Mulla on kaamee kapula

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Pehmis

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Saz kirjoitti:Tulipa sopivasti tämä kysely. :P
Sain juuri työsuhdekännykäksi Nokia 9300i-luurin. Yhtään en osaa käyttää, äitiä on ikävä, ja ikävä vanhoja kunnon lankapuhelimia joiden ainoa funktio oli soittaa paikasta toiseen!
Mä voin pitää sulle kurssin :vihelt:
AarneAnkka

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mikäs olisi nykyisistä malleista sellainen hyvä peruspuhelin? Tärkeimpiä kriteerejä ovat nopeat sekä intuitiiviset valikot, ei turhia tilpehöörejä (kuten kamera) ja kestävyys & toimintavarmuus.

Valikkojen nopeus on ehdottoman tärkeää. Pienetkin viiveet valikkoja selaillessa ja tekstiviestejä näpytellessä käyvät nopeasti hermoille.
Pehmis

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:Valikkojen nopeus on ehdottoman tärkeää. Pienetkin viiveet valikkoja selaillessa ja tekstiviestejä näpytellessä käyvät nopeasti hermoille.
6822 täyttää nuo kriteerit, pikavalinnatkin voi kustomoida. Turhana tilpehöörinä tosin kamera, mutta testaa ja iHastu. Tosin E70 on kohtapuoliin tulossa jos geekolmosta haluaa ja satunnaiseen webkäyttöön se on parempi.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Saz »

Pehmis kirjoitti:
Saz kirjoitti:Tulipa sopivasti tämä kysely. :P
Sain juuri työsuhdekännykäksi Nokia 9300i-luurin. Yhtään en osaa käyttää, äitiä on ikävä, ja ikävä vanhoja kunnon lankapuhelimia joiden ainoa funktio oli soittaa paikasta toiseen!
Mä voin pitää sulle kurssin :vihelt:
Teikäläisten tuntitaksoilla ja meikäläisen teknisillä taidoilla siitä tulisi sulle tuottoisa keikka. ;)
Geetzu

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Nokia 1100! Tässä ei ole niin mitään. Ihan pelkkiä läähätyspuheluita ja "tuo nyt vittu ukko sitä suklaata" -tekstareita varten, ajaa asiansa. Oon rikkonut / kadottanut / antanut muksun rikkoa vuoden sisällä 4 kännyä, jospa pysyteltäis nyt tässä vanhassa paskassa, joka ei Neiti Trendikäs Puoltoista veetä minigeetä edes kiinnosta. :]
PerttiMakimaa

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pehmis kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Valikkojen nopeus on ehdottoman tärkeää. Pienetkin viiveet valikkoja selaillessa ja tekstiviestejä näpytellessä käyvät nopeasti hermoille.
6822 täyttää nuo kriteerit, pikavalinnatkin voi kustomoida. Turhana tilpehöörinä tosin kamera, mutta testaa ja iHastu. Tosin E70 on kohtapuoliin tulossa jos geekolmosta haluaa ja satunnaiseen webkäyttöön se on parempi.
E61 on kyllä mainio kameraton vehje. Sama puhelimenomaiseNpana on E60. WLAN, 3G yms. löytyvät ja prossutehoa riittää.
Pehmis

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Saz kirjoitti:Teikäläisten tuntitaksoilla ja meikäläisen teknisillä taidoilla siitä tulisi sulle tuottoisa keikka. ;)
Pro bono, jos ei halua hymylle asettaa hintaa! Tämä on tarjous josta ei voi kieltäytyä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Noksu 1100. Hyvin pelittää. Ainut mitä kaipaa olisi kunnon kalenteri.
Elukka

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Bluntly kirjoitti:Noksu 1100.
Sama. Oli halvin Nuukia mitä kaupasta löytyi.
Kyllähän toi asiansa kohtuullisen hyvin ajaa eikä ole silmittömän rumakaan, joskaan toi "kaikki-toiminnot-yhden-napin-takana" -käyttöliittymä ei ole niitä toimivimpia.
Pa(r/h)empi puoliskoni harmitteli myös ko. kapulan muistin pienuutta :arrow: muistutuksia ei kuulemma saa tallennettua riittävästi.
Herra Manala

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ja minä kun tulin tänne puhumaan kaameesta kapulasta, niin teinit ovat heti esittelemässä kännyköitään!
AarneAnkka kirjoitti:Mikäs olisi nykyisistä malleista sellainen hyvä peruspuhelin? Tärkeimpiä kriteerejä ovat nopeat sekä intuitiiviset valikot, ei turhia tilpehöörejä (kuten kamera) ja kestävyys & toimintavarmuus.
Tämän kirjoitettuasi ihmetyttää, miten täällä vielä tulee suosituksia jostain E/N-sarjan puhelimista joissa "prossutehoa riittää".

Puhelin on puhelin. Ja jos haetaan nimenomaan nopeatoimista peruspuhelinta, kaikki prossu- ja käyttöjärjestelmäesittelyt eivät auta. Niistä kun juuri halutaan pysyä kaukana.

Mulla on työkännynä Noksun 3120. Perusominaisuudet ja pitkä valmiusaika. Todella näppärän kokoinen ja painoinen. Ei kameraa. Ei myöskään mitään yhden näppäimen navi-käyttöliittymähässäköitä. Taitaisi juurikin sopia hakukriteereihisi.
bedlam

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Herra Manala kirjoitti:Mulla on työkännynä Noksun 3120.
Tää on ihan jeespoks. Tosin näppäimet on tuollaiset ärsyttävän pienet niksuttimet, mutta niin ne taitaa nykyään olla kaikissa luureissa.
Edith

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mistä te nuo sarjanumeronne muistatte? En mä vaan omani numeroa muista. Mutta katselin kuvia ja nyt epäilen, että minullakin on tuo Nokia 1100. Kun vielä sellaisen olis saanut, jossa ei olis noinkaan paljoa juttuja. En mä tarvitse pelejä enkä kalenteria edes. Mä tahdon vaan soittaa ja ottaa vastaan puheluita ja tekstiviestejä.
Elukka

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Edith kirjoitti:Mistä te nuo sarjanumeronne muistatte? En mä vaan omani numeroa muista. Mutta katselin kuvia ja nyt epäilen, että minullakin on tuo Nokia 1100.
Samikset! Siis sekä sen osalta että on sama kapula että siksi, etten määkään ton mallinumeroa ulkoa muista, piti luntata Nuukian sivuilta. :oops:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja nexie »

bedlam kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mulla on työkännynä Noksun 3120.
Tää on ihan jeespoks.
Kompsut. Tosin tuossakin luurissa on mulle liikaa toimintoja, käytössä vain soitto-tekstari-herätyskello-kalenteri -nelikenttä.

Edellinen nokialaiseni oli http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6510/. Radiota en käyttänyt kertaakaan, mutta luuri kyllä palveli melko uskollisesti perustarpeitani reilut 3,5 vuotta.
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Herra Manala kirjoitti:Tämän kirjoitettuasi ihmetyttää, miten täällä vielä tulee suosituksia jostain E/N-sarjan puhelimista joissa "prossutehoa riittää".

Puhelin on puhelin. Ja jos haetaan nimenomaan nopeatoimista peruspuhelinta, kaikki prossu- ja käyttöjärjestelmäesittelyt eivät auta. Niistä kun juuri halutaan pysyä kaukana.
Joo ja lankapuhelimia saa edelleen kaupasta.

Kehitys kehittyy. On ihan eri asia kehittyykö se aina asiakkaan toivomaan suuntaan, mutta _minusta_ E-sarjassa on yritetty kompromissia. On yritetty saada mahdollisimman helppokäyttöinen (aktiivinen valmiustila johon voit laittaa puolenkymmentä usein tarvitsemaasi toimintoa pikakäyttöön, nopeat valikot) ja toisaalta kaikki nykyaikaisen tekniikan hienoudet tarjoava ratkaisu.

En ikinä ottaisi suostuisi takaisin mainitsemasi puhelinmallin tapaiseen matkaviestinnän tasoon. Vaikka pöytälaatikossani Nokia 1631 vuodelta 1997 onkin. :)
Sudenhenki

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Mnulta löytyy Nokian 5140i jonka mainostettiin kestävän murjomista parhaiten. Mukana on myös täysin turha kamera jolla saa otettua puuroisia kuvia. Myös mp3 soittareita saa, ja sellainen pitikin ihan heti hankkia.

Vaikka tuota kameraa turhaksi moitinkin, niin on sillä kuitenkin tullut sohittua ympäriinsä melko useinkin. Osumaakin on puhelin kerännyt jo ihan kivasti, mutta vielä tuntuu kestävän menoa.

Tämä tuli hankittua kun luotettava Nokia 6150 sanoi sopimuksen irti monen vuoden uskollisen palveluksen jälkeen. Yhä se makaa tuossa tietokoneen näytön vieressä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Herra Manala kirjoitti:Ja minä kun tulin tänne puhumaan kaameesta kapulasta, niin teinit ovat heti esittelemässä kännyköitään!
Hyvä on, puhutaan kapuloista.

- Miten sait kapulan?

Pidin bileet Kabulin yössä juhannusaattona. Tarjosin votkaa venäläisdipoille, sitten pomolleni, sitten yhdelle saksalaiselle kollegalleni, joka alkoi vastavuoroisesti tuputtaa sitä minulle. Lopulta Absolutpullo oli loppuslut, ja minä melkoisessa laitamyötäisessä, vaikken siinä määrin kuitenkaan, etten olisi kyennyt soittamaan levyjä, joita kansa sitten intoutui tanssimaan aina pikkutunneille asti. Mutta no, ei sitä nyt turhan takia viritellä kokkoa ja muita tilpehöörejä.

- Miten kapula eteni?

Nukuin kohtuuhuonosti, ja olin janoinen. Pääsin ylös sängystä puolilta päivin nukuttuani noin kymmenen tuntia, söin aamupalaa (jokaisella kapulaisella pitäisi olla oma kokki!) ja nukahdin jälleen. Päänsärky alkoi, samoin kuin pahoinvointi, jota jatkui noin iltaseitsemään. Vointi parani, ja tunnelma nousi. Nukahdin kello kymmeneltä, ja näin erityisen sekavia unia.

Sunnuntai olikin sitten työpäivä. Olin hieman pöhnäinen edelleen, mutta selkiinnyin iltaa kohti. Moraalinen kapula oli huomattava. Illalla olin pyrkimässä illallisille, jotka olivatkin vasta seuraavana viikonloppuna. Kutsukortti olisi ehkä kannattanut lukea.

- Oliko se sen väärti?

No oli, vaikken ollutkaan ehkä lauantaina sitä mieltä! Bileet olivat mainiot, ja väki viihtyi. Muutama tuttu oli kyllä estynyt, mikä oli sääli, mutta toisaalta, etabloin maineeni yhtenä Kabulin johtavista DJ:istä, mikä ei ole kyllä paljon sanottu, koska kilpailua ei ole kovin paljon.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Ann »

Nokia 6101. Vuoden vanha, en tykkää enää. Typerä simpukka, vastaa viiveellä silleen, että tilulilulii-soittoääni soi vielä piinaavan hitaiden lisäsekuntien ajan, vaikka vastauspainiketta on painettu kuin poikahuoraa Bangkokissa.

Paljon iloa kahdesta näytöstä, kun toinen niistä on paskana. Antennista murenee palasia. Tahtoo lisää muistia, tai jonkun härpättimen jolla saa noi kaikki kuvat ja videopätkät koneelle.

Joo, en osta kameraa erikseen. Sen on ihan hyvä olla tossa luurissa. Ei mulle kukaan soittele, niin onpahan edes jotain tekemistä ton golfin lisäksi.

Krapulaa ei ole ollut pii-iitkään aikaan. Oisko vappuna ollut viimeksi(?). Ihan tarpeeksi kamala olo tämän helteen takia, ei tartte pahentaa oloa viinalla.
Rotan aivot valtasivat pääni.
slam

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja slam »

Ann kirjoitti: Krapulaa ei ole ollut pii-iitkään aikaan. Oisko vappuna ollut viimeksi(?). Ihan tarpeeksi kamala olo tämän helteen takia, ei tartte pahentaa oloa viinalla.
Kalja ei ole nyt maittanut pitkään aikaan täälläkäänpäin Suomessa. Helteet ovat ihan mukavat kuitenkin. Juokaamme vettä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla on Nokian 3220. Kaamee teinikapula vilkkuvaloineen ja näyttää tyhmältä. Sisältö sentään on jokseenkin passeli, vaikka idiootti kusipää entinen atk-tukeni tekikin sähköpostille jotain semmosta, ettei se toimi. Tosin ei ole sitä meiliosoitettakaan enää. Kyllä se 6000-sarja on sitä mun ominta Nokiaa, mutta täytyy sietää vielä jonkin aikaa, että hennoo vaihtaa, pihi kun olen. Mä en ole koskaan saanut kännykkääni rikki, joten sen takiakaan ei pääse vaihtamaan.

Mä olen muuten niin paljon trendejä edellä, että mulla oli simpukkamallinen puhelin jo vuosituhannen vaihteessa :P
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
MadameDeMeloni

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

6030. Paras tähän mennessä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Bliss kirjoitti:Työsuhde-Nokia, 6020 tjsp, työsuhdeliittymällä :)
Kassillinen omia kapuloita (13 kpl, laskin juuri) roikkuu vaatehuoneessa, mitähän niillä vois tehdä :roll:
Tätä mä en käsitä, jos sulla on toimivia puhelimia, miksi olet ostanut uusia? Täh?

Työpuhelimena mulla on sellainen uusi ja aika pieni joku perusmalli, mutta siinä on tosi hyvä akku ja siihen jää talteen lähetetyt viestit. Yks pomon 3110 on lainassa, soittelen sillä tuolla ilmaiskortilla. Semmoinen mulla olis itelläki mutta se on rikki näytöstään ja sitä edellisen antenni hajosi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mulla on kaamee kapula

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Bluntly kirjoitti:Noksu 1100. Hyvin pelittää. Ainut mitä kaipaa olisi kunnon kalenteri.
Komps.

1100 tippui about neljästä metristä. Toimii muuten paitsi värinähälytys ei enää värise.

oli hautautuneena ison puukasan alle metsässä. Löytyi ehjänä.

vanhemmiten puhelimen hälytys ääni saattaa tosin hiljentyä vaikka voimakkuus olisi täysillä. Silloinkin kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa ettei summerissa ole likaa.

Testattu: rasvan, pölyn, öljyn ja jauhonsietokyky hyvä. käytössä 24 h /vrk, 7/päivää viikossa. 15 huoltoasentajaa tehtaassamme käyttää näitä työpuhelimina. ja moni hankkinut kotiinsakin.

Kännyn yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on näytönsäästäjänä iso kellotaulu joka näkyy selkeästi vaikkei puhelimessa taustavaloa olisikaan päällä. Meillä kun rannekellon ja korujen käyttö töissä on kielletty. Kello on silti aina tarpeellinen.
Vastaa Viestiin