Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hys!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Laitoin tavaraa myyntiin eBay:hin.

Ottavat n 10%:n provikan myyntihinnasta ja PayPalin käyttö on pakollista. Kun on uusi myyjä, niin PayPal puolestaan vapauttaa varat vasta 2:n viikon päästä.

Vastapainona saa tietysti maailmanlaajuisen näkyvyyden.

Edit:PayPalkin ottaa pienen siivun.
Mulla oli sama tuote e bayssa ja huutonetissä. huutonetissä yksi kaveri esitteli kysymyksiä ja lupaili ostoa, mutta ei tehnyt tarjousta. Nyt ebayssa tullut tarjous ja otin Huutonetistä pois (oli osta heti, ei ollut kukaan ostanut) Nyt Suomen kaveri vänisee, että haluaa ostaa ja tulee tänään hakemaan. Olisi laittanut huuto netissä tarjoukseen, hitto.

Sitä paitsi voi halutessaan ed ostaa ebaysta. En halua rikkoa ebayn sääntöjä tekemällä ohareita sinne.

Tarinan opetus: jos aiot ostaa niin osta äläkä selitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt suomiostaja haluaa kuitenkin tulla hakemaan. Aikoo tarjota ebayn kautta. Mikäs siinä. En kyllä ihmettelisi, jos ei kuitenkaan ilmaannu paikalle.

Näköjään eBayssa voi kerran vuodessa lopettaa listauksen ilman kustannuksia.

Saa nähdä, kierrätänkö rahat kuitenkin ebayn kautta, vaikka ebay ja PayPal vetävätkin siivun välistä. Saisin tilille paremman statuksen seuraavia kauppoja ajatellen. Toisaalta PayPalissa on riski joutua ostajan huijaamaksi. Jos ostaja myöhemmin väittää, että ei ole saanut tuotetta tai siinä oli jotain vikaa, PayPal lähtökohtaisesti uskoo ostajaa ja palauttaa rahat.

Edit: jännitys tiivistyy. Ostaja väittää tulevansa klo 16.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ajoin eilen mönkijällä kaverin mökillä. Tieliikennekelpoinen peli. Oli outo ajaa kun moottoripyörään on tottunut, koska ei kallistu ja ei ohjata vastaohjauksella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olin tv:n ajankohtaisohjelmassa asiantuntijavieraana. Samalla ekaa kertaa suorassa lähetyksessä jotenkin suunnitellusti. Oli jännää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Sosiaalialan uusi supertähti!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^pystyykö kertomaan, missä ohjelmassa sua voi ihailla?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mäskäystä.

Aloitin helpoimmalla metodilla eli vakiolämpötilassa ja vielä pussissa. No pussi taisi pilata projektin kun taisi ollaa liian tiiviisti, ei irronnut tavara kunnolla. Kämppä kyllä tuoksuu hyvälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sammon MobilePay:tä. Lähinnä tyttären toiveesta. Ei kauheasti vakuuttanut.

Kokeilin siirtää hänelle rahaa. Ensin siirtoa ei näkynyt hänen sovelluksessaan puoleen tuntiin ja rahat varsinaisesti siirtyivät tilille vasta seuraavana päivänä.

Sen verran toki verkkopankkia parempi, että ei tarvitse tunnuslukuja käyttää. Sormenjälki riittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Toimiiko muuten Nordean tunnusluku appissa sormenjälkitunnistus? Tietääkö kukaan? Jos toimii, niin on syytä vaihtaa luuri.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Diddley Bow kirjoitti: 01.02.2017 10:37 Toimiiko muuten Nordean tunnusluku appissa sormenjälkitunnistus? Tietääkö kukaan? Jos toimii, niin on syytä vaihtaa luuri.
Ei toimi.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

:(
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vauva-aikaa ensimmäistä kertaa selvinpäin ja ilman krapuloita. Jaksaa huomattavasti paremmin eikä stressitaso pomppaa ensimmäisestä itkusta punaiselle... Tuossa se nytkin sylissä köllöttää ja etsii unta korvastaan..
Amazing shit happens!
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

KKK kirjoitti: 04.02.2017 9:14 Vauva-aikaa ensimmäistä kertaa selvinpäin ja ilman krapuloita. Jaksaa huomattavasti paremmin eikä stressitaso pomppaa ensimmäisestä itkusta punaiselle... Tuossa se nytkin sylissä köllöttää ja etsii unta korvastaan..
Luonnollisesti hieno homma!

Sitä mä tässä sun kirjoituksia seuranneena olen ajoittain ihmetellyt, että mistä tämä lisääntymisen vietti kumpuaa? Ollaan kuitenkin samanikäisiä ja mun tytär täyttää aivan kohta 22v. Eli mä tässä odottelen koska tytöllä käy vahinko ja musta tulee onnellinen ukki. Tässä kuviossa on havaittavissa tietty kontrasti.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vaikea selittää. Minulle olisi riittänyt kaksikin, mutta tiesin vaimon toivovan kolmatta. Meillähän oli liitto "defcon2:ssa" joku vuosi sitten ja on oikeastaan ihme että tässä ollaan edelleen. Järki- ja tottumusliittona alkanut taival on muuttunut ensimmäistä kertaa - paremman ilmaisun puutteessa - rakkausavioliitoksi. Tavallaan siis annettiin lapselle mahdollisuus tulla ja noin vuoden """yrittämisen""" jälkeen se sitten tuli.

En kuitenkaan kadu enkä harmittele lainkaan. Ensimmäistä kertaa koko aikuisiässäni koen olevani oma itseni, onnellinenkin ajoittain, enkä masentunut, maailmaa vihaava ja pullossa roikkuva katkeroitunut pikkumulkku.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lähetin ensimmäistä kertaa elämässäni "virallisen" maksumuistuksen. Liittyy harrastuskioskiini. Yksityishenkilöille myyn Klarnan kautta ja moiselle ei tarvetta, mutta heti kun ryhtyy yrityksille laskulla myymään, joutuu tällaisen kanssa jumppaamaan :roll:

Noh. Kyseessä on kuitenkin pörssinoteerattu yritys, eli eiköhän ne rahat tule. Jos olisi joku Kaken kumi ja kehys, olisin huolestuneempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitä isompi lafka, sitä kauemmin kestää rahojen saanti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähköpotkulautaa. Kävin Kaivarin rannassa katsomassa näitä uusia liikennejärjestelyitä ja samalla kokeilin sitten Limeä. 25 km/h tuntui aika kovalta vauhdilta kiikkerällä laudalla ilman kypärää. Homma oli itsessään hyvin tuotteistettu. Appsin asennus, luottokortin tiedot sisään ja skannasin jalkakäytävälle jätetyn laudan QR-koodin ja lähdin ajamaan. Sitten kun lopetin, niin lauta jalalle ja appsista kuittaus. Ei sinänsä mitään kauhean halpaa ole, 16 min maksoi 5,8 €.

Huolestuttaa kyllä se, että porukka tulee noilla raflaan ja lähtee sitten jurrissa takaisin. Varmasti tulee pahoja loukkaantumisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.06.2020 8:21 Sähköpotkulautaa. Kävin Kaivarin rannassa katsomassa näitä uusia liikennejärjestelyitä ja samalla kokeilin sitten Limeä. 25 km/h tuntui aika kovalta vauhdilta kiikkerällä laudalla ilman kypärää. Homma oli itsessään hyvin tuotteistettu. Appsin asennus, luottokortin tiedot sisään ja skannasin jalkakäytävälle jätetyn laudan QR-koodin ja lähdin ajamaan. Sitten kun lopetin, niin lauta jalalle ja appsista kuittaus. Ei sinänsä mitään kauhean halpaa ole, 16 min maksoi 5,8 €.

Huolestuttaa kyllä se, että porukka tulee noilla raflaan ja lähtee sitten jurrissa takaisin. Varmasti tulee pahoja loukkaantumisia.
Hienosti selostettu kokemus. Kiitos David! Pitäisi kokeilla.

Mutta todella. Siis noitten surmahärveleiden lanseeraaminen on ihan selkeä rikos. Itsensä loukkaamis- ja hyvin mahdollisesti tappamisvälineitä. Ja miten käy muiden.
Rosvot kiinni taas!

KESÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seuraava tarina hävettää, mutta kerron sen, koska aateluus velvoittaa ja toisaalta se ehkä puhdistaa.

Päätin eilen kokeilla suppausta. Bookkasin netin kautta Keilalahden uuteen vesipuistoon varauksen ja rastin, että haluan myös vesitiiviin kotelon kännykälle. Saapuessani paikalla työntekijä antoi laudan ja ultralyhyen briiffauksen (olin sanonut, että en ole koskaan kokeillut). Pelastusliivejä ei tarjonnut, mutta onneksi kysyin ja sain. Sitten se suojapussi. "aijaa" ja lähti hakemaan. Olin jo ehtinyt laittaa kaikki releet valmiiksi, kun tuli sanomaan, että valitettavasti ne on nyt loppu, saa toki rahan siitä takaisin. Tässä vaiheessa seuraa tyhmyys. Olisi pitänyt irrottaa remmi jalasta ja lähteä viemään känny ja lasit turvaan. Mutta kännystä ajattelin, että se on mainostettu vesitiiviiksi ja laseista en ajatellut paljon mitään (etelässä meressä uidessa joskus lasit pudonneet, mutta ne ovat helposti löytyneet).

Noh. Jokainen arvaa, miten tässä kävi. Suppailu sujui mukavasti, kunnes kaaduin ison veneen laineisiin. Silmälasit ovat nyt kalojen hupina ja känny ei toimi. Tuli kallis tuntihinta :dumb:

Jos jotain järkeä tuli käytettyä, niin onneksi kuitenkin torjuin mielessäni häivähtäneen ajatuksen pelastusliivien poistamisesta, jotta pystyn sukeltamaan laseja merenpohjasta. Tässä kohtaa Darwin onneksi hävisi. Vesi oli muuten erittäin lämmintä. 30 astetta ilman lämpötila ja matala merenlahti toimivat.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 26.06.2020 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Todellisuudessa halusit vain syyn päivittää puhelimen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 26.06.2020 14:05 ^ Todellisuudessa halusit vain syyn päivittää puhelimen?
:)

Olisi se vielä kelvannut. Puhelin on siis tallella, mutta ei toimi. Vitun mäkkihomot, ei se ollut vesitiivis mainoksen lupaamaa 30 min 1 metri. Tietysti siellä sivuilla oli disclaimer kulumisesta. Onhan se jo pari vuotta vanha.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin