Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oikeastaan mä olen tuurituhlari. Olen hirmu pihi, mutta silti saatan silmää räpäyttämättä laittaa 300 euroa kenkiin tai 100 euroa kirjoihin, kun eteen osuu jotain mikä on pakko saada. Yhtenä päivänä olen sitä mieltä, että halvin on riittävän hyvää, ja toisella hetkellä vain paras kelpaa. Tuhlaan ja pihistelen täysin irrationaalisesti.

Ostaminen tekee minut onnelliseksi kuitenkin, ruokakaupassakin menee aina kauan aikaa. Haluan ostaa ja ostaa ja ostaa, ja mielestäni raha on tehty liikkumaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Lolita kirjoitti: tuurituhlari
Yhdyn tähän.

Vaatteista on muutenkin niin vaikeaa löytää jonkinlaista järkevää käsitystä hinnasta, kun halvalla saa mutta laatuunkin kannattaa satsata.

Noh, parempi on pukeutua rahoihinsa kuin syödä ne.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
segma

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja segma »

ElanorRaven kirjoitti:Juuri tänään juttelin siskon kanssa siitä, että ihan turhaa on säästää rahaa sillä verukkeella, että jokin hyödyke olisi "turha", kun on kerran yksi ainoa elämä, niin kai siitä saa nauttia! 8)
Entä jos pitää säästää rahaa ja pudotella pois turhuuksia että pystyy maksamaan vaikkapa sähkölaskun kämppäänsä? Eikö sekin kontribuoi aika pitkälti tuohon elämästä nauttimiseen?
OperaDuudson

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja OperaDuudson »

uhh nyt tuli paha, mä tuhlaan eniten vaatteisiin ja pakollisiin laskuihin,
ravintolat/baarit myös jopa silloin kun olin työttömänä + jumalattoman kalliit taksimatkat keskustaan ja jopa takas kotiinkin 22 + 22 = 44 juuroo,
tosin oopperan kausikorttikin 2 parvelle maksaa sen 165 egee,hittolainen jotenki tuntuu et menot lisääntyi heti kun alkoi saamaan palkkaa :roll:
slam

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja slam »

Aikas paljon tullut käytettyä pikaruokaloissa käydessä rahaa...

voisi opetella kokkaamaan
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kyllä mulla menee eniten rahaa poniin. Ja bensaan. Ja vaatteisiin. Säästäminen -se ei ole vaan mua varten.
ElanorRaven

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

segma kirjoitti:Entä jos pitää säästää rahaa ja pudotella pois turhuuksia että pystyy maksamaan vaikkapa sähkölaskun kämppäänsä? Eikö sekin kontribuoi aika pitkälti tuohon elämästä nauttimiseen?
Kun minä toimin sen mukaan, että ensin laskut, sitten vasta ne "turhat" hyödykkeet. Laitan jo ajoissa ennen palkkapäivää kaikki laskut tilille odottamaan palkkapäivää, eli rahat menevät sillä samalla sekunnilla, kun palkka läjähtää tilille. Silloin saa rauhassa laittaa kaiken jäljellejäävän paskaksi ja palamaan ja syödä loppukuun porkkanoita.
ElanorRaven

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Camilla kirjoitti:Säästäminen -se ei ole vaan mua varten.
Tuohan on kuin anti-mainoslause jollekin pankille :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Camilla kirjoitti:Kyllä mulla menee eniten rahaa poniin. Ja bensaan. Ja vaatteisiin. Säästäminen -se ei ole vaan mua varten.
Nämä. Mutta ei vaatteisiin. Mulla ei vaan kertakaikkiaan riitä rahaa mihinkään turhaan, joka kuukausi saa laskea melko tarkkaan että saa edes laskut maksettua. n. kerran vuodessa ostan vaatteita alesta. Silloin tällöin menee kyllä pari kymppiä baariin ja tulee ostettua joskus kebabrullakin.

JOS mulla olis rahaa, laittaisin muutaman tatuoinnin ja maksaisin ratsastuksenopettaja koulutuksen ja ostaisin koulusatulan ja laittaisin rastat ja...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
millivanilli

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Sellainen kuukausittainen perusturhake on rakennekynnet. Niistä en luovu. Kodin sisustamiseen on viimeaikoina uponnut aika suuret summat rahaa mun pienistä tuloista. Vaatteisiin menee silloin tällöin rahaa, vaikka olen itselleni yrittänyt vakuuttaa, etten tarvitse mitään.

Ulkona syömiseen ei mene pahemmin rahaa, en myöskään käy baarissa... ja vaikka kävisinkin, niin usein siellä ei mene kuin pari kymppiä.

Aika iso turha kuukausittainen meno vielä vuonna 2005 oli kuntosalin jäsenyys. Nykyään harrasta paljon enemmän liikuntaa, kuin ollessani kuntosalin jäsen, ja rahaa harrastuksiin kuluu vain murto-osa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Georgina kirjoitti: JOS mulla olis rahaa, laittaisin muutaman tatuoinnin ja maksaisin ratsastuksenopettaja koulutuksen ja ostaisin koulusatulan ja laittaisin rastat ja...
Arvaa vaan haaveillaanko täälläkin kunnon koulupenkistä, mutta mistäs repäset pari ylimäärästä tonttua..? Munkin haaveena on kouluttautua ratsastuksenohjaajaks, sitten joskus.
ninnithequeen

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:Arvaa vaan haaveillaanko täälläkin kunnon koulupenkistä, mutta mistäs repäset pari ylimäärästä tonttua..? Munkin haaveena on kouluttautua ratsastuksenohjaajaks, sitten joskus.
Mä olin 16-veenä menossa tallille oppisopimuksella, mutta kävikin yks juttu...(työntekijä saikin keskenmenon)

Joten kyllä harmittaa, etten hevosalalla ole. Kerkiihän sitä tietysti vielä, mutta palkka on mitä on....:roll:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Camilla »

ninnithequeen kirjoitti: Mä olin 16-veenä menossa tallille oppisopimuksella, mutta kävikin yks juttu...(työntekijä saikin keskenmenon)

Joten kyllä harmittaa, etten hevosalalla ole. Kerkiihän sitä tietysti vielä, mutta palkka on mitä on....:roll:
Joo no kovasti olin itekin menossa peruskoulun jälkeen Ypäjälle.. ihan hyvä vaan näin jälkikäteen ajateltuna etten mennyt. Mutta noita opehommia olis kiva tehdä lisätienestinä ihan harrastuksen kannalta.
ninnithequeen

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:Myös lasten vaatteet.
Tämä totta. Ja ne penteleet sitten kasvaa samantein ulos niistä vaatteista :(

Mä olen tosin ratkaissut onkelman laittamalla kauneimmat ihanat mekkoset lastenhuoneeseen seinälle roikkumaan näytille, ei raaski luopua :)
AarneAnkka

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Olen merkillinen yhdistelmä saituria ja tuhlaria. Säästän epäolennaisissa asioissa (esim. riemuitsen kun saan vietyä säkillisen tölkkejä toimistolta ja tienaan €20 ja graavaan loheni itse) voidakseni sitten tuhlata rahojani turhuuksiin, kuten se taustavalaistu mininäppäimistö.

Kaiketi olen silti jonkinlaisessa tasapainotilassa, sillä rahapulassa en ole vielä ollut. Paitsi aikoinaan, opiskellessani Irlannissa. Silloinkaan ei tarvinnut elää nälässä.
bedlam

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Voi juma, enpä tajunnut ajatellakaan. Olen näemmä ostanut puolen vuoden sisällä n. 700 eurolla dvd-leffoja. Ei se pahalle kuulosta, mutta 4000 markkaa kuulostaa. Ja suurin osa on jotain paskoja b-luokan pläjäyksiä, joita ei välttämättä edes katso koskaan.

Onneksi nykyään en vastaavasti osta cd-levyjä käytännössä ollenkaan. Ja vaatteita en osta ennen kuin vanhat alkavat hajota.
Viimeksi muokannut bedlam, 23.07.2006 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja ne penteleet sitten kasvaa samantein ulos niistä vaatteista :(
Tell me about it. Meitin vaatehuoneet, -kaapit ja kellari tursuavat noista pieniksi jääneistä. Pitäis mennä kirpparille taas myymään... Kun sais aikaseks. :P
Mein tyttö on nuorempi ku sun muksut, *wink wink*

Jos halvalla lähtöö ni näytä meille ensin, ennen ku kirpparille viet.

Tulkaa vaikka leikkimään ja kaffelle tänne joku päivä :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bedlam kirjoitti:Voi juma, enpä tajunnut ajatellakaan. Olen näemmä ostanut puolen vuoden sisällä n. 700 eurolla dvd-leffoja. Ei se pahalle kuulosta, mutta 4000 markkaa kuulostaa. Ja suurin osa on jotain paskoja b-luokan pläjäyksiä, joita ei välttämättä edes katso koskaan.

Onneksi nykyään en vastaavasti osta cd-levyjä käytännössä ollenkaan.
Tajusin just että oon pistänyt ainakin 200 euroa tän vuoden puolella pokkareihin :o Kirppiksellä 2,5€ oli mun mielestä liikaa / pokkari, mutta kaupasta (kirjatori jne.) ostan niitä 4-10€ hinnalla silmää räpäyttämättä. Outoa...
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti: joita ei välttämättä edes katso koskaan.
Sanos muuta. Todennäköisesti vielä hautaan joutuessa on kasa elokuvia katsomattomina pölyttymässä, niitä kun on pakko ostaa lisää vaikka katsottavaa riittäisi yllin kyllin.
Mä olen niin huono katsomaan elokuvia muuta kuin yksin, tiedä mistä johtuu ja kun innostun ja saan aikaa katsomisiin en tyydy siihen yhteen pläjäykseen, nytkin vaati sen 18 leffaan ennenQ päätin tehdä jotain muuta nukkumisen lisäksi, eikä juuri tule mieleen muita lähipiirissä, jotka jaksaisivat tuollaista putkea.
Voisihan niitä toki lainata toisille, mutta menettäisin yöuneni miettiessäni saanko niitä koskaan takaisin, höhö :roll:
bedlam

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rouva Pupu kirjoitti:Mä olen niin huono katsomaan elokuvia muuta kuin yksin
Sama täällä. Johtuu osaksi siitä, että elokuvamakuni on mitä on. Ensinnäkään kaverit eivät jaksaisi katsella b-luokan zombieleffoja muuten kuin huumorimielessä. Kun itse helposti esim. vanhoja ajan kulahduttamia kauhuleffoja katsoessani taannun helposti pikkupojaksi ja alan oikeasti jännittää tapahtumia, muut keskittyisivät vain elokuvan tahattomaan koomisuuteen ja pilaisivat räkätyksellään elokuvanautintoni.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Camilla kirjoitti:
Arvaa vaan haaveillaanko täälläkin kunnon koulupenkistä, mutta mistäs repäset pari ylimäärästä tonttua..? Munkin haaveena on kouluttautua ratsastuksenohjaajaks, sitten joskus.
Frank Bainesilla on aivan ihana koulupenkki, sopii mulle, sopii hevoselle, maksaa yli kaks tonnia....
Ohjaajakoulutus ei maksanut juuri mitään, en käsitä miksi tuosta opekoulutuksesta sitten rahastetaan, katsoin ypäjän sivuja 1100 euroa plus virastomaksuja. Perkele. Pitää vielä puhua työnantajan ja seuran kanssa, ne saattais sponssata osan. Ihan kauhee polte opiskella lisää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
mustakikkeli

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Nyt vituttaa että menin viemään kaksi isoa vanhaa räsymattoa läheiseen pesulaan pestäväksi, ja vasta myöhemmin tajusin että a) tuleepas yllättävän kalliiksi (siihen hintaan voisin varmaan ostaa kokonaan uuden maton?), ja b) varsinkin kun pari muuta pesulaa olisivat ilmeisesti tehneet saman puoleen hintaan, joka sekin olisi jo ollut varsin kallista saatuun hyötyyn nähden. Ja etenkin kun en edes aio käyttää toista noista matoista, ajattelin vaan että hyh hyh onpas likainen, parempi pesettää sekin ennenkuin laitan varastoon.

Voi vittulan väki ja perskylän karvat. Vähän siistii olla pihi kun sitten ei kuitenkaan osaa olla sitä oikeassa paikassa. Sen siitä saa kun on niin laiska ettei jaksa lähteä niitä itse pesemään matonpesupaikalle. Tyhmyydestä sakotetaan, miksi kaikki paha tapahtuu just hyviksille, jne.?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Olen ostanut, öh, viinifutuureja. Perustelen tätä sillä, että ne ovat muka hyvä sijoitus. Niitä ei voi edes juoda, ennen kuin lähenen eläkeikää. Onko järkee vai ei. Ei.
RuNkkuTonttu

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Vadim kirjoitti:Olen ostanut, öh, viinifutuureja. Perustelen tätä sillä, että ne ovat muka hyvä sijoitus. Niitä ei voi edes juoda, ennen kuin lähenen eläkeikää. Onko järkee vai ei. Ei.
Hyvän viinin ystävänä olen myöskin kiinnostunut. Viisikymppisilläni tai oikeammin eläkkeellä päästyäni olisi kiva päästä juomaan vaikka Chateau Petrusta. Onkos sulla jotan näppärään linkkiä mistä noita voisi hankkia?
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Mihin turhuuksiin rahat menevätkään...

Viesti Kirjoittaja Canine »

Tuhlaan vaatteisiin, leffoihin, meikkeihin ja hiustuotteisiin. Jatkuvasti. Vanhatkaan vaatteet eivät mahdu kaappeihin ja leffoille on ostettu uusi hylly. Tuhlaisin myös kodinelektroniikkaan aivan päättömästi jos voisin. Noh onneksi laskut ja lainat tulee hoidettua eikä ole mitään maksuhäirelöitä.
Not only is life a bitch, it has puppies
Vastaa Viestiin