Kitinäläinen ihmettelee

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriDaavid

Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ymmärtääkseni kaikki pitävät vyölaukkuja järkyttävän tyylittöminä.

Miksi varsin monet kuitenkin käyttävät niitä? Ne ovat niin käteviä??
AarneAnkka

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Joka on immuuni haittavaikutuksille, on vahvempi. Se mikä ei tapa, vahvistaa. Siksi pidetään vyölaukkuja, osoituksena ylivoimaisesta kestävyydestä ja ylivertaisuudesta.
Geetzu

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Purkkareis taitaa olla vähän sama. Nehän ei ole edes kätevät / hyvät jalassa.
Dumari

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Ikävä kyllä meillä töissä pari pomoa käyttää, vaikka en olekaan mikään muotiguru, niin kyllä tuo on juntinnäköistä. Käytännöllisyys on varmaan hyvä, mutta ei perkele.
Viimeksi muokannut Dumari, 29.08.2006 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Geetzu kirjoitti:Purkkareis taitaa olla vähän sama. Nehän ei ole edes kätevät / hyvät jalassa.
Purkkarit=Purjehduskengät? Mulla oli joskus köyhänä opiskelijana sellaiset, muistaakseni olivat mukavan tuntuiset.
Geetzu

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

NuoriDaavid kirjoitti:Purkkarit=Purjehduskengät? Mulla oli joskus köyhänä opiskelijana sellaiset, muistaakseni olivat mukavan tuntuiset.
Mä en muistele niitä mukavina. Yäk.
silsakenraali™

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Geetzu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Purkkarit=Purjehduskengät? Mulla oli joskus köyhänä opiskelijana sellaiset, muistaakseni olivat mukavan tuntuiset.
Mä en muistele niitä mukavina. Yäk.
Mulla oli siniset. No hei, kellä ei ole joskus purkkareita ollut? Aika hanuristahan ne olivat. Liian ohut ja matala pohja, jolloin sadeominaisuudet huonot.
Geetzu

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

silsakenraali™ kirjoitti:Mulla oli siniset.
Mulla valkoset. Taitaa olla mökillä vieläkin. :]
Sutenööri

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi varsin monet kuitenkin käyttävät niitä? Ne ovat niin käteviä??

Varmaan samoin, kuin rintataskullinen flanelipaitakin. Se on tyylikäs ja kätevä.
Viimeksi muokannut Sutenööri, 29.08.2006 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Flipperix

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Luulisin, että vyölaukun tyylittömyys tulee ennen muuta siitä, että se saa kantajansa näyttämään mahakkaammalta. Varokaa vain, jonain päivänä vyölaukut palaavat.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla ei ole koskaan ollut purkkareita. Siihen aikaan minusta oli typerää ja naurettavaa hankkia jotain vain siksi, että kaikilla muillakin on ja näyttää tietynlaiselta. En siis omistanut myöskään Leviksiä.

Uutislehti 100:ssa sanottiin tänään, että purkkarit tulevat taas muotiin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
CandyMan

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

"Purkkareilla" tarkoitettaneen ilmeisesti tällaisia? Voin kai sitten hyvillä mielin todeta etten ole koskaan ainakaan ostanut tuon mallisia kenkiä, luultavasti en myöskään käyttänyt. Miksi ne sitten (muka) ovat niin yleisiä? Halpoja? Miksi niiden käyttö aiheuttaa niin suurta antipatiaa muissa? Itse en yleensä edes tarkkaile toisten kenkiä, vaan katson silmiin tai rintoihin riippuen sukupuolesta.
Geetzu

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Apua. Tajusin just et käytin joskus ison mahani päällä semmosta laukkua. Se oli olevinaan tosi muodikas, stokiksesta tuotu. Oli niin järkky, etten ihmettelis, vaikka ei täältä löytyis enää... Mut olihan se kätevä. Ei paksumahasena ollu helppo penkoa erillistä laukkua, puhumattakaan housujen taskuista (jos ees mahtu housuihin). Avaimienkin oli roikuttava kaulassa kokoajan. Ah tyylikästä.
bedlam

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Flipperix kirjoitti:Varokaa vain, jonain päivänä vyölaukut palaavat.
Nehän ovat palanneet jo aikoja sitten. Nimittäin kännykkävyölaukkujen muodossa. Tasan yhtä tyylitöntä.
Bliss

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Geetzu kirjoitti:Purkkareis taitaa olla vähän sama. Nehän ei ole edes kätevät / hyvät jalassa.
Paitsi siellä missä niitä on tarkoitettu käytettäväks ;)
Siis niinku veneessä. Eikä sielläkään sellaset, joissa on kova, valkoinen ja LIUKAS muovipohja :P
NuoriDaavid

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

bedlam kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:Varokaa vain, jonain päivänä vyölaukut palaavat.
Nehän ovat palanneet jo aikoja sitten. Nimittäin kännykkävyölaukkujen muodossa. Tasan yhtä tyylitöntä.
kännykkävyölaukku= insinööri
Flipperix

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

bedlam kirjoitti:Nehän ovat palanneet jo aikoja sitten. Nimittäin kännykkävyölaukkujen muodossa. Tasan yhtä tyylitöntä.
Joku päivä joku Paris Hilton käyttää läpinäkyvää vyölaukkua jossa on napakoruzoom ja kultahilettä. Kahden viikon päästä jokaisella teinipissiksellä on sellanen ja 2 kuukauden päästä kaikilla epätoivoisesti ihan liian nuorena pysyvillä kans. Sitten tantat ja sedät keksii et hei, täähän on nyt hip ja in ja kaivaa vanhat keinonahkaset rumat mahalaukut ja heiluttelee niitä ratikoissa kaljamahan tai siideripatjan päällä.

Ymmärrän vyölaukun merkityksen trekking-touhussa, hiihdossa yms. liikunnallisessa touhussa mutta kyllä se nyt vaan normaaliasusteena on yhtä tyylikäs kuin persluukulliset pitkät alushousut.
Patz

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Patz »

Hei haloo juntit!11 Miami Vicen uuden tulemisen myötä muotiin tulee tietysti purkkarit, vyölaukut ja pastellivärit. Niin ja takatukat taas! Vähäx ootte niinQ pihalla näist muotijutuist!
Geetzu

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bliss kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Purkkareis taitaa olla vähän sama. Nehän ei ole edes kätevät / hyvät jalassa.
Paitsi siellä missä niitä on tarkoitettu käytettäväks ;)
Just veneilyn vuoks multakin noita hirvityskenkiä löytynyt, ois vaan pidetty ne siellä lasikuidun päällä...
safi

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja safi »

Tää ihmetteli eilen nykyajan kakaroiden käytöstä, eikö vanhemmat opeta jälkeläisilleen edes alkeellisimpia toimintatapoja. Ensin pojat repivät keräyspisteen roskiksesta muovipusseja ja leikkivät niillä. Tulin hetken päästä koiruuksien kanssa samaa kautta takaisin ja kaikki ne pussit oli jätetty maahan tuulen vietäväksi. Keräsin ne hampaita kiristellen. No satuinpa onnistunnesti todistamaan saman porukan seuraavaa roskien heittelyä. Ihan tyynesti yksi pojista tyhjensi taskustaan paperisilppua keskelle metsäpolkua ja myös noukki ne salamannopeasti, kun jäätävällä äänellä ja rumalla mulkaisulla käskin niin tekemään. Sitten vielä kehtasi valehdella minulle päin näköä kimittävällä äänellä, ettei hän niitä roskia siihen heittänyt. Juu eipä varmaan, kun satuin vaan omin silmin näkemään. Teki mieli syöttää ne roskat sille pennulle, mutta sen jätin sentään tekemättä. Kyllä mä muistan omien vanhempieni teroittaneen nuppiini, että roskat roskikseen eikä vähän sinnepäin. Harmi etten tiedä kenen penskoja olivat.
CandyMan

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Nehän ovat palanneet jo aikoja sitten. Nimittäin kännykkävyölaukkujen muodossa. Tasan yhtä tyylitöntä.
kännykkävyölaukku= insinööri
Puhutaanko nyt kännykän vyökotelosta? Missä te oikein pidätte kännykkäänne? Käsilaukussanne? (Seinfeldin äänellä: "It is not a purse! It is European!") Sanokaa vielä ettette käytä lompakkoakaan, sekin on niin passe(li). Luulin että ainoastaan naiset ovat kännykkäkyvyttömiä kun joutuvat etsimään puhelintaan laukkunsa pohjalta sen soidessa. Hyvä esimerkki: ollessani viime vkl ravintolassa, jouduin pitämään housuntaskussani erään naisen kännykkää, kun hänellä ei ollut käsilaukkua mukana tai tarpeeksi isoja taskuja housuissa. Ilmeisesti muodikkuus ajaa aina käytännöllisyyden ohi.

Juu ja olen ingenjööri. Eikä mulla ole rannekelloakaan, tarkistan ajan aina kännykästä, se kun vieläpä pysyy tarkasti ajassakin koska hakee ajan aina verkosta, kesäaikakin päivittyy itsekseen jne. Ei taida mikään rannekello pystyä samaan. Varsinaiseen vyölaukkuun en ole vielä joutunut turvautumaan, mutta saattaisin sellaisen ostaa jollekin turistimatkalle ulkomaille.
Sutenööri

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

CandyMan kirjoitti: Missä te oikein pidätte kännykkäänne?

Sä oot kommarimiehiä? Mä tapaan pitää semmosta snadia kännyä housujen etutaskussa. Toisaalta, kommari housujen etutaskussa, saattas olla vakuutavampi näky.
bedlam

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja bedlam »

CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Nehän ovat palanneet jo aikoja sitten. Nimittäin kännykkävyölaukkujen muodossa. Tasan yhtä tyylitöntä.
kännykkävyölaukku= insinööri
Puhutaanko nyt kännykän vyökotelosta? Missä te oikein pidätte kännykkäänne? Käsilaukussanne?
Siitä just, ei oikea termi tullut mieleen. Yhtä tyylitönhän se on kuin vyölaukkukin. Itselläni känny kulkee joko farkuntaskussa tai olkalaukun kännykkätaskussa, olenhan metroseksuelli. Retroseksyilyhän on tosin tätä päivää ja siihen sopinee vyökotelo passelisti.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Minä ihmettelen, millaisia hinttareita ja neitejä Kitinäläiset ovat, kun TYYLIKKYYS ratkaisee, ei käytännöllisyys.

Vyölaukussa voi kuljettaa tavaraa, ettei tarvi olla kuitenkaan laukkua, tajuutteko? (Itse kyllä käytän intin leipälaukkutyylisiä olkalaukkuja, niissä hihna Indiana Jonesilta opitusti rotsin ALLA ja vastakkaisella olalla, jolloin laukku ei heilu ja rotsin voi riisua laukkua irrottamatta ja tunkea sen rotsin vaikka sinne laukkuun sen sijaan että roikottaisi hankalasti olalla mikä vie toisen käden)

Toisaalla joku ihmetteli, miki ihmiset käyttävät LIPPALAKKEJA, ne kun on niin tyylittömii voi kamalaa..

HALOO!! Lippalakin lipan tarkoitus on SUOJATA HÄIKÄISYLTÄ! Henkilö joka käyttää lippalakkia todennäköisimmin haluaa NÄHDÄ myös vastavaloon, jossa silmien varjostus auttaa paljon. Sekä kadulla että varsinkin autoillessa, jossa vastavalohäikäistys voi TAPPAA, kun ei näe paljon mitään. Eikä sitten tarvi olla auton häikäisysuojaa koko ajan räpläämässä.

Lippalakkia parempi olisi vielä LIERIHATTU, joka suojaa paitsi häikäisyltä, myös sateellta koko pään, kasvot ja niskan. Lierihatun heikkous verrattuna lippalakkiin on, että lippalakin voi taitella taskuun, lierihattua ei, liian iso kapistus.
Viimeksi muokannut Gattaca, 29.08.2006 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
CandyMan

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Sutenööri kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Missä te oikein pidätte kännykkäänne?
Sä oot kommarimiehiä? Mä tapaan pitää semmosta snadia kännyä housujen etutaskussa. Toisaalta, kommari housujen etutaskussa, saattas olla vakuutavampi näky.
Töiden puolesta kyllä commari, mutta on se sellainen halko etten ole viitsinyt käyttää varmaan puoleen vuoteen. Käytän itse ostamaani Nokia 6100:sta, joka ainakin silloin oli pienin Nokia-kännykkä mitä kaupasta löytyi.

Housuntaskuun sujautan sen ainoastaan jos ei ole vyöllistä housua. Jopa tuollainen pikkupuhelin tuntuu ikävältä istuutuessa, mutta toisaalta käytänkin niin uuuh-tiukkoja farkkuja. Nykyiset multimediahärpäkepuhelimet ovat kyllä tuota paljon isompia, niitä haluaisin pitää vielä vähemmän pitkiä aikoja housuntaskussa.

Takin povari on ihan ok paikka, mutta vain silloin jos pitää takkia jatkuvasti päällään.
Vastaa Viestiin