Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
CandyMan

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: Tosiasiassa en usko, etä Yle selviäisi edes hengissä ehdottamallasi mallilla.
Niin. Jos ihmiset eivät riittävästi ostaisi tv-luvan hintaisia maksukortteja nähdäkseen Ylen tv-ohjelmia, niin varmastikin muutoksia pitäisi tehdä. Voi voi. Ihan kauheeta.

Jos julkaiset lehteä tai kirjoja, jotka eivät mene kaupaksi, niin kuinkas silloin käy? Tai perustat asianajotoimiston tai lääkäriaseman, jolle ei riitä asiakkaita?

Miksi radio- ja TV-toiminnan pitäisi olla poikkeustapaus valtiovallan erityisuojeluksessa?
Siksi, että on ihan hyvä että on edes yksi tietokanava jolla on muitakin tarkoituksia kuin pelkkä massoja kosiskelevan hömppäviihteen tarjoaminen. Big Brotherit sun muut tulevat jo muilta kanavilta. Ihan hyvä että löytyy kanava joka pyrkii myös esim. sivistämään, esittää opetusaiheisia ohjelmia, kielikursseja yms. On aika selvää etteivät suuret massat olisi valmiita maksamaan tuollaisesta kanavasta, edes silloin vaikka periaatteessa kannattavat sitä.

Tässä palataan siihen asiaan, onko koko YLE ja sen toiminta turhaa. Pitäisikö meille riittää pelkästään mainosrahoitteiset ja maksulliset kaapelikanavat, jotka keskittyvät lähinnä ulkomaiseen viihteelliseen tuotantoon? Jos tätä mieltä ollaan, niin "hyvä".

Samaan syssyyn voisimme luopua kirjastoista. Enhän minäkään ole tainnut käydä kirjastoissa vuosikausiin, miksi siis minun verovaroillani kustannetaan sellaista toimintaa? Haluan sen puolesta lisää leipää ja sirkushuveja kansalle.
Flipperix

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

CandyMan kirjoitti:Ota nyt ihan rauhallisesti, varo verenpainettasi. Kysytään hieman yksinkertaisemmin.

Kun kerran olet samaa mieltä ettei YLE hyödy mitenkään esitysoikeuksista, miksi YLE tuhlaisi ollenkaan keräämiään TV-lupamaksuja mihinkään esitysoikeuksiin? En usko että mahdollisimman korkeat TV-lupamaksut ovat heille itseisarvo, sitä enemmänhän ihmiset välttelisivät sen maksamista.
Verenpaineeni on hieman alhainen, kiitos huolehtimisesta. Kertoisitko nyt, mitä "hyötyä" YLE:lle voisi esitysoikeuksista olla, jos ei lasketa katsojakilpailua?
CandyMan

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Flipperix kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Kun kerran olet samaa mieltä ettei YLE hyödy mitenkään esitysoikeuksista, miksi YLE tuhlaisi ollenkaan keräämiään TV-lupamaksuja mihinkään esitysoikeuksiin? En usko että mahdollisimman korkeat TV-lupamaksut ovat heille itseisarvo, sitä enemmänhän ihmiset välttelisivät sen maksamista.
Verenpaineeni on hieman alhainen, kiitos huolehtimisesta. Kertoisitko nyt, mitä "hyötyä" YLE:lle voisi esitysoikeuksista olla, jos ei lasketa katsojakilpailua?
Missä väitin että heille olisi siitä jotain hyötyä? Minähän kysyin juuri sitä, kun sinun mielestäsi YLE taistelee verissäpäin mainosrahoitteisia kanavia vastaan maksaen järkyttävää ylihintaa esitysoikeuksista. Tuo on pelkkä harhaluulo. Todennäköisempi syy on etteivät mainosrahoitteiset kanavat pysty rahoittamaan kovinkaan monien merkittävien tapahtumien esitysoikeuksia pelkillä mainostuloilla, Suomi kun on kuitenkin niin mitättömän pieni markkina-alue mainostajille. Ei tässä mistään Jenkkilästä puhuta Super Bowleineen. MTV3:llakin mennee melkein kaikki siihen varatut varat jo pelkkiin Formuloihin, sen lisäksi pystytään ehkä näyttämään hieman kotimaista urheilua.
MarthaFocker

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Ei YLE:lle siitä mitään hyötyä kuulu ollakaan.
Yle on laupias samarialainen, jonka arvoihin kuuluu lähettää ohjelmia kaikille ryhmille ja vähemmistöille ja olla riippumaton.
No, mielestäni on tärkeää, että maassa on media, joka ei juokse mainosrahojen perässä. Tosin, kyllähän Ylekin joutuu tarkkailemaan katsojatilastojaan.

Tässä nyt puhun itseni pussiin, koska enhän minä todella maksa tv-lupaa.
En väittänytkään eläväni arvojeni mukaisesti.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Flipperix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Luettelemasi ovatkin vain teennäisiä pöytätapojen osaajia, miten aterimet asetellaan.
Olivat mitä olivat, he siellä salin puolella asustelevat.
Offtopiccina tähän, että Kitinän väen suhteen toki koen suurtakin alemmuudentuntoa, oikeasti. Ihmisten perustaso on nousut niin valtavasti ajoista, jolloin vain käytiin töissä ja illalla katseltiin kahta tv-kanavaa.

Minusta kumma, että Kitinässä tyypillä kuin tyypillä tuntuu riittävän yksityiskohtaista asiantuntemusta alalle kuin alalle, talouspolitiikasta ja ohjelmoinnista sodankäyntiin, kasvihuoneilmiöön ja leffojen ohjaajiin. Vaatii sellaista energiatasoa ettei minulta löydy. Miten ihmiset oikein kiinnostuvatkaan jostakin USA:n öljynjalostusteollisuudesta ja osaavat luetella nippelitietoa siitä?

Ja sitten vielä useimmiten nämä ihmeolennot arvostavat ihan eri asioita kuin minä. Konservatiivisuudella en tarkoita sukupuolinussintahommia. Vaan sitä, että jotenkin Kitinän maailman ulkopuolelle rajautuu niiksi "muiksi" kaikki vasemmistolaiset, viherpiipertäjät ym. Ja kuitenkin ne ovat olemassa jossain täällä muussa maailmassa, isoinakin ryhminä. Sitten arvostetuin Kitinäläinen on aina se, joka osaa porvarillisia asenteita parhaiten esittää ja toppuutella "radikaaleja".

Silti luulisin, että oma kasvuympäristöni, vanhempina inssi ja kirjastonhoitaja, vanhoista talollissuvuista, sittenkin on vielä pikkasen yläpuolella varsinaista amisproleluokkaa. Ainakin he ovat jollain lailla boheemeja, yläpuolella sekä rahvaan Seiskatason että pikkuporvarillisen teeskennellyn muodollisuuden ja tapakulttuurin (kengät jalassa sisään, koirankarvoista ei välitetä, koirakin juoksi irrallaan :D ). Sellainen luonnollinen, suoraan maailmaa koskettava, ei opeteltu kulttuurinen tyyli.

Vaikka toki valkokaulusköyhälistöä.
Jos taloudellinen menestyminen ja rahapiireissä liikkuminen on sivistyksen mitta, niin sitten Sedu Kettunen on hienostoa. Minusta on sivistymätöntä ottaa sellainen menestys elämänsä tarkoitukseksi

Ja tuohon "hovikelpoisuuteen" sanon kanssa vastaan. Jotkut suurimmista, vaikka Einstein tai Wittgenstein tai Byron tai Aleksis Kivi tai Eino Leino tai Charles Bukowski tai Veikko Huovinen tai Tove Jansson tai Kari Suomalainen :D olivat sivistyneitä, mutta eivät "hovikelpoisia". Päinvastoin he halveksivat sellaista. En ole itse sitä tasoa enkä tulekaan, mutta hollituvan ja opeteltujen salitapojen yläpuolella on vielä luovista luovin, sovinnaisuudesta piittaamaton boheemiporukka.

Sekin naurattaa jossain Big Brotherissa, että ne tylsät moukat toki tuntevat viinit ja osaavat kokatessaan asetella merkiltä tuntemansa juustoviipaleet kauniisti lautaselle... ja sitten taas paskaa puhumaan ja örveltämään.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

CandyMan kirjoitti: No entäs jos ei suostu menemään tuonne siviilioikeudenkäyntiin? Poliisia sen enempää kuin armeijaakaan ei edelleenkään kiinnosta?
Ei meitä ainakaan niinkun ihan kamalasti. Kunhan muistat katsoa linnanjuhlat ja tuntematon sotilas ja uuno armeijassa - uusinnat.

Sotilasoikeudenkäynti on muuten oikastaan paljon leppoisampaa kuin siviili, luulen ma.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
NuoriDaavid

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: Tosiasiassa en usko, etä Yle selviäisi edes hengissä ehdottamallasi mallilla.
Niin. Jos ihmiset eivät riittävästi ostaisi tv-luvan hintaisia maksukortteja nähdäkseen Ylen tv-ohjelmia, niin varmastikin muutoksia pitäisi tehdä. Voi voi. Ihan kauheeta.

Jos julkaiset lehteä tai kirjoja, jotka eivät mene kaupaksi, niin kuinkas silloin käy? Tai perustat asianajotoimiston tai lääkäriaseman, jolle ei riitä asiakkaita?

Miksi radio- ja TV-toiminnan pitäisi olla poikkeustapaus valtiovallan erityisuojeluksessa?
Siksi, että on ihan hyvä että on edes yksi tietokanava jolla on muitakin tarkoituksia kuin pelkkä massoja kosiskelevan hömppäviihteen tarjoaminen. Big Brotherit sun muut tulevat jo muilta kanavilta. Ihan hyvä että löytyy kanava joka pyrkii myös esim. sivistämään, esittää opetusaiheisia ohjelmia, kielikursseja yms. On aika selvää etteivät suuret massat olisi valmiita maksamaan tuollaisesta kanavasta, edes silloin vaikka periaatteessa kannattavat sitä.

Tässä palataan siihen asiaan, onko koko YLE ja sen toiminta turhaa. Pitäisikö meille riittää pelkästään mainosrahoitteiset ja maksulliset kaapelikanavat, jotka keskittyvät lähinnä ulkomaiseen viihteelliseen tuotantoon? Jos tätä mieltä ollaan, niin "hyvä".

Samaan syssyyn voisimme luopua kirjastoista. Enhän minäkään ole tainnut käydä kirjastoissa vuosikausiin, miksi siis minun verovaroillani kustannetaan sellaista toimintaa? Haluan sen puolesta lisää leipää ja sirkushuveja kansalle.
Yleisradio ei kustanna lehtiä. Silti meillä on ymmärtääkseni varsin laadukkaita lehtiä. Jos perustelut YLEn tarpeellisuudesta sovelletaan lehtimaailmaan, niin lehdistömme pitäisi koostua pelkästään Seiskasta, Suosikista, sinä minästä, Cosmopolitanista ja Aku Ankasta. Meillä on kuitenkin hyvinkin kuivia ja asiapitoisia lehtia kuten esimerkiksi Suomenkuvalehti ja mielestäni laadukkaita sanomalehtia, kuten Hesari. Lehdistön puolelta nähdään, että kyllä asiallinen tiedonvälitys onnistuu kaupallisinkin perustein.

TV:n puolella kaupalliset toimijat ovat tietenkin keskittyneet hömppään, koska YLE hoitaa asiapuolen ja siellä ei siten ole markkinarakoa.

Toistan kysymykseni, miksi YLE ei voisi siirtyä maksukorttisysteemiin? Minä varmasti ostaisin kyseisen kortin, koska olisin valmis maksamaan YLEn ohjelmista. Jos joku ei olisi halukas katsomaan A-studiota (minä olen), mutta haluaisi katsoa Big Brotheria, niin miksi hänen pitäisi rahoittaa YLEn toimintaa?
ninnithequeen

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Minen oo ikinä tv-lupaa maksannu.

Mutta kun tuon miehen kanssa muutettiin yhteen, ni sehän on sen aina maksanu. Yleltä tosiaan ei tuu katottua kuin urheilut ja jotkut dokkarit. Sontaa muuten. Niin no Pikkukakkonen tietysti pitää aina kattoa ;)
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Yleltä tosiaan ei tuu katottua kuin urheilut ja jotkut dokkarit. Sontaa muuten.
Mun mielestä jo sen, että kattelee lätkän MM-kisat yleltä tulis riittää maksusyyksi tv-luvalle. No mä nyt olenkin tyhmä ihminen, maksan lähes aina mitä pyydetään välttääkseni hankaluudet. Toistaiseksi olen säästänyt ja säästän pitkät sentit kun en matkaa joka pirun kisoihin paikan päälle, tyydyn maksamaan tösönautinnosta. Sama Canalplussan ja SM-liigan kanssa. Se on vaan rahaa hei.
Sutenööri

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti:. Se on vaan rahaa hei.
Juuri siksi mä en maksakaan.

Kiva sluibailla muiden siivellä. Vähän kuin kortistossa olis junou.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En mä maksa kirkollisveroakaan ja hädin tuskin tulen toimeen. Vain sen veron ja tv-luvan maksamatta jättäminen pitää talouteni tasapainossa. Menis kyllä ihan köyhyysrajan alapuolelle, jos pitäis ruveta pari sataa euroa vuodessa laittamaan johonkin, mistä ei ole näkyvää hyötyä. Tai joutuis jättämään yhden parin kenkiä ostamatta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sutenööri kirjoitti:Kiva sluibailla muiden siivellä. Vähän kuin kortistossa olis junou.
Tavasin pitkään tota "kortisonissa"... *rasvailee just mätäkohtia*
Ihan kliffaa hei, ja tosiaan kyllähän liigapelitkin näkyy esim. baarissa (yhden veden hinnalla). Hitto miten voikin vaikuttaa jonkun miehen hottiuteen tyhmät viestit parin päivän sisällä kitinässä? xD
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lolita kirjoitti:En mä maksa kirkollisveroakaan ja hädin tuskin tulen toimeen. Vain sen veron ja tv-luvan maksamatta jättäminen pitää talouteni tasapainossa. Menis kyllä ihan köyhyysrajan alapuolelle, jos pitäis ruveta pari sataa euroa vuodessa laittamaan johonkin, mistä ei ole näkyvää hyötyä. Tai joutuis jättämään yhden parin kenkiä ostamatta.
Tai parikyt kirjaa. Tj. Ollaan me ihmiset niin hemmetin erilaisia, tämä aamu mennytkin tämän asian miettimiseen. :]
Ja herrajumala must on ihan kummaa et ihminen, jolla on omistusasunto elää melkein köyhyysrajan alapuolella! Hullua.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kannatan lämpimästi ND:n esittämää maksukorttia. Silloin ei tarvitsisi loisijoiden vinkua vaan voisivat keskittyä rauhassa mainosrahoitteisiin kanaviin tai ostella itselleen sopivia paketteja. Omatuntoon tai yhteisvastuuseen vetoaminen alkaa olla Suomessa turhaa missään asiassa, liian suurelle osalle on olemassa vain oma, tärkeä napa.

Maksan siksi, että minulla on televisio, lisäksi kuormitan nimenomaan YLE:n kanavia. Jos pitäisi valita ottaako näkyviin 1- ja 2-kanavat vai maikkari, nelonen ja SubTV, YLE voittaisi kirkkaasti. Tämän ohjelmallisen perustelun lisäksi maksan luvan siksi, ettei tulisi mieleenikään luimuilla omassa kodissani ovikelloa arkaillen ja peitellä television ääntä. Miten joku jaksaa, eikö se hävetä?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Sutenööri

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti:Hitto miten voikin vaikuttaa jonkun miehen hottiuteen tyhmät viestit parin päivän sisällä kitinässä? xD
Hei, ei aina voi olla sun kanssa samaa mieltä katos. Ja joo. Mä en maksa lupaa vain ja ainoastaan siitä syystä, että sitä ei ole pakko maksaa ja kiinnijäämisenkin tullessa sakko on minimaalinen. Riski kannattaa siis.
Vastaavasti, taidan taasen kyl maksaa 28 erkkiä kuussa canalille pelkästä sportista kun liiga alkaa. Vaikka mä en niitä muita jöötikanavia edes kato.

Niin ja siitä tarkastajan pelosta. Miksi niitä pitäisi pelätä? Vaikka avaat tarkastajalle oven ja se näkee tv:n, voit silti kiistää kaiken. Ei se pysty mitenkään minnekään todistamaaan että sulla on tv.
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sutenööri kirjoitti:kato
Sä kirjotat tosi ärsysti, siks mä oon vittuntunu. Usko pois oon aika tottunu, ettei mun kanssa olla samaa mieltä asioista. 29e muuten mulla, maksoin just. Ei niitä leffoja tosiaan ehdi kattomaan.
Sutenööri

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti:Sä kirjotat tosi ärsysti, siks mä oon vittuntunu..
Damn I'm good!
Geetzu kirjoitti:Nyt pitää laittaa ylös ennen kuin fiilikset taas muuttuvat...

OLEN HELVETIN ONNELLINEN. Aamuni on täydellinen ja teen kaikkeni pitääkseni tän onnellisen täydellisyyden mukanani iltaan asti. Ehkä jopa huomiseen. Ylihuomiseen. Etcetera.
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sutenööri kirjoitti:vittupää
Tiedostin kyllä riskin päättäessäni jumittua kitinään pyykinpesun ja imuroinnin sijaan.
Sutenööri

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti:
Sutenööri kirjoitti:vittupää
:h: Niin mäkin sua.
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sutenööri kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
Sutenööri kirjoitti:vittupää
:h: Niin mäkin sua.
Hyi. No kyllä mä sua kuolaan seksuaalisesti yhä mut äijä, joka ei periaatteesta maksa tv-lupaa on täydellinen turnoff noin muuten. Nii! Vähän ku pissikset Jerefanclub-uheineen varmaan sellasille äijille.

Meen kattelee ylee nyt hetkeks, etten anna ylen. Huoh. Tasolleni on vaikea päästä!!11
Sutenööri

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Geetzu kirjoitti: äijä, joka ei periaatteesta maksa tv-lupaa on täydellinen turnoff noin muuten.
'
'

Tää oiski muuten hyvä uus laini, kun dumpataan epäkelpoa sussua. "Sori nyt vaan hei. Ei sussa mitään vikaa niinku muuten noin ole, mut kun sä et maksa tv-lupaa. "
Geetzu

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sutenööri kirjoitti:...
No vähän liiottelin. Siis onhan sussa muutakin vikaa. :h:
Flipperix

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Geetzu kirjoitti:No vähän liiottelin. Siis onhan sussa muutakin vikaa. :h:
Toi alkaa kuullostaa jo tosirakkaudelta :h:
NuoriDaavid

Re: Ei avata ovea tuntemattomille pk-seutulaiset..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vaola kirjoitti:
Kuka tässä sitten on oikeassa? Kaikkiko ilmaiseksi?
No minä tietenkin

Yle maksukortille, mainosrahoitteiset rahoitetaan mainoksin.
Vastaa Viestiin