Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Muutama tuttu on tulossa viikonlopuksi Belgiasta Helsinkiin ensimmäistä kertaa. Ajattelin viedä heidät ajelemaan pyörillä ympäri kaupunkia ja Suomenlinnaan. Mitäköhän muuta tekemistä keksisi? Henkilöt ovat parikymppisiä maalaistolloja.

Ja mihin baariin ne oikein voisi viedä, eiks joka paikkaan tarvita vähintään se 20 ikää? Hjälp!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Jos vieraasi/sinä olet rahoissasi, suosittelen Tornin Ateljee-baaria. Siinä tulee tsekattua koko Helsinki yläilmoista yksin tein. Ja Teerenpelistä diggasivat saksalaisetkin, mikseivät sitten belgitkin?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tuskaan?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
silsakenraali™

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Tammelan torille syömään menopaluu musua ja litran maito. Olis vieressä Aaltosen puisto kemisteineen ja suihkulähteineen - koko kirjo nääs. Miksi tyytyä Helsinkiin, kyllä Suomi avautuu täällä landella paremmin.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja brona »

Tyrkkää ne Koffin ratikkaan.
...
mustakikkeli

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kity-miitin paikka. Mä osaan puhua vähän belgiaa, ihan helppo kieli, luin pari vuotta koulussa. Tosin osaan sitä vain pienessä laitamyötäisessä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi kukaan meistä ei ole pieni belkialainen tyttö, voisi tuokin :shock: tapaaminen pelottaa jo ajatuksena, toisaalta ei heidän minua tavata tarvitsekaan, voivat suorasanallisesti ilmaista itseään. Eikun, siis 3B/3T on se turistirysäratikka, Koffin ratikassa tarjoillaan varmasti koffia, menee heiltä Suomikuva piloille heti ensimaistelusta, sillä belkialainen olut on maailmankuulua. Tuomiokirkko->Yliopisto->Stockmann->Tornin yläbaarin naisten vessa->Kamppi-keskus->Eläinmuseo->3T, ruolta reitiltä(3T) voi valita muitakin helmiä ajankuluksi.

Ai niin kamilla hyvä, huolimatta kirjoituksestani tämä kleskustelu on väärässä valikossa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

mustakikkeli kirjoitti:Kity-miitin paikka. Mä osaan puhua vähän belgiaa, ihan helppo kieli, luin pari vuotta koulussa. Tosin osaan sitä vain pienessä laitamyötäisessä.
Mun käsittääkseni semmosta kieltä kun "belgia" ei oo olemassakaan, mutta ehkä voit tulla esittelemään taitojas?

Mut toi Torni on kyllä hyvä idea. Onkohan sinne joku ikäraja?
huima

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja huima »

Camilla kirjoitti:Mut toi Torni on kyllä hyvä idea. Onkohan sinne joku ikäraja?
Kyllä siellä on voinut olla parikymppisten kanssa ilman ongelmia.

Yksi hyvä nähtävyys olisi kanssa Töölöntori. Siellä järjestyy nuorille naisille helposti vaikkapa kevyt iltapala tai maittava aamiainen. Niin ja vaahtokylpy.

EDIT: Lilon pyynnöstä tarkennus.
Viimeksi muokannut huima, 29.06.2006 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbohaltija

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Vie ne Roskapankkiin.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti: Kyllä siellä on voinut olla parikymppisten kanssa ilman ongelmia.

Yksi hyvä nähtävyys olisi kanssa Töölöntori. Siellä järjestyy helposti vaikkapa kevyt iltapala tai maittava aamiainen. Niin ja vaahtokylpy.
Tämä kaikki edes tarkistamatta vieraiden sukupuolta...? :?

Ai niin, ei sillä ollutkaan niin väliä...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

En mä tiedä tarvitseeko siinä nyt mitään ihmeellisyyksiä- jos haluatte lounastaa kivasti, niin ottakaa kauppatorilta ravintola-laiva, joka kiertää helsingin rannikkoa, ja tarjoilee n. 2-4h aikana kivan merilounaan. Vaatii tietty hyvää säätä.

Muutenkin kannatan perustallailua kaupungilla- ottaa tavoitteeksi vaikka lähteä rautatientorilta ja kierrellä kaivariin asti, sieltä toista reittiä takaisin (välissä tietty toi merilounas :wink: ). 3- ratikkahan on siitä hyvä, että se kiertää helsingin keskustan aika hyvin, monesti ko. ratikassa on turisteja valmiine "3:n" karttoineen mitä saa esim. rautatientorilta.
The great club outshines the individual, always and forever.
huima

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja huima »

Lilo kirjoitti: Tämä kaikki edes tarkistamatta vieraiden sukupuolta...? :?

Ai niin, ei sillä ollutkaan niin väliä...
Sä olet kyllä ihanan :p:
mustakikkeli

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Camilla kirjoitti:Mun käsittääkseni semmosta kieltä kun "belgia" ei oo olemassakaan, mutta ehkä voit tulla esittelemään taitojas?
Voi perskeles, mä olen nyt niin *busted*. Okkei, en oikeasti osaa belgiaa. Sveitsiä kylläkin jonkin verran, itävaltakin taipuu hieman.

Ps. Älä kerro vieraillesi että mokailin noin.
Elukka

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

mustakikkeli kirjoitti:Okkei, en oikeasti osaa belgiaa. Sveitsiä kylläkin jonkin verran, itävaltakin taipuu hieman.
Et kumminkaan monacoa tahi ameriikkaa? :P
Geetzu

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sujuvasti. Vaikkapa nakuna.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:Sujuvasti. Vaikkapa nakuna.
Teletapiaa! Mun ensimmäinen ajatus oli "alasti", kun luin otsikon!
Kikkelis kokkelis.
ninnithequeen

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mie oon miettinny ihan samaa, rakas Matthew tulee tammikuussa Suomeen, jotta mihin ihmeeseen mie sen talvella vien?
5 vuotta sitten kesällä kaikki nähtävyydet Linnanmäkeä ja Suomenlinnaa myöten esiteltiin. Mutta talvella....viikoksi pitäis kehittää ohjelmaa :think:
1108

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Camilla kirjoitti:Mitäköhän muuta tekemistä keksisi? Henkilöt ovat parikymppisiä maalaistolloja.
Sido ne jaloistaan kiinni raitiovaunun perään ja kuvaa koko paska nauhalle, vedätä nyt ainakin ensimmäisen nahkapää ryhmittymän kohdille ja huuda että noi kaksi perässä raahautuvaa homoa haluaa imeä skinin munaa. Luulisvan oppivan tämän jälkeen pysyä serkkujensa parissa maalla lykkimässä lampaitaan anukseen, serkkupojan näppäillessä vierressä hanuriaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

silsakenraali™ kirjoitti:Olis vieressä Aaltosen puisto kemisteineen ja suihkulähteineen - koko kirjo nääs.
Mä muutan isohaaran alivuokralaiseksi, jos Tampereelta löytyy tuollainen ylellisyys meille omistettuna, vai onko tuo saanut nimensä isohaaran ryyppyreissujen mukaan... :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1108 kirjoitti:Sido ne jaloistaan kiinni raitiovaunun perään ja kuvaa koko paska nauhalle, vedätä nyt ainakin ensimmäisen nahkapää ryhmittymän kohdille ja huuda että noi kaksi perässä raahautuvaa homoa haluaa imeä skinin munaa. Luulisvan oppivan tämän jälkeen pysyä serkkujensa parissa maalla lykkimässä lampaitaan anukseen, serkkupojan näppäillessä vierressä hanuriaan.
Niin, ja varsinkin kun belgialaiset ovat kummallisia pikkutyttöjen murhaamiseen taipuvia pedofiileja koko sakki. Ennakkoluuloni ylittivät just männäpäivänä jopa venäläisiä ja kongolaisia kohtaan tuntemani epäluulot.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
silsakenraali™

Re: Miten esitellä Helsinkiä ulkomaalaiselle?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Lolita kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:Olis vieressä Aaltosen puisto kemisteineen ja suihkulähteineen - koko kirjo nääs.
Mä muutan isohaaran alivuokralaiseksi, jos Tampereelta löytyy tuollainen ylellisyys meille omistettuna, vai onko tuo saanut nimensä isohaaran ryyppyreissujen mukaan... :h:
Mä en valitettavasti? tunne isohaaraa, mutta asuin torin laidalla viisi vuotta. Perinteikäs paikka, Tampereen aidoimpia. Vaikka perinteet ovat wanhoja varten, niin itsekin tykkäsin.
Vastaa Viestiin