Paljonko rahaa häälahjaksi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Hyvä ystäväni menee naimisiin lähiaikoina ja minut on luonnollisesti kutsuttu häihin. Olen päätynyt kahisevaan lahjaan, koska hääpari on ilmaissut epäsuorasti toivovansa rahaa lahjaksi.

Olen miettinyt sopivaa lahjasummaa lähes tuloksetta. Koska olen ollut häissä viimeksi alle 10-vuotiaana -- enkä täten tunne häälahjaetikettiä käytännössä ollenkaan (mikäli sellaista on olemassakaan) -- kuulisin mielelläni kitinäläisten suosituksia sopivasta summasta. Sulhanen ja morsian ovat köyhiä opiskelijoita, mikä nostanee sopivaa lahjasummaa. Toisaalta myös minä olen köyhä opiskelija, mikä puolestaan laskee otollista summaa. Helkkari kun tasapanon löytäminen voikin olla vaikeeta.

Auttakkee!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sinkkumatti

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Elppis kirjoitti:50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
Aika kova summa, kun ennen euroaikaa normisumma oli 50 mk per turpa..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sinkkumatti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
Aika kova summa, kun ennen euroaikaa normisumma oli 50 mk per turpa..
Ehkäpä tuo riippuu siitä, kuinka hyvä ystävä on.