Bongaa mitä bongaat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin, että Stockan parkkihallissa sähköautojen latauspaikat ovat puomien ulkopuolella. Ts. niille voi parkkeerata ilmaiseksi. Tämä olisi ilman muuta paras aika omistaa sähköauto, kun niitä on vielä niin vähän. Siinä vaiheessa, kun määrä kasvaa, kaikki tuollaiset edut häviävät.
Mietin ohiajaessa että millähän ne niitä valvoo, sillä missään parkkihallissa ei ole onnistunut vähäpäästöisten autojen paikkojen valvominen, joka mua ainakaan aina kovin vitutti, kun ajelin ekoautolla. Nykyisin saastutan ko. vitutuksesta johtuen senkin edestä. Saatana! Siitäs saitte. Ja siitä!

Taidankin jatkossa pysäköidä noille sähköpaikoille.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin, että Stockan parkkihallissa sähköautojen latauspaikat ovat puomien ulkopuolella. Ts. niille voi parkkeerata ilmaiseksi. Tämä olisi ilman muuta paras aika omistaa sähköauto, kun niitä on vielä niin vähän. Siinä vaiheessa, kun määrä kasvaa, kaikki tuollaiset edut häviävät.
Mietin ohiajaessa että millähän ne niitä valvoo, sillä missään parkkihallissa ei ole onnistunut vähäpäästöisten autojen paikkojen valvominen, joka mua ainakaan aina kovin vitutti, kun ajelin ekoautolla. Nykyisin saastutan ko. vitutuksesta johtuen senkin edestä. Saatana! Siitäs saitte. Ja siitä!

Taidankin jatkossa pysäköidä noille sähköpaikoille.
Sähköautoja on niin vähän, että niitä on helppo valvoa. En ole kuullutkaan, että parkkihalleissa on paikkoja erikseen vähäpäästöisille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin, että Stockan parkkihallissa sähköautojen latauspaikat ovat puomien ulkopuolella. Ts. niille voi parkkeerata ilmaiseksi. Tämä olisi ilman muuta paras aika omistaa sähköauto, kun niitä on vielä niin vähän. Siinä vaiheessa, kun määrä kasvaa, kaikki tuollaiset edut häviävät.
Mietin ohiajaessa että millähän ne niitä valvoo, sillä missään parkkihallissa ei ole onnistunut vähäpäästöisten autojen paikkojen valvominen, joka mua ainakaan aina kovin vitutti, kun ajelin ekoautolla. Nykyisin saastutan ko. vitutuksesta johtuen senkin edestä. Saatana! Siitäs saitte. Ja siitä!

Taidankin jatkossa pysäköidä noille sähköpaikoille.
Sähköautoja on niin vähän, että niitä on helppo valvoa. En ole kuullutkaan, että parkkihalleissa on paikkoja erikseen vähäpäästöisille.
Joissainhan niitä oli jopa naisille, mutta siitäkös joku innostui. Nykyisin parkkeeraan surutta ns. perhepaikoille, perhe se on yksihenkinenkin. Jos joku nillittää, vedän itkukilarit ja lyön lapsettomuuskortilla päähän.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja elco »

Mikä vitun perhepaikka? En ollut tietoinen, että moisia onkaan, mutta äärettömän typerältä kieltämättä kyllä kuulostaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Näkisin markettien perhepaikat monin verroin hyödyllisimmiksi kuin tyhjillään seisovat vammaispaikat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Marketin perhepaikan tarkoitus on, että tahmatassut eivät riko eivätkä likaa muiden autoja omaansa kömpiessään. Käteviä myös meille pysäköintirajoitteisille, kun on leveämmin tilaa roiskaista vähän sinne päin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Marketin perhepaikan tarkoitus on, että tahmatassut eivät riko eivätkä likaa muiden autoja omaansa kömpiessään. Käteviä myös meille pysäköintirajoitteisille, kun on leveämmin tilaa roiskaista vähän sinne päin.
Eiköhän perhepaikan tarkoitus ole vain houkutella kulutusyksikköjä paikalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Leveämpi ja lähempänä oleva perheruutu on myös turvallisempi vaihtoehto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Joissainhan niitä oli jopa naisille, mutta siitäkös joku innostui. Nykyisin parkkeeraan surutta ns. perhepaikoille, perhe se on yksihenkinenkin. Jos joku nillittää, vedän itkukilarit ja lyön lapsettomuuskortilla päähän.
Onhan sulla perhe. Mutsi, faija, systa ja broidi. Ne vaan asuu eri osoitteissa ja on harvemmin kauppareissulla mukana. Tota mä ainakin käytän omalla kohdalla jos joku tulee mussuttamaan ja päälle lyön vielä kaksi lapsikorttia pöytään. Ihan tarpeeksi perhettä, että voin pysäköidä perheautoni perhepaikalle.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Joissainhan niitä oli jopa naisille, mutta siitäkös joku innostui. Nykyisin parkkeeraan surutta ns. perhepaikoille, perhe se on yksihenkinenkin. Jos joku nillittää, vedän itkukilarit ja lyön lapsettomuuskortilla päähän.
Onhan sulla perhe. Mutsi, faija, systa ja broidi. Ne vaan asuu eri osoitteissa ja on harvemmin kauppareissulla mukana. Tota mä ainakin käytän omalla kohdalla jos joku tulee mussuttamaan ja päälle lyön vielä kaksi lapsikorttia pöytään. Ihan tarpeeksi perhettä, että voin pysäköidä perheautoni perhepaikalle.
Voit vielä heittää mussuttajalle, että mä olen teidän perheen lasten isä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Tota mä ainakin käytän omalla kohdalla..
Tämä planeetta, asuminen sillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Tota mä ainakin käytän omalla kohdalla..
Että vielä oikein puolustatkin oikeuttasi käyttää paikkaa. Tämä planeetta, asuminen sillä.
No määrittele nyt ihan huvikses millainen perhe siihen saa pysäköidä. Missä se raja kulkee?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Tota mä ainakin käytän omalla kohdalla..
Että vielä oikein puolustatkin oikeuttasi käyttää paikkaa. Tämä planeetta, asuminen sillä.
No määrittele nyt ihan huvikses millainen perhe siihen saa pysäköidä. Missä se raja kulkee?

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kohdassa a) se tuli jo täytettyä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Kohdassa a) se tuli jo täytettyä.
Ja se perhe olet sinä itse?
Ai sillä perheen koolla on väliä?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä nyt olen kukkahattutätinä aika lailla Peran linjoilla. Lapsiperhepaikalle pysäköiminen, jos mukana ei ole pieniä lapsia, on minusta täysin linjassa perusteettoman invapaikalle pysäköimisen tai bussikaista-ajelun kanssa. Kumpaakaan en kehtaisi tehdä, saati julkisesti tunnustaa, edes nimimerkin suojista. Aika tympeää porukkaa palstalle on pesiytynyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti:Lapsiperhepaikalle pysäköiminen, jos mukana ei ole pieniä lapsia, on minusta täysin linjassa perusteettoman invapaikalle pysäköimisen tai bussikaista-ajelun kanssa. Kumpaakaan en kehtaisi tehdä, saati julkisesti tunnustaa, edes nimimerkin suojista. Aika tympeää porukkaa palstalle on pesiytynyt.
Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän perhepaikalle pysäköiminen ole kiellettyä edes tiettyinä kellonaikoina, eikä vaadi erikseen mitään perhe lappua auton tuulilasiin?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Lapsiperhepaikalle pysäköiminen, jos mukana ei ole pieniä lapsia, on minusta täysin linjassa perusteettoman invapaikalle pysäköimisen tai bussikaista-ajelun kanssa. Kumpaakaan en kehtaisi tehdä, saati julkisesti tunnustaa, edes nimimerkin suojista. Aika tympeää porukkaa palstalle on pesiytynyt.
Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän perhepaikalle pysäköiminen ole kiellettyä edes tiettyinä kellonaikoina, eikä vaadi erikseen mitään perhe lappua auton tuulilasiin?
Olet varmaan oikeassa. Minusta tuo on kuitenkin irrelevanttia: pyrin orientoitumaan maailmaan ja sen normeihin ensisijaisesti eettisesti, en opportunistisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti:Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän perhepaikalle pysäköiminen ole kiellettyä edes tiettyinä kellonaikoina, eikä vaadi erikseen mitään perhe lappua auton tuulilasiin?
Toki näin, koska kyseessä ei ole mikään virallinen rajoitus, vaan ele jolla kauppias pyrkii helpottamaan pienten lasten kanssa asioivia. Leveämpien pysäköintipaikkojen kun on tarkoitus helpottaa ennen muuta turvaistuinten käyttämistä. Vallankin vauvan koppaa on pahuksen vaikea sovittaa autoon, jos ovea ei saa tarpeeksi auki. Toisaalta ne leveämmät paikat sitten puolestaan suojelee lapsettomien autojen kylkiä, kun niiden koppien kanssa ei huseerata siellä kapeammilla pysäköintipaikoilla.

Itsehän en tietenkään moisia ruutuja käytä, koska ajotaitoisena osaan pysäköidä autoni keskelle ja suoraan myös ihan normaalinlevyiseen ruutuun. Olen kyllä huomannut, että monelta ajokortin omaavalta moinen taito uupuu. Kaikki ei vaan osaa :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Aivan kuten Yllekin, niin myös minä kyllä tulkitsisin turvallisuusnäkökulman yhtä tärkeäksi mainitsemasi kanssa: on kaikkien etu, että lapsiperheet pysäköivät paikalle, jossa lapset mahtuvat pysäköityjen autojen väliin eivätkä odota auton purkua/lastausta ajoväylällä, ja että pysäköintipaikka on sisäänkäynnin edustalla, jolloin ajoväylillä poukkoilee vähemmän vaahtosammuttimia. Sanoinko jo, että pidän tyyppejä, jotka pysäköivät lapsiperhepaikoille vaikka ei olisi pikkulapsia mukana, varsin vastenmielisinä egomaanikkoina?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Sanoinko jo, että pidän tyyppejä, jotka pysäköivät lapsiperhepaikoille vaikka ei olisi pikkulapsia mukana, varsin vastenmielisinä egomaanikkoina?
Kyllähän se oli rivien välistä aistittavissa. Mun on noin yleisesti vaikea sulattaa huonosti pysäköiviä ihmisiä, joten saatan tässä asiassa olla vielä sinua tiukkapipoisempi. Vallankin ruuhka-aikaan saatan moisesta jopa hieman suuttua, kun ainoa vapaa paikka on viivan päälle pysäköineen idiootin vieressä ja kauniisti keskelle pysäköityäni saatan hieman vauhdikkaasti avata oman vanhan oveni sen huonosti pysäköidyn auton kylkeen. Moinen on tietenkin ihan tarpeetonta turhanpäiväistä ja kovin sopimatonta, joten pahoittelen syvästi käytöstäni. Tää on mun liikennekäyttäytymisessä sellainen heikko lenkki :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Lyhyesti kiteytän kantani. Omassa ympäristössäni lasten kanssa liikkuessa homma on mennyt näin:

Ahtaaseen parkkihalliin tultaessa olen selvittänyt pelisäännöt jokaiselle jantterille:

- autossa pysytään niin kauan kuin vanhempi avaa oven
- auton vieressä seisotaan kuin tatti niin kauan kunnessa ollaan joko vanhemman kädessä kiinni, tai vanhempi antaa luvan
- jos kaupassa esiintyy häiriökäyttäytymistä, niin ostoskärryistä pidetään kädellä kiinni siihen asti kunnes ollaan takaisin autolla

En ole koskaan osannut vaatia erillistä helpotusta auton parkkeeraamiseen siksi, että olen valinnut huolehtia lapsista. Parkkihallien töyssyt ovat aivan riittävä tae turvallisuudelle ja loput on vanhempien vastuulla.

Lapsettomien perheiden kaupassa käynti on tasan saman arviosta kuin lapsellisten, joten myös heillä on oikeus parkkeerata auto vapaaseen ruutuun.

Minusta nämä lapsiparkkiruudut haisee puhtaasti rahastukselta: pääset helpommalla -> ostat enemmän.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voisko lapsiperheet pakottaa noihin isoihin ruutuihin, että ei sitten tarttis kolhia mun kalliin Volvon kylkiä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti:Leveämpien pysäköintipaikkojen kun on tarkoitus helpottaa ennen muuta turvaistuinten käyttämistä. Vallankin vauvan koppaa on pahuksen vaikea sovittaa autoon, jos ovea ei saa tarpeeksi auki. Toisaalta ne leveämmät paikat sitten puolestaan suojelee lapsettomien autojen kylkiä, kun niiden koppien kanssa ei huseerata siellä kapeammilla pysäköintipaikoilla.
Vielä yksi käytännön ohje. Jätetään se koppa sinne autoon. Se on siellä jo valmiiksi vöissä kiinni ja sinne se kuuluu. Mä tapasin ottaa sen pelkän lapsen sieltä joko rintareppuun tai kaupan kärryn koppaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Bongaa mitä bongaat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Lisään vielä omaan kantaani, että mä olen vähän huolissani, että täällä tarvitaan lapsiperheille omat parkkiruudut. Alan jo yhdistämään vanhemmuuden invaliditeettiin.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin