Bongaa mitä bongaat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulle on kyllä aivan absurdi pointti pitää lapsiperheruutuja tai vammaruutuja rahastuksena. Ne ovat huomioonottamista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulle on kyllä aivan absurdi pointti pitää lapsiperheruutuja tai vammaruutuja rahastuksena. Ne ovat huomioonottamista.
Mites naistenruudut? Vähäpäästöisten autojen ruudut? <10k-aitojen ruudut? >50K-autojen ruudut? Mulla on iso maasturi -ruudut? Mopoautoruudut?

Ja jos siis jäi epäselväksi, itse koen invaruudut tarpeellisiksi ja tärkeiksi, en koskaan missään tapauksessa parkkeeraisi moiseen ja paheksun niille parkkeeraavia. Kaikki muut on huuhaata ja jonkun yksittäisen ryhmän suosimista/holhoamista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: lapsiperheruutuja tai vammaruutuja rahastuksena.
Kuka täällä on vammaruutua väittänyt rahastuksesi? Vammaruutu on perusteltu ja siihen löytyy säännöt.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kun on ollut kahden pienen lapsen kanssa satoja kertoja marketissa, ei perheruuden tarpeellisuudesta oikein voi olla kuin kyllä mieltä. Rahastusta se olisi, jos se maksaisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:siihen löytyy säännöt.
Joskus sitä tulee miettineeksi, miksi niin monesta asiasta täytyy olla viralliset säännöt sanktioineen, vaikka luulisi asioiden sujuvan ihan normaalilla kohteliaisuudella, toisten huomioonottamisella ja aikuisella eettisellä harkinnalla. Mutta sitten sitä lukee Kitinää ja ymmärtää.

Ja siis rivienvälin viestini on tietysti, että mielestäni perustelusi, aivan kuten Vesperin kalteva pintakin, ovat aivan surkeita pseudo-oikeutuksia vastenmieliselle egoismille. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:siihen löytyy säännöt.
Joskus sitä tulee miettineeksi, miksi niin monesta asiasta täytyy olla viralliset säännöt sanktioineen, vaikka luulisi asioiden sujuvan ihan normaalilla kohteliaisuudella, toisten huomioonottamisella ja aikuisella eettisellä harkinnalla. Mutta sitten sitä lukee Kitinää ja ymmärtää.

Ja siis rivienvälin viestini on tietysti, että mielestäni perustelusi, aivan kuten Vesperin kalteva pintakin, ovat aivan surkeita pseudo-oikeutuksia vastenmieliselle egoismille. Oi aikoja, oi tapoja.
No mutta eihän tämä maailma sillä tavalla pyöri, että kaikkia ryhmiä kohdellaan erityisryhminä ilman mitään sääntöjä. Vai oletko tosiaan eri mieltä? Ja minne vetäisit rajan?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Mulla on iso maasturi -ruudut?
Mä oon maailmalla nähnyt sellaisia Only in a JEEP -ruutuja :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:No mutta eihän tämä maailma sillä tavalla pyöri, että kaikkia ryhmiä kohdellaan erityisryhminä ilman mitään sääntöjä. Vai oletko tosiaan eri mieltä? Ja minne vetäisit rajan?
En ole eri mieltä enkä koe vähimmässäkään määrin edes vihjanneeni, että kaikkia mahdollisia ryhmiä pitäisi mielestäni kohdella ryhminä, saati sellaisina, joilla on jotain erityisoikeuksia tai -vapauksia. Outo kysymys. En ole tässä hakenut mitään yleistä teoriaa kaikista mahdollisista ryhmistä ja niihin liittyvistä normeista, vaan yhdestä aika hyvin määritellystä konkreettisesta tapauksesta: parkkipaikkojen lapsiperheille varatuista pysäköintiruuduista, joka on laajalle levinnyt käytäntö esimerkiksi Pohjoismaissa. Tätä kontekstia vasten ihmettelen oikeastaan ihan yhtä suuresti myös toista kysymystäsi: ei tässä keskustelussa olla oltu mitenkään mitään rajaa vetämässä, vaan puhumassa yhdestä tapauksesta. Outo kysymys. Ikäänkuin hakisit kaltevan pinnan kautta jotain hyvinmääritellyn probleeman hämärtävää laajennusta, jolloin egoismisi tympeys jotenkin peittyisi näkyvistä. Nyt tympeä kanta vain yhdistyy tympeään lähestymistapaan.

Mä nyt sanon tässä aika jyrkästi, koska oletan, että sekä sinä että DB voitte aivan hyvin elää sen seikan kanssa menettämättä yöunianne, että Urpiainen pitää käytännössä näkyviä arvomaailmojanne epämiellyttävinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kolmasosa kaikista parkkiruuduista pitäisi varata perussuomalaisille.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla on iso maasturi -ruudut?
Mä oon maailmalla nähnyt sellaisia Only in a JEEP -ruutuja :D
Ja mun yhdessä työpaikassa oli sellaisia "Reserved for Nobel Prize Winners" -ruutuja. En pysäköinyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti:Kolmasosa kaikista parkkiruuduista pitäisi varata perussuomalaisille.
Kannatan! Sijoitetaan ne kaikki johonkin oikein sopivaan paikkaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: lapsiperheruutuja tai vammaruutuja rahastuksena.
Kuka täällä on vammaruutua väittänyt rahastuksesi? Vammaruutu on perusteltu ja siihen löytyy säännöt.
Mitä vikaa kaupallisuudessa? Jos joku kauppias katsoo oman toimintansa kannalta edulliseksi varata ruutuja jollekin asiakasryhmälle, niin se on kauppiaan valinta. Jos kovin häiritsee voi valittaa kauppiaalle tai vaihtaa liikettä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti: Joskus sitä tulee miettineeksi, miksi niin monesta asiasta täytyy olla viralliset säännöt sanktioineen, vaikka luulisi asioiden sujuvan ihan normaalilla kohteliaisuudella, toisten huomioonottamisella ja aikuisella eettisellä harkinnalla. Mutta sitten sitä lukee Kitinää ja ymmärtää.
Tarkoitat siis, että lapsiperheille pitää olla omat ruudut, koska he eivät osaa toimia kauppakeskuksen parkkihallissa muutoin, tai että he eivät voi tehdä ostoksiaan ilman näitä erikseen merkattuja ruutuja? Uusavutonta. Eriarvoistamista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: lapsiperheruutuja tai vammaruutuja rahastuksena.
Kuka täällä on vammaruutua väittänyt rahastuksesi? Vammaruutu on perusteltu ja siihen löytyy säännöt.
Mitä vikaa kaupallisuudessa? Jos joku kauppias katsoo oman toimintansa kannalta edulliseksi varata ruutuja jollekin asiakasryhmälle, niin se on kauppiaan valinta. Jos kovin häiritsee voi valittaa kauppiaalle tai vaihtaa liikettä.
Ei mitään vikaa. Mutta samalla se oikeuttaa vaarin ja mummun parkkeeraamaan samaan ruutuun ilman invakorttia ja ilman tuomitsevia katseita.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:Tarkoitat siis, että lapsiperheille pitää olla omat ruudut, koska he eivät osaa toimia kauppakeskuksen parkkihallissa muutoin, tai että he eivät voi tehdä ostoksiaan ilman näitä erikseen merkattuja ruutuja? Uusavutonta. Eriarvoistamista.
Häh? En tietenkään tarkoita. Erityisen outoja ovat nuo modaalimääreet "pitää" ja "eivät voi". Mitään sellaista en ole edes vihjannut; ne ovat ihan omaa fantasiaasi. En myöskään ole sanonut puolta sanaa lapsiperheiden osaamisesta tai sen mahdollisista rajoitteista. Ihan omaa kuvitelmaasi. Katson, että parkkipaikan omistaja on merkinnyt muutaman muita leveämmän ruudun lapsiperheille, koska - arvatenkin tässä keskustelussa mainittujen turvallisuus- ja käytännöllisyysnäkökulmien perusteella - haluaa helpottaa lapsiperheiden usein raskasta arkea tällaisella pienenllä eleellä. Käytäntö myös nauttii melko laajaa hyväksyntää, koska se on niinkin laajalti yleistynyt. Minulle ei tuota kovin suurta ongelmaa valita jotain toista ruutua ja siten kunnioittaa tätä minusta ihan hienoa ja perusteltua elettä. Mielelläni suon kahden lapsen kanssa ostelevalle Yllelle tämän helpotuksen arkeen. Kaiken kaikkiaan minua hävettäisi aivan suunnattomasti olla sellainen tyyppi, joka pysäköi tällaisiin ruutuihin silloinkin, kun lapsia ei ole mukana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: Kannatan! Sijoitetaan ne kaikki johonkin oikein sopivaan paikkaan!
Joo, joka kolmas ruutu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kannatan! Sijoitetaan ne kaikki johonkin oikein sopivaan paikkaan!
Joo, joka kolmas ruutu.
Mulla oli pikemminkin mielessä Persejönsesteri, Ämmässuo tai joku muu vastaava.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: Mulla oli pikemminkin mielessä Persejönsesteri, Ämmässuo tai joku muu vastaava.
Yllättävää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti:Ei mitään vikaa. Mutta samalla se oikeuttaa vaarin ja mummun parkkeeraamaan samaan ruutuun ilman invakorttia ja ilman tuomitsevia katseita.
Millä ihmeen logiikalla? Invapaikat on lakisääteisiä ja niitä saa käyttää ne jotka edellytykset täyttää.

Sen sijaan en usko, että kukaan katsoo tuomitsevasti, jos huonokuntoinen, mutta invakortin ehtoja täyttämätön, eläkeläispariskunta pysäköi perhepaikalle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Tarkoitat siis, että lapsiperheille pitää olla omat ruudut, koska he eivät osaa toimia kauppakeskuksen parkkihallissa muutoin, tai että he eivät voi tehdä ostoksiaan ilman näitä erikseen merkattuja ruutuja? Uusavutonta. Eriarvoistamista.
Häh? En tietenkään tarkoita. Erityisen outoja ovat nuo modaalimääreet "pitää" ja "eivät voi". Mitään sellaista en ole edes vihjannut; ne ovat ihan omaa fantasiaasi. En myöskään ole sanonut puolta sanaa lapsiperheiden osaamisesta tai sen mahdollisista rajoitteista. Ihan omaa kuvitelmaasi. Katson, että parkkipaikan omistaja on merkinnyt muutaman muita leveämmän ruudun lapsiperheille, koska - arvatenkin tässä keskustelussa mainittujen turvallisuus- ja käytännöllisyysnäkökulmien perusteella - haluaa helpottaa lapsiperheiden usein raskasta arkea tällaisella pienenllä eleellä. Käytäntö myös nauttii melko laajaa hyväksyntää, koska se on niinkin laajalti yleistynyt. Minulle ei tuota kovin suurta ongelmaa valita jotain toista ruutua ja siten kunnioittaa tätä minusta ihan hienoa ja perusteltua elettä. Mielelläni suon kahden lapsen kanssa ostelevalle Yllelle tämän helpotuksen arkeen. Kaiken kaikkiaan minua hävettäisi aivan suunnattomasti olla sellainen tyyppi, joka pysäköi tällaisiin ruutuihin silloinkin, kun lapsia ei ole mukana.
Tässähän me nyt ollaan selkeesti eri raiteilla. Mä en ymmärrä mikä se helpotus on ja miksi se pitää suoda aivan erityisesti lapselliselle perheille. Hehän ovat elämänsä parhaassa ajassa ja jo pelkkä opetus siitä miten parkkihallissa toimitaan pitäisi ottaa lasten opettamisen kannalta.

Ei siinä mitään, kantakaa ne lapset täysissä varusteissa ilman maailman vaaroja helpointa mahdollista reittiä käyttäen.

Lapsiperheiden raskas arki? Juuri niin raskas kuin itse valitsee. Ei siihen arkeen parkkiruudut auta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Ei mitään vikaa. Mutta samalla se oikeuttaa vaarin ja mummun parkkeeraamaan samaan ruutuun ilman invakorttia ja ilman tuomitsevia katseita.
Millä ihmeen logiikalla? Invapaikat on lakisääteisiä ja niitä saa käyttää ne jotka edellytykset täyttää.
Tarkoitin niitä lapsiperheruutuja joista nyt on ollut puhe.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kannatan! Sijoitetaan ne kaikki johonkin oikein sopivaan paikkaan!
Joo, joka kolmas ruutu.
Ruutuun kuva, jossa paidaton Hulluaho pullistelee ja toteaa: "Täällä asun minä!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei ole DB tainnut saada hetkeen nivusta, kun koko anti on ollut epäloogista kiukuttelua. Vesper, kehu nyt sitä sitten jotenkin!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei ole DB tainnut saada hetkeen nivusta, kun koko anti on ollut epäloogista kiukuttelua. Vesper, kehu nyt sitä sitten jotenkin!
Epäloogista? Avaa toi, kiitos.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No en mä viitsi, kun mä tän taisin aloittaa provoamalla erityispaikoista. Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin en mä kovin usein niille perhepaikoille parkkeeraa, silloin vain jos ei oikein muitakaan ole tarjolla. En mä sinne sähköautopaikallekaan oikeasti kehtaa. Että oon kuitenkin silleen vähän nöösi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin