Miksi naiset myöhästelee?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

MyöhästeLEVÄTKÖ miehet?

Lähes jokaikistä (paitsi Kid itseasiassa) kaveria pitää aina odottaa. Sovitaan treffit klo 20, ja kaveri laittaa viestiä puolen aikaan, että myöhästyy "vähän", ja tulee vähän ennen klo 21. Tiedän jo tiettyjen tuttujen kanssa pistää aina kaikkiin tapaamisiin +30min, niin saavun paikalle hetken ennen heitä. Ketuttaa! Mikä siinä on, ettei osaa pitää aikatauluista kiinni, jos on jotain kerran sovittu? Miksi ei voida tehdä niin, että ajatellaan ensin omassa päässä niin, että "hei, mä oon kuitenkin 30-45min myöhässä, laitanpa tapaamisajan myöhemmäksi", vaan ollaan aina fashionably late.

Kyrsii - tekee joskus itse mieli myöhästellä ja KOSTAA ( :twisted: ), mutta käy omatunnolle.
Viimeksi muokannut Elppis, 17.08.2006 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Elppis kirjoitti:EDIT Myöhästelevätkö miehet?
Riippuu miehestä. Eräs ystäväni on aina myöhässä, mutta hänpä onkin ainakin osaksi taiteilija eli omalaatuinen tjsp.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mä en myöhästele, koska osaan kyllä hyvin arvioida siirtymisaikani ja muut ”tekniset” seikat, jotka vaikuttavat ajoissa saapumiseen. Mieluummin sovin tapaamisen esimerkiksi muutaman kymmenen minuuttia myöhemmäksi, jos en ole varma ehtimisestäni, ja olen vaikka sitten ajoissa, ettei toisen tarvitse odottaa.

Odotuttaminen ärsyttää minuakin. En voi mitään, että siinä odotellessa tulee olo, ettei toinen piittaa tmv. Toisaalta olen oppinut, ettei myöhästymistä kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, sillä harvemmin se sitä on. Silti se ärsyttää, koska ei luulisi olevan niin vaikeaa olla paikalla ajoissa, kun nämä ihmiset yleensä varmaankin pääsevät ”oikeasti” tärkeisiin paikkoihin ja/tai tapaamisiin ajoissa. Pitäisi muistaa, että oma myöhästely ei vie vain omaa aikaa, vaan myös toisen.

Joku vartti nyt ei sinänsä ole paha aika odotella, se on vain epäkohteliasta. Mutta siitä ylimenevä aika alkaa jo vituttaa. Paljonpa lohduttaa, että toinen ilmoittaa myöhästyvänsä – vaikka ilmoittaminen kaunis ele onkin – kun yleensä ilmoitus tulee hieman ennen tapaamisaikaa, jolloin ei oikein voi enää tehdä mitään muuta kuin odottaa. Näissä tilanteissa tosin itselläni on tapana shoppailla sillä aikaa, jos kyseessä on vähänkin pidempi myöhästyminen.

Niin, onneksi ystäväpiirissäni ei juurikaan myöhästellä, joten ei ole tarvinnut repiä hiuksia pitkään aikaan.

Niin ja miehistä ei tiedä - jotkut ihmiset (sukupuolesta riippumatta) myöhästelevät tahallaan. Monta monta vuotta sitten minulla oli treffit miekkosen kanssa, jonka kassa olimme tapailleen peräti pari viikkoa. No äijä tuli treffeille yli puoli tuntia myöhässä (minä idiootti odottelin viimassa ja koleassa) ja jätti minut. Olisi vittu tehnyt sen puhelimessa, niin ei olisi tarvinnut turhaan raahatua paikalle. Mutta teki siis tuon kiusallaan, ei siksi että olisi ollut niin jalo, että haluaa kertoa tuollaisen "suuren" asian kasvotusten.
AarneAnkka

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Suuri osa ihmisistä mieluummin antaa odottaa itseään, kuin odottaa jotakuta toista. Toisen ihmisen odottaminenhan on kauheaa ajanhukkaa.
Sinkkumatti

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Minä kuulun kans siihen vähemmistöön, joka on aina sen 5-10 minuuttia etuajassa paikalla. Mä en vaan osaa olla myöhässä, ja lunnollisesti en odota sitä muiltakaan. Jos ollaan myöhässä, niin sitten siitä ilmoitetaan heti vaikka txt-viestillä. Toisen odotuttaminen on puhdasta vittuilua ja itsekästä toimintaa.
millivanilli

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Minua ärsyttää myös jos joku toistuvasti laittaa minut odottamaan. Onneksi moni kaveri ei ole tuollainen. Pari kaveria sitten ovat ihan mahdottomia tuon myöhästelyn suhteen. Jos sovitaan, että lähdetään esim. klo 15 liikkeelle ja käyn vaikka hakemassa kaverin autolla, niin mielestäni se ei tarkoita sitä, että klo 15 aloitetaan vasta valmistelemaan lähtöä ja mennään vasta silloin suihkuun.

Joillekin aikatauluissa pysyminen tuntuu vain olevan hyvin hankalaa. Ei toki, ettenkö olisi itse ikinä myöhästynyt, mutta useammin olen erittäin hyvissä ajoin. Varsinkin kun asun suhteellisen kaukana keskustasta tai kavereista, niin arvioin mielummin matka-ajat ylä- kuin alakanttiin. Mielestäni se on hieman epäkunnioittavaa laittaa toiset jatkuvasti odottamaan.

Ai niin asiaan, kovin myöhästelijä jonka tunnen on juuri mies.
Sinkkumatti

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

millivanilli kirjoitti: Ai niin asiaan, kovin myöhästelijä jonka tunnen on juuri mies.
Sama vika, ja vielä kaksin kappalein.
ninnithequeen

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vanha duunikaveri (mies 40v) oli joka ainoa kerta myöhässä iltavuoroon tullessaan. Se oli ihan legenda. Yleensä firman puhelin soi viittä vaille kuusi, ja siihen kaikki me muut työntekijät vastasimme: "Two Step, Kari", ihan vaan vittuillaksemme, koska tiesimme puhelun olevan häneltä ja asiana: "tääl on kauhia ruuhka ny mää vähän myöhästyn". Ja näin siis joka kerta.

Muutama vuosi sitten, hän kuitenkin viipotti ovesta jo klo 17:45, ja minä kiljaisin: siis mitä, tuut sä jo viiteen tänään!! Hetken kesti herralla tajuta, että mää kettuilin.

Ja juu, osaan itsekin myöhästellä, mutten usein.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Noku meil menee niin kauan aikaa meikkaamiseen :h:
ninnithequeen

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:Noku meil menee niin kauan aikaa meikkaamiseen :h:
Daah, mulla menee minuutti laittaa rasva, puuteri ja kajaali. Muuta ei arkena tarvitakaan.
Bliss

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä olen suorastaan vittumaisen täsmällinen. Enkä odota myöhästelijää kuin korkeintaan kymmenen minuuttia.
Jos sovitaan täsmällinen tapaamisaika, niin silloin ollaan minuutilleen paikalla, perkele. Jos sovittu on esim. NOIN kolmelta, se on 14.55-15.15.... :roll:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bliss kirjoitti:Jos sovitaan täsmällinen tapaamisaika, niin silloin ollaan minuutilleen paikalla, perkele. Jos sovittu on esim. NOIN kolmelta, se on 14.55-15.15.
Samaa mieltä. Toki jos ilmoitus myöhästymisestä tulee hyvissä ajoin, voi odottelua jatkaa vielä hetkisen.
Paras päivä ikinä.
Geetzu

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Elppis kirjoitti:-- vaan ollaan aina fashionably late.
Fashionably late ei tosiaan ole mitään päälle varttia, imo.

Vituttaa odotuttajat ja yleensä en kyllä jääkään odottelemaan. Jos hyvä kaveri on, laitan viestin "meen nyt piip-paikkaan, tuu ku ehit" ja jos ei kovin hyvä kaveri niin soitelkoon perään sitten kun tapaamispaikallemme eksyy. Yks mistä nautin on arvauskeskuksen lääkäreille räyhääminen, on se nyt vittu kumma jos ollaan aikataulusta tunti 28 minuuttia myöhässä ja silti ehditään sähköposteja kurkkailla potilaitten välissä, nautittavaa kun joskus jopa saavat huonon omatunnon (ainakin jos raskaana / pienen kipeän lapsen kanssa aloittaa räyhän). Kaupassa jne odottaminen ei ole mikään ongelma, tai siis jonottaminenhan onkin eri... :] Mutta siis sovituista asioista pidetään kiinni ja jos ei pidetä niin tehdään sekin jonkun muun kuin mun kanssa, kiitos. Oon niin hirmu kiireinen ihminen. x)

En mä tiedä myöhästelevätkö miehet vähempää ku naiset. Isäni, jota matkin tietenkin kaikessa, hermostuu naps jos joku kehtaa myöhästellä luotaan. Siinä on mennyt mukava määrä asiakkaita varmasti mutta periaatteista on kai vaikea luopua.
Leila

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Kreitsu kirjoitti:Odotuttaminen ärsyttää minuakin. En voi mitään, että siinä odotellessa tulee olo, ettei toinen piittaa tmv. Toisaalta olen oppinut, ettei myöhästymistä kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, sillä harvemmin se sitä on. Silti se ärsyttää, koska ei luulisi olevan niin vaikeaa olla paikalla ajoissa, kun nämä ihmiset yleensä varmaankin pääsevät ”oikeasti” tärkeisiin paikkoihin ja/tai tapaamisiin ajoissa. Pitäisi muistaa, että oma myöhästely ei vie vain omaa aikaa, vaan myös toisen.
Tästä nimenomaan on kysymys. Myöhästelijä on sellainen huithapeli, joka ei arvosta toista ihmistä ja hänen aikaansa. Toisella tulisi olla kaikki maailman aika odottaa myöhästelijää, sillä eihän odottajalla nyt mitään kovin tärkeää voi olla. Itse olin aiemmin aina hyvissä ajoin tapaamisissa, nyt lapsen kanssa lähtö aina tahtoo vähän viivästyä. En kuitenkaan vieläkään pahemmin myöhästele.
millivanilli

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Ai niin. vaihtariperheeni oli muuten aivan mahdoton myöhästelemään. Viisihenkisestä perheestä kukaan ei ollut koskaan ajoissa. Kyllähän siihen sitten tottui, mutta olihan se noloa olla kaikista vaihtarijärjestön tapaamisista aina myöhässä. Myöhästyminen ei tarkoittanut varttia tai puolta tuntia, vaan tuntia tai kahta. Vaihtarivuoden alussa meinasin monta kertaa hermostua tällaiseen, mutta loppujenlopuksi totuin. Se siitä saksalaisesta täsmällisyydestä.

Se oli kyllä muutenkin sellainen sählääjäperhe, kerran hukattiin yksi lapsi, kuka oli meillä vahdittavana, auto hävisi usein parkkipaikalle jne jne. Ja seikkailut moottoriteillä ... aah, ikävähän tässä tulee muisteloidessa. Kivaa, että syyskuussa pääsen Hampuriin.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Canine »

Täsmällistä porukkaa täällä. Minä myöhästelen silloin tällöin. En enää niin
paljon kuin nuorempana, koska myöhästelyni ärsytti itseänikin ja laitoin itseni täsmällisyyskoulutukseen.
Hassua on se, että mitä enemmän minulla on aikaa siihen hetkeen kun pitäisi lähteä, sitä varmemmin tulee kiire. Käyn toki ajoissa suihkussa ym mutta kuvittelen että aikaa on ylettömästi, joka aiheuttaa sen että vetkuttelen ja puuhailen epäolennaisia asioita (luen Kityä yms).
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hyvää kannattaa aina odottaa. Voisin kuvitella suivaantuvani myöhästelijän venailusta mikäli minulla itselläni olisi kiire johonkin, mutta olisi pakko odottaa vaikkapa jonkin tärkeän tavaran saapumista myöhästelijän mukana. Jos kiirusta ei ole, odottelen mielihyvin, erityisesti minulle tärkeää ihmistä. En kerta kaikkiaan ymmärrä ihmisiä, joiden maailma järkkyy kymmenen minuutin "tuhlautumisesta".

Olen tosin melko hyvin oppinut ystävieni suhtautumisen aikakäsitykseen. Joillekin kolmelta on saksalaisen pedantisti viimeistään 15.02, toisille välimerellisesti kolmesta puoli neljään.

Nevertheless, ihmiset jotka eivät koskaan loukkaa ketään olemalla myöhässä, loukkaavat sitten muilla tavoilla ;) Nobody's perfect.
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:MyöhästeLEVÄTKÖ miehet?
Myöhästyn aina. Jo ensimmäisenä työpäivänä olin puoli tuntia myöhässä, nykyään tunnin. Kouluista nyt puhumattakaan.
millivanilli

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

nowaysis kirjoitti:Jos kiirusta ei ole, odottelen mielihyvin, erityisesti minulle tärkeää ihmistä. En kerta kaikkiaan ymmärrä ihmisiä, joiden maailma järkkyy kymmenen minuutin "tuhlautumisesta".
Voisi tietenkin olettaa, että jos menee tapaamaan tärkeää ihmistä, niin sitä yrittäisi olla ajoissa...

Eipä kait se odotteleminen niin hirmuisesti haittaisi, mutta tosiaan kun/jos asuu sen verran kaukana, että busseja ei mene joka minuutti, ei välttämättä edes kahta kertaa tunnissa. Jos yrittää hyvän tavan mukaan olla ajoissa, niin sitä pitää lähteä hemmetin aikaisin, kyllähän siinä sitten voi ottaa pattiin, jos toinen tulee sen verran myöhässä, että olisi hyvinkin ehtinyt tapaamiseen myös tuntia myöhemmällä bussilla. Et silleen.
mustakikkeli

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

AarneAnkka kirjoitti:Suuri osa ihmisistä mieluummin antaa odottaa itseään, kuin odottaa jotakuta toista. Toisen ihmisen odottaminenhan on kauheaa ajanhukkaa.
Mulla on toisinpäin, ainakin nettitreffeillä. Jos on sovittu tapaaminen klo 18, pyrin paikalle viimeistään 17.50, jotta voin itse valita istumapaikkani, hakea kahvin ja pullaa valmiiksi eteeni, tarkistaa mahdolliset pakoreitit, ja asettua sopivaan mietiskelevään ja älykkään näköiseen asentoon lukemaan Iltalehden sarjakuvasivua.

Sitten sieltä tulee toinen ihan punaisena ja hikisenä hirmuiden kantamusten kanssa "Hei anteeks ihan kauheesti että oon myöhässä toivottavasti et ole odottanut kauan kun mun piti käydä tuolla ja täällä ja huh huh onpas ollut päivä...". Katson vain viileästi hymyillen kohotetun kulmakarvan alta ja totean "Ei tässä mitään, lueskelin tässä hieman erästä mielenkiintoista juttua ja nautin Juhla-Mokkaa...". Tässä vaiheessa olen jo voittanut ensimmäisen erän.
Sinkkumatti

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

bedlam kirjoitti: Myöhästyn aina. Jo ensimmäisenä työpäivänä olin puoli tuntia myöhässä
Voiko parempaa mainosta motivoituneesta työntekijästä ollakkkaan :D
saika

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja saika »

Canine kirjoitti: Hassua on se, että mitä enemmän minulla on aikaa siihen hetkeen kun pitäisi lähteä, sitä varmemmin tulee kiire. Käyn toki ajoissa suihkussa ym mutta kuvittelen että aikaa on ylettömästi, joka aiheuttaa sen että vetkuttelen ja puuhailen epäolennaisia asioita
:komp:

Mä myöhästyn aamuisin herkemmin kuin iltapäivästä. Aamuvuoroon tulee melkein joka kerta kiire. Mä vain nukun yksinkertaisesti niin viime hetkeen kuin mahdollista ja torkkunappula joutuu kärsimään mun unikiukusta. Olen tosin myöhästynyt vain kahdesti töistä viimeisen 3 kk aikana, näistä toinen alle 5 min ja toinen alle 15 min, jälkimmäisestä soitin esimiehelle etukäteen. Mutta kovaa joutuu ajamaan useinkin ja meikit, aamupalat, vaatteiden valinta jää kovin summittaiseksi.

Saataa vaikuttaa sekin, että yleensä sovin tapaamiset, kylääntulot jne tyyliin "tulen kuuden ja seitsemän välillä" ja/tai "soitan sitten kun olen lähempänä"; haarukkaan on helpompi osua kun se on vähän isompi. Toki sitten jos esim. kaveri odottaa kaupungilla, olen täsmällisempi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mun korvat alkoivat punottaa aloitusta lukiessani :oops:
Edithiäkään en ole varmaan kertaakaan ollut tapaamassa ajoissa, aina ilmoitan myöhästyväni. Itse siedän kyllä pienet myöhästymiset ja varsinkin ennalta ilmoitetut, no problem, mutta ilmoittamatta tai paljon myöhästyvät eivät saa sympatiapisteitä.

Periaatteessa mä olen 5-10 minuuttia ennen tapaamisaikaa paikallaoleva, mutta nykyisin on lipsahtanut turhan usein myöhästelyn puolelle. Syy on kyllä hyvä, minun on edelleen vaikea mieltää miten pitkä aika täällä pk-seudulla menee paikasta toiseen siirryttäessä. Tunti Malmilta Santikseen! Aina ei tajua, että vaikka junamatka on vain 20 minuuttia, niin asemalle siirtymiseen ja perillä kohteeseen siirtymiseen menee aikaa. Eikä niitä juniakaan kovin usein kulje.

Nykyisin yritänkin käyttää Reittiopasta apuna aikataulutuksessa ja lähes joka kerta joudun lähtemään suunnittelemaani aikaisemmin, että ehdin ajoissa perille.

EDIT: Just tuon julkisten hitauden takia myöhästyin 20 minuuttia vuokra-asunnon näytöstä. Nolotti reippaasti, mutta menin kuitenkin ja kannatti, sain kämpän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Itse olen useimmiten aika lailla ajoissa paikalla, oli kyseessä sitten minkälainen tapaaminen tahansa, en edes muista koska olen viimeksi myöhastynyt, joskus vuonna papu ennen nakkisotaa ja senkin syynä todennäköisesti ollut kolari/tietyömaa hidastamassa muuta liikennettä.
Paras kaverini on kyllä ihan jokaisella kerralla myöhässä ainakin sen 30min., enkä tähän päivään mennessäkään ole vielä siihen tottunut vaikka tiedostankin, että itsekin voisin paikalle saapua hiukan myöhempään kuin sovittuun aikaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miksi naiset myöhästelee?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

millivanilli kirjoitti: Voisi tietenkin olettaa, että jos menee tapaamaan tärkeää ihmistä, niin sitä yrittäisi olla ajoissa...
Yrityksen puutteesta ei yleensä ole kysymys vaan siitä, että me hajamieliset jumimme omissa maailmoissamme haahuilemassa, vaikka kuinka olisi selvitetty tunteja aiemmin millä välineellä ja monenko aikaa tulisi lähteä satavarmasti ehtiäkseen. Enkä yritä mitenkään puolustella myöhästelyä tai väittää ettei siitä pääsisi eroon. Tarkoitan, että tietylle ihmistyypille se vaan on, noh, jotenkin luontaista :roll: Hyvitykseksi tästä ei-toivotusta luonteenpiirteestä olemme muissakin asioissa rentoja emmekä suin päin rynni syyttelemään ihmisiä heidän meille aiheuttamista epämukavuuksista ;)

Uuh, asuukohan minussakin pieni.. boheemi?
:shock:

Täytyyy vielä lisätä, että harvoin olen enempää kuin 5-10 minuuttia myöhässä. Minusta 15.10 on sama kuin 15.00, ellei olla lentokentälle menossa ;)
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin