Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.06.2020 14:00 Seuraava tarina hävettää, mutta kerron sen, koska aateluus velvoittaa ja toisaalta se ehkä puhdistaa.
Tää on hieno ja viihdyttävä piirre sun nettipersoonassa :hep:

Itsehän sorrun salailuun ja totuuden kaunisteluun. Sori siitä :oops:

Itse tarinahan on aikalailla :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 14:13

Itse tarinahan on aikalailla :facepalm:
:keskustelu:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.06.2020 14:18
Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 14:13

Itse tarinahan on aikalailla :facepalm:
:keskustelu:
:miitti:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nauroin ääneen! Sori siitä.

Ehkä ne lisää tän kokemuksen jälkeen tarjontaan seniorisetin, johon kuuluu se märkäpussukka puhelimelle ja sellainen silmälasivitja rilleille?

Miten pahasti sun lapset pilkkasi sua tästä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vituttaa kun hankin laseilleni ja aurinkolaiseille 50+50 euron vakuutuksen rikkomisen varalle, kun tuputettiin. Jopa kotivakuutus saattaisi korvata, jos vahingossa rikkoisi. Pieniä logon päällä olevia muoviosia noista CAT:in kehyksistä on pudonnut vuoden aikana itsekseen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mutta siis asiaan: oliko olemassa jokin "en ole koskaan" -ketju?

En ole koskaan ajanut kaksipyöräisellä moottoroidulla ajoneuvolla (ml skootit)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 20:53
James Potkukelkka kirjoitti: 26.06.2020 14:00 Seuraava tarina hävettää, mutta kerron sen, koska aateluus velvoittaa ja toisaalta se ehkä puhdistaa
Hyvinhän se meni. Tuollaisia pikkujuttuja nyt vaan sattuu. Parhaassa tapauksessa vakuutus ensinnäkin korvaa nuo ja sinulla on joku applen puhelin joka pitää backupin koko ajan pilvessä (vaihtoehtoisesti android joka haluaa laitella kamaa sd-kortille).
Joo. iCloud palautti kaiken automaagisesti. Nyt pojan vanha 5SE ensiapuna. iPhoness (vaikka ei luvatusti vettä pitänytkään) on se hyvä, että laitteen vaihto on äärimmäisen helppoa. Ei tarvinnut muuta kuin tuoda kännyn viereen iPad ja sen jälkeen lähti palautus käyntiin näyttämällä iPadin kameralle kännyn ruudulla pyörivää kuvaa.

Lähestyn vakuutusyhtiötä, kun uudet lasit maksettu.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.06.2020 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 26.06.2020 16:05 Nauroin ääneen! Sori siitä.

Ehkä ne lisää tän kokemuksen jälkeen tarjontaan seniorisetin, johon kuuluu se märkäpussukka puhelimelle ja sellainen silmälasivitja rilleille?

Miten pahasti sun lapset pilkkasi sua tästä?
Lapset eivät pilkanneet, vaimo luonnollisesti kyllä.

Merkittäköön vielä kitinään, että uiminen kirkkaassa merivedessä etelässä lasit päässä oli opettanut mun väärin. En tajunnut, että eihän ruskeasta liejusta pelastusliiveissä pysty laseja sukeltamaan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:15 Lapset eivät pilkanneet, vaimo luonnollisesti kyllä.

Merkittäköön vielä kitinään, että uiminen kirkkaassa merivedessä etelässä lasit päässä oli opettanut mun väärin. En tajunnut, että eihän ruskeasta liejusta pelastusliiveissä pysty laseja sukeltamaan..
Kaverilla tuli toisen kaverin mökillä Lord of the Rings -hetki. Hänellä oli uniikki itse suunniteltu kihlasormus, ja hän ehti nähdä kun se valuu sormesta. Oli alkusyksyä ja vesi helveitin kylmää, ja järven pohjassa on puoli metriä mutaa. Ei noussut.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 28.06.2020 17:00
James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:15 Lapset eivät pilkanneet, vaimo luonnollisesti kyllä
Onko tämä pahantahtoista vai hyväntahtoista?

Olen itse jälkikäteen pohtinut, että itse annoin oman tilanteen mennä tuohon. Olisi pitänyt heti alusta sanoa parisuhteen säännöt, että nainen olisi tiennyt miten tässä suhteessa pitää olla. Epätietoisuus johti kokeiluihin miten pitkälle saa mennä. Liian pitkälle.
Sinä puhuit puolisostasi täällä aika epäkunnioittavaan sävyyn. Itse olen huomannut, että omassa liitossani kaikki omat virheeni ovat olleet tilanteita joissa en ole kohdellut puolisoani kunnioittavasti. Minun on vaikea kuvitella, että parisuhteenne ainoa ongelma olisi ollut se, että puolisosi kohteli sinua epäkunnioittavasti kun miettii miten hänestä puhuit. Ehkä kyse oli siitä, että metsä vastaa niinkuin huudetaan, mene ja tiedä.

Yleensä ne, jotka puhuvat puolisoistaan kauniisti myös ajattelevat ja kohtelevat heitä kauniisti. Esim. Vagabondon en muista sanoneen koskaan mitään epäkunnioittavaa, Urppis ei oikeastaan puhu mitään, mutta teknisesti tässä joukossa.

Joka tapauksessa on selvää, että ilman keskinäistä kunnioitusta mikään liitto ei toimi. Siksi en kauheasti KK:n liitolle jatkoaikaa usko tulevan kun kaikenlainen toisesta kiitollisuus on hävinnyt.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: 28.06.2020 17:00 Olisi pitänyt heti alusta sopia parisuhteen säännöt, että nainen olisi tiennyt mihin vedän rajani suhteessa. Kommunikaation puute johti kokeiluihin miten pitkälle saa mennä. Liian pitkälle.
Korjasin tätä vähän, niin on parempi ohjenuora myös tulevaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 28.06.2020 17:00
James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:15 Lapset eivät pilkanneet, vaimo luonnollisesti kyllä
Onko tämä pahantahtoista vai hyväntahtoista?
Ei se pahantahtoista ollut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 28.06.2020 19:53 Urppis ei oikeastaan puhu mitään, mutta teknisesti tässä joukossa.
Mulle Urpsun parisuhdestatus on jäänyt epäselväksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.06.2020 8:39
So Hard kirjoitti: 28.06.2020 19:53 Urppis ei oikeastaan puhu mitään, mutta teknisesti tässä joukossa.
Mulle Urpsun parisuhdestatus on jäänyt epäselväksi.
Oletko tosissasi? Mies joka muuttaa Espooseen ei ole sinkku.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 29.06.2020 8:52Oletko tosissasi? Mies joka muuttaa Espooseen ei ole sinkku.
?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 29.06.2020 8:54
So Hard kirjoitti: 29.06.2020 8:52Oletko tosissasi? Mies joka muuttaa Espooseen ei ole sinkku.
?
Helsingistä Espooseen muuttaa perhe.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.06.2020 9:13
Bluntly kirjoitti: 29.06.2020 8:54
So Hard kirjoitti: 29.06.2020 8:52Oletko tosissasi? Mies joka muuttaa Espooseen ei ole sinkku.
?
Helsingistä Espooseen muuttaa perhe.
Tuo on kyllä vahva argumentti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Itsehän muutin Mansesta Espooseen ilman perhettä.

Varmaan punapako.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 29.06.2020 8:33Mutta tässä on suhteitteni ongelma. Kun suhteessa ei tiedetä mitkä sopivan rajat ovat sitä rajaa lähdetään hakemaan. Molemmin puolin.
Miksi??? Mä en oikein hahmota miksi pitää lähteä testaamaan kuinka vittumaista käytöstä toinen kestää. Oon aina kuvitellut, että sitä toista pitäisi koittaa kohdella mahdollisimman hyvin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuten Shrinkissäkin, komppaan parisuhdeterapeutti Vagabondoa. Tosi oudolta kuulostaa tämä jäsennys, jonka mukaan parisuhde on valtakamppailua, jossa pyritään mahdollisuuksien mukaan valtaamaan maksimaalisesti toiselta elintilaa, jos tämä ei järjestä puolustuslinjojaan riittävän tiukasti. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaa lähteä tällaiseen suhteeseen. Kuulostaa paljon enemmän joltain puolivihamieliseltä kilpailulta kuin päättymättömältä rakkauden kesältä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä taidan taas elää jossain reaalimaailmasta irrallisessa kuplassa...

Oon tässä sivusta seurannut kavereiden avioeroa. Tuntuu jotenkin niin turhalta, kun syynä on joku ihmeellinen valtataistelu. Asiallinen keskustelu kahden aikuisen välillä tuntuu olevan yllättävän vaikeaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä näen tuon valtataistelun, jonka omasta suhteestani myös tunnistan välillä, melko vahvasti lapsiperhearkeen ja ajankäyttöön liittyvänä tautina. Kyllä sitä varmasti esiintyy kaikkialla kaikista lähtökohdista, mutta siinä vaiheessa, kun joutuu tinkimään säännöllisesti omista tarpeista ja tavotteista, jotka voivat olla ristiriidassa lapsiperhearkeen, niin herkästi vertailee puolisoon ja kokee ajoittain epäreiluutta. Tuo taas monesti synnyttää katkeruutta ja luo ja pitää yllä sitä kilpailutilannetta. Inhimillistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 29.06.2020 11:30
Vagabondo kirjoitti: 29.06.2020 10:59 Oon tässä sivusta seurannut kavereiden avioeroa. Tuntuu jotenkin niin turhalta, kun syynä on joku ihmeellinen valtataistelu. Asiallinen keskustelu kahden aikuisen välillä tuntuu olevan yllättävän vaikeaa.
Todennäköistä on, että se ei alkanut niin. Kumpikaan ihminen ei silti luonteeltaan ole välttämättä täysin toivoton, toki näinkin joskus käy.

Pitäisi ravistaa hartioilta se disneytyylinen kuvitelma, että kun teet oikeita juttuja ja hoidat asiasi ihmiset kohtelevat sinua oikein.
Ei kannata viettää aikaa seurassa jossa se ei onnistu. Vaikeiden ihmisten suhteen mä luovutan helposti. Toki nää on ollut vaan kavereita ja yleensä vielä jollain etuliitteellä.

Mulla on aavistus mistä noiden mun kavereiden ongelma on lähtöisin. Mukavia ihmisiä, mutta parisuhteessa toisella on näyttänyt olevan taipumusta mököttää, jos asiat ei mene niin kuin hän toivoo. Tarinan mukaan tätä mököttämistä ehti nyt jatkua pari vuotta ennen kuin toinen kyllästyi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.06.2020 10:42 Kuten Shrinkissäkin, komppaan parisuhdeterapeutti Vagabondoa. Tosi oudolta kuulostaa tämä jäsennys, jonka mukaan parisuhde on valtakamppailua, jossa pyritään mahdollisuuksien mukaan valtaamaan maksimaalisesti toiselta elintilaa, jos tämä ei järjestä puolustuslinjojaan riittävän tiukasti. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaa lähteä tällaiseen suhteeseen. Kuulostaa paljon enemmän joltain puolivihamieliseltä kilpailulta kuin päättymättömältä rakkauden kesältä.
Juu. Enkä mä haluaisi puolisoa, joka myöntyy kaikkeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ajattelen Pertin esimerkin tarkoittavan tilannetta, jossa ensin hyväntahtoisesti vähän kuittaillaan, ja siinä mennäänkin sellaisille rajoille että välillä kirpaisee oikeasti. Sitten kun toinen ei osaa sanoa, että hei, tuo loukkasi eikä ollut kivaa, niin sitten ehkä herkemmin itsekin jossain välissä tölväsee takaisin. Ja sitten on kierre valmis.

Mun yksi entinen luokkakaveri haukkuu miestään facebookissa säännöllisesti. Huutia saavat kehnot lahjat syntymäpäivinä, se, että perhefirman paita näyttää paremmalta miehen veljen päällä kuin miehellä itsellään ja se, miten jostain hirvijuhlista kotiudutaan viisi minsaa sovitun ajan jälkeen. En tunne heitä niin hyvin että voisin arvioida onko se joku yhteinen hassu läppä, mutta aika kiusaantunut olo tulee niitä lukiessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin