Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Flipperix

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Riemumieli kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:Kuitenkin, koska kyseessä on vastikkeellinen kauppa, lahjavero ei voi tulla kyseeseen. Se on vain ns. toisen osapuolen kannalta tyhmä diili. Tarkkailijan näkökulmasta riippuu, kumman kannalta.
Mutta entäs perintö- ja lahjaverolain 18 §:n 3 momentti: "Kun kauppa- tai vaihtosopimuksen ehdoista selviää, että sovittu vastike on enintään kolme neljännestä käyvästä hinnasta, katsotaan käyvän hinnan ja vastikkeen välinen ero lahjaksi." Näinhän saattaisi helposti käydä oikein guuman gimman tapauksessa.
Mutta yleisen elämänkokemuksen valossa (tuomarit rrrakastaa tota!) guuman hottiksen lounaan käypä vastike on seura lounaan ajan? Liiallisen kuohu- ja/tai punaviinitarjoilun käypä vastike onkin sitten iihan eri asia.
Viimeksi muokannut Flipperix, 24.08.2006 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Flipperix

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Riemumieli kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:Ignorantia iuris nocet on enempi rikosoikeuden puolelta.
Mutta harvoin syytetty voi olla syyllinen, jos ei ole subjektiivista syyllisyyttä eli ei tiennyt olevansa rikollinen. Ja ei koska tappamista yms. selvää pässinlihaa. Jossain KKO:n ratkaisussa vedottiin lähes suoraan tuohon ja muistaakseni kyse oli perintö- ja jäämistöoikeudesta.
Joo, mutta sopimusoikeudessa on aika vähän sovelluksia "pacta sunt servanda":n lisäksi, koska lainsäädäntö on pääosin dispositiivista. Paljon enemmän on käyttöä esimerkiksi "redde caesari quae sunt caesaris" -periaatteella :P
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Flipperix kirjoitti:Mutta yleisen elämänkokemuksen valossa (tuomarit rrrakastaa tota!) guuman hottiksen lounaan käypä vastike on seura lounaan ajan?
Vittu mä mistään yleisestä elämänkokemuksesta tiedä. Olen kohdannut voittajani, urea iacta est.
Paras päivä ikinä.
CandyMan

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Riemumieli kirjoitti:En oikein hyväksy tuota puoli-ilmaisen lounaan määritelmääsi.
Yritätkö neuvotella juristin kanssa, hä? He can't be bargained with, he can't be reasoned with, he doesn't feel pity, or remorse. And he will absolutely not stop! Ever! Not until you are broke! (juu tämäkin lainaus oli Bambi 2:sta).

Tässä yksi vitsi pyynnöstä:

Kuinka monta juristia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

- Yksi. Riittää että hän valehtelee ja inttää sen olevan jo vaihdettu. Siitähän hänelle oikeastikin maksetaan palkkaa, kuuluu työnkuvaan.
Viimeksi muokannut CandyMan, 24.08.2006 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
huima

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja huima »

Flipperix kirjoitti: Liiallisen kuohu- ja/tai punaviinitarjoitun käypä vastike onkin sitten iihan eri asia.
Hei tän vastauksen mäkin tiedän!
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Saz »

Flipperix kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:vitsi
Oho! Uusi! Piste! Iso piste! Tästä on kerrottava työkavereille! (Tosin ne on kuitenki jo kuullu tän)
Täh? Minäkin olen tämän kuullut ja mä sentään olen ihminen, joka välttelee jurristeja kuin ruttoa.
Flipperix

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Saz kirjoitti:Täh? Minäkin olen tämän kuullut ja mä sentään olen ihminen, joka välttelee jurristeja kuin ruttoa.
Todennäköisesti mäkin olen ainakin lukenut sen mailissa tai ainakin englanniksi lievin muunnoksi mutta unohtanut koska se on niin perusmuunnos samasta ahneusteoriasta :D Mutta kun ei voi varmaksi sanoa muistavansa, niin se on sitten tunnustettava uudeksi.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Saz »

Flipperix kirjoitti: Mutta kun ei voi varmaksi sanoa muistavansa, niin se on sitten tunnustettava uudeksi.
Taidat vaan olla vähän ihastunut tuohon mullikkaan ja haluat viedä sen ulos. :)
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja martza »

Nuori lakimies kuoli ja löysi itsensä Taivaan porteilta. Hänen edessään jonotti tuhansia ihmisiä tavatakseen Pyhän Pietarin.
Lakimiehen yllätykseksi Pyhä Pietari jätti portilla pöytänsä, tuli alas ja tervehti häntä lämpimästi.
Pyhä Pietari ja apulainen opastivat lakimiehen jonon ohi ja mukavaan tuoliin Pyhän Pietarin pöydän luokse.
Säikähtynyt lakimies sanoi,
- Minä en pahastu tällaisesta huomiosta, mutta mikä tekee minusta niin erikoisen?Pyhä Pietari vastasi:
- Katsokaas, minä olen pitänyt ylhäällä kaikki ne tunnit, joista te olette laskuttanut asiakkaitanne
ja minun laskelmieni mukaan teidän täytyy olla ainakin 204 vuotias!
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja martza »

- Mitä eroa on huoralla ja lakimiehellä?
- Huora lopettaa silmään nussimisen, kun olet kuollut.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Flipperix

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Saz kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: Mutta kun ei voi varmaksi sanoa muistavansa, niin se on sitten tunnustettava uudeksi.
Taidat vaan olla vähän ihastunut tuohon mullikkaan ja haluat viedä sen ulos. :)
En usko et se on hottis, se saa vaan puoli-ilmaisen lounaan ;)
Mulli75

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Saz kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:vitsi
Oho! Uusi! Piste! Iso piste! Tästä on kerrottava työkavereille! (Tosin ne on kuitenki jo kuullu tän)
Täh? Minäkin olen tämän kuullut ja mä sentään olen ihminen, joka välttelee jurristeja kuin ruttoa.
Yksi vitsi koko ketju.

Miksi keksiä vitsiä kun voi googlettaa+copy+paste. Sen näkee muidenkin tekstistä.

Näin minäkin tein. Tästähän ei muistaakseni mainittu alussa että olisi rangaistava teko.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Jumala ja Saatana joutuivat riitaan, kumpi korjaa Taivaan ja Helvetin välisen sillan.
Jumala uhkasi: "Haastan sinut oikeuteen!"
Saatana vastasi: "Haasta vaan. Mistäs luulet löytäväsi lakimiehen?"
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Saz »

Mulli75 kirjoitti: Miksi keksiä vitsiä kun voi googlettaa+copy+paste. Sen näkee muidenkin tekstistä.

Näin minäkin tein. Tästähän ei muistaakseni mainittu alussa että olisi rangaistava teko.
Täh? Hyvä mies, onko sulla grammaakaan huumorintajua? ;)
Flipperix

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Saz kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti: Miksi keksiä vitsiä kun voi googlettaa+copy+paste. Sen näkee muidenkin tekstistä.

Näin minäkin tein. Tästähän ei muistaakseni mainittu alussa että olisi rangaistava teko.
Täh? Hyvä mies, onko sulla grammaakaan huumorintajua? ;)
Ois bitäny varmaan julistaa ettei tää ole luovan vitsinkirjoituksen kilpailu. Surkeita stereotypiävitsejä tuntuu vääntelevän työkseenkin noin neljätuhatta aivovammaista apinaa jossain intterwepin syvistä luolista.
1108

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mitä yhteistä on hiilellä ja julistilla ??

Molemmat on jylsijöitä
Mulli75

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Saz kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: Mutta kun ei voi varmaksi sanoa muistavansa, niin se on sitten tunnustettava uudeksi.
Taidat vaan olla vähän ihastunut tuohon mullikkaan ja haluat viedä sen ulos. :)

No nih johan minustakin täällä kirjoitellaan. Saz vaan on niin ujo ettei se kehtaa suoraan sanoa.

Flip mitä kannattaa ottaa huomioon avioehtoa suunnitellessa ? :D

EI KERPELE nyt on puhekuplat menneet sarjakuvassa sekaisin. Mä luulin että SAZ on mun perään *repii höyhenet päästään niiQu Aku Ankka*
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

No,kai se on pistettävä oma panoksensa peliin.Lontoon kielellä tämä:

10 Husbands, Still a Virgin

A lawyer married a woman who had previously divorced ten husbands.

On their wedding night, she told her new husband, "Please be gentle, I'm still a virgin."

"What?" said the puzzled groom.

"How can that be if you've been married ten times?"

"Well, Husband #1 was a sales representative: he kept telling me how great it was going to be.

Husband #2 was in software services: he was never really sure how it was supposed to function, but he said he'd look into it and get back to me.

Husband #3 was from field services: he said everything checked out diagnostically but he just couldn't get the system up.

Husband #4 was in telemarketing: even though he knew he had the order, he didn't know when he would be able to deliver.

Husband #5 was an engineer: he understood the basic process but wanted three years to research, implement, and design a new state-of-the-art method.

Husband #6 was from finance and administration: he thought he knew how, but he wasn't sure whether it was his job or not.

Husband #7 was in marketing: although he had a nice product, he was never sure how to position it.

Husband #8 was a psychologist: all he ever did was talk about it.

Husband #9 was a gynecologist: all he did was look at it.

Husband #10 was a stamp collector: all he ever did was... God! I miss him! But now that I've married you, I'm really excited!"

"Good," said the new husband, "but, why?"

"You're a lawyer. This time I know I'm gonna get screwed!"
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
MarthaFocker

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Kuinka monta juristia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

-"Kaks.
Toinen vaihtaa hehkulampun ja toinen nuolee pillua."
AarneAnkka

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Haemaeraemies kirjoitti:Husband #10 was a stamp collector: all he ever did was... God! I miss him!
Tää oli hyvä! :lol: Jäin vain uteliaaksi että mitä se postimerkkeilijä mahtoikaan tehdä?
Geetzu

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^^ Toi kuulu varmaan johonkin uniketjuun kyllä. Joo kuulu...
AarneAnkka

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

AarneAnkka kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Husband #10 was a stamp collector: all he ever did was... God! I miss him!
Tää oli hyvä! :lol: Jäin vain uteliaaksi että mitä se postimerkkeilijä mahtoikaan tehdä?
Meinaan.. eiväthän postimerkkeilijät nuole merkkejään, se olisi postimerkin pilaamista. Ne vain kootaan suojamuovitaskun taakse. Eli mitä se oikeesti teki? Keräsi isoa kokoelmaa uniikkikappaleita?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En taida vaivautua, oot vieläkin muka siiderin auki siitä south park -ketjusta, senkin ketku. :roll:
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

huima kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: Liiallisen kuohu- ja/tai punaviinitarjoitun käypä vastike onkin sitten iihan eri asia.
Hei tän vastauksen mäkin tiedän!
Kuin myös!1
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro uusi juristivitsi -kilpailu.

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

AarneAnkka kirjoitti: Tää oli hyvä! :lol: Jäin vain uteliaaksi että mitä se postimerkkeilijä mahtoikaan tehdä?
Pitänee tiedustella HotPantsiltä. Rip.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin