LiukasLauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Yleensä lauantaiaamut täällä ovat ihan kuolleita, koomaillaan surffatessa klo 11 asti, kunnes alkaa ruuhkautua. Nyt on jo klo seitsemästä asti kirjoitettu shokki-töitä, ja ambulansseja vaan paukkaa sisään kovaa vauhtia *hiki* Mä sanon tän taas; KÄYTTÄKÄÄ TURVAVÖITÄ, olitte kuinka humalassa tahansa!! :evil:
The great club outshines the individual, always and forever.
AarneAnkka

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Liukkahasti lähdimme lauantaiaamuna klo 1 kohti kotia Assemblyiltä, oldskool-musiikkikilpailun jälkeen. Luulimme jaksavamme valvoa aamukahteen asti nähdäksemme oldskool-demot, mutta ei sitä näin keski-ikäisenä taida enää jaksaa semmosii...

Huåmenta te kaikki vaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Miten SM on hereillä näin aikaisin?!
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:KÄYTTÄKÄÄ TURVAVÖITÄ, olitte kuinka humalassa tahansa!! :evil:
Paitsi jos harkitsette itse ajelevanne humalassa... Kiitos, menkää johonkin, missä ei taatusti ole muuta liikennettä, ajakaa reipasta ylinopeutta älkääkä kiinnittäkö turvavyötä. :evil:
ninnithequeen

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huomenia. Ihanaa kun sai nukkua pitkään.

Turvavöistä: kun mentiin taksilla tuossa vähän aikaa sitten sinne häihin, niin ensimmäistä kertaa taksikuski sanoi ennenkuin auto liikahtikaan, että nykyään on turvavyöpakko. Sitten pari kilometriä ajeltuaan hän kiinnitti oman turvavyönsäkin.
Angita

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Angita »

Ja nyt Ankkarockiin! Jiihaa!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:KÄYTTÄKÄÄ TURVAVÖITÄ, olitte kuinka humalassa tahansa!! :evil:
Paitsi jos harkitsette itse ajelevanne humalassa... Kiitos, menkää johonkin, missä ei taatusti ole muuta liikennettä, ajakaa reipasta ylinopeutta älkääkä kiinnittäkö turvavyötä. :evil:
Hmm... et sanoisi noin, jos olisit täällä töissä. N. 90% eilisen ja tämän päivän ambulanssipotilaista ovat tulleet auto-onnettomuuksista (vain yksi auto kerrallaan), eikä näky ole kaunis.
The great club outshines the individual, always and forever.
AarneAnkka

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Angita kirjoitti:Ja nyt Ankkarockiin! Jiihaa!
Piä kivaa! :)
Bliss

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:KÄYTTÄKÄÄ TURVAVÖITÄ, olitte kuinka humalassa tahansa!! :evil:
Paitsi jos harkitsette itse ajelevanne humalassa... Kiitos, menkää johonkin, missä ei taatusti ole muuta liikennettä, ajakaa reipasta ylinopeutta älkääkä kiinnittäkö turvavyötä. :evil:
Hmm... et sanoisi noin, jos olisit täällä töissä. N. 90% eilisen ja tämän päivän ambulanssipotilaista ovat tulleet auto-onnettomuuksista (vain yksi auto kerrallaan), eikä näky ole kaunis.
Uskon. Rattijuoppo tappoi mun siskon 10 vuotta sitten. Sekään näky ei ollut kaunis. Siksi sanoin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss kirjoitti: Uskon. Rattijuoppo tappoi mun siskon 10 vuotta sitten. Sekään näky ei ollut kaunis. Siksi sanoin.
Pahoittelen. Joskus pitäis oppia pitämään turpansa kiinni :oops:
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti: Pahoittelen. Joskus pitäis pitää turpansa kiinni :oops:
No ethän sä sitä voinut tietää.
En vaan kykene tuntemaan minkäänlaista sympatiaa känniautoilijoita kohtaan. Nollatoleranssi rokkaa...
silsakenraali™

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Bliss kirjoitti:Nollatoleranssi rokkaa...
Olikohan eilisen Aamulehdessä vai missä juttu kännykkään puhumisen vaikutuksesta ajoon suhteessa alkoholin ajovaikutukseen. Jenkeissä oli tehty tutkimus, joka todisti asioiden olevan yhtä haitallisia, tarkkoja promilleja ei taidettu mainita.

Lehtijutun kirjoittaja oli ottanut suomalaisen vertailukohdan eli kuolemaan johtaneet onnettomuudet ja niissä kännikuskien määrän suhteessa kännykänpuhujiin. Tais olla vain muutaman kapulaansa puhunut ja parikymmentä kännikuskia.

Tilastot nyt on tilastoja ja aihe ikuisuusaihe, kukin tehkööt omat johtopäätöksensä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

silsakenraali™ kirjoitti: Jenkeissä oli tehty tutkimus, joka todisti asioiden olevan yhtä haitallisia, tarkkoja promilleja ei taidettu mainita.
Mythbusters ratkaisi tämän myytin pistämällä ensin sekä mies, että nainen ajamaan autolla tietty rata, missä oli peruutuksia, liikennetötsät (mikä-niiden-nimi-nyt-olikaan) ja parkkeeraus. Seuraavalla kerralla tekivät tämän puhuen samalla puhelimessa. Sitten juotiin 30 minuutin sisällä 4-5 tuoppia** (tavoitteena 1 promilli) olutta ja koitettiin uudestaan. Tuloksena se, että kännykkään puhuessa ja humalassa ajo olivat yhtä tuhoisia ja sekavia.

** muistelen näitä faktoja, joku muu voi korjata jos muistaa oikeat ajat/määrät ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

silsakenraali™ kirjoitti: kännykkään puhumisen vaikutuksesta ajoon suhteessa alkoholin ajovaikutukseen
On mulla kokemus tosta kännykkätoilailustakin, ei tosin johtanut kuolemaan, ja ainoat loukkaantuneet olivat pellistä tehtyjä, mutta vitutti yhtä kaikki. Olin ostanut ekan uuden autoni v. -96, ja ajoin sillä kolmatta päivää, kaikki 300km mittarissa. Olin kääntymässä silloisen anopin pihaan ja odottelin kiltisti, kun tuli autoja vastaan... Eikös perään jysäyttänyt joku vtun insinööri toyotalla, oli siinä ajaessa räplännyt puhelinta eikä huomannut seurata liikennetapahtumia. Melkein teki mieli taputella insinöörin naamataulu uuteen kuosiin :evil:

Peräänajajan Toyota lunastettiin, mun uuden bemarin oikea takakylki ja koko takapää korjattiin. Prkl.
silsakenraali™

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Tuli mieleeni, että onkohan tutkimuksessa huomioitu se, että sä todellakin olet kännissä koko sen ajomatkan, mutta kännykkäpuhelu kestää mitä kestää? Onhan silloin kokonaisvaikutus ihan eri luokkaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Autoihin pitäis saada se alkolukko, mihin pitää puhaltaa että saa auton startattua.
The great club outshines the individual, always and forever.
AarneAnkka

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Selvitettiinkö onko korvanapilla vaikutusta? Pistän semmoisen usein valmiiksi korvaan kun lähden ajamaan.

Tässä valossa mina ei jummarra ihmisiä jotka valittavat että se korvanappi vasta kolareita aiheuttaakin, kun sitä pitää ruveta nysväämään paikoilleen puhelimen soidessa. Laittaisivat sen valmiiksi jo liikkeelle lähtiessä, pöntöt. Ja jos se ei tunnu kivalta korvassa, sen voi jättää kaulaan roikkumaan sen nipsun varassa, josta se on hyvin helppo nostaa korvaan kun puhe-elin soi.
ElanorRaven

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Minä lähen nyt puNppiin. Jospa saisi mieltä vähän piristettyä ja purettua aggressioita :P
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mäkään en osaa enää nukkua, näen ihan liikaa unia! Semmosia hallusinaatiounia ja semmosia että pitää itku kurkussa herätä, eikä näköjään loppua näy.. Mä en yhtään tykkää nähdä unia, tahtoisin NUKKUA rauhassa.

Tänään vois olla se paistattelu- ja tori- ja jätskipäivä sitten.. Vois melkein aloittaa sen kahvikupposen kera partsilla arskaa ottaen, tuohon paistaa vielä reilut pari tuntia täysillä.
Viimeksi muokannut irmelianneli, 05.08.2006 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mun ajoani häiritsee korvanapin kautta puhelimeen puhuminenkin niin paljon, etten puhu autoillessani lainkaan. Nykyisillä vähillä ajoilla kyllä kaikki ajamisen ohessa tehty häiritsee, mm. puhuminen, musiikin kuuntelu ja laulaminen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
AarneAnkka

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Lolita kirjoitti:Nykyisillä vähillä ajoilla kyllä kaikki ajamisen ohessa tehty häiritsee
Multa luonnistuu musiikin kuuntelu, korvanapin kautta haastelu ja autossa istuvan matkustajan kanssa jutteleminen ajaessa, mutta jos tulee hankala paikka (esim. konstikas risteys tms) niin pyydän puhekumppanilta hetken keskittymisrauhan.
silsakenraali™

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Joskus ihan mielenkiinnosta seuraan tarkemmin ihmisiä, jotka tekevät toistuvia tai selvän ajovirheen. Yllättävän usein ihminen puhuu kännykkään ilman hf-laitetta.
millivanilli

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

TPK! Hieman on hassu olo, mutta juttu luistaa. Pieni nousukuume rules.

Oli pakko äsken ottaa pöksyt pois, kun meinasin läkähtyä tänne työhuoneeseen.. nyt taas tuli vilu. Kivoja aaltoja.

Tänään lähden, ihan varmasti lähden parille. prkl!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

millivanilli kirjoitti:Oli pakko äsken ottaa pöksyt pois, kun meinasin läkähtyä tänne työhuoneeseen.. nyt taas tuli vilu. Kivoja aaltoja.

Tänään lähden, ihan varmasti lähden parille. prkl!
Sulla on vaihdevuodet ja selvästikin merkkejä keski-iän alkoholisoitumisesta ;) Katsii varoa!
The great club outshines the individual, always and forever.
millivanilli

Re: LiukasLauantai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Elppis kirjoitti:Sulla on vaihdevuodet ja selvästikin merkkejä keski-iän alkoholisoitumisesta ;) Katsii varoa!
Hitto, sitäkö tämä on :shock:

Lupaan olla varovainen. Olen kuitenkin niin nössö tänään, etten jaksa töiden jälkeen tehdä mitään.
Vastaa Viestiin