Kaamee Kepula

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ElanorRaven kirjoitti:Ammattikorkeaan, ensihoitsu minusta sitten pitäisi tulla.
Ach, Petreliuksen Betonisokkeloko? Mukava paikka mielestäni, mitä olen siellä kursseilla joskus muinoin pyörinyt. Tosin viihtyisit oletettavasti paremmin jos olisit mies. Paljon håtseja hoitsuopeskelijaböönoja :jouden:
.... ja nyt sit yksi lisää!

Mutta kuitenkin onnea paljolti :jee:

Ja Lilollekin onnentoivomukset :hep:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
silsakenraali™

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Dear Sinkkis,

Kirjoitit eilen palstalla seuraavasti: "Paljonko tulee sakkoja, jos kahdeksalle hengelle rekisteröidyssä linja-autoissa on 16 henkeä kyydissä?
Kuski saa kaiketi sakon, koska kuskin ominaisuudessa on aina vastuussa kuormasta, mutta voiko menettää kortin sakkojen lisäksi?

Kyseessä on linjuri, jota saa ajaa kuorma-autokortilla tuo 8 henkeä kyydissä.."

Vastaus: Tilapäisesti on sallittu 30 prossan ylitykset kuljetettavien määrässä. Itse katsoisin mainitsemasi 100 prossan ylityksen niin huomattavaksi, että rikesakko ei tule kyseeseen. Kyse kun ei ole vähäisestä ylityksestä, vaan ylitys pikemminkin osoittaa piittaamattomuutta.

Päiväsakkojen lukumäärä on 3-9, ja normiluku 6. Tapauksessasi tulisi kyseeseen n. 8 päiväsakkoa eli tulomäärästä riippuvaista sakkoa, toisin kuin kiinteä rikesakko. Rikesakko olisi tällöin 50 euroa.

Kuski, jolla tietenkin ainoa lain tarkoittama vastuu ylimääräisistä on, tuskin voi menettää ajokorttiaan moisen vuoksi. Oletus on, että muita merkintöjä ei pohjalla ole, eikä niitä liioin saa tullakaan.
ElanorRaven

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Mojo kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Ammattikorkeaan, ensihoitsu minusta sitten pitäisi tulla.
Ach, Petreliuksen Betonisokkeloko?
Onkohan se sellainen paikka? Ruiskadulla joka tapauksessa. Siellä Peltolan amiksen naapurissa.

Saankohan mä sellaisen piukean hoitsumekon?
Sinkkumatti

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

ElanorRaven kirjoitti:Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu :)
Toki. Mutta onko sinulla enää silloin mahdollisuutta lähteä, onkin jo toinen juttu. Jos leikitään että tasan 8 vuoden päästä olet valmis vaihtamaan alaa, olet jo lähes kolemkymppinen, sinulla voi olla oma asunto josta on velkaa. Myöskään se uudelleen kouluttautumiseen lähteminen ei ole enää niin helppoa siinä vaiheessa, kun on jo tottunut tiettyyn elintasoon.

Pierkele. Nyt olisi kyllä isälline saarna paikallaan. Se sellainen saarna, jota minä en koskaan saanut. Siinä saarnassa olisi kerrottu 45 vuoden työurasta, tilipäivästä, asuntolainan lyhennyksistä, elämisen kalleudesta ja vaihtoehtojen hiipumisesta kun ikää tulee lisää.

ER, ihan vaan omien kokemusteni sanomana. Mieti ihan oikeasti tarkkaan mitä teet ja muista, että töitä saa tehdä lopun ikää, ja silloin sen työn olisi parempi olla kiinnostavaa, kevyttä, hyvin palkattua ja motivoivaa.
ElanorRaven

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Sinkkumatti kirjoitti:ER, ihan vaan omien kokemusteni sanomana. Mieti ihan oikeasti tarkkaan mitä teet ja muista, että töitä saa tehdä lopun ikää, ja silloin sen työn olisi parempi olla kiinnostavaa, kevyttä, hyvin palkattua ja motivoivaa.
Kiitos kovasti saarnasta ja huolenpidosta, mutta yritä ymmärtää :) Minä olen pienestä saakka ollut "pyryharakka" ja "levoton sielu levottomassa ruumiissa" eikä läheiset ihmiset enää yritä minua pysäyttää :) Pää on umpiluuta ja tahto luja, kaikki täytyy sitten kantapään kautta kokea :)
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ElanorRaven kirjoitti:Onkohan se sellainen paikka? Ruiskadulla joka tapauksessa. Siellä Peltolan amiksen naapurissa.

Saankohan mä sellaisen piukean hoitsumekon?
Juuri se.... olen jopa asunut siellä ihan vieressä.

Ja siitä mekosta. Jossei sellaista siellä anneta, niin tiedän kyllä paikan mistä niitä saa, ja sit voidaan sovitella sitä päälle ja pois.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Sinkkumatti

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

silsakenraali™ kirjoitti: Vastaus: Tilapäisesti on sallittu 30 prossan ylitykset kuljetettavien määrässä. Itse katsoisin mainitsemasi 100 prossan ylityksen niin huomattavaksi, että rikesakko ei tule kyseeseen. Kyse kun ei ole vähäisestä ylityksestä, vaan ylitys pikemminkin osoittaa piittaamattomuutta.

Päiväsakkojen lukumäärä on 3-9, ja normiluku 6. Tapauksessasi tulisi kyseeseen n. 8 päiväsakkoa eli tulomäärästä riippuvaista sakkoa, toisin kuin kiinteä rikesakko. Rikesakko olisi tällöin 50 euroa.

Kuski, jolla tietenkin ainoa lain tarkoittama vastuu ylimääräisistä on, tuskin voi menettää ajokorttiaan moisen vuoksi. Oletus on, että muita merkintöjä ei pohjalla ole, eikä niitä liioin saa tullakaan.
Tackar ja pockar :mrgreen:

.. nyt lenkille..
ElanorRaven

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Mojo kirjoitti:Ja siitä mekosta. Jossei sellaista siellä anneta, niin tiedän kyllä paikan mistä niitä saa, ja sit voidaan sovitella sitä päälle ja pois.
Voi kun sä olet kiltti! Kovasti arvostan tuollaista tosiystävyyttä!
Sinkkumatti

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

ElanorRaven kirjoitti:Minä olen pienestä saakka ollut "pyryharakka" ja "levoton sielu levottomassa ruumiissa" eikä läheiset ihmiset enää yritä minua pysäyttää :) Pää on umpiluuta ja tahto luja, kaikki täytyy sitten kantapään kautta kokea
Muah. Miksi luulet että neuvon? Juurikin siksi, että sinä olet tekemässä juuri niitä samoja virheitä jotka minä tein juurikin noista quotatuista syistä. :D

Se vaan kummasti jälkeenpäin vituttaa, ettei uskonut viisaampiaan aikoinaan..

Edit.

Saatana. Ei tuu mitään lenkille lähdöstä. Pikkuvarvas on niin hiertynyt ja rikki, ettei pysty edes kävelemään lenkkkareissa. Perkele. Sais poistattaa koko kiusankappaleen.
huima

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja huima »

Keikaus kirjoitti: Niin, jumalaista vartaloa ei saa ilmaiseksi.
No ei. Mutta mä olen rahan arvoinen.
slam

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja slam »

-Ykkösjakso unta hoidettu. Kohta pitää aloittaa toinen unijakso.

-valosaa tuppaa oleen :P

Ja YLItöitä riittää. Ihmeellisesti olleet kasvikset ja hedelmät päivän jäljessä... niitä saanut kuskata ylimääräisen autollisen poies noin neljänä päivänä...

Kaksi satsia pitäisi saada aikaiseksi yhden päivän aikana. Huomisen ja tämän päivän satsi, niin ongelma olisi ratkaistu...

henkilöpula, vai? ja ylityökieltokin ilmeisesti kasvis-hedelmäkerääjillä. :P

viime torstaina ilmeisesti ei tehty yhdenkään päivän hetelmä satsia? :roll: ja kuorman valmistus alkoi harraan jäljessä? oliko tuolloin joku työnseisaus... en muista ihmeellistä :P

Mut ompahan tullut ylimääräisiä tunteja paljon. :)
Elukka

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ohops. Tarkoitus oli vaan makailla vähän aikaa, mutta sammahdinkin puoleksitoista tunniksi päikkäreille. Nyt on ihanan tokkurainen olo. :?
Ebola

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Mojo kirjoitti:Ach, Petreliuksen Betonisokkeloko? Mukava paikka mielestäni, mitä olen siellä kursseilla joskus muinoin pyörinyt. Tosin viihtyisit oletettavasti paremmin jos olisit mies. Paljon håtseja hoitsuopeskelijaböönoja :jouden:
.... ja nyt sit yksi lisää!
kyllä sielä naisellekin silmänruokaa oli, ei sen puoleen.
slam

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja slam »

vettä! nukkumaan... Jaksellaan.
safi

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja safi »

Sinkkumatti kirjoitti: Mutta onko sinulla enää silloin mahdollisuutta lähteä, onkin jo toinen juttu. Jos leikitään että tasan 8 vuoden päästä olet valmis vaihtamaan alaa, olet jo lähes kolemkymppinen, sinulla voi olla oma asunto josta on velkaa. Myöskään se uudelleen kouluttautumiseen lähteminen ei ole enää niin helppoa siinä vaiheessa, kun on jo tottunut tiettyyn elintasoon.
Höpön löpöä sanon minä. Kyllä se sinkkumatti on vaan niin, että jos sitä halua opiskella löytyy riittävästi, niin siinä ei paljon asuntolainat ja muut elämän kiemurat paina. Nykyään on ihan normaalia, että 30v. ja sitä vanhemmatkin opiskelevat ollakseen houkuttelevia työmarkkinoilla.

Hyvänä esimerkkinä, vaikka oma mutsini joka kävi 45v työ ohessa iltalukion ja on siitä lähtien opiskellut omaan alaansa liittyen jatkuvasti jos jonkinlaista koulutusta. Viimeisestä sai paperit vuosi takaperin ja nyt on hiukan alta 60v.

Toisena esimerkkinä lääkäriystäväni, joka on sinua vielä 5v. vanhempi. Lähtee nyt jatkamaan opintojaan, jotka kestävät kolme vuotta. Huppelis kuppelis ostaa paukautti vielä uuden asunnon aivan kaupungin sydämmestä ja vaihtoi autonkin samalla uuteen tässä ihan just. Ok ystävälläni on varmasti säästöjä jonkin verran, mutta vielä enemmän on lainaa, se on varma. Meinaa vielä keskittyä täysipainoisesti opiskeluun, eikä tee töitä koko aikana. Toimeentulo siis romahtaa melkoisesti, mutta niin vaan meinaa tulla toimeen.

Toki kovemman järjestelyn takana tuo opiskelu aikuisena, kuin nuorella iällä. Sitä en edes yritä kiistää, muttei kuitenkaan mahdotonta enää nykypäivänä.
Viimeksi muokannut safi, 12.07.2006 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
isohaara

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja isohaara »

ElanorRaven kirjoitti: Kyllähän minä olen tuota ajatellut ihan tarpeeksi, mutta tuo ensihoitajan työ vaikuttaa ainakin ensituntumalta mukavan toiminnalliselta ja aktiiviselta. Tietenkin se on henkisesti ja fyysisesti varmasti pirun rankkaa, ja uran alku on kuulemma aika pitkälti ihan perushoitotyötä, ennen kuin pääsee mihinkään "tositilanteisiin". Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu :)
En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.
Elukka

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Elukka »

isohaara kirjoitti:En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.
Näin on. Esimerkkinä mainittakoon lähihoitsuksi opiskeleva pikkusiskoni, joka "pääsi" lanssin mukana keräilemään onnettomuuspaikalta motskarionnettomuudessa kuollutta entistä koulukaveriaan. :shock:
Ebola

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Ebola »

isohaara kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti: Kyllähän minä olen tuota ajatellut ihan tarpeeksi, mutta tuo ensihoitajan työ vaikuttaa ainakin ensituntumalta mukavan toiminnalliselta ja aktiiviselta. Tietenkin se on henkisesti ja fyysisesti varmasti pirun rankkaa, ja uran alku on kuulemma aika pitkälti ihan perushoitotyötä, ennen kuin pääsee mihinkään "tositilanteisiin". Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu :)
En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.
Plus työharjoittelut. En tiedä AMK:n määristä, mutta amispohjasessa työharjoitteluja oli vähintään seitsemän 4-6vkon pituista harjoittelujaksoa kolmeen vuoteen.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Ebola kirjoitti:kyllä sielä naisellekin silmänruokaa oli, ei sen puoleen.
Niin niin, mähän sanoin että asuin siellä ihan vieressä, daah!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
DeliriumTremens

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

AMK:ssa on joka lukukausi 6-10 viikon harjoittelu...
Ebola

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Ebola »

DeliriumTremens kirjoitti:AMK:ssa on joka lukukausi 6-10 viikon harjoittelu...
Tuolla määrällä siis luulisin, että ihminen tietää jo onko ammatti itselleen soveltuva. Joten siltä pohjalta ei varmastikaan tarvitse kenenkään huolehtia toisten haluamisista ja pystymisistä, maalaillen kuvia mielenmuutoksista ym.
DeliriumTremens

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Ebola kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:AMK:ssa on joka lukukausi 6-10 viikon harjoittelu...
Tuolla määrällä siis luulisin, että ihminen tietää jo onko ammatti itselleen soveltuva. Joten siltä pohjalta ei varmastikaan tarvitse kenenkään huolehtia toisten haluamisista ja pystymisistä, maalaillen kuvia mielenmuutoksista ym.
AAMEN!! :)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sairaanhoitajille ja sellaiseksi opiskeleville on keikkatyötä tarjolla vaikka kuinka. Että jos sitten kuitenkin joskus rupeaa kaduttamaan ja haluaa vaihtaa ammattia, niin jonkinlaista työtä löytyy opiskeluajalle aivan varmasti. Tietty ensin täytyy jaksaa se sairaanhoitajakoulu läpi (oletan, että Elanor opiskelee sairaanhoitajaksi eikä lähihoitajaksi. Vaikka kai lähihoitsuillekin on töitä tarjolla). Kun katseli exän sairaanhoitaja-ensihoitaja koulun alkua, niin huhhuh! Minä jättäisin ihan mielelläni ne perseiden pesemiset, vaipanvaihdot ja vatsan toimittamiset väliin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
DeliriumTremens

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Lolita kirjoitti: Kun katseli exän sairaanhoitaja-ensihoitaja koulun alkua, niin huhhuh! Minä jättäisin ihan mielelläni ne perseiden pesemiset, vaipanvaihdot ja vatsan toimittamiset väliin.
alku aina hankalaa... odotan innolla, että tuo vaihe on ohi ja pääsen sinne psykiatrisen puolelle! :)
millivanilli

Re: Kaamee Kepula

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Äiti oli hurjan anteliaalla tuulella. Toin kotiin kahdet urheiluhousut, yhden urheilupaidan, repun, pyörälaukun, ihQ:t vihreät eccon kengät ja parin marimekon unikkolakanoita ja tyynyliinoja.

Kyllä nyt sopii lähteä urheilemaan, kun on niin kivat pöksyt. Täytyy vain odotella, että ilmat hieman viilenevät, jotta voipi käyttää pitkiä housuja.
Vastaa Viestiin