Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bliss

Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tai "turhuuksiin"...
Mun on pakko tunnustaa olevani jossain määrin "eurosokea", ts. asiat vaikuttavat halvemmilta kuin ovatkaan. Kävin läpi tiineen sammakon näköiseksi paisunutta lompakkoa (inventoin kuitteja siis) ja ihmettelin ostoksia :oops:
Näköjään on tullut tavaksi ostaa joka kuukausi 4-8 kirjaa, jotka maksavat jotain 10 ja 25 euron välillä/kappale. Ei kuulosta pahalta, mutta olisinko vanhan valtakunnan valuutan aikana silmääni räpäyttämättä laittanut keskimäärin 500 markkaa kirjoihin JOKA KUUKAUSI. Hmm...
No toisaalta, mä en polta tupakkaa, joten annan itselleni anteeksi tuon.
Ruokakauppaankin saa näköjään uppoamaan vaivattomasti 50 euroa 3 kertaa viikossa, järkytys! Pitää näköään aloittaa järjestelmällinen kuitien keräily, oppiskohan siinä säästämään?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Ei, vaan törsäät kaikki rahat heti kuun ekalla viikolla. Näin ollen joudut elämään senttejä venyttäen ja vöitä kiristellen loppukuun, eikä sulla ole massia mitä tuhlata turhuuksiin. Sitten vaan jätät kyseisen sentinvenytysmoodin päälle seuraavan tilin tullessa. Ja kas... ens kuun lopussa on vielä rahaa tilillä eikä päinvastoin.

:D

Tai näin mä toivon et olisi mun kohdalla tän ja ens kuun osalta
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Bliss

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mojo kirjoitti:Ei, vaan törsäät kaikki rahat heti kuun ekalla viikolla. Näin ollen joudut elämään senttejä venyttäen ja vöitä kiristellen loppukuun, eikä sulla ole massia mitä tuhlata turhuuksiin. Sitten vaan jätät kyseisen sentinvenytysmoodin päälle seuraavan tilin tullessa. Ja kas... ens kuun lopussa on vielä rahaa tilillä eikä päinvastoin.
Ei kun mä tykkään törsätä koko kuun ajan. :D
Pitää varmaan alkaa maksaa asuntolainaa tuplaerät joka kk, niin ikäänkuin jää jotain itellekin. :think:
ninnithequeen

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin...mikä nyt sitten on turhaa?

Harrastukset? Kauneudenhoito? Karkit? Levyt? Ravintola-illat?

Silloin tällöin "tuhlaaminen" on ihan hyvä. Mutta esim. minä en osaa tuhlata vaatteisiin, vaan sitä ostetaan silloin kuin tarvitaan.

Ihmiset tarvitsevat harrastuksia, oli se sitten lenkkeily, lukeminen, elokuvat tai lintubongaus. Kyllä mielen pitää pysyä virkeänä.

Minä olen sitä mieltä, että kyllä ihan hyvää kosmetiikkaa saa edullisemmin, ja hiukset voi värjätä itsekin. Piste.

Karkkiin tuhlaaminen on mielestäni aivan älytöntä. Suklaapatukka silloin tällöin ei tietenkään ketään köyhdytä.

Levyt: radiosta kyllä tulee musiikkia, mutta tämäkin kuuluu joillain ihmisillä harrastuksiin. Itse en edes muista milloin viimeksi olen jonkun CD:n ostanut. Olisiko ollut peräti GNR:n Use your Illusion :D

Ravintola-illat: kyllä sitä saa silloin tällöin käydä ulkona tuulettumassa ja ystäviä tapaamassa. Mutta ei nyt sentään joka viikonloppu.

Tässäpä nyt sitten siis minun mielipiteitäni.
Eniten taidan tuhlata rahaa ystävien kanssa tuulettumassa käymiseen :oops:
Rouva Pupu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Turhuudet kohdallani voisi olla ne kirjat, elokuvat ja vaatteet. Niihin menee tolkuttomasti kuukaudessakin rahaa (ja siltin ei muka ole mitään päälle pantavaa).
Nyt olen kyllä jonkun aikaa tuhlauslakossa, ihan kokeilun vuoksi.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Rouva Pupu kirjoitti:Turhuudet kohdallani voisi olla ne kirjat, elokuvat ja vaatteet..
En mä ymmärrä kenen mielestä nämä ovat turhuuksia!
Yritettiin ukkelin kanssa laittaa lomarahat johonkin järkevään eli esim. yllä mainittuihin juttuihin mutta juotiin ne sit kuitenkin.
Isoin piikki jonka oon lähikuppilaan maksanut oli jotain 700€ paikkeilla,
eikä se tosiaan oo mikään ainoo baari jossa käydään..
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Kirjat
"nokunne on alennuksessa katony tääkin vaan 2/5/7/10/18 euroa!"
Ja sitten ihmetellään minne puolet palkasta meni.

Hiukset
70 euroa ja seuraava kuukausi pohdiskellen, miten tukkaa saa pidettynä mieleisenään.
Helpointa olisi vaan hankkia ne stanan rastat.

Levyt/DVDt
Tarpeellista tavaraa.

Sisustuselementit joilla täyttää huone äärimmilleen ja valittaa ettei itse sovi sekaan.

Buddhalaista valaistusta (tai kutsua yliopistoon) odotellessa...
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
ninnithequeen

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Razormaid kirjoitti:Sisustuselementit joilla täyttää huone äärimmilleen ja valittaa ettei itse sovi sekaan.
Aijaijai, miten mä saatoin tän unohtaa.

Tähän mä törsäisin surutta (ja olen tuhlannutkin) jos vaan sitä rahaa olisi.
Olisin tyhjentänyt Indiskan ja Indiqin jo kaaaaaaaauan aikaa sitten kaikesta ehanasta "krääsästä".
Rouva Pupu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Hellu kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Turhuudet kohdallani voisi olla ne kirjat, elokuvat ja vaatteet..
En mä ymmärrä kenen mielestä nämä ovat turhuuksia!
Mä sanoinkin voisi ;)
RuNkkuTonttu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Suurin turhuus minulla taitaa olla ravintolaillat. Käytän suurimpaan osaan ostoksistani luottokorttia, jossa on kuukauden jälkeen eroteltu, kuinka paljon olen käyttänyt ravintoloihin/hotelleihin, elintarvikeliikkeisiin jne.

Kesäkuun laskun saatuani hieman järkytyin. Ravintolaostot 900 €. Vittu! Puolet nettopalkasta baareihin ja nimen omaan niin "yksiin ja kaksiin". Jos elokuussa rajoittaisi hieman tuota tissuttelua ja menemistä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minun tulee tuhlattua, siis käytettyä tarpeellista enemmän rahaa, kirjoihin, kenkiin, vaatteisiin, karkkiin ja ja.... Tuota karkin osuutta olen yrittänyt vähentää, mutta addiktio on aika pahana.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kengät, kengät ja kengät. Vaatteet. Sisustus. Piha. Hyvä ruoka.

En kuitenkaan pidä näitä turhuuksina vaan elämää rikastuttavina asioina. En ajatellut tulla tuhkatuksi omaisuuden kanssa vaan käyttää kaiken ylimääräisen niin, että mummona voin sanoa eläneeni "täyttä elämää".
JakeBlues

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Patz kirjoitti:vaan elämää rikastuttavina asioina. En ajatellut tulla tuhkatuksi omaisuuden kanssa vaan käyttää kaiken ylimääräisen niin, että mummona voin sanoa eläneeni "täyttä elämää".
Hyvä pätsy! Juuri näin. Mitä iloa siitä kaikesta selkänahasta riivitystä rahasta on kuuden jalan syvyydessä? No kyllähän tyttäreni toki olisi iloinen jos isukki olisi elänyt säästeliäämmin. Toisaalta, pääseehän hän nauttimaan "täyttä elämää" rinnallani tässä ajassa. Raha on luotu liikkumaan.
mustakikkeli

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Huomaan varsinkin nyt omistavaan luokkaan siirryttyäni olevani useimmissa asioissa varsin pihi, mutta sitten kun repeän niin repeän kunnolla, ja haaskaan esim. yhden ravintola-/elokuvaillan aikana määrättömästi rahaa, ainakin jos kyse on treffeistä mukavan naisen kanssa. Kuten olen joskus tainnut todeta, seurustellessani syön epäterveellisemmin ja kulutan enemmän rahaa kuin yksin elellessäni.

Tällaisena nörttinä saatan myös joskus kuluttaa silmää räpäyttämättä kodin viihde-elektroniikkaan ja muihin vimpaimiin aivan liikaa rahaa, esimerkkinä vaikkapa parin kuukauden takainen autonavigaattori (400€), jonka ostoa en kylläkään ole katunut. Tosin tietokonettani en ole päivitellyt pitkiin aikoihin, mutta veikkaan että jossain vaiheessa taas tuhlaan 900-1500€ tuosta vaan siihenkin. Joskus se vaan saattaa iskeä.

Huomaan omaavani aikamoisen kynnyksen maksaa samaa esim. ulkomaanmatkoista tai muista aineettomista hyödykkeistä, koska niistä ei jää mitään reaalista käteen. Viikko tai kaksi kaukomailla, 2-3 tonttua köyhempi hups, mitäs sitten? No muistot sentään jäivät kameraan. Autoon en myöskään käytä enempää rahaa kuin on pakko. Minulla on niin helvetin jättimäinen kyrpä että minulle riittää hyvin tuo vanha pikkuauto, niin kauan kun se vielä kulkee (vm -98 ). En ole vielä koskaan kokenut kovinkaan vakavaa autokuumetta, lienenkö mies ollenkaan?
Edith

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tupakkaan, kahviloihin, lääkärilaskuihin.
saika

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja saika »

Autoon. Taloudessa on kaksi autoa (tai kolme, mutta vain 2 yhtäaikaa käytössä), toinen kuluttaa 9-15 l/100km ja oma jos ja kun sillä pääsen kohtapuoliin ajamaan kuluttaa n. 8-10 l/100km.

Työmatka miehellä 15 km ja mulla 50 km. Kannattaisi olla jotain vähempikulutuksista tai dieseliä tai jotain, mutta kun ne ei oo yhtään kivoja :wink:

Ja auton laittoon muutenkin mennyt ihan kiitettävästi valuuttaa.
Mutta se on harrastus ja harrastuksethan on tarpeellisia. Tosin voisi harkita harrasteautoa ja käyttöautoa erikseen, mutta mieluummin sitä ajaa sellaisella autolla mikä näyttää hyvältä ja tuntuu omalta silloinkin kun on ihmisten ilmoilla.
silsakenraali™

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Turha? No, nousuhumalassa mä olen onnellisen tietämätön rajallisista rahoistani eli silloin rahankäyttö on kyllä holtitonta. Mulla ei ole lasta tai muuta mihin satsaisin, ja kun en koe, että esim. viinaan mennyt raha olisi jostain muusta pois, niin samapa tuo.

Mä itse asiassa pidän pihejä ihmisiä tylsinä - liian rationaalisina. Jos rahankäytöstä tulee itselle hyvä mieli, niin antaa palaa vaan!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Turhin asia mihin minä laitan rahaa on ulkona syöminen. Kotonakin voi laittaa ruokaa, ja tehdä siitä maukasta, mutta ah, ulkona on niin ihana syödä. Se, että istuu kotona pöydän ääressä ja vetää ne kermaperunat piffillä, on niin paljon mielikuvituksettomampaa kuin että vetäis samat pöperöt hyvässä seurassa oluttuopin kera sosiaalisissa ympyröissä. Muutenkin mä syön mielummin lounaaksi kinkkiruokaa tai subwaysta subin, kuin sairaalan kahvilan sämpylän ja vaikkapa omenan. Tiedä häntä minkä takia, mä vaan satun olemaan hyvän ruuan ystävä; varsinkin kun joku toinen tekee sen.

(nimim. on se henkilö parisuhteessa joka tekee lähes kaiken ruuan koska pidän ruuanlaitosta; ehkä sen takia on kiva käydä syömässä muiden tekemää ruokaa että saa ideoita omaan keittiöön?) Keksikää tälle "harrastukselle" parempi tekosyy!!! Apuva.

Ah, ja taksimatkat. Jostain syystä klo 02 yöllä bussiin (joka menee suoraan oven eteen 35 minuutissa) hyppääminen on mahdotonta- pitää aina mennä jonottamaan puoleksi tunniksi taksijonoon, jotta voisi maksaa itsensä kipeäksi.
Viimeksi muokannut Elppis, 21.07.2006 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Uhkapelaaminen :lol: Tä uoden saldo on jo 6000eero pakkasella.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Sinkkumatti

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

mustakikkeli kirjoitti:Tällaisena nörttinä saatan myös joskus kuluttaa silmää räpäyttämättä kodin viihde-elektroniikkaan ja muihin vimpaimiin aivan liikaa rahaa,
Ihan samat sanat palstaveljeni. Tämän kuun saldo elektroniikkaan on bout 2000 euroa. Jokseensakin se 2 viikon lomamatka vaan ei ole yhtä järkevä sijoitus, kuin vaikkapa nyt juuri hankittu kannettava.
Tilanne olisi toki takuulla ihan eri, jos olisi se sellainen matkakaveri. Se niinkun semmonen seurustelukumppani. Silloinhan sitä reissaisi vaikka kuinka.

Muuten rahani menevät ihan normaaliin elämiseen. Asuntoon ja autoon, ruokaan, vaatteisiin ja ravintolaelämään. En ole vielä keksinyt mikä niistä olisi turhaa ja mistä olisin valmis karsimaan. Ravintolaelämästä ehkä, mutta miksi pitäisi?
Sannnu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Mun rahat kuluvat kahviloihin ja pikkuvälipaloihin kaupungilla. Kahviloissa nyt on vaan niin mukava istua...vaikka hinnat ovat aivan tokuttomat. Esim. Stockalla katkisleipä 7.00 ja siihen kahvi 2,20 niin kymppi on mennyt tuosta vaan ja, kun sitä "hilua" sitten jää kassin pohjalle, niin loput menee sitten lehtiin. yms. pikkusälään.

Tiivistelmä: Päivä kauoungilla tietää aina tokunta rahanmenoa, vaikkei mitään oikeastaan edes hankkisi...se nyt vaan on niin...

Baariin ei onneksi mene rahaa enää kuin parin iltana kuukaudessa...mutta silloin tietty aika reippahasti...viime viikonlopun kuittien saldo 150;- kylä GT:llä on hintaa
SikaMika

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ei oikeastaan mihinkään. Ruokaupassa vierailen ehkä liian usein, ja usein tarttuu mukaan jotain pieniä heräteruokaostoksia joita ilmankin voisin elää. Aina en jaksa laittaa töihin eväitä, jolloin joudun turhaan tuhlaamaan ulkoruokailuun, joskin tuolloin säästän ajan joka menisi kokkaamiseen. Muut menot (baarit, reissut yms) lasken välttämättömiksi menoiksi jotta pysyisin hengissä ja järjissäni. Sama pätee harrastuksiin, joihin sijoitan yleensä vain sen verran kuin on välttämätöntä.

En koskaan laske ruokamenojani, mutta uskoisin työntäväni markettiin kuussa sellaiset 200-300 escudoa.
hermine

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mulla nyt ei oo paljoa rahaa tuhlattavaksi. En suostu pitämään tuhlauksena karkkipussia kerran viikossa tai uusia kenkiä kerran parissa vuodessa, vaikkei niihin oikeasti olisikaan rahaa. Ihan kohtuuttomasti mulla kuluu kirjastosakkoihin (makselin taas reilut kolmekymppiä), ei kuitenkaan lähellekään niin paljon kuin mitä menisi jos ostaisin kaikki kirjat mitä tarvitsen. Säästäisin varmaan aika paljon, jos hankkisin semmoisen kännykän johon saa muistutuksia. Viherkasveja ostelen myös vaikka tää kämppä on niitä jo täys eikä ne kasva edes kunnolla koska täällä on liian hämärää. No, saa siitäkin iloa jos ne kestää edes hengissä.
tonttu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Turhin mihin tuhlaa... hmm... itsellä se on varmaan karkit ja vaatteet. Tosin vaatteet ei mielestäni ole turhia. Eli taitaa omalla kohdallani olla ne karkit.
Ravintolassa syömistä en laske turhuudeksi, piristää kivasti arkea. Enkä nyt meinaa mitään mäkkärin autokaistaa vaan ihan kunnon ravintolaa pihveineen ja viineineen (vaikken viiniä juuri juo).
Karkin syöntiä olen saanut viimeaikoina onneksi hieman vähennettyä.
Ja säästää muuten ihan pirusti rahaa kun ei käy joka päivä kaupassa.
ElanorRaven

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Mä en osta mitään omasta mielestäni turhaa, tosin muiden mielestä saattaa ollakin! Tässä kuussa olen ostanut vaikka mitä "turhaa" - kahdet nahkakengät, kaksi sormusta, uudet puiset kukkapöydät, puinen arkku, mp3-soitin, uudet urheilukengät ja -housut, uudet urheilusandaalit jne jne, mutta omasta mielestäni tämä kaikki on tullut kovasti tarpeeseen, ainakin käytettäväksi ovat päätyneet! Juuri tänään juttelin siskon kanssa siitä, että ihan turhaa on säästää rahaa sillä verukkeella, että jokin hyödyke olisi "turha", kun on kerran yksi ainoa elämä, niin kai siitä saa nauttia! 8)
Vastaa Viestiin