Missä olet huono?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

nexie kirjoitti:Älä suotta mykisty. Olet vain ilmeisesti huono muistamaan kysymyksenasettelua, joka oli seuraava: "Missä ihan arkipäiväisessä toiminnossa olet äärimmäisen huono?"
Luin taas vain otsikon! xD Se on hyvä lähtökohta saada tosikot käyttämään ylemmyydentuntoisen aikuista tekstityyliä - saa paremmat naurut omasta pätemisestään! XDD
Tai sitten laajennat vastausten tulkintaa turhan suurelle merkitysalalle.
Olenhan syvällinen!
Kukaan tervejärkinen yksilö ei varmaankaan päädy nurkkaan imemään peukaloaan sen takia, ettei osaa peruuttaa ruutuun
Haha, tänään kuulostat tosikolta! x)
tai pidä tätä "oman huonoutensa kriteerinä".
Repeän! Kuulostin taas niin tyhmältä! En kestä! Mun ihan selkeästi pitäis jakaa enemmän persettä ja ajatella vähemmän! XD
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

AarneAnkka kirjoitti:Olet huono vetämään tasaista linjaa "oon paska surkea ihminen" ja "olen ekstaattisen onnellinen ja superihana" -ääripäiden välillä.
En halua olla tasainen linja. On hauskempaa katsoa miten tunteet vievät.
Tai sitten olet vain huono tekemään rautalankaisen itsestäänselväksi onko kirjoituksesi sarkasmia vai ei.
Kitinä on päiväkirjani. Kannattaa ottaa tekstini juuri sellaisina - vain päivä kerrallaan vanhentuvina kauppalistakirjoituksina.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja nexie »

-Superior- kirjoitti: Repeän! Kuulostin taas niin tyhmältä! En kestä! Mun ihan selkeästi pitäis jakaa enemmän persettä ja ajatella vähemmän! XD
Ah, tähän onkin hyvä lainata ote Martin Pagen kirjasta Kuinka minusta tuli tyhmä:

"Jotkut henkevät yksilöt valitsevat veitikkamaisuuden ja viittaavat monimutkaisuuteen paradoksien ja etäännetyn huumorin avulla nähdessään kaikkien keskustelujen välttämättömän tyhjyyden. Ja miksikäs ei, sehän on vain tapa selviytyä."


Tosikkous helpottaa elintilan laajentumisen estymisestä aiheutuvaa tuskaani. Toisin sanoen, olen huono hankkimaan tilavampaa asuntoa ja sekös jurppii.
Don't Panic!
slam

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja slam »

huono soittelemaan töitä ja esiintymään edukseni muissakin asioissa... saadakseni elämääni lisää mukavuutta...

mut tarvinnee olla tyytyväinen, että jotain sentään tarjotaankin :)
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

nexie kirjoitti:Ah, tähän onkin hyvä lainata ote Martin Pagen kirjasta Kuinka minusta tuli tyhmä:

"Jotkut henkevät yksilöt valitsevat veitikkamaisuuden ja viittaavat monimutkaisuuteen paradoksien ja etäännetyn huumorin avulla nähdessään kaikkien keskustelujen välttämättömän tyhjyyden. Ja miksikäs ei, sehän on vain tapa selviytyä."
Ostin vahingossa tuon kirjan, koska kaupassa selaillessa se vaikutti lupaavalta. Alkoi kuitenkin ärsyttää vallan kovin se pikkumainen päähenkilö siinä. Kuin tiedostava 17-vuotias, joka kulkee DDR-kassi olalla kuvitellen, että omasta asenteellisuudestaan viehtyminen kuuluu osana aikuistumiseen. Tai siis siihen pikkuvanhuuteen.
Tosikkous helpottaa elintilan laajentumisen estymisestä aiheutuvaa tuskaani. Toisin sanoen, olen huono hankkimaan tilavampaa asuntoa ja sekös jurppii.
Mielestäni tämä keskustelunavaus oli tolkuton ja epäkiinnostava. Ilmaisin vain näkökulmani.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja nexie »

-Superior- kirjoitti: Ostin vahingossa tuon kirjan, koska kaupassa selaillessa se vaikutti lupaavalta. Alkoi kuitenkin ärsyttää vallan kovin se pikkumainen päähenkilö siinä. Kuin tiedostava 17-vuotias, joka kulkee DDR-kassi olalla kuvitellen, että omasta asenteellisuudestaan viehtyminen kuuluu osana aikuistumiseen. Tai siis siihen pikkuvanhuuteen.
Sama vika Rahikaisella. En ole vielä ehtinyt tuota siteeraamaani kohtaa pidemmälle, mutta tähän mennessä kirja on painellut nauruhermoja useammin ärsytysnappulaa mainitsemastasi syystä. Kirja päätyi ostokseksi sinänsä tietoisesti, koska olin lukenut arvostelun, jossa sitä kehuttiin viihdyttävämmäksi kuin itseäni hilpistänyttä pohjoismaista vastinetta, Erlend Loen Naiv. Super. -tekelettä.

EDIT: Luettu kirja loppuun. Todettakoon, että lukemiseen käytetylle ajalle ei saatu toivottua vastinetta eli ranskishuumori ei uponnut. Itse asiassa teoksen luokattomuus olisi kaiketi pitänyt pystyä päättelemään siitä, että sen kannessa oli ylistävä arvostelulainaus niinkin luotettavasta lähteestä kuin Turun Sanomat :roll:
Viimeksi muokannut nexie, 15.08.2006 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't Panic!
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Saz »

nexie kirjoitti:
-Superior- kirjoitti:
Luin parisen vuotta sitten kyseisen teoksen. On kyllä ollut yksi suurimpia kirjapettymyksiä. Sen Liken hehkutuksen jälkeen oikein ihmetteli, että mitä siitä kohkattiin kun teos omasta mielestä oli ihan sitä ihteään monellakin tasolla.
Angita

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Kiitokset Georginalle ja mustakikkelille nimimuistinparantamiskikoista. Täytyypä kokeilla. Lisääkin otetaan vastaan jos joku kekkaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Supi, nex ja saz...

Ette vain osanneet lukea oikein. Se kirja oli paradoks-poks-naks.
Rotan aivot valtasivat pääni.
slam

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja slam »

huono huutaja olen myös... useimmiten tyydyn pakoiluun tai suostun toisen selosteeseen...
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

- Lähtemisessä, aivan armottoman huono..
- Oman kotini siivoamisessa tai sen touhun aloittamisessa siis, kyllä mä nyt osaan siivota mutta se aloittamisessa on se ongelmansa..
- Mitä ilmeisimminkin parisuhteissa
- Ompelemisessa (”selitys” koulukiusaus ketjussa)
- Sanomaan ei kun joku pyytää minulta palveluksia
- Hiihtämisessä, emmä pääse vauhtiin.. Ei sillä, ei mun tee mielikään hiihtää ikinä joten ei paljon haittaa.
- Toisinaan saisin olla aktiivisempi yhteydenpidossa ystäviini, toisaalta tämä on asia mistä en voi enkä halua ottaa yksin vastuuta, ystävyyssuhteissa on tai ainakin pitäisi olla kaksi osapuolta ja molempien tehtävä on huolehtia ystävyyden toimivuudesta.
- Pettämisessä, valehtelemisessa ja kaikenlaisessa ”vedättämisessä”, varsinkin jos kyseessä on parisuhteelliset asiat.
- Pitäytymään itseäni koskevissa päätöksissä jotka olen tehnyt.
- Vaatimaan toisilta asioita joita pidän itse itsestäänselvyyksinä ja osaan sitten vähän liiankin hyvin loukkaantua kun asiat eivät siitä huolimatta mene niin kuin mielestäni olisi pitänyt (todella typerää, tiedän)
- Ottamaan vastaan minuun kohdistettuja kehuja ja kiitosta.

Apua.. Hirvee lista huonouksia tuli. Alkaa pelottavasti kuulostamaan siltä ette ole hyvä oikein missään :o
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
slam

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja slam »

tyydyttyneessä humalahakuisessa juomisessa. saattanee tulla yrjö kylään :P
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja brona »

Georgina kirjoitti:Olen jotakuinkin toivoton pysymään minkäänlaisessa aikataulussa tai ehtimään sovittuihin tapaamisiin. Mä yritän kanssaihmiset, ihan aidosti! En vain koskaan opi käsittämään että ei, mä en ehdi sinne kahdessa minuutissa.
*yhtyy rajusti*
...
slam

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja slam »

brona kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Olen jotakuinkin toivoton pysymään minkäänlaisessa aikataulussa tai ehtimään sovittuihin tapaamisiin. Mä yritän kanssaihmiset, ihan aidosti! En vain koskaan opi käsittämään että ei, mä en ehdi sinne kahdessa minuutissa.
*yhtyy rajusti*
auh, kipeetä tekee katsooo 8)
AarneAnkka

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

-Superior- kirjoitti:En halua olla tasainen linja. On hauskempaa katsoa miten tunteet vievät.
Jaa. Taitaa olla makuasia. Itseäni minun oma ajoittainen bipolaarisuuteni väsyttää pidemmän päälle. Mieluummin tasanko kuin vuoristorata. Ja kyllä tasaisella ollessaankin pystyy täysin hyvin reagoimaan tunteella tarvittaessa, esmes leffoihin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

slam kirjoitti:
brona kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Olen jotakuinkin toivoton pysymään minkäänlaisessa aikataulussa tai ehtimään sovittuihin tapaamisiin. Mä yritän kanssaihmiset, ihan aidosti! En vain koskaan opi käsittämään että ei, mä en ehdi sinne kahdessa minuutissa.
*yhtyy rajusti*
auh, kipeetä tekee katsooo 8)
Ei, kyllä tämä on oikein mukavaa! Minuun ei olekkaan eYhdytty aikoihin!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

AarneAnkka kirjoitti:Mieluummin tasanko kuin vuoristorata. Ja kyllä tasaisella ollessaankin pystyy täysin hyvin reagoimaan tunteella tarvittaessa, esmes leffoihin.
Offtopik: No huh,ei todellakaan!Tasaisuus on se joka tappaa elämänilon ja luovuuden,vuoristoradassa sentään tuntee elävänsä.

Mutt asiaan,olen huono;

-aika ajoittain siivomaan-
-Menemään lääkäriin
-tekemään asioita jotka ei välttämättä nappaa / kiinnosta
-Huono luovuttamaan vaikka ois fiksua jossain tilanteessa
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 15.11.2006 17:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
AarneAnkka

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

:off:
-Superior- kirjoitti:Tunteet ovat sokeita itselleen - niiden kokija taas yhtä kuin tunteensa.
Voitaneen yksinkertaistetusti sanoa että tunteiden ja järjen välinen kommunikaatio on kaksisuuntaista. Se, kumpi vie kumpaa... no, se riippuu tapauksesta. Asiaa ei välttämättä tarvitse ajatella vastakkainasetelmana, vaan myös rinnakkainasetelmana.
Niiden aitous kuitenkin saa pohtimaan sitä, missä määrin tunteet määritelmällisesti reaktiivisena ja johdonmukaisena substanssina ovat sittenkin epäomaehtoisesti ja johdettuna "vietävissä".
Tunteet itsessään ovat reaktiivisia, johdonmukaisia ja yksinkertaisia.

Koska esim. krokotiililla ei ole ulointa isoaivokuorta häiritsemässä vaistotoimintaa, se käyttäytyy aina aidosti. Aidommin kuin monimutkaisten aivojensa sekoittama ihminen kykenisi koskaan käyttäytymään, paitsi imeväisenä. Tässä mielessä ilmaisussa "krokotiilin kyyneleet" on jonkinasteista ironiaa. Krokotiili pystyy aina luottamaan tunteisiinsa. Ihminen valitettavasti ei. Isoaivokuori on sekä siunaus että kirous.

Tässä valossa sanoisin että tunteisiisi voit aina luottaa, mutta järkeesi et. Jos tunne vaikuttaa epäloogiselta, vika ei välttämättä ole tunnemekanismissa, vaan tunteisiin vaikuttavassa järkimekanismissa.

En ole muuten nyt varma sanoinko saman täsmälleen saman asian kuin sinä mutta vain vähän eri muodossa. :? Ehkä se oli vain tapa ilmaista että tajusin mitä sanoit.
Viimeksi muokannut AarneAnkka, 17.08.2006 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AarneAnkka

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

:off:
Haemaeraemies kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Mieluummin tasanko kuin vuoristorata. Ja kyllä tasaisella ollessaankin pystyy täysin hyvin reagoimaan tunteella tarvittaessa, esmes leffoihin.
Offtopik: No huh,ei todellakaan!Tasaisuus on se joka tappaa elämänilon ja luovuuden,vuoristoradassa sentään tuntee elävänsä.
Minähän sanoinkin että tasaisellakin voi olla kuoppia ja kukkuloita leffojen ja musan ekstaasin ja arkisen vitutuksen muodossa.

Vuoristorata oli ehkä väärä termi. Vuorenhuippu ja pohjamuta, ne ovat paikkoja joita mieluummin pyrin välttämään. Masennus värittää koko ajattelun mustanharmaaksi, mania taas estää keskittymästä mihinkään. Haluan pysytellä keskellä, näiden kahden välimaastossa, jotta on tilaa heilahtaa välillä suuntaan tai toiseen.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

AarneAnkka kirjoitti:Voitaneen yksinkertaistetusti sanoa että tunteiden ja järjen välinen kommunikaatio on kaksisuuntaista. Se, kumpi vie kumpaa... no, se riippuu tapauksesta. Asiaa ei välttämättä tarvitse ajatella vastakkainasetelmana, vaan myös rinnakkainasetelmana.
Sama kun puhutaan vastakkaisesta sukupuolesta... miksei rinnakkaisesta? Itse ajattelen tuon hieman yksinkertaistetusti kaavalla järki = intuitio = tunteet. Ei ihminen niin monimutkainen ole kuin haluaisi itsensä kuvitella olevan. Ei ole "järki- tai tunneihmisiä" - ja järkikin loppujen lopuksi usein tunteiden ohjastamaa järkeilyä.
Aidommin kuin monimutkaisten aivojensa sekoittama ihminen kykenisi koskaan käyttäytymään, paitsi imeväisenä. Krokotiili pystyy aina luottamaan tunteisiinsa. Ihminen valitettavasti ei. Isoaivokuori on sekä siunaus että kirous.
Ovatko krokotiilin tunteet universaalisti aitoja, jos ei se tiedä muusta? Samoin, ovatko ihmisen tunteet aitoja jos ne ovat aina jollain tasolla sidottuina ajatteluun ja järjellisyyteen?
Tässä valossa sanoisin että tunteisiisi voit aina luottaa, mutta järkeesi et.
Toisaalta järjellä voi ohjailla tunteitaan. Yksinkertaisina esimerkkeinä vaikka positiivinen ajattelu tai masentuneisuudessa piehtaroiminen: mitä enemmän ajattelullaan vahvistaa tiettyjä hermosynapseja, sitä voimakkaammiksi ne aivoissa muotoutuvat. Tunteidenkin voidaan siis sanoa olevan huomionarvoiselta osalta tietoisen ajattelun johdattelemia. Puhtaasti tuskin voi luottaa mihinkään. Réne Descartesin sanoin, aina on vähintäänkin epäilys.
Jos tunne vaikuttaa epäloogiselta, vika ei välttämättä ole tunnemekanismissa, vaan tunteisiin vaikuttavassa järkimekanismissa.
Toisaalta, järkimekanismi ei ole alitajunnan tavoittamattomissa, jolloin sitä tuskin voidaan nimittää puhtaasti tunteista riippumattomaksi mekanismiksi.
Viimeksi muokannut -Superior-, 18.08.2006 1:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hermine

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Jo pelkästään tästä ketjusta löysin näin paljon huonouksiani:
-olen aika hajamielinen

- Mä olen aivan surkea kaikissa vähänkin liikunnallisissa tai urheilullisissa suoritteissa.

-Olen huono valehtelemaan

- Olen helevetin huono puhumaan ruotsia, turkua ja saksaa.

- Olen huono järjestämään kissanristiäisiä.

- Huono nimi ja näkömuisti

- Olen (poikkeuksellisesti sukupuoleni kannalta) huono shoppailemaan vaatteita.

-Olen huono pitämään vaatekaappini siistinä.

-Olen kykenemätön small talkiin

- puhelimella soittamisessa


- Yhteydenpito toisiin ihmisiin tökkii ehkä pahiten, varsinkin sukulaisten kohdalla.

- Olen jotakuinkin toivoton pysymään minkäänlaisessa aikataulussa tai ehtimään sovittuihin tapaamisiin. Mä yritän kanssaihmiset, ihan aidosti! En vain koskaan opi käsittämään että ei, mä en ehdi sinne kahdessa minuutissa.

- Olen huono sietämään vittuilua ja piikittelyä, jos olen väsynyt/nälkäinen/krapulassa/kipeä.
- Olen huono tyhjentämään pilaantuneet elintarvikkeet jääkaapista.
- Olen huono pitämään asuntoni siistinä.

- Olen saamaton ja siksi aivan helvetin ahdistunut joka päivä.

-olen myös laiska sheivaamaan tai depiloimaan itseäni eli en ole vielä oppinut vihaamaan karvoitustani.

- Mitä ilmeisimminkin parisuhteissa
Lisäksi olen huono mm. seksissä, ruoanlaitossa, syömisessä, markkinoinnissa, esiintymisessä, puhumisessa (puhun ilmeisesti jotenkin väärin koska ääni lähtee jos joudun puhumaan pitkään yhtämittaisesti), kävelemisessä (törmäilen esineisiin), lohduttamisessa ja tanssimisessa, vain muutamia mainitakseni.
swirl

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olen taas vaihteeksi huono nukkumaan :(
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja brona »

Mä olen huono emännöimään mitään kekkereitä, jään aina suustani kiinni ja unohdan varmistaa onko vierailla varmasti syötävää, juotavaa, kaikki hyvin. Ylipäätään oon huono kutsumaan kavereita kylään, vaikka illanistujaiset on ihan parhautta.
...
Elukka

Re: Missä olet huono?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

(puujalkavitsi otsikkoon liittyen:)
Täällä! :yo:
Vastaa Viestiin