Kuuman ilman efektit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mitä kuuma ilma tekee sinulle?

Oletko niitä ihmisiä, jotka kuuman ilman tullessa hautautuvat viileään kotiinsa television ääreen, vaiko niitä jotka loikkaavat samantien lähimmän lätäkön rantaan ottamaan rajatonta rusketusta?

Oletko kenties niitä, jotka rientävät vanhempia sukulaisia auttamaan kaiken helteen keskellä?

Väsyttääkö kokoajan? Oletko pirteämpi ja iloisempi?

Omalla kohdalla kuumuus vie voimat totaalisesti! Ihan rätti,ja nestettä kuluu laiton määrä. Tajuttomia nää +30 asteen päivät. 20-25 astetta on täysin passeli mulle, jos kesäsäästä puhutaan. Voi niitä raukkoja, jotka nyt lomailevat jossain välimeren rannikolla, kun kotona on lähes yhtä hyvä sää!
The great club outshines the individual, always and forever.
isohaara

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Perse hikoo, muuten kelit on oikein jees. Helteet ei vaikuta mitenkään mun toimeliaisuuteen, ainoastaan nostattaa mielialaa kun viimeinkin on ne lämmöt mistä talvella haaveili.
Bliss

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jos ei olisi tuota kuumasta kärsivää ipanaa, olisin varmaan läskit levällään aamusta iltaan rannalla. Mua ei ole kuumuus häirinnyt koskaan. Nyt olosuhteiden pakosta ollaan enimmäkseen sisätiloissa.
Käyn kyllä esim. mummin puolesta kaupassa ja asioilla, ja touhuilen muutenkin, kun ei siellä oikein jakseta.
Virtaa tuottaa mulle nämä helteet 8)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja par-sky »

jos rupeaa jotain aktiivista tekemään, niin sitten hikoilee kuin pieni sika. uimisesta olen kiinnostunut, mutta yksin ei viitsi mennä polskuttamaan. auringon otto on sitten ihan yhtä tyhjän kanssa.

kaipa se on sitten se ihana viileä ilmastoitu sisätila, vaikka jostain syystä aina pahimmilla helteillä täytyy lähteä autolla (sauna, ei ilmastointia) jonnekin päin kauemmas suhaamaan. :roll:
Me transmitte sursum, Caledoni!
ElanorRaven

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Minä ainakin rrrrakastan näitä helteitä! Töissä ollessa se nyt välillä ottaa pannuun, kun toimistossa hiki virtaa vaikka istuisi paikoillaan. Tauoilla istun kuitenkin aina ulkona syömässä, vaikka kuinka paahtaisi! Sitten on jopa ihan mukavaa palata sisälle, kun sisällä on hitusen verran vilpoisempaa kuin siinä suorassa auringonpaisteessa.

Hellepäivinä on ihanaa pyöräillä paikasta toiseen, käydä uimarannalla, ylipäätään mahdollisimman paljon olla siellä auringossa! Sisälläolo tulee aika hyvin minimoitua näillä keleillä.
Sannnu

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Mua ei kuumuus haittaa. Itseasiassa tänä kesänä ainoastaan eilen tunsin olonoi hivenen epämukavaksi. Helsingissä kuitenkin tuulee kuitenkin koko ajan ja tuulenvire viilentää.

Mä olen rantsutyttö ja vietän siellä bikineissä vaikka kaikki aurinkoiset päivät.

Kesän valo ja lämpö saa mut voimaan ennenkaikkea henkisesti hyvin. Olo on paljon huolettomampi ja iloisempi. (Olen kärsinyt kaamosmasennuksesta 15 -vuotiaasta lähtien.)

Mielummin helvetin kuuma kuin helvetin kylmä.
ninnithequeen

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kivaa, kun on aurinkoista, mutta liika on liikaa.
Mä en kestä enää tätä kamalaa hellettä! Olisi edes 5 astetta viileämpi. Yötkin on ihan liian lämpöisiä.

Mitään ei jaksa kotona touhuta, vaikka kuin pitäisi kämppää siivota jne. Sisällä viileässä tuulettimen kanssa kiitos. Nyt kun on viikon pari kestänyt ulkoilla, niin liika on todellakin liikaa. Mukelon kanssa on toki kiva plus pakko ulkoilla, mutta auringonotto on ihan nounou.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Love it!! Olen oikeastaan syntynytkin ihan väärään paikkaan. Mua ei haittais vaikka paistais aina. Mieluummin hiki kuin kylmä. Sit auringontuoksuinen iho, lääh.. Helle saa jonkun ihme kestohimotushalutuksen päälle aina, mikä siinä onkaan.
ninnithequeen

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

irmelianneli kirjoitti:Helle saa jonkun ihme kestohimotushalutuksen päälle aina, mikä siinä onkaan.
No daah!
Helteisenä ja väsähtäneenä ja hiestä märkänä ei ainakaan minuu seksi huvita. Illemmalla sitten kyllä :jouden:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Harmittaa että menee tämä viikko sisätiloissa. Kuumuus ei niinkään haittaa, mutta toisinaan lähes trooppiseksi käyvä ilmankosteus hieman kenkuttaa, matalapaine väsyttää ja aiheuttaa päänsärkyä. Kaiken kaikkiaan murehdin jo nyt helteiden loppumista. Vahingosta viisastuneena käytän pidempään ulkoillessa hellehattua, suora paahde tuhoaa muutenkin kortilla olevia aivosoluja ja olo on illalla aika töttöröö :oops:
Prepare for the worstest.
AarneAnkka

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lämpötilan noustessa aivotoimintani hidastuu. Kuumalla veltostuttaa eikä järki tahdo juosta. Mieluummin kylmä kuin kuuma. Jos on kylmä, voi aina panna vaatetta päälle ja jumpata itsensä lämpimäksi, mutta kuumalla ei voi muuta kuin maata flegmaattisena. Tai tuhota maapalloa ilmastointilaitteella.
Kid

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mä tykkään. Harmittaa istua sisätiloissa ja kattella ulos. Olisin mielummin pyöräilemässä/kävelyllä/rannalla makaamassa ja ottamassa aurinkoa/pesemässä mattoja jne.

Joka aamu ensteks hyökkään partsille tupakalle ja tiirailen taivaalle ajatellen: Jatkukaa helteet, jatkukaa!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aivotoiminta hidastuu, mikä ei olle huono asia aina. Kun ei liikaa mieti, voi keskittyä tekemään tuntemuksiensa mukaan, ei tarvitse olla niin paskanjäykkä ja niin edelleen ja niin edelleen. En ihmettele, miksi lämpimissä maissa ihmiset ovat välittömiä, spontaaneja, kiihkeitä ja lisääntyvät niin perkeleesti. Kun kuuma sulattaa aivot, evoluutio toimii.
Paras päivä ikinä.
DeliriumTremens

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Kun sais olla jossain mökillä tai rivarissa tai jotain vastaavaa niin olisin onneni kukkuloilla... Mutta täällä cityssä kun on niin ei oikein hirmuisesti nappaa muutakuin istua sisällä ja möllöttää! Ei vaan jaksa mitään... kerrankin on muuten ihan ok olo... Kun istuskelee ilman vaatteita---
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Riemumieli kirjoitti:ei tarvitse olla niin paskanjäykkä
Eilinen hammaslääkäri operoi mua ihan paljanjalkaisena. Epävirallisen rentoa, mut luulen ettei ihan protokollan mukaista meillä Suomessa.
Prepare for the worstest.
Mulli75

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kaikkeen tottuu. Viikonlopun soutusessiokin tuntui mukavemmalta ulkona tuulen puhaltaessa kuin kotini jossa sisälämpötila keikkuu 28 - 31 asteen välillä ja vaatteet märkänä hiestä jos alkaa touhuamaan jotain sisällä.

Mahdollisimman paljon nesteitä (ei pelkkää vettä se huuhtelee suolat ja sokerit pois) niin ettei kuitenkaan ala kusettaa heti. Turha touhuaminen vähemmälle. Diureetit yms. mahdollisimman vähälle jää mulla.

Kyllä minä tykkään kun on lämmintä ja valoa mutta rajansa kaikella tilanteen mukaan.

Viime kesänä nukuin yöt kämppäni parvekkeella paljaan viileän betonin päällä kun sisälämpötila ja hapettomuus alkoi ahdistaa.
Leila

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Leila »

Mulle ei kuumuus sovi, se on ihan jokin sukuvika. Hikoilen kuin sika, turpoan, väsyn ja on tukala olla.
Tänään täällä pohjoisessa on kyllä ollut jo selkeästi viileämpi päivä, eilinen ukkonen ilmeisesti muutti vähän säätilaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No ehkä töissä vois olla toi lämpötila niinQ alle tän hetkisen 29 astetta celsiusta ja ilmankosteuskin sais mun puolesta alittaa 75%. Mut muuten helle on ihan ihQpihQ juttu suurimman osan aikaa, ei näitä lämpöasteita Suomessa yleensä ole haitaksi asti eikä varsinkaan liian pitkiä rupeamia vuosittain. Mainio (teko)syy syödä jätskiä ja manzikoita koko ajan!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tänään vuosaaressa loiskahtaa! *pulipuli*
The great club outshines the individual, always and forever.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Parin päivän alkuinnostuksen jälkeen pysyn sisällä, mahdollisuuksien mukaan poistuen vain aamu- ja iltahämärissä. Auringon ollessa korkeimmillaan vietän siestaa enkä liiku, ajattele tai tee mitään hyödyllistä. Ei voi valittaa, tätä seuraavat kohta suloisenlämpimät, pimeät kesäyöt ja syksy.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti:Mainio (teko)syy syödä jätskiä ja manzikoita koko ajan!
Ja biksuöögailla :shock:

Mä oon koukussa hunajameloniin, ettäs tiedät.
Prepare for the worstest.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Rakastan :h:

Ihan sama kuin kuuma, suurin osa päivästä iltamyöhälle tulee oltua ulkosalla. Ennemmin hikoilu kuin palelu ja kesällä KUULUU olla ulkona ja kuuluu olla ruskea.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
malva
Kitisijä
Viestit: 13
Liittynyt: 02.11.2005 20:35

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja malva »

Tykkään lämpimistä ilmoista mutta en tällaisista helteistä. Olo on tukala, päätä särkee, mitään ei oikein jaksa tehdä. Sadetta odotellessa...
Elämän tarkotus on murheen karkotus.
Pehmis

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Mä tykkään siitä millaisen määrän efektejä kuuma ilma paljastaa vastakkaisessa sukupuolessa.
Elukka

Re: Kuuman ilman efektit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No semmonen sopiva 18-20 astetta on ihan mukava, kun tarkenee vähemmälläkin vaatetuksella.
Nämä viimeaikaiset helteet on kyllä olleet sikäli liikaa, että hikeä puskee koko ajan eikä mitään yhtään fyysisempää voi kuvitellakaan tekevänsä. :|
Vastaa Viestiin