Kuinka viilee oot

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sannnu

Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Tämä liittyy käyttäytymiseen. Miten toimit kun juokset viimetingassa ratikkaan tai bussiin (vai juoksetko edes, oletko niin viileä, ettet turhaan lähde juoksemaan, ehdit jos ehdit) ja kuski sulkee ovet edestäsi. Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?

Mitä on sinun mittapuulasi olla Cool, viilee, (hillitty) tyyppi?

Jos et tiedä jotain asiaa, kuten miten hummeria syödään, kysytkö tarjoilijalta apua vai yritätkö esittää osaavasi ja urkkia muilta vinkkejä?

Pohdin asiaa aina silloin tällöin kun seuraan ihmisten pokkurointia. Kyllä, minä olen juuri se, joka istuu aina jonkun taakse bussissa ja muissa julkisissa, jotta pääsee kuuntelemaan muiden juttuja... :oops:

Tämän postauksen innokkeena toimi Gattacan paitapaniikki...

syntyykö keskustelua...
Leila

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Leila »

En ole yhtään cool. Nolaan itseni päivittäin monta kertaa, ainakin sillai pienesti. Lisäksi hymyilen ja nauran paljon, ja sellainen ei näytä coolilta. Joudun myös usein pyytämään apua enkä aina tajua asioita hirveän hyvin. Kaiken huipuksi minulla on sellainen erikoinen taipumus joutua omituisiin tilanteisiin.
AarneAnkka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

En epäröi kysyä jos tarvitsen opastusta jossain asiassa, kysyvä ei tieltä eksy. Toisaalta puhun usein asioista joista en tiedä mitään ja munaan itseni. Joskus Mr. Cool, joskus noloista noloin. Vaikea sanoa mikä on keskiarvo. Luultavasti nollan alapuolella (ja miinusasteet eivät tarkoita viileyttä siis).

Olen huomannut sen että se seura missä olen vaikuttaa hyvin paljon cooliuteeni. Jotkut ihmiset tuovat pahimmat puoleni esille, toiset taas parhaat puoleni.
Sannnu

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Mutta mitä viileys sitten on? Onko sellainen käytös jotenkin tavoiteltavaa ja ihailtavaa?

Mielestäni ei. Tai no, hillitty käytös on, mutta viileyteen ja coolina olemiseen liittyy tietynlainen statuspeli, jossa cool ihminen asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Mutta eikö juuri sellainen päteminen kerro huonosta itsetunnosta?

Ketkä sinun mielestäsi ovat hyvällä ta huonolla tavalla Cooleja ihmisiä?
AarneAnkka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Minä olen mieltänyt cooliuden semmoiseksi sisäiseksi rauhaksi, tyytyväisyydeksi, itsevarmuudeksi ja karismaksi. Jotka ovat tavoiteltavia. Mutta oikeasti cooliuden käsite taitaa sisältää myös välinpitämättömyyden.

Wiki sanoo näin: http://en.wikipedia.org/wiki/Cool
Bliss

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Sannnu kirjoitti: Miten toimit kun juokset viimetingassa ratikkaan tai bussiin (vai juoksetko edes, oletko niin viileä, ettet turhaan lähde juoksemaan, ehdit jos ehdit) ja kuski sulkee ovet edestäsi. Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?
Yleensä en edes harkitse julkisten kulkuneuvojen käyttöä, vaan mielummin laskeudun avoferrariini ja ajan pisteestä A pisteeseen B.
No joo, en siis juokse. Jos en kävellen ehdi, menen seuraavalla, tai sitten kävelen lopunkin matkan.
Sannnu kirjoitti:Mitä on sinun mittapuulasi olla Cool, viilee, (hillitty) tyyppi?
Ei juuri asiat liikuta puoleen tai toiseen. En yleensä hihittele ja repsahtele julkisesti, tai näytä suuttumustakaan ulospäin. Korkeintaan nostan vähän toista kulmakarvaa. Onks tarpeeksi cool, vai pitäiskö vielä vähän parantaa? :D
Sannnu kirjoitti:Jos et tiedä jotain asiaa, kuten miten hummeria syödään, kysytkö tarjoilijalta apua vai yritätkö esittää osaavasi ja urkkia muilta vinkkejä?
Enhän mä missään tapauksessa tilaa jotain sellaista, jonka syömisrituaaleista mulla ei ole aavistustakaan.
Sannnu

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

AarneAnkka kirjoitti:Minä olen mieltänyt cooliuden semmoiseksi sisäiseksi rauhaksi, tyytyväisyydeksi, itsevarmuudeksi ja karismaksi. Jotka ovat tavoiteltavia. Mutta oikeasti cooliuden käsite taitaa sisältää myös välinpitämättömyyden.

Wiki sanoo näin: http://en.wikipedia.org/wiki/Cool
Mulle tuli tuosta mieleen Sauli Niinistö siis se kuva minkä hän halusi itsestään vaalien alla antaa. Kokoomuksen kannattajahan en tietenkään ole. (Pakko mainita, niin vahva porvariantipatia mulla on)
MadameDeMeloni

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Tosi kolee ämmä. Kaikkihan sen tietää :D
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Toisaalta tunteella reagointi se vasta cool onkin. Ihailen suunnattomasti mainoksen ärtynyttä naista joka käy kaulahuivilla tukkimassa honottavan tiibetintorven.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Pehmis

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Mä oon yhtä viilee kuin mun avatar.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Mä oon coolisti jääpuikko.

Kyllä. Aina ja kaikissa tilanteissa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
millivanilli

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mä olen kyllä pääasiallisesti tosi antiviilee.. hetkonen.. sehän on håt sitten.. no eniwei. Hypin ja pompin silloin kun siltä tuntuu, kikattelen ja kerron tuhmia juttuja julkisilla paikoilla silleen, että avokkiä, tai ketä tahansa kuka on mun seurassa, hävettää.

Tietty tilanteen vaatiessa olen tosi cool.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Miten toimit kun juokset viimetingassa ratikkaan tai bussiin ja kuski sulkee ovet edestäsi.
Nyt en taas oikein ymmärrä kysymystä. :-/
Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?
Myöhästyminen kulkuvälineestä on niin häveliäs kasvojen menetys, että varmasti jään häpeillen vain odottamaan seuraavaa vuoroa.
Mitä on sinun mittapuulasi olla Cool, viilee, (hillitty) tyyppi?
Hillitty tyyppi on nähdäkseni sellainen, jolle yksinkertaisimmat arjen järjestelykysymykset eivät ole niitä, joita viitsisi hirveämmin alkaa ylentämään ajatuksiksi.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja cardic »

vaikka munat ois jaassa, niin koskaan ei ole haitaksi olla cool.
mielestani oon aika neutraali, en pahemmin hypipompi niinku milli, mut en myoskaan kulje pimeessa raflassa arskat paassa
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Sannnu

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

-Superior- kirjoitti:
Miten toimit kun juokset viimetingassa ratikkaan tai bussiin ja kuski sulkee ovet edestäsi.
Nyt en taas oikein ymmärrä kysymystä. :-/
Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?
Myöhästyminen kulkuvälineestä on niin häveliäs kasvojen menetys, että varmasti jään häpeillen vain odottamaan seuraavaa vuoroa.
Mitä on sinun mittapuulasi olla Cool, viilee, (hillitty) tyyppi?
Hillitty tyyppi on nähdäkseni sellainen, jolle yksinkertaisimmat arjen järjestelykysymykset eivät ole niitä, joita viitsisi hirveämmin alkaa ylentämään ajatuksiksi.
MITEN REAGOIT MUTTA TUOSSA JO VASTASITKIN... :roll:
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Sannnu kirjoitti:MITEN REAGOIT MUTTA TUOSSA JO VASTASITKIN... :roll:
I think you look like you have money in your pocket!
AarneAnkka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sannnu kirjoitti:Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?
Ai niin, tähän alkuperäiseen kysymykseen. Minä älämölöän avoimesti kuin suututtaa. Kiroilen ääneen kaatuileville tietokoneille ja myöhästymisille. Rosvosektoreille kassajonossa kiroilen kuitenkin vain sisäisesti, kun julkisella paikalla ventovieraiden keskellä ei ihan kehtaa ruveta riahumahan...
Elukka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pehmis kirjoitti:Mä oon yhtä viilee kuin mun avatar.
Agentti Smith? :shock:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No kun mä kerta olin supersankari Jääpylly niin oon sit tosi viilee tai suorastaan kylmä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elukka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lilo kirjoitti:No kun mä kerta olin supersankari Jääpylly niin oon sit tosi viilee tai suorastaan kylmä.
Ellei jopa peräti frigidi?:P [/vyön alle]
Pehmis

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Elukka kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Mä oon yhtä viilee kuin mun avatar.
Agentti Smith? :shock:
Se on ollut jo aiemmin avattarena.
Elukka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No niin, vastataas tähän itse aiheeseenkin:
Sannnu kirjoitti:Tämä liittyy käyttäytymiseen. Miten toimit kun juokset viimetingassa ratikkaan tai bussiin ...
Jäätkö italialaiskansalliseen tyyliin polkemaan jalkaa ja mouhoamaan ääneen vai yritätkö pitää kasvosi ja jäädä odottamaan seuraavaa vuoroa?
Jään odottamaan seuraavaa vuoroa, mutta en niinkään c00listi kuin nolostuneena siitä etten ehtinyt.
Kerran kyllä näytin bussille sormea :finger: kun laittoi ihan nenän edestä ovet kylmästi sulki. :x (Sinä päivänä 5tutti tosin jo valmiiksi aika lahjakkaasti.)
Mitä on sinun mittapuulasi olla Cool, viilee, (hillitty) tyyppi?
Kaits se on semmonen itsevarma ja turhasta hermostumaton. :think:
Jos et tiedä jotain asiaa, kuten miten hummeria syödään, kysytkö tarjoilijalta apua vai yritätkö esittää osaavasi ja urkkia muilta vinkkejä?
No enhän mää nössö nyt kehtaa keneltäkään kysyä... Yritän muuttua näkymättömäksi ja seuraan miten muut toimii. :oops:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Elukka kirjoitti:
Lilo kirjoitti:No kun mä kerta olin supersankari Jääpylly niin oon sit tosi viilee tai suorastaan kylmä.
Ellei jopa peräti frigidi?:P [/navan alle]
Nyt vähän pontta noihin piruiluihin, tolla ei päästä edes top 100-listalle.

Ja tosiaan, kyselyn tarkoittamassa mielessä tuskin olen todellisuudessa erityisen cool koska kiihdyn herkästi nollasta sataan. Toisinaan yritän hiukan hillitä taipumustani ylimitoitettuihin tunteenpurkauksiin.
Viimeksi muokannut Lilo, 04.07.2006 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elukka

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lilo kirjoitti:Nyt vähän pontta noihin piruiluihin, tolla ei päästä edes top 100-listalle.
Yritän parantaa jatkossa. :oops: :sir:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kuinka viilee oot

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Pehmis kirjoitti:Mä oon yhtä viilee kuin mun avatar.
komp!
Viimeksi muokannut Mojo, 04.07.2006 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Vastaa Viestiin