Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Kyllä
18
49%
En
19
51%
 
Ääniä yhteensä: 37

Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Tässä aivastellessani tuli mieleen tällainen gallup. Itse sain allergiani vasta 17-18-vuotiaana. Voinpa oikeastaan jopa muistaa tismalleen ajankohdan, jolloin allergiani syntyi, sillä koskaan ennen tuota ajankohtaa en ollut reagoinuit mitenkään huomattavasti mihinkään siitepölyyn. Tuolloin hillittömän aivastelukohtauksen auheuttaja oli mitä ilmeisimmin pujo, jota kasvaa rehotti valtavasti kyseisellä paikalla. Allergiatesteissä en ole käynyt, enkä käytä mitään allergialääkkeitä, sillä oireet ovat jotakuinkin siedettävissä silloin kun niitä on.

Toki tässä voivat myös ruoka-aine ynnä muistakin allergioista kärsivät tehdä tilityksiään.
"I want you to get excited about your life."
Dumari

E tarkoittaa en.

Viesti Kirjoittaja Dumari »

E tarkoittaa en. (tähän kuulemma "piti kirjoittaa jotain")
AarneAnkka

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

En. Korkeintaan lievä pölyallergia kaikkea pölyä kohtaan, sillä nenäni on usein hieman tukkoinen, mutta ei aivastuta, ei ole turvonnut olo, ei mitään semmoista. Vastasin siis ei.

Olen kyllä tietääkseni herkistynyt homepölylle.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Kyllä kärsin. Joskus pienenä poikana menin naapuriin kyläilemään pellon poikki sillä seuraksella, että silmät punottivat melkoisesti. Kaikkein voimakkaimman reaktion aiheuttaa timotei, mutta allergiatestin mukaan olen allerginen myös monelle muulle heinäkasville sekä muutamille eläimille. Kuitenkin allergiaoireet ovat helpottaneet huomattavasti vuosien mittaan. Ennen jouduin käyttämään allergialääkkeitä lähes koko kesän, mutta nykyään en käytä ko. lääkkeitä lähes ollenkaan.
millivanilli

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Välillä tuntuu, että olisin allerginen vähän kaikelle. Heinä, leppä, pujo, koivu, monet kukat.. en edes tiedä kaikkia. Jalkapalloilu oli pienenä yhtä kärsimystä allergioiden takia, ei siitä pelaamisesta meinannut mitään tulla, kun olin niin tukossa. Pienempänä piti käyttää pillereitä, nenäsumutteita, silmätippoja ja jotain astmapiippuja selvitäkseen edes suhteellisen hengitys- ja olokykyisenä.

Äiti fiksuna naisena sai jostain tietää siedätyshoidosta. Kolmen vuoden ajan minuun pistettiin aluksi kerran viikossa, sitten joka toinen viikko ja lopuksi about pari kertaa viimeisen vuoden aikana.

Nykyään tarvitsen lääkkeitä lähinnä jos lähden jonnekin pellolle tai puutarhoihin.

Ruoka-aine- ja eläinallergiat ovat sitten oma lukunsa.
Elukka

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ehkä. :think: Suhteellisen usein tuntuu keväisin olevan semmosta flunssan tyyppistä oireilua.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

En. En ole allerginen oikeastaan millekään, mutta siitepölylle en sitäkään vähää.

Ja olen muuten todella onnellinen ja kiitollinen siitä!
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Ebola

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Kaikelle mikä kesän mittaan kukkii. Ennen olen pärjännyt ottamalla vain pahimmassa tapauksessa allergilääkkeen, tänä kesänä poisjättäminen aiheutti ensiapu keikan, joten orjallisesti olen puputtanut jo kolme kuukautta antihistamiinia ja suihkutellut rööreihin.
Noriyumi

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

lieviä oireita on nytkin... Onneksi on lääkettä ja voisikin pistää yhden sellaisen napin huuleen.
tonttu

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

LillyMunster kirjoitti:En. En ole allerginen oikeastaan millekään, mutta siitepölylle en sitäkään vähää.

Ja olen muuten todella onnellinen ja kiitollinen siitä!
Samat.
Sudenhenki

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

kvasaari kirjoitti:Kaikkein voimakkaimman reaktion aiheuttaa timotei, mutta allergiatestin mukaan olen allerginen myös monelle muulle heinäkasville sekä muutamille eläimille.
Tallitoveri! Minulla on myös testien mukaan kaikkein pahin tuo timotei. Ja muita allergioita löytyy kanssa iso nippu.
slam

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja slam »

En, mutta paljon olen kuullut, että se vituttaa ihmistä... :P

Life is not easy
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Koivun siitepölylle olen allerginen. Allergia alkoi vasta murkkuiässä, ja vahvasti epäilen, että pakolla heinätöihin raahattuna kehittelin allergian saadakseni jäädä kotiin. Nimittäin myös heinätyöt aiheuttavat allergiaa vaikka ajoinkin vaan traktoria.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja brona »

Pladifakin heidäduha oireilee taas. Välissä oli monta vuotta oireettomana. Hurjimman reaktion aiheutti heinäpaalien kasaaminen peräkärryssä, kun vielä tuuli napakasti. Luulin aivastelevani itseni hengiltä. Seuraavana aamuna silmät olivat rähmiintyneet umpeen ja silmämunat olivat verenpunaiset. Olin säikähtää hengiltä nähdessäni itseni peilistä.
...
Tiikeriankka

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

On jonkin verran allergisia reaktioita jollekin rehuille mutta en jaksa vaivautua kärsimään. Elämässä on muita asioita, jotka ovat enemmän kärsimisen arvoisia..
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

en tietaakseni, tosin tana kevaana oli jotain oireita jotka viittasivat allergiaan mutta ei niista oikein saanut selvaa... eli ei kunnes toisin todistetaan.
Bliss

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Oletan kärsiväni, virallista todistetta ei ole, ei myöskään lääkitystä.
En kovin kovasti oireile, mutta riittävästi.
nokkaelain

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En ole allerginen käytännössä millekään. Nenä on siitä huolimatta jatkuvasti tukkoinen. Syyksi on muutamaan kertaan tarjoiltu pölyallergiaa, mutta en usko siihen, koska paikka, pölyisyys tai mikään muukaan ei tunnu vaikuttavan asiaan.
Mulli75

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kyllä. Tämä kevät ja kesä on ollut vaikeampi kuin kaksi edellistä.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja ak »

Aika lievästi allerginen jo(i)llekin siitepöly(i)lle. Tänään kutisi silmät työmatkalla, mutta nyt perillä oirehtiminen loppui. Muutenkaan ei tänä kesänä ole pahemmin oireita ollut vaikka on ilmeisesti ollut poikkeuksellisen paha kesä monille.
AarneAnkka

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

nokkaelain kirjoitti:En ole allerginen käytännössä millekään. Nenä on siitä huolimatta jatkuvasti tukkoinen. Syyksi on muutamaan kertaan tarjoiltu pölyallergiaa, mutta en usko siihen, koska paikka, pölyisyys tai mikään muukaan ei tunnu vaikuttavan asiaan.
Story of my life.
Patz

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kyllä ja pahasti. Silmät kutisee, iho kutisee, nokka kutisee, aivastuttaa koko ajan ja ketuttaa tää niiskutus. V*ttu!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ja En tyvärr.. :(
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Heinänuha vaivaa. Onneksi täällä kaupungissa ei pahemmin mitään heiniä rehota, mutta melkein joka päivä kun tulee ajeltua tonne maalle niin siellä olen aivan tukossa. Lääkitys on päällä aina kesäisin, ja talvellakin jos joutuu tallihommiin.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Kärsitkö siitepölyallergiasta?

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

En voi vetää ruohoa tai heinääkään.
Nenä vuotaa koko ajan.
Aloin melkein syyttää rottia kunnes tajusin että on heinäkuu...
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Vastaa Viestiin