Miksi naiset myöhästelee?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mulla vaihtelee tän asian kanssa aika paljon, toisista jutuista myöhästyn säännöllisesti ja toisista en koskaan. Mun mahdolliset myöhästymiset johtuvat yleisimmin siitä, että olen aivan armottoman huono lähtijä, jos jotenkin lähtöä voi viivytellä niin sen todennäköisesti teen. Useimmiten kuitenkin käy niin, että tulen vain ihan viimetingassa kuitenkaan varsinaisesti myöhästymättä. Noloa sekin toisinaan.

Sitä mieltä olen kuitenkin, että ihan pienestäkin, jopa uhkaavasta, myöhästymisestä on aina syytä ilmoittaa odottajalle. En ymmärrä käsitettä fashionable late, itse ilmoitan jos olen parikin minuuttia myöhästymässä. Usein kuitenkin itseni tuntien jätän sopimatta minuutin tarkkuudella tapaamiset mikäli mahdollista, paljon armollisempaa on sopia näkevänsä joku vaikka kolmen maissa, saa sen noin 10 minuuttia itselleen pelivaraa molemmin puolin kolmea silloin.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
bedlam

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sinkkumatti kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Myöhästyn aina. Jo ensimmäisenä työpäivänä olin puoli tuntia myöhässä
Voiko parempaa mainosta motivoituneesta työntekijästä ollakkkaan :D
Noh, mutta myöhästely on tällä alalla melkein sääntö. Minähän annoin siis vain kuvan kokeneesta mainosmiehestä!
silsakenraali™

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Harvoin myöhästyn. Ja jos myöhästyn, laitan yli viiden minuutin myöhästymisestä tekstarin hyvissä ajoin. Myöhästyjät eivät saa minulta sympatiaa. Hyväksyn alle viidentoista minuutin myöhästymisen varoitustextarin kera. Tämän yli menevästä pitää ihmisen tajuta pyytää anteeksi ja toistuvasta nuolla mun kengät.

EDIT: Vielä kysymykseen, miehet myöhästelevät kokemukseni mukaan yhtä paljon.
Viimeksi muokannut silsakenraali™, 17.08.2006 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uusiopehmis

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Naiset "myöhästelevät" usein vain kumppaneidensa mielestä, koska miehillä laittautuminen kestää vähemmän aikaa eikä vaatteita valita niin tarkkaan, siksi mies on aikaisemmin valmiimpi ja saa usein odottaa. Treffeillä myöhästely taas johtuu siitä, että hermoilun johdosta noihin laittautumisiin menee monin verroin enemmän aikaa.

Noin yleisellä tasolla aikataulurajoitteisuus on sukupuolesta riippumaton ominaisuus, se on enemmän kytköksissä hajamielisyyteen ja asenteeseen kuin sukupuoleen.
Kid

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Uusiopehmis kirjoitti:Naiset "myöhästelevät" usein vain kumppaneidensa mielestä, koska miehillä laittautuminen kestää vähemmän aikaa eikä vaatteita valita niin tarkkaan, siksi mies on aikaisemmin valmiimpi ja saa usein odottaa.
Jos on sovittu että lähetään viideltä, niin lähetään viideltä! Mies on yleensä jo puoli viisi valmis ja siinä vaiheessa alkaa hymähtelemään ja tuhisemaan naiselle sen lähdön takia.
swirl

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Meillä yleensä minä olen ajoissa valmis ja miestä joutuu odottelemaan. Vaikka se ei edes harrasta geelihipsimistä tms.

Myöhässä olen erittäin harvoin ja silloinkin yleensä johtuen julkisesta liikenteestä... lukuunottamatta aamuja, jolloin myöhästyminen on hieman todennäköisempää.
isohaara

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Uusiopehmis kirjoitti:Naiset "myöhästelevät" usein vain kumppaneidensa mielestä, koska miehillä laittautuminen kestää vähemmän aikaa eikä vaatteita valita niin tarkkaan, siksi mies on aikaisemmin valmiimpi ja saa usein odottaa.
Minua on kehuttu uskomattomasta nopeudesta tässä asiassa. Aika, joka kuluu siitä kun tulen töistä kotiin, käyn suihkussa, suin naaman, vaatetan yms. siihen, kun olen lähtövalmiina baariin, on kuulemma aivan uskomattoman lyhyt. Vakuutan, etten myöskään oio mutkia, jätä esim. korvantaustoja pesemäti tai laita erivärisiä sukkia jalkaan. Oon vaan sit niin hyvä.

Myöhästelyä olen oppinut sietämään, ystäväpiiristä löytyy niin legendaarisia mattimyöhäisiä, että epäluotettaviin aikatauluihin on vain tottunut. Pahimmat myöhästelijät ovat tosin miehiä, näin äkkiä muisteltuna naispuoliset ystävät ovat todella täsmällisiä.
Itse en taasen myöhästele käytännössä ikinä. En vain näe mitään järkeä myöhästyä, kun ajoissakin kerkii olemaan paikalla. Forsmajoorit ovat sitten aisa erikseen.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kyllä ne miehet myöhästelee enempi. Jos on joku tietty aika sovittuna, kärkyn yleensä etuajoissa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hermine

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mun kaveritytöt myöhästelee semmosia alle 15min aikoja. Mä myöhästelen meistä eniten. Tuntemani miehet sensijaan saattavat ilmestyä paikalle vasta tuntien kuluttua siitä kun oli sovittu, mitä en muista kenenkään naisen mulle ilman erittäin hyvää syytä tehneen. Siitä en osaa sanoa, kumman myöhästelisivät useammin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja saira »

Uusiopehmis kirjoitti:Naiset "myöhästelevät" usein vain kumppaneidensa mielestä, koska miehillä laittautuminen kestää vähemmän aikaa eikä vaatteita valita niin tarkkaan, siksi mies on aikaisemmin valmiimpi ja saa usein odottaa.
Jostain syystä mulla on sit ollut niitä poikkeuksia. Eli parillakin miehelläni on mennyt HUOMATTAVASTI enemmän aikaa itsensä laittamiseen kun mulla. Tai sit mä vaan oon hompsuinen...
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Mun elämässä myöhästelee lähinnä miehet. Ja niin no, vaimo nyt on kyllä aina myöhässä.

Ranskassa opin olemaan aina sen 15 minuuttia myöhässä koska italialaisten tovereiden "nyt mennään" oli yhtä kuin "katsellaan puolen tunnin kuluttua", mutta valitettavan nopeasti palauduin Suomessa omaksi täsmälliseksi itsekseni.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
slam

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja slam »

tunnen yhden vuotta nuoremman sällin, joka myöhästyy melkein aina 1-3 tuntiin... töistään ja muistakin asioista.
Patz

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Patz »

En myöhästele ja vihaaaaaaan myöhästelijöitä!!11 Valitettavasti kaveripiirissäni on parikin kroonista sellaista...
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Inhoan olla myöhässä, jos niin käy se tuntuu jotenkin mahtavalta henkilökohtaiselta epäonnistumiselta.
Mielummin olen vartin ajoissa varsinkin mikäli tapaamispaikkana on joku ravintola tai muu vastaava niin etsiydyn mukavaan paikkaan ja teen itseni kotoisaksi.

Sitten jos olen menossa vierailulle ts yksityistilaisuus/asunto niin silloin pyrin olemaan n 0-5 min kutsuajan jälkeen perillä, ei koskaan ennen kutsussa mainittua aikaa.

Toisten myöhästely toisaalta ei paljonkaan haittaa ellei toisen myöhästyminen aiheuta minun jatkomyöhästymistä (esim tapaamme jossain josta sitten jatkamme yhdessä eteenpäin toiseen tapaamiseen).
saika

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja saika »

saira kirjoitti:
Uusiopehmis kirjoitti:Naiset "myöhästelevät" usein vain kumppaneidensa mielestä, koska miehillä laittautuminen kestää vähemmän aikaa eikä vaatteita valita niin tarkkaan, siksi mies on aikaisemmin valmiimpi ja saa usein odottaa.
Jostain syystä mulla on sit ollut niitä poikkeuksia. Eli parillakin miehelläni on mennyt HUOMATTAVASTI enemmän aikaa itsensä laittamiseen kun mulla. Tai sit mä vaan oon hompsuinen...
:komp:

Nykyisin siinä ajassa kun mä käyn suihkussa, meikkaan ja laitan hiukset, mies on vasta tullut vahaamasta ja kiillottamasta autoa.... :roll: :lol: :wink:
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Kai miehet myöhästelevät siinä missä naisetkin. Mutta miksi ihmeessä naisia saa aina odottaa?
Älä löi! En ole hurrit!
millivanilli

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Kimmen kirjoitti:Kai miehet myöhästelevät siinä missä naisetkin. Mutta miksi ihmeessä naisia saa aina odottaa?
Avokki valittaa aina joskus, että minua saa odottaa. Luulisi hänen jo oppineen, että minulla kestää jonkin aikaa laittaa itseni valmiiksi, eli jos se saa päähänsä, että NYT pitää lähteä, niin en tietenkään ole valmis :P
Sinkkumatti

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Esimerkkinä tämän aamuinen duuniin lähtö. Herätys 7.00. Hampaiden tiskaus, tökötit kainaloon, kamat niskaan ja ulos. Tasan 6 minuuttia, ja ukko istui autossa..
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Sinkkumatti kirjoitti:Esimerkkinä tämän aamuinen duuniin lähtö. Herätys 7.00. Hampaiden tiskaus, tökötit kainaloon, kamat niskaan ja ulos. Tasan 6 minuuttia, ja ukko istui autossa..
:yo:

Olen nainen ja aamuvalmistelut suoritetaan tarvittaessa viidessä minuutissa. Mainittujen toimenpiteiden lisäksi nautin lasin mehua ja sudin ripsarit yms. suurin piirtein kohdilleen. Aamuäreyttä en tosin ehdi tuossa ajassa kampittaa.
Don't Panic!
swirl

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mun paras saavutukseni aamulähdössä lienee 14 minuuttia, jona aikana kävin suihkussa, pukeuduin, meikkasin, harjasin hiukseni, vedin vitamiinimömmöt naamaan, ruokin kissan ja pesin hampaat. Ilman suihkua homma olisi tietenkin toiminut huomattavasti nopeammin.

Nykyisin kikkailen vähintään puoli tuntia, useimmiten kolme varttia, ennen kuin pääsen lähtemään. Tänäkin aamuna syötiin aamupuurot ihan rauhassa ja katseltiin Animal Planetia miehen kanssa ja lähteminen meinasi vähän venähtää...
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Myöhästeleminen on ihan vitun epäkohteliasta vaikuttaessaan myös toisiin ihmisiin, ei sillä silloin väliä jos painat duunia yksin tai sotket omia menojasi. Olen ikäni ollut loivaliikkeinen lähtijä, mutta osaan myös arvioida kuluvan ajan niin että aloitan valmistautumisen ajoissa. Rakkaani, kyyhkyläiseni sen sijaan uskoo selviävänsä puolessa tunnissa ja on toistuvasti myöhässä vähintään tunnin. Asiaa on käyty läpi useita kertoja, olen lähes kaavakuvamaisesti selittänyt kuinka kuvio koostuu ja missä mättää, mutta edes tapahtumien toistuvuus ei saa miestä uskomaan että hän voisi huomennakin myöhästyä. Joten, jos meidän on oltava jossain yhdessä, valehtelen suoraan tilaisuuden alkavan tuntia aiemmin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumari

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Melnais kirjoitti:Joten, jos meidän on oltava jossain yhdessä, valehtelen suoraan tilaisuuden alkavan tuntia aiemmin.
Huh, aikamoista menoa. Kait elämäsi valo tietää tuosta? (mua ehkä ottaisi kupoliin jos tuo tulisi selville kulman takaa)

Olenpa huomaillut yhden piirteen ittessäni, sen että olen yltiöoptimisti jos pitää sopia menoja alle tunnin päähän; "joo, mä oon siellä 20 minuutin päästä." Enkä sitten millään ilveellä ehdi paikalle ajoissa, jossei käy mieletön tuuri (ei ruuhkaa jne...) Tämä ei ole myöhästelyn pahin muoto, mutta huomasinpa vaan.
saika

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja saika »

Sinkkumatti kirjoitti:Esimerkkinä tämän aamuinen duuniin lähtö.
Herätys 6:45. Vaatteet, hiukset, meikit, aamupala, hampaidenpesu ja koirille ruokaa. Autossa klo 07:00 Normisetti.

(tai yleensä oikeastaan 5-10 min myöhemmin alkaa, jolloin työmatkalle jää vähän vähemmän aikaa...)

Myös jos päätetään lähteä "NYT" niin olen valmis n. 10 minuutissa. Sitten odottelen kaikkia muita lähtijöitä kun ensin sittenkin syödään, katsotaan joku ohjelma loppuun ja kirjoitetaan pari sähköpostia...
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Dumari kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Joten, jos meidän on oltava jossain yhdessä, valehtelen suoraan tilaisuuden alkavan tuntia aiemmin.
Huh, aikamoista menoa. Kait elämäsi valo tietää tuosta? (mua ehkä ottaisi kupoliin jos tuo tulisi selville kulman takaa)
Onhan se asia käynyt selväksi kun olemme toisen näkökulmasta myöhässä menossa paikalle, minun aikatauluharhautukseni vuoksi normaaliajassa. Ei kiva, mutta en itse halua olla myöhässä enkä myöskään selitellä kenellekään miksi olemme myöhässä.

Otti myös pitkälti aikaa (ja holtittomia räjähdyksiä hermojen paukkuessa) ennenkuin ymmärsin ettei krooninen myöhästely ja sovittujen aikarajojen venyttäminen ole tahallista vittuilua minulle. Ehkä lähinnä tuota kuvaamaasi yltiöoptimismia. "Jos saavutan valonnopeuden, vihreän aallon ja muutun nesteeksi ennätän paikalle vartin päästä. Nähdään silloin!"
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Sinkkumatti kirjoitti:Esimerkkinä tämän aamuinen duuniin lähtö. Herätys 7.00. Hampaiden tiskaus, tökötit kainaloon, kamat niskaan ja ulos. Tasan 6 minuuttia, ja ukko istui autossa..
Itse en ole aikaa ottanut sen tarkemmin mutta ennätys lienee ~13 minuuttia herätyksestä siihen että saavuin töihin minuutin parin heitolla. Työmatkaa siis tommonen ~15km kehäteitä ja motaria ajaen.
Aamutoimia ei varsinaisesti ole paitsi olon keventäminen vessassa ja dödön laittaminen sekä parran ajo (maksimissaan siis tuollainen viitisen minuuttia). Ennätysaamuna tosin en partaa ajanut ja liikennevalot olivat suotuisat, muutoin niihin neljiin valoihin palaa ylimääräinen n 2 minuuttia.
Vastaa Viestiin