Ruokakulusi/kk

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ruokaan euroja kuukaudessa

alle 100
0
Ei ääniä
yli 100 mutta alle 200
12
29%
yli 200 mutta alle 300
15
37%
yli 300 mutta alle 400
9
22%
yli 400 mutta alle 500
1
2%
yli 500
4
10%
 
Ääniä yhteensä: 41

silsakenraali™

Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Paljonko lompakkosi kevenee kuukaudessa pelkästä ruoasta, vaikka muovilla maksatkin? Hygienia yms. tuotteita ei lasketa. Myös ravintolalaskut huomioidaan, mutta alkoholin litkimistä ei.

Mulla menee nykyään yli 10 päivässä, koska en jaksa näin sinkkuna duunata ruokaa joka päivä. Syön töissä usein ulkona, joskin halvalla, ja vapaillakin poikkeen usein hakemaan take away ruokaa.

Ja urheileva mies tarvitsee aika paljon hyvälaatuista ravintoa, etenkin proteiinipitoiset tuotteet ovat yllättävän kalliiita.

Tiedän, että perheellisille ja pariutuneille on vaikeata laskea vain omia kuluja, mutta yrittäkäähän!
ninnithequeen

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Täysin mahdoton tehtävä laskea tuollaista. Samassa taloudessa kun eletään muitten kanssa, niin ei siinä katsota kuka söi mitäkin ja miten paljon...

Tämän päivän kauppalasku ilman tupakoita ja ykkösoluita oli 14 euroo, siinä mukana huomisenkin eväät. Ja kotona on nyt hurjat määrät landelta tuotua kunnon lähiruokaa, kuten perunat, marjat, kurkut, tomaatit jne.
Bliss

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jos asustelisin ihan itsekseni, todennäköisesti ruokakulut/kk olis siinä 100 ja 150 euron välillä (jotain tämmöstä muistaakseni oli silloin joskus kun sinkkuilin...)
Tämän 3 hengen talouden jääkaapin täytteisiin menee 400-----> euroa/kk hyvinkin helposti. Vähemmälläkin toki selviäisi, jos viitsisi nähdä vaivaa hintavertailujen suhteen, ja ostaa halpaa, eikä sitä mitä sattuu mieli tekemään. Ei ruuasta ole kiva pihtailla, syöminen on kivaa ja ruuan pitää olla hyvää :)
silsakenraali™

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Joskus olen ajatellut, että sen minkä mies häviää ruoassa, voittaa hän se kauneudenhoidossa.

Kuten Bliss:kin, en kyllä ruoassa ole koskaan pihdannut. Toisaalta en mä rafloissakaan kovin usein poikkea. Hyvä ruoka on oleellinen elämänlaadun parantaja.
Viimeksi muokannut silsakenraali™, 20.07.2006 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Muistelisin, jotta aikoinaan yksin ollessa kauppoihin meni tuollaiset 150e/kk, tosin tuosta ei ole karsittu tupakkaa eikä hygieniatuotteita. Mahan sai mukavasti täyteen koulussa, joten kunnon ruokaa laitoin suht harvoin.
Nyt menee kyllä selvästi ennemmän, niinkuin Bliss totesi; ruoassa ei ole kiva pihtailla.
ninnithequeen

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin, ja elukoitten sapuskoihin, kissanhiekkoihin ja kaninpuruihinkin menee...nekin ovat sitten myös ihan oma lukunsa :roll:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Siis pelkät elintarvikkeet lasketaan. Ehkä noin 100-150€.
Melko vähän käytän ravintoloiden palveluja, vaan teen useimmiten sapuskat itse. Täten saa ne just sellaisena kun ne haluaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
swirl

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja swirl »

Meilläkään ei ruokaostoksissa pihdata. Hankala arvioida tarkkoja lukuja, kun elää kahden hengen taloudessa... Sanotaan, että sellainen 150-200€ menee kuukaudessa ruokaan, jos mukaan lasketaan ravintolaruokailut.
Mulli75

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:Ei ruuasta ole kiva pihtailla, syöminen on kivaa ja ruuan pitää olla hyvää :)
Just näin.

Mutta on sitä välillä älyttömyyksiinkin sortunut sapuskan ostossa kun itsekin osaan tehdä. Kuitteja kertyy ruokaostoksista lompakkoon. Saatan tarkastaa kuitin kassalla mutta roskiin se menee viimeistään kotona. Äkkiä päässä laskuna 150 - 200 €/kk pelkät sapuskat.
ninnithequeen

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aijai, miten mä oikeen odotankaan että mölli tulee kerskumaan valtavilla ravintola-laskuillaan ja sillä kuinka hän vetää kaviaaria päivittäin.

Vai syököhän se kenties äitinsä luona? :think:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja aasi »

Yli 200 mutta alle 300 oli kesäkuun tiliotteen perusteella, mutta saattaisi kuitteja tarkemmin tarkastelemalla painua juuri ja juuri alle kahdensadan.

Edit: kuukausi korjattu.
Viimeksi muokannut aasi, 25.07.2006 12:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Pikku-Akka

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

"Ruokailu kotona"-sarakkeessa näyttäisi menot olevan keskimäärin 220€ kuukaudessa. Kahdestaan asustellessa ja tiukemmassa kurissa taloudellisesti ollessamme pärjäsimme 150€lla kuussa. Karkit merkataan eri kohtaan, nehän ei oo ruokaa...
huima

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja huima »

Yleensä sellaiset 400 tai 500 euroa.

Jos Lilon kaltaisia tyttöjä käy kylässä enemmänkin, kulutus voi olla hetkellisesti 800-900 euroa kuussa.
Sinkkumatti

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

huima kirjoitti:Jos Lilon kaltaisia tyttöjä käy kylässä enemmänkin, kulutus voi olla hetkellisesti 800-900 euroa kuussa.
Sä olet kyllä ymmärtänyt sen naisten "pitelemisen" hiukan väärin. Niiden naistenhan sua pitää syöttää ja pitää hyvänä, kiitoksena makuhuoneen uroteoista.

Hukkaan on mennyt faijan opastukset :?
ElanorRaven

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Vastasin yli 100, mutta alle 200. Tosin välillä saattaa jäädä satasenkin alle, riippuu vähän kuinka paljon on kotona ja kuinka paljon raaskii ostaa kaikkea spesiaalia!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Varmaan miljoona, vaikka nykyään mietin ihan pikkasen mitä ostan. Saatan jopa ostaa naudanlihaleikettä kylmäsavuporon sijaan. Veikkaisin, että 300, 400 euroa kaikki lounarit ja ravintolakeikat mukaanlukien.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos lasketaan kaikki laskut ja vuokrat ja muut pois niin ilmeisesti syön hyvin vähän, onneksi lidl lähellä. Oikeesti mennee 200-300..
Ulkonasyömistä en juuri harrasta ja kesäisin teen lähinnä pientä evästä töihin..
Pyyhin Netikettiin..
Sannnu

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Mä rakastan hyvää ruokaa ja etenkin laadukasta sellaista. Kaupasta ostan mahdollisuuksien mukaan lähiruokaa tai luomua, joka on luonnollisesti hieman kalliimpaa. Rahaa taitaa mennä sellainen 50 viikossa ruokaan...kerralla teen isompia satseja esim. keittoja tms... ja eineksiä pyrin välttämään viimeiseen saakka.
saika

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja saika »

En osaa laskea noin vaikeita :?

Ruokaan (2hlö) ja bensaan (1auto) yhteensä n.750 e eli
Hmm... pikainen päässälasku...
1,40e/l, 6,5l/100km, 2000 km/kk on pyöreesti 185e bensaan
jää ... jaettuna kahdella on..


noin 283 e/kk/hlö

paitsi että tuossa laskutoimituksessa ei ole otettu huomioon sitä että samasta kuormasta syö 2 koiraa ja ajoittain yksi poika.

Edit:
Tuohon äskeiseen on laskettu kaikki päivittäistavaraostokset (kaikki siidereistä vessapaperiin), että jos lähtis karsimaan niin vois olla lähempänä 200 e/hlö

Edit2: Ja tähän ei ole laskettu sitä että firma maksaa työpaikkaruokailun, omasta pussista vaan verot eli jotain 1-2 e/pv x 20 pv =20-40 e/kk lisäksi

vastataan siis 230 e
Sudenhenki

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

ElanorRaven kirjoitti:Vastasin yli 100, mutta alle 200. Tosin välillä saattaa jäädä satasenkin alle, riippuu vähän kuinka paljon on kotona ja kuinka paljon raaskii ostaa kaikkea spesiaalia!
Vittu, spesiaalia tai ei, niin tuota en kyllä usko todeksi ellet todista! Itsellä menee se rapiat +-parisataa, mutta koitan aina vähän nipistää noista ruokarahoista. Mitään ilman en ole kuitenkaan joutunut olemaan jos mieli jotain tekee.
safi

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja safi »

Aika monella tuntuu olevan ruokakustannukset 100-200e paikkeilla kuukausittain. Kuulostaa ihan hirveän pieneltä summalta minusta. En itse ole koskaan tarkemmin laskenut, mutta arvioisin, että minulla menee ruokaostoksiin lähemmäs 100e jo viikossa, eikä varmasti aina edes riitä. Ulkona olen syönyt äärimmäisen harvoin enää viimeaikoina ja alkoholiakaan en osta, joten sitäkään tuohon summaan ei voi laskea kuuluvaksi. Omasta mielestäni en syö edes mitenkään kovin erikoisesti tai kalliisti..noh tiedä sitten mistä johtuu.
Geetzu

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tiliotteet tsekattuani sain ~ 800e kauppakuluiks, tosin tuossahan oli juhannuskin. Kaljaa miehelle ja kummallekin liikaa kallista hyvää mättöä. Ja onhan meillä muksu, tosin sen sapuskat varmaan euro / päivä... Ulkona käydään suht vähän. Jospa veikkaisin, että 300e menee normikuussa ruokaan per pipo.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Olen miettinyt koko päivän asiaa. Kyllä minä satasella selviän, taitaa jäädä allekin. Käyn harvoin kaupassa ja yritän ostaa ei-herkkuruokia, koska minulla ei ole itsekontrollia olla syömättä kaikkea lähes kerralla. Syön erittäin huonosti, liian vähän ja satunnaisesti liikaa. Kissojen ruuat maksavat varmaan saman verran kuin minunkin, sitä kuluu melkein yhtä paljon ja kissat kakkaavat enemmän kuin minä. Karkkiin ja muihin herkkuihin kuluu hieman liian iso osa ruokabudjetista.

Vastaus on siis satanen tai alle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sinkkumatti

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Tjaa a. Ei mitään käsitystä, mutta aika paljon yhden hengen talouteen. Veikkailisin, et semmonen 400-500 euroa kuussa pelkästään kauppaan. Pari kertaa viikossa 50-60 euroa on normisetti. Tosin onhan siinä mukana kaikkea muutakin kuin ruokaa. Hygieniatuotteita jne.
Mut en kyllä piittaa alkaa laskemaan ja erittelemään. Kerran täällä vain ollaan, niin nautitaan siitä mihin on varaa ja mitä mieli tekee.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ruokakulusi/kk

Viesti Kirjoittaja Lilo »

huima kirjoitti:
Jos Lilon kaltaisia tyttöjä käy kylässä enemmänkin, kulutus voi olla hetkellisesti 800-900 euroa kuussa.
:shock:

En mä sit enää uskalla tulla kylään ollenkaan.

Onneks et sentään shampanjaa mulle ja Nowalle juota...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin