Tosinaisten torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
1108

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Dumari kirjoitti:Numba: kuin vitus sä voit jo lafkaa vaihtaa? Et saleen oo tarjonnut (edes) sarviaisia edellisen virman vanhemmille työntekijöillekkään!!!1
No vittu, alkoi vituttaan ja parempaa on tarjolla. Vittu, ei paskaan kannata jäädä makaamaan!!!
CandyMan

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Bluntly kirjoitti:Mitä vaaditaan, että pääsee palkanlaskijaksi? Ei ainakaan laskutaitoa, loogista päättelykykyä tai luetun ymmärtämistä. Eikä näköjään liikaa työintoakaan vaadita.
Jotkut ottavat sen homman liian kirjaimellisesti, ainakin kovin alas lasketusta tilipussista päätellen.
Dumari

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

1108 kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Numba: kuin vitus sä voit jo lafkaa vaihtaa?
No vittu, alkoi vituttaan ja parempaa on tarjolla. Vittu, ei paskaan kannata jäädä makaamaan!!!
Ihan oikein! Aina kandee sihdata parempia hommia kohden, joskus on itelläkin sama ajatus päässä vilahdellut. En vaan keksi tässä yhtäkkiä kovinkaan paljoa parempia mulle sopivia hommia :?
saika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja saika »

Täällähän on keskustelua kerrankin.

*muoks*

Ei sitte. Nii.
3 h vielä töitä tälle päivälle. Nukuttais.
Viimeksi muokannut saika, 24.08.2006 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SikaMika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

hermine kirjoitti:
Mun mielestä on ihan itsestäänselvää, että jos ollaan juhlimassa seurueessa, johon kuuluu myös pikkulapsia, niin vähintään yksi aikuisista paikallaolijoista on selvänä (tai juo vain enintään pari olutta). Ei pelkän ajokunnon vuoksi, vaan muutenkin.
Komppi.

Tottakai äiti saa vetää perskännit vaikka joka toinen päivä, jos esim. isä on sen aikaa lasten kanssa selvänä.
Komppi seis. Ihminen, joka ryyppää jatkuvasti, saisi jättää lapset hankkimatta. Kyllä lapset alkavat vieraantumaan ja menettämään luottamustaan vanhempaansa, joka on alituiseen kännissä tai krapulassa. Ei ne niin tyhmiä ole, etteivät vaistoa toisen henkistä poissaoloa. Tämä siis kommenttina tapaukseen, jossa vanhempi kiskoo kännit "joka toinen päivä".

Katkotuttaisin mielelläni lisääntymisvehkeet myös pariskunnilta, joissa sekä isä että äiti kiskovat perskännit joka viikonloppu. Heidän käytöksensä kertoo aika paljon arvomaailmastaan, kun viinanjuonti menee vanhemmuuden ja lasten turvallisen lapsuuden ohi.
Hillitty&hallittu viikonlopputissuttelu on hieman eri juttu. Voi ne tolkuttomat kännitkin toisinaan vetää, mutta silloin lapset viedään hoitoon ja haetaan sieltä kun ollaan taas täysissä järjissä. Muutamat napsut voi kiskaista huiviin lastenkin ollessa läsnä, kunhan vain ollaan itsekin läsnä.

Onpa kivaa kun tulin kipeäksi. Rahat on loppu ja töitä olisi tarjolla, mutta ei pysty tekemään. Muutenkin elämä on hieman sekaisin juuri nyt, mutta en viitsi alkaa ruotimaan sitä täällä. Omistaudun sen sijaan vuoteelleni ja alan lukemaan jotain hyödyllistä ja tylsää...
Flipperix

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Dumari kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:Mä julistän tän ketjun viikonpäiväketjuks.
Julista samantien ittes Idiotix.

Ehkäpä tuota teidän ajatuksen virtaa olisi kiva lueskella myöhemminkin ketjusta jossa ei ole "TPK", "mieletön kapula" tai "panettaa" aina joka kolmannen viestin välissä. Toki tekee mieli itsekin kommentoida, mutta ei nyt tässä työpaikalla viitsi/pysty ihan panostamaan 130%.
Ei oo kauheasti pointti siirtää keskustelua sinne kun viestit ei kuitenkaan siirry perässä. Jos ylläpito vaivautuu ne pilkkomaan omaks ketjuks niin mikäs siinä. Mua alkaa tympiä nää metakeskustelut, eijaksais.
Flipperix

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

hermine kirjoitti:Kait tuolle ajokunnollekin on ihan järkiperusteet liittyen tutkimuksiin siitä, milloin motoriikka ja havainnointikyky eivät toimi tarpeeksi terävästi että ajaminen olisi turvallista. Ei niitäkään rajoituksia ole pelkästään ihmisten kiusaksi tehty. Ihan pikkulapset ovat alttiita vahingoille ja arvaamattomia, kyllä niitä käsitellessä täytyy pystyä olemaan valppaana ja hallita liikkeensä vähintään siinä missä autoa ajaessa.
Anna nyt esimerkkitilanteeseen yksi sovellus? Ainakaan mun vanhemmilla ei ollut tapana seisoa yöllä sängyn vieressä valppaana ja valmiina ottamaan koppia jos putoan sängystä.
Dumari

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Flipperix kirjoitti: Ei oo kauheasti pointti siirtää keskustelua sinne kun viestit ei kuitenkaan siirry perässä. Jos ylläpito vaivautuu ne pilkkomaan omaks ketjuks niin mikäs siinä.
Ei siinä kauhiasti vaivaa ole, jos lainaa kekkustelukaveriaan ja postaa vastauksineen oikeeseen ketjuun. Joku näyttääpi esmerkkiä, niin muut kyllä sit seuraa ajanmyötä, tai ovat seuraamatta. Ei tässä ylläpitoa tarvi kuin siivoamaan paskat pois asiallisesta keskustelusta(tekemässäni ketjussa) :)

Se on vaan sillee että if you build it, they will come, pus pus!
Kid

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mullapa onkin taas kurkku kipee ja nokka tukossa. Wohooooo!!! Ja vittu en kyllä kehtaa enää ikinä olla pois duunista ku oon niin paljon sairastellut. Vaikka nousis kuume niin täällä oon ja pysyn.

Duunin jälkeen taas ikeaan ostoksille. Jospa nyt tarttuis mukaan se minikasvihuone, kun viimeks unohdin. Mä olen tällä viikolla vähän pöpi.
hermine

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja hermine »

Flipperix kirjoitti:
hermine kirjoitti:Kait tuolle ajokunnollekin on ihan järkiperusteet liittyen tutkimuksiin siitä, milloin motoriikka ja havainnointikyky eivät toimi tarpeeksi terävästi että ajaminen olisi turvallista. Ei niitäkään rajoituksia ole pelkästään ihmisten kiusaksi tehty. Ihan pikkulapset ovat alttiita vahingoille ja arvaamattomia, kyllä niitä käsitellessä täytyy pystyä olemaan valppaana ja hallita liikkeensä vähintään siinä missä autoa ajaessa.
Anna nyt esimerkkitilanteeseen yksi sovellus? Ainakaan mun vanhemmilla ei ollut tapana seisoa yöllä sängyn vieressä valppaana ja valmiina ottamaan koppia jos putoan sängystä.
No jos putoamisesimerkkejä otetaan, niin kyllähän varmaan tosi liikkuvaista taaperoa on aika vaikea pitää hoitopöydällä vaippojen vaihdon ajan, varsinkin jos samalla vanhempi kävelytaitoinen mutta kieltoja tottelematon kiitää kohti vaaratilannetta (esim. otsaa uhkaava terävä pöydänkulma) ja kädet tärisee krapulasta. Usein erityisesti silloin, kun lapset ovat hiljaa ja huomaamattomasti, ne ovat tekemässä jotain pahojaan kuten vaikka kiipeämässä ylös huteraa kirjahyllyä tai syömässä väriliituja (molemmat esimerkit elävästä elämästä), joten niiden kanssa saa normaaliympäristössä (muut tilat, kuin tyhjä, pyöreä pehmustettu huone) olla kyllä kaikki aistit terästettynä koko ajan. Oon aika monenlaista työtä tehnyt, mutta en vielä oo löytänyt sellaista joka vetäisi kokonaisvaltaisessa rasittavuudessa vertoja lastenhoidolle, juurikin siksi että se vaatii jatkuvaa tarkkaavaisuutta ja kykyä reagoida välittömästi kaikkiin mahdollisiin vaaratilanteisiin, jotka vain aikuinen osaa ennakoida. Mä en edes ole kovin ylihuolehtivainen...
SikaMika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kid kirjoitti:Mullapa onkin taas kurkku kipee ja nokka tukossa. Wohooooo!!! Ja vittu en kyllä kehtaa enää ikinä olla pois duunista ku oon niin paljon sairastellut. Vaikka nousis kuume niin täällä oon ja pysyn.
Toi on oikea asenne, jota työnantajakin arvostaa: ei hoideta tautia kerralla ja vähän pidemmällä saikulla pois, vaan ollaan poissa saman pöpön takia toistuvasti. Sitten kun n:s mutaatio samasta pöpöstä jyllää kropassa, ei enää jäädä töistä pois ollenkaan, vaan pidetään huoli että tämä taudin viimeisin versio tarttuu muihinkin.
Suosittelen, että selität edellisen paremmin suuhusi sopivassa muodossa pomollesi ja jäät huilimaan. Sinä sentään saanet sairausajaltasi palkkaa, päin vastoin kuin esim. minä...
Dumari

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Flippix, ei mua nyt "ahista" niinkuin itse sanoit, ei tartte liioitella. Kehoitin pariin otteeseen vain skrivaamaan tuonne asiakekkusteluihin, jossei se olis toiminut, niin olisin lopettanut kehoittamisen. Ei tässä herne mulla ole nenässä, mielestäni näin on vaan mukavampaa. Eix susta?
Geetzu

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Ei tässä herne mulla ole nenässä, mielestäni näin on vaan mukavampaa. Eix susta?
Näis viikkispäiväketjuis on se ihku puoli et ne vaan niinq hukkuu ja unohtuu. Voi kirjotella mitä sattuu kun kovin moni ei jaksa penkoa sanomisia sitten myöhemmin... Mut ei se mitään, ihan vaan tuli mieleen. Tosi kiva ku siirsit, ois menny ihan ohi suht kiinnostava aihekin.
Dumari

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Ei tässä herne mulla ole nenässä, mielestäni näin on vaan mukavampaa. Eix susta?
Näis viikkispäiväketjuis on se ihku puoli et ne vaan niinq hukkuu ja unohtuu. Voi kirjotella mitä sattuu kun kovin moni ei jaksa penkoa sanomisia sitten myöhemmin... Mut ei se mitään, ihan vaan tuli mieleen. Tosi kiva ku siirsit, ois menny ihan ohi suht kiinnostava aihekin.
Niin tuo aihehan kyl koskettaa täs alkomaholistien luvatussa maassa kaikkia, joten suht tärkiä aihe. Kiva lueskeskella, vaikkei ajatukset oliskaan heti itsellään kirjoitettavassa muodossa.

VPK-tyyliin; ENÄÄ 15 minuuttia työaikaa jälellä!!1!!1
AarneAnkka

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Aïe... :o ... nakkia sataa taas niskaan sellaiseen tahtiin että hirvittää. Tänään en taida ehtiä kitistellä kauheasti, mitä nyt äkkiä sutaista tänne väliiin jotain välillä. Kompensoinee aika hyvin eilistä.
Geetzu

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tääl sataa koht. Vaunut on pihalla, enkä millään jaksa mennä niitä siirtämään. Vitutus! Sit mua ärsyy noi pienet shitit mitä koivut päästelee. Tai mitkä puut onkaan. Mul on tukka taas täynnä pientä shittiä!!11
saika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja saika »

Geetzu kirjoitti:.
*tavas titteliä hetken aikaa*
Ihq!1!! :hail:
Kid

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Kid »

SikaMika kirjoitti:
Kid kirjoitti:Mullapa onkin taas kurkku kipee ja nokka tukossa. Wohooooo!!! Ja vittu en kyllä kehtaa enää ikinä olla pois duunista ku oon niin paljon sairastellut. Vaikka nousis kuume niin täällä oon ja pysyn.
Toi on oikea asenne, jota työnantajakin arvostaa: ei hoideta tautia kerralla ja vähän pidemmällä saikulla pois, vaan ollaan poissa saman pöpön takia toistuvasti. Sitten kun n:s mutaatio samasta pöpöstä jyllää kropassa, ei enää jäädä töistä pois ollenkaan, vaan pidetään huoli että tämä taudin viimeisin versio tarttuu muihinkin.
Suosittelen, että selität edellisen paremmin suuhusi sopivassa muodossa pomollesi ja jäät huilimaan. Sinä sentään saanet sairausajaltasi palkkaa, päin vastoin kuin esim. minä...
Ei ei, viimeks olin poissa jatkuvan pääkivun takia (eli maanantaina tuli 4 pvää täyteen kipua ja olin poissa 3h, tälläkin hetkellä syön kipuun nappeja) ja sitä edellisellä kerralla tais olla selkä paskana. Ja sitä ennen kuume ja flunssa..
Työkamu tänään ihmetteli että oonko mä kipee ("sähän oot useimmiten kipeenä tästä porukasta") ku silmät vuotaa ja ääni on karhee..Juu kato, mister on keuhkoputken tulehduksessa ja tuntuu että kohta minäkin.

Täällä syyllistetään sairauden takia ja sairasloman jälkeen pelottaa tulla töihin kun koskaan ei tiedä mitä paskaa tulee niskaan.
Siksi en pelkästään flunssan takia pois ole. Huominen enää ja sitten viikonloppu lepoa!
Geetzu

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

saika kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:.
*tavas titteliä hetken aikaa*
Ihq!1!! :hail:
:D

Tänään kuljin muuten 110T-bussilla ja kitinä tuli mieleeni tost tittelist. Hihittelin hetken itekseni.
Edith

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Edith »

saika kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:.
*tavas titteliä hetken aikaa*
Ihq!1!! :hail:
Mä oon ihmetellyt tota titteliä jo pari päivää, mutten vaan tajuu.
Geetzu

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Edith kirjoitti: Mä oon ihmetellyt tota titteliä jo pari päivää, mutten vaan tajuu.
ID10T ... jäi vaan kerran päähän kun chatissa yks hassu noin (mulle tai jollekin muulle) tokas.
SikaMika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kid kirjoitti:

Täällä syyllistetään sairauden takia ja sairasloman jälkeen pelottaa tulla töihin kun koskaan ei tiedä mitä paskaa tulee niskaan.
Jos tuo on teidän työnjohtonne tapa toimia, on firmalle ihan oikein että porukka makaa saikulla yhtenään. Paitsi että edes makaa, eli kärsijöiksi jäätte edelleen te työntekijät. Ottakaa yhteys luottamusmieheenne ja jutelkaa pomonne kanssa hieman asioista, tuollainen toimintahan on aivan perseestä.
Ainakin itseäni vituttaa muutenkin olla kipeänä, syyllistän silloin itse itseäni poissaolosta vaikka tiedänkin, että olen siihen syytön. Kyrpisi yli kaiken, että joku runkku pomo tulisi lisäksi vielä kärräämään paskaa niskaan, joutuisin puuttumaan asiaan vaikka aluksi ihan henk.koht. tyyppiä puhuttelemalla.
Kid

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Kid »

SikaMika kirjoitti:
Kid kirjoitti:

Täällä syyllistetään sairauden takia ja sairasloman jälkeen pelottaa tulla töihin kun koskaan ei tiedä mitä paskaa tulee niskaan.
Jos tuo on teidän työnjohtonne tapa toimia, on firmalle ihan oikein että porukka makaa saikulla yhtenään. Paitsi että edes makaa, eli kärsijöiksi jäätte edelleen te työntekijät. Ottakaa yhteys luottamusmieheenne ja jutelkaa pomonne kanssa hieman asioista, tuollainen toimintahan on aivan perseestä.
Ainakin itseäni vituttaa muutenkin olla kipeänä, syyllistän silloin itse itseäni poissaolosta vaikka tiedänkin, että olen siihen syytön. Kyrpisi yli kaiken, että joku runkku pomo tulisi lisäksi vielä kärräämään paskaa niskaan, joutuisin puuttumaan asiaan vaikka aluksi ihan henk.koht. tyyppiä puhuttelemalla.
Kun ei se oo pelkästään pomo vaan työkaverit tekee sitä samaa. Sehän se vituttaakin kun luulis että kaikki duunarit ollaan samalla viivalla sairauksiemme kanssa. Toisia vaan syyllistetään enemmän ku toisia. Ja tässä tapauksessa minua (ainakin siltä tuntuu) eniten. Ei täällä uskalla edes aivastaa kun tullaan jo selän taakse hönkimään että etkai sä taas ole kipee ja keskenänsä sit pyörittelevät silmiä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

SikaMika kirjoitti: Ainakin itseäni vituttaa muutenkin olla kipeänä, syyllistän silloin itse itseäni poissaolosta vaikka tiedänkin, että olen siihen syytön.
Sama täällä. Aina niin herkkähipiäisellä naisalalla toimiessa on jopa suositeltu, että kun työntekijä ilmoittaa olevansa sairauden vuoksi poissa, kysytään vain kuinka pitkään eikä koskaan mitään muuta. Muuten ei kohta edes laillisia sairaslomia uskalleta käyttää alatisairaaksi leimautumisen uhalla, vaan raahaudutaan marttyyrina duuniin.

Paitsi tietysti tietty osa ei ahdistu lain vaan käyttää täydet pari viikkoa omaa oikeutta vuodessa, noin lomalisänä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
SikaMika

Re: Tosinaisten torstai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kid kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Kid kirjoitti:

Täällä syyllistetään sairauden takia ja sairasloman jälkeen pelottaa tulla töihin kun koskaan ei tiedä mitä paskaa tulee niskaan.
Jos tuo on teidän työnjohtonne tapa toimia, on firmalle ihan oikein että porukka makaa saikulla yhtenään. Paitsi että edes makaa, eli kärsijöiksi jäätte edelleen te työntekijät. Ottakaa yhteys luottamusmieheenne ja jutelkaa pomonne kanssa hieman asioista, tuollainen toimintahan on aivan perseestä.
Ainakin itseäni vituttaa muutenkin olla kipeänä, syyllistän silloin itse itseäni poissaolosta vaikka tiedänkin, että olen siihen syytön. Kyrpisi yli kaiken, että joku runkku pomo tulisi lisäksi vielä kärräämään paskaa niskaan, joutuisin puuttumaan asiaan vaikka aluksi ihan henk.koht. tyyppiä puhuttelemalla.
Kun ei se oo pelkästään pomo vaan työkaverit tekee sitä samaa. Sehän se vituttaakin kun luulis että kaikki duunarit ollaan samalla viivalla sairauksiemme kanssa. Toisia vaan syyllistetään enemmän ku toisia. Ja tässä tapauksessa minua (ainakin siltä tuntuu) eniten. Ei täällä uskalla edes aivastaa kun tullaan jo selän taakse hönkimään että etkai sä taas ole kipee ja keskenänsä sit pyörittelevät silmiä.
Sano niille työ"kavereille" että vittu olen kipeä, ihan huvikseni sairastelen. Lisää vielä, että toivottavasti sinä et sairastu koskaan, sillä jos niin teet, tulen vittuilemaan sulle siitä loppuikäni, vitun kyylä. Sano vielä lopuksi, että jos näen sut silmissäni vielä sekunnin päästä tai koskaan sen jälkeen, joudut sinäkin pitkälle saikulle typerä äpärähuora. *tarjoiluehdotus*
Vastaa Viestiin