Paljonko rahaa häälahjaksi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Hyvä ystäväni menee naimisiin lähiaikoina ja minut on luonnollisesti kutsuttu häihin. Olen päätynyt kahisevaan lahjaan, koska hääpari on ilmaissut epäsuorasti toivovansa rahaa lahjaksi.

Olen miettinyt sopivaa lahjasummaa lähes tuloksetta. Koska olen ollut häissä viimeksi alle 10-vuotiaana -- enkä täten tunne häälahjaetikettiä käytännössä ollenkaan (mikäli sellaista on olemassakaan) -- kuulisin mielelläni kitinäläisten suosituksia sopivasta summasta. Sulhanen ja morsian ovat köyhiä opiskelijoita, mikä nostanee sopivaa lahjasummaa. Toisaalta myös minä olen köyhä opiskelija, mikä puolestaan laskee otollista summaa. Helkkari kun tasapanon löytäminen voikin olla vaikeeta.

Auttakkee!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sinkkumatti

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Elppis kirjoitti:50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
Aika kova summa, kun ennen euroaikaa normisumma oli 50 mk per turpa..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sinkkumatti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
Aika kova summa, kun ennen euroaikaa normisumma oli 50 mk per turpa..
Ehkäpä tuo riippuu siitä, kuinka hyvä ystävä on.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sinkkumatti

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Elppis kirjoitti:Ehkäpä tuo riippuu siitä, kuinka hyvä ystävä on.
Juuri näin. Jos kyseesssä on ventovieras sukulainen, mä en mene edes häihin, saati sitten antaisin sille vielä rahaa. pah!
Dumari

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Sinkkumatti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:50 euroa on hyvä summa. Saman olen itse antanut häälahjaksi. Miehen kanssa kun mentiin, pistettiin molemmat 50€ pottiin.
Aika kova summa, kun ennen euroaikaa normisumma oli 50 mk per turpa..
Ai niinQ joskus 20-luvulla? Eihän 50mk:lla saanut mitään, kuten ei sais nykyäänkään.
Sinkkumatti

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Dumari kirjoitti: Ai niinQ joskus 20-luvulla? Eihän 50mk:lla saanut mitään, kuten ei sais nykyäänkään.
Kuules nyt sie nabergullianen. Teillä lakkoilevilla ahtaajilla on niln sikasuuret palkat, että sä voitkin siellä lakkokahvien välissä hieman tuulettaa kasan alimmamaisia ja laittaa vaikka 1000 eroa tosta noin vaan.

Mut joo. Mä olen tavannut antaa sen, mitä lahjalistalla pyydetään ja joka sopii mun hankittavaksi. Silloin summa on joku 30-60 euroa..
Rouva Pupu

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Me ollaan yhteen pekkaan miehen kanssa annettu se 50e jos rahana ja about saman verran laitettu lahjaan, jos rahaa eivät toivo.

Enempää ei kyllä tipu, muutamissa häissä käyty, yhdet tulossa. Menee jo niin paljon rahaa pelkkiin helvetin matkoihin, joskus yöpymiset hotellissa kaupanpäälle.

Nämä on kyllä viimoset häät mihin persukseni rahtaan, ellei kyseessä ole oikeasti läheinen ihminen, nytkin ihan tuntemattomia, eikä missään tekemisissä.

Puuh, nyt vituttaa, siis vituttaa!!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en periaatteesta ja ilkeydestä anna rahaa häälahjaksi. Ostan lahjan tai lahjokortin. No, ehkä köyhän hääparin ja pienten ja vaatimattomien häiden kohdalla voisin poiketa periaatteesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dumari

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Sinkkumatti kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Ai niinQ joskus 20-luvulla? Eihän 50mk:lla saanut mitään, kuten ei sais nykyäänkään.
Kuules nyt sie nabergullianen...
Käkkäräkää! No anna mitä annat, mut emmä kehtais antaa mitään alle 50e lahjaa. Toisaalta enpä käykkään joka toinen viikonloppu häissä, kait jopa yksissä olen ollut.
Feiz

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Feiz »

7.60e ja morsiolle 20 senttinen kouraan........
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mä olen kanssa miettinyt sopivaa häälahjaa häihin joihin olen tässä lähiaikoina menossa. Hääpari on nimenomaan toivonut etteivät saisi mitään esineitä koska asuvat Slovakiassa ja ovat lentäen tulleet häitään tänne Suomeen viettämään. Rahaa taas ei olisi suuria summia kuitenkaan antaa ja jonkun 20-30€ vieminen vain hävettäisi.. Lahjakorttiakaan ei oikein uskalla ostaa (ja saisiko sitä edes millekään ihan pikkusummalle) kun en tiedä kuinka pian häiden jälkeen ovat lentämässä takaisin kotiinsa. Mutta olisiko teidän mielestä ihan ääliömäinen idea ostaa vaik sillä 30€:lla erilaisia arpoja? Saisi jo ihan hyvän läjän, eivät paina paljoa, voi raaputtaa (ja jänskätä) millon haluaa ja saattaa vahingosa antaa isonkin lahjan.. Jokainen vaikka omaan erialiseen itse askarreltuun kuoreensa ja päälle milloin saa avata, jännitystä pidemmäksi aikaa avioliiton ensitaipaleelle.. Vai meneekö tää nyt ihan hakoteille?? Kertokaa toki myös jos on parempia ideoita.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Edith

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Edith »

Sit kun mä pidän 7,5 vuoden päästä "10 vuotta ilman lärpäkekontaktia" -jättibileet, te ootte kaikki kutsuttuja ja saatte tuoda rahaa! Saatte vaiks niiku semmosina valmistautujaisbileinäkin viedä mut jonkin hotellin uima-allasosastolle ja tarjota kuohuvia, jos haluatte (värianalyysin tarjoamisesta ei ihan niin paljon väliks).

Ainii: ainoon kerran kun mä olin kaverin häissä, vein lahjaksi kaksi muumimukia (olivat toivelistalla) ja kaverit saivatkin mukeja aika lailla, kaksi oli yleinen määrä kavereilta.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KisSandra kirjoitti: Mutta olisiko teidän mielestä ihan ääliömäinen idea ostaa vaik sillä 30€:lla erilaisia arpoja?
Ihan hyvä idea mun mielestä!
Mä en kyllä suostu viemään kenellekään lahjaksi rahaa, varsinkaan kun sitä ei juurikaan ole. 15 euroa voisin pitkin hampain hyvälle ystävälle viedä. Pyrin hankkimaan suht edullisia lahjoja joissa olis jotain ideaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
silsakenraali™

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Olen ajatellut asian niin, että osuuteni häälahjasta tulee olla vähintäinkin se, mitä arvioisin, että kustannukset yhtä häävierasta kohden ovat. Eli kyllä vähintäin se 30, mutta kaverille joku 50-70 tuntuu passelilta.
Sinkkumatti

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

silsakenraali™ kirjoitti:osuuteni häälahjasta tulee olla vähintäinkin se, mitä arvioisin, että kustannukset yhtä häävierasta kohden ovat.
Kelpaiskohan se häälahjaks, et jättäs menemättä kokonaan. Sanos vaan et, säästää se mun osuus niiQ häälahjana?

Onneks tälle vuodelle ei ole kuin yhdet häät tulossa.. Mä en kestä näitä perinteisiä suomalaisia körttimummohäitä, jossa kenelläkään ei takuulla ole hauskaa.
ninnithequeen

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Myö hankittiin miehen veljelle ja hänen vaimolleen näppärä pieni sähkögrilli, jollaista tarvitsivat. Ei tosiaan ollut kallis. Rahan vieminen on jotenkin...tylsää. Vaikka tarvitseehan sitä toki.

Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Sinkkumatti kirjoitti: Mä en kestä näitä perinteisiä suomalaisia körttimummohäitä, jossa kenelläkään ei takuulla ole hauskaa.
Mitä, mitä, mitä, tollasiako suomalaiset häät yleensä ovat? Mä kun luulin, että pääsen heruttelemaan morsiusneitoja ja muita kaveripariskuntani sukulaistyttöjä :?

Mut joo, kiitos kaikille vastanneille. 50€ on yli mun budjetin. 40€ vielä just menee, joten taidan päätyä siihen.
OperaDuudson

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja OperaDuudson »

ninnithequeen kirjoitti:Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
toisen lapsen :P

Edit: Joku ei tajunnut vitsiä,en mä ole kypsä isäksi :lol:
Viimeksi muokannut OperaDuudson, 02.08.2006 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

OperaDuudson kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
toisen lapsen :P
Joo.

Eiköhän me se hoidella ihan keskenämme, mutta kiitosta vaan tarjouksesta...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

kvasaari kirjoitti:
Sinkkumatti kirjoitti: Mä en kestä näitä perinteisiä suomalaisia körttimummohäitä, jossa kenelläkään ei takuulla ole hauskaa.
Mitä, mitä, mitä, tollasiako suomalaiset häät yleensä ovat? Mä kun luulin, että pääsen heruttelemaan morsiusneitoja ja muita kaveripariskuntani sukulaistyttöjä :?

Mut joo, kiitos kaikille vastanneille. 50€ on yli mun budjetin. 40€ vielä just menee, joten taidan päätyä siihen.
Taitaa tuo 40erkkiä olla summa jonka päräytän kanssa kuoreen lauantain tapahtumaa varten.

Noissa bileissä taidan olla "morsiusneidon" kanssa ainut alle eläkeiän ja kuoleman välissä oleva. Viinaa on varattu kuitenkin noin litra per osallistuja plus tyttöjen juomat päälle. Ja tämä on kuulma vastuussa järjestyksen pidosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

pakko sano tähän oma mielipide. taustatietona, olen menossa naimisiin ensi sunnuntaina.

kissandran arpa-idea on ihan mielettömän hyvä!

ja se minkä verran jokainen vieras maksaa hääparille jo pelkällä paikalle saapumisellaan (ainakin meillä) on 35€, ja siihen on laskettu vain ruoat ja astiat. ei juomia tai mitään muita kuluja mitä häistä on.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
Milloin ne on? Onko Kitinä kutsuttu?

Ei muuta kuin alat kierrellä sopivia kauppoja ja sinne mistä löytyy eniten tarpeellista, avaat lahjalistan. Tai sitten toivotte yhtä isompaa asiaa kaikilta yhteensä, esim. matkalahjakorttia häämatkaa varten.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
silsakenraali™

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
Milloin ne on? Onko Kitinä kutsuttu?
Numba kiintiörähisijäksi. Kato ei tarttis miettiä ketä pitää silmällä :D
ninnithequeen

Re: Paljonko rahaa häälahjaksi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja nyt alkoi kuuma pohtiminen, mitä ihmettä me haluamme häälahjaksi :shock:
Milloin ne on? Onko Kitinä kutsuttu?
En kerro ja ei ole kutsuttu.
Vastaa Viestiin