksiä edes vähäksi aikaa. Soittelin yhdelle väsyneen kuulloiselle rekkapetterille... :lol:
segma

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja segma »

Bliss kirjoitti:Me eristäydymme yhteisöstä joka kesä joksikin aikaa, kun vetäydymme mökille ulkosaaristoon. Sieltä palatessa viihtyy taas kummasti nykymukavuuksien ja muiden ihmisten parissa. :)
Tuossa lauseessa kusee ainoastaan tuo monikon ensimmäinen persoona. Eristyksissä ollaan YKSIN. Ei minkään perheen kanssa. Tai ylipäänsä muiden ihmisten.
ninnithequeen

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Joskus ennen perhe-elämän aikaa teki mieli eristäytyä lopun iäksi jonnekin yksin. Yleensä silloin kuin masensi kovasti ja tuntui ettei kukaan välitä. Ohihan moinen meni kuitenkin aina, kun tajusi että olen kaikkea muuta kuin yksin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Monesti olen haaveillut että muuttaisin jonnekin korpeen yksin, ryhtyisin viljelemään maata ja olisin elukoitten kanssa omavarainen. Mun visioon vaan aina kuuluu että mulla olis vaikka helikopteri millä mä ajoittain vuorien kätköistä päräyttäisin käymään ihmisten ilmoilla.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
ninnithequeen

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Georgina kirjoitti:helikopteri
:rofl:
Bliss

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

segma kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Me eristäydymme yhteisöstä joka kesä joksikin aikaa, kun vetäydymme mökille ulkosaaristoon. Sieltä palatessa viihtyy taas kummasti nykymukavuuksien ja muiden ihmisten parissa. :)
Tuossa lauseessa kusee ainoastaan tuo monikon ensimmäinen persoona. Eristyksissä ollaan YKSIN. Ei minkään perheen kanssa. Tai ylipäänsä muiden ihmisten.
Olen toteuttanut tuota eristäytymistä myös yksin. Parhaana kesänä 7 viikkoa. Näin muita ihmisiä vain, kun oli pakonpakko hakea lisää ruokaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ninnithequeen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:helikopteri
:rofl:
Niinku se olis niin eristyksissä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
slam

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja slam »

ninnithequeen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:helikopteri
:rofl:
Olisi aika rento käydä helikopterilla paskalla hesan keskustorilla ja tulla takaisin kottiin nauraan asialle webbikamerasta, josta näkyy sonnat... ja aiemmat äänitteet :LOL:
Leila

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Suvinen kirjoitti: Päiväunissani aika usein myös leikitellyt ajatuksella asua ihan yksin jossain huitsin kuusessa kissojen ja kanojen kanssa.
Tietysti unelmissa ei ole sellaisia häiritseviä pikkuseikkoja kuin sähkökatkot, jäätyneet putket, keittiön valtaavat muurahaiset tai lämmitysöljyn loppuminen,
jotka kuitenkin ovat aika yleisiä pulmia tuolla korvessa.. :roll:
( Nimimerkillä korvesta kotoisin )
Minun unelmien mökissä vesi kannetaan kaivosta sisälle ja vessan virkaa toimittaa puucee. Näin olen eliminoinut em. ongelmat. Nimim. Myös korvesta kotoisin... Mutta oikeesti, tosi työlästähän tuollainen asuminen olisi pyykinpesukoneeseen ja sähkölieteen ym. muihin mukavuuksiin tottuneelle pullamössölle.
Viimeksi muokannut Leila, 01.06.2006 8:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noriyumi

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Joskus tulee eristäytymisen hetkiä ja fiiliksiä. Eristäydyn jos luen tenttiin. Lasketaanko sitä? :lol:
slam

Re: Eristäytyminen yhteisöstä loppu elämäksi?

Viesti Kirjoittaja slam »

Eristäytymisen edistämiseksi eristevillaa seiniin. :lol: tosin -> Eiköhän tuo ovi pysy kiinni ja yhteiskunnan äänet häivyttävät kuulokkeista kuuluva musiikki.
Vastaa Viestiin