Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tänään osuin iäkkäiden vanhempieni kanssa Prismaan.
Ehdottivat, että ostaisin lyhythihaisen kesäpaidan siellä tarjolla olevista.

Sain Kitinän aiheuttaman paniikkikohtauksen!!

Eka paita?
"Tuohan on just samanlainen kauluksellinen t-paita, jota Martta sanoi "ikäiselleni sopimattomaksi!"

"Katsokaa, tuo kuuskymppinen ukko katsoo samoja!! Taitaa olla MAALAINEN!!"

Toka paita?
"Tuo on kauluksellinen ja napillinen lyhythihainen, jossa on rintataskut! Kitinässä ovat kertoneet, että se on ihan maalaisjunttia! Ei saa näyttäytyä Kehä Kolmosen sisäpuolella!"

Kolmas paita?
"Tuohan on RUUDULLINEN ihan kuin flanellipaitani!
Kaikki ruudulliset paidat on maalaisjunttia! Kuin sontapellon laidasta!! Ei saa näyttäytyä etelä-suomessa!"

"T-paita?
Mutta nämähän maksaa vain 10 egee, kyllä ne haistaa hinnankin! Junttia niin halpa!! Ja saako tämän ikäinen pitää pelkkää t-paitaa? Noissa ei ole kuvaakaan! Tai jos kuva olisi, se olisi varmasti väärä!!"

Katsoin puolipitkää, sopivaa nahkatakkia.
"Muuten hyvä, mutta tämähän on mustaa nahkaa!
Pitää telepaattisesti arvata, miten Kitinän yli-ihmiset sen ylivertaisen kulttuurinsa mukaan assosioivat! Itse veikkaan, että musta puolipitkä nahkatakki assosioidaan ryssiin!! Nauraisivat!! Ja tämä maksaakin vai 99 egee!! Halpalaarista, huomaavat heti ja pilkkaavat!!"

"On täysin HARHAkäsitys, että näitä paitoja ja muita vaatteita saisi ostaa ja pitää, vaikka niitä tänä vuonna täällä myydäänkin!! "

"Ei täältä saa ostaa! Pitäisi mennä HELSINKIIN sellaiseen chick-myymälään, jossa palvelee munakarvansa ajellut trenditukkainen metroseksuaali! Pupuppiduu-uuu! HÄN vasta tietää!!"

Tässä vaiheessa pidin jo niin paljon ääntä, että poistuimme. Ostin kuitenkin saman talon myymälästä JUNTIN Nokia 1101- puhelimen vanhan tilalle. VIRHE varmasti.

Autossa isä:
"Sinä olet ihan sekaisin.
Sinä olet antanut sen Kitinän paskasakin hypnotisoida itsesi! Ovat nujertaneet sinut."

Minä:
"Ei ne ole paskasakkia! Ne sanoo itse että ne ei ole paskasakkia ja ne TIETÄÄ!! Ne tietää KAIKEN!! Ne on henkisesti ja fyysisesti ylivertaisia olentoja!! Herrakansaa!! Kovalla työllä, ansaitusti!! Heillä on OIKEUS arvistella meitä!!

Ne on ihmisiä, ainoita ihmisiä mitä enää maailmassa on! Ei ole mitään muuta totuutta enää kuin heidän totuutensa!!
Tämä on maaseutua! Sinä ja äiti olette VANHOJA maalaisia! Teidän sana ei paina mitään, jos IHMISILLE kelpaavia vaatteita ostetaan!

Eikä ne ole vain ihmisiä! Meihin verrattuna Kitinäläiset on arjalaista superrotua! Yli-ihmisiä! Jumalia!! Hallelujaa aamen!!"

Tästä päättelen, että olen viettänyt liikaa aikaa Kitinässä.

Mutta kertokaa ylivertainen valiojoukko toki, millaisen paidan Gattaca saisi ostaa, että tekin jotenkin voisitte olla "hyvää tarkoittaen" pilkkaamatta?

Toistaiseksi olen luopunut toivosta.
Miten hyvänsä valitsenkin, se on aina väärin, ihan mystisesti.
Siispä en skarppaa enää yhtään, en osta mitään vaatetta, luovutan.
Antakaa anteeksi, oi Jumalat!!

(Tämä tarina on tosi)
Viimeksi muokannut Gattaca, 01.07.2006 0:41. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Gattaca kirjoitti:Meihin verrattuna Kitinäläiset on arjalaista superrotua! Yli-ihmisiä! Jumalia!!
No ainakin tämä osio viestistäsi pitänee paikkansa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja mölli »

Vähän samanlaisia ongelmia oli mulla tänään kaupasta, ei oikein löydy mitään kun pitäs olla joku xl tai l kääpiö yhden siistin paidan löysin mutta isoin oli xl :( Laihduttaminen ei auta kun rinnasta ottaa kiinni noi xl paidat joten ostin yhden ihan ok näköisen xxl paidan. Taisin olla ainut jolla oli kesätakki päällä eli perusvaatteetkin pitää uusia :(
Kingi I
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Miun koko on 52-54, mutta sekin on varmasti väärin ja epätrendikästä. :cry:
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Mua käy jo melkein sääliksi, joten asiallinen vastaus on: paras vaihtoehto on yksivärinen paita (valkoinen tai musta) ilman minkäänlaista painatusta tai tekstiä.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Brocker kirjoitti:Mua käy jo melkein sääliksi, joten asillallinen vastaus on: paras vaihtoehto on yksivärinen paita (valkoinen tai musta) ilman minkäänlaista painatusta tai tekstiä.
Siis ei suosikkivärini sininen tai toka khaki eli beige?
Entäs saako olla rintataskut joissa pitää fyffee ja ajokorttia?
Saako olla napit ja kaulus?
Ei varmaan?

Oi Jumalat!!

Edit: jos ostan mustan tai valkoisen paidan, entäs jos se syksyllä on jo väärä väri? Nykyään näkee vaaleanpunaisia paitoja, mutta suokaa anteeksi, minusta se on hieman liian gay väri...
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Pehmis

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Ei voi mitään, mutta ei helvetti mä repesin. Gattaca, ajattele mun allekirjoitus kaikkien muidenkin allekirjoituksen alle, niin alat päästä jyvälle.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tää on vaan niin surullista.
Tyhjyyden loputttomuus.
Ja niin pirullista.
Tähän ei voi mitään sanoa.
Pyyhin Netikettiin..
ElanorRaven

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Voi jeesus. Sä olet sairas.
SikaMika

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gattaca kirjoitti: Miten hyvänsä valitsenkin, se on aina väärin
Exactly.

Ilman itsetuntoa et voi löytää omaa tyyliäsi ja "olla oikeassa". Paskat vaan housuun ja menoksi, antaa vaan muiden poimia marjat. Ota lisää murinaa...
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Gattaca kirjoitti: Siis ei suosikkivärini sininen tai toka khaki eli beige?
Entäs saako olla rintataskut joissa pitää fyffee ja ajokorttia?
Saako olla napit ja kaulus?
Ei varmaan?

Oi Jumalat!!

Edit: jos ostan mustan tai valkoisen paidan, entäs jos se syksyllä on jo väärä väri? Nykyään näkee vaaleanpunaisia paitoja, mutta suokaa anteeksi, minusta se on hieman liian gay väri...
Hmm. Pitääkö tähän nyt sitten vastata ihan tosissaan...?

Musta ja valkoinen never go out of style, joten siitä ei kannata olla huolissaan. Itse asiassa miespuolisten muotisuunnittelijoiden perusasuste on valkoinen paita, farkut ja musta pikkutakki. En ole kyllä aivan varma, kuinka orjallisesti heitä kannattaa ryhtyä kopioimaan.

Vaaleansinistä kauluspaitaa voi harkita hyvin sitäkin, koska minusta sellainen istuu ihan hyvin esimerkiksi farkkujen kanssa, kunhan vaaleansininen on tarpeeksi vaaleansininen ja farkut riittävän tummansiniset.

Vaaleanpunaista kauluspaitaakin käytetään, mutta se ei minusta ole oikein arkivaate. Joskus kyllä näkee hyvällä maulla valittuja yhdistelmiä, jossa olennaisena ainesosana on tosiaan vaaleanpunainen kauluspaita, mutta se on arkikäytössä hieman risqué.

Olen nähnyt maailman turuilla koko joukon khakin- tai beigenvärisiä kauluspaitoja, mutta minulle ei ole oikein koskaan valjennut, minkä väristen housujen kanssa niitä voisi käyttää. Khaki ja beige sopivat kyllä housuihin ihan hyvin, ja minusta esimerkiksi vaaleansininen kauluspaita höystää molempia ihan pätevästi.

Kauluspaidan rintatasku saa olla, minusta enintään yksi, mutta sitä ei käytetä mihinkään.
AarneAnkka

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Gattaca kirjoitti:Autossa isä:
"Sinä olet antanut sen Kitinän paskasakin hypnotisoida itsesi! Ovat nujertaneet sinut."
Pysyttelet itsesi kannalta / itsellesi huonossa seurassa. Enkä tarkoita tällä vanhempiasi - isi taitaa nimittäin olla ihan oikeassa. Saatko sinä täältä sitten jotain mitä et muualta saa? Kai sinulla joku syy täytyy olla siihen että piinaat itseäsi tällä tavalla.

Tämä on ikävää katseltavaa. Jospa vain kääntäisin katseeni pois. :|
Sinkkumatti

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Käkäkäkäkäkä. :rofl: Nelikymppinen vanhapoika yli kuusikymppisten vanhempiensa kanssa marketissa vaateostoksilla, ja isä makutuomarina. Ehdottomasti Kummelihuumoria parhaimmillaan. :jee:
ninnithequeen

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ai saakeli mie repesin....

Voi sua Gattaca.
slam

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja slam »

Sinkkumatti kirjoitti:Käkäkäkäkäkä. :rofl: Nelikymppinen vanhapoika yli kuusikymppisten vanhempiensa kanssa marketissa vaateostoksilla, ja isä makutuomarina. Ehdottomasti Kummelihuumoria parhaimmillaan. :jee:
Pelottaako sinua vieras kulttuuri
Aito_Johanna

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

:rofl:
Sinkkumatti

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

slam kirjoitti:Pelottaako sinua vieras kulttuuri
Onko sinut pudotettu pää edellä maahan, kun olit vauva?
Sudenhenki

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Järkyttävän kovaa läppää. :D

Ei jumalauta, tuolle Gattacan jutulle tulee naurettua aivan hulluna, mutta heti perään kun lukaisee Elanorin ritisevän rutikuivan kommentin, niin ratkean täysin ja alkaa helvetinmoinen huutonauru.
hermine

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja hermine »

Hei, ne harvat vaatteet mitä ostan uutena on yleensä aina jostain marketista ja mun pukeutumistyyliä on kuitenkin kehuttu aika paljon. Suunniteltiin just ystävän kanssa että mentäisiin Prismaan shoppailemaan maanantaina kun sain vaaterahaa iskältä. En todellakaan tahdo lähteä pilaamaan päivääni oikeaan vaatekauppaan jonkun nenänvarttaan pitkin katselevan pissismyyjän takia.

Varmin valinta miehelle vaatetusongelmiin on sopivankokoinen musta t-paita ilman mitään kuvaa. Ovat halpojakin.
segma

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja segma »

hermine kirjoitti:Varmin valinta miehelle vaatetusongelmiin on sopivankokoinen musta t-paita ilman mitään kuvaa. Ovat halpojakin.
Itse asiassa tuohonkin perus (mustaan) t-paitaan kannattaa panostaa. Itse olen todennut H&M:n (lapsityövoimalla valmistetut) kahdeksan euron pintaan olevat t-paidat ihan saakelin hyviksi vaihtoehdoiksi. Istuvat hyvin, mutta eivät sovi liikunnan aikana pidettäviksi, sen verran paksua tavaraa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kannattaisiko Gattaca-hyvä hankkia ihan vaan sellaisia vaatteita, jotka sinua itseäsi miellyttävät? Mitä vitun väliä on joillain keskustelupalstan ihmisillä, joita myös väität inhoavasi tiiviistä palstalla roikkumisesta huolimatta. Ketää sinun pitää niillä vaatteillasi miellyttää? Lähinnä kai itseäsi, ei ainakaan ketään palstalaista. Sieltä marketista minäkin vaatteitani ostan.

Ihmeen paljon jaksat paskasakin mielipiteistä välittää ja paskasakki vaikuttaa elämääsi. Pöljä, käy nyt jo pokaamassa neito Zetorista, niin päästään tuostakin valituksesta ehkä vähäksi aikaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Gattaca kirjoitti: Tästä päättelen, että olen viettänyt liikaa aikaa Kitinässä.
Mä pääsin tähän asti melkein vakavalla naamalla, sitten lensi mehut näytölle :D

Mä olen monesti löytänyt kivoja vaatteita halpahallista ja säästökuopasta. Kirpparilta ostin viimeksi. Ihan rehellisesti voin sanoa etten muista milloin olisin viimeksi ollut ihan ihka oikeassa vaatekaupassa. eiku muistan, viime kesänä helsingissä, seppälän ale osastolla. Toi Gattacan pukeminen ois kyllä haaste ja hauskaa, harmi kun se kieltäytyi martan tarjouksesta.

Ja psst gattaca... Ei niihin rintataskuihin saa laittaa tavaraa ne alkaa roikkua. Ne on siinä vaan koristeena. Jos ostat yksivärisen paidan jossa on vain toisella puolen se tasku ja se on sen mittainen että peittää vyösi muttei persettäsi ja jätät kaksi ylintä nappia auki niin et kai se kovin metsään voi mennä? Ja ei, ne farkut ei näytä hyvältä jos ne kapenee lahkeita kohti.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sinkkumatti

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Suvinen kirjoitti: Täällä on pelkästään tällasia pappavaatteita. .
Uh. Pappavaatteita on siis minunkin komerossani aimo läjä. (ei haiku) Olen musertunut.
slam

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja slam »

Ei kannata vetää samaa paniikkia perseostoksilla, joita suosittelen. Kohteena venäjän rajamaa...
Sinkkumatti

Re: Paniikkikohtaus paita-ostoksilla.

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

slam kirjoitti:Ei kannata vetää samaa paniikkia perseostoksilla, joita suosittelen. Kohteena venäjän rajamaa...
Jos gattacalla on yleensä tämän laatuisissa postauksissa pohjilla mäyräkoira, niin mikä on slaaman selitys? Pullo domestosta?
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 02.07.2006 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin