Ei oo totta torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
tonttu

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Voi hyvä helvetti.
Ei täällä töissä jaksa olla kun ei mitään tapahdu.
Kulkis tuo prkleen kello nopeemmin. Taukoa odotellessa.........
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 15.11.2006 2:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä meen joskus syvemmälle. Saatan tuijotella papparaisten karvaisia keltaisia korvia ja haaveilla topsittavani niitä sohvallani. Papan pää sylissäni survoisin menemään. Rajuimmissa ja keskeytyksettömissä mietteissä olen niin taitava, että pappa ejakuloi pelkästä korvarööriensä hinkkailusta. Toinen syvämiete on finnien puristelu. Inhoon finnejä ja kaiken maailman mätäpaiseita, mut kumihanskoitettuna haluisin rutata ne tuntemattomien iholta ihan kaikkialla. En tiedä maksaiskohan porukka rutistelustaan jos pokkana kysyisin!!!1
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Olisko kellään hyviä vinkkejä? Itsellä kun ei ole tuota pientä mukulaa enempää kokemusta kasvattamisesta.

Eräällä ystävälläni on ongelmia tyttärensä kanssa. Ystävälläni ei ole mitään auktoriteettia ja 7-vuotias tyttö tekee täysin mitä haluaa. Valitettavasti nyt on ilmennyt tytön suorastaan nauttivan pienempiensä kiusaamisesta, oma tyttöni pelkää häntä myös. Noloa se on toisen lasta komennella, mutta kun äiti itse ei sano mitään! No, joo, hennolla äänellä "älä nyt viitsi, kulta"... Ja jos tytölle sanoo jotain, hän väittää vastaan ja käskee pitää turvan kiinni. Äitiään hän uhkaa myös vetää nenään... Että murrosikää odotellessa...
Geetzu

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

saira kirjoitti:Että murrosikää odotellessa...
Joo, ei mitään kokemusta. Kasvatuskirjoja vaan kahlaamaan äitinsä ennen kuin parin vuoden päästä oikeesti varmaan lätty lätisee... Sinuna kyllä komentelisin, ihan sama kuinka noloa se on. Eikö siltä tytsyltä löydy mitään auktoriteettia elämästään, lähipiiristään?

Pelottavaa. :roll:
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Geetzu kirjoitti: Eikö siltä tytsyltä löydy mitään auktoriteettia elämästään, lähipiiristään?

Pelottavaa. :roll:
Isäänsä kyllä tottelee, mutta vanhemmat ovat eronneet ja isukki odottelee uuden avovaimonsa kanssa uutta vauvaa. Ei muuta, mutta tämä tyttö odottaa saavansa veljen itselleen. Jos tulee tyttö, niin "mä vedän sitä turpaan ja tapan sen"... On kyllä todella pelottavaa puhetta tuon ikäiseltä!
millivanilli

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

uuuh :h:

Onpas ollut muutenkin kiva päivä, töitä tuli tehtyä suunniteltua enemmän, sain ostettua liput bileisiin mulle ja pikkuveikalle, törmäsin bestikseen, ostin pikkukrääsää kotiin, sain vietyä postiin opintotukihakemuksen ja kävin hakemassa koululta hkl:n opiskelijamatkakorttilapun ja kävin yhteispalvelupisteessä latailemassa aikaa korttiin.

Täytyypi hieman pestä pyykkiä viikonloppua varten. Huomenna on onneksi vapaapäivä, joten tänään ei tarvitse vielä miettiä, mitä pitää pakata mukaan kaverin mökille.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Mojo »

saira kirjoitti:Että murrosikää odotellessa...
Ei ihan omakohtaisia, kun ei mukuloita ole, mutta systerin kakara oli tuossa iässä hieman kuvailemaasi kaltainen. Siihen ei kyl auttanut edes systerin hyvinkin tiukkasävyiset sanat, vaan siihen vaadittiin jokin esikuva, joku jota kakara oikeasti kunnioittaa, ja jota katsoo "ylöspäin" kertomaan asian laidan. Ym. tapauksessa siihen riitti että eno, joka vietti kesän systerin saunaa rakentaessa piti tasasin väliajoin verbaalista kurinpalautusta ja antoi ohjeistusta miten tulla yhtä kovaksi jätkäksi kuin eno itse. :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Geetzu

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

saira kirjoitti:... On kyllä todella pelottavaa puhetta tuon ikäiseltä!
Hui, mä en taidakaan päästää muksuani kouluun jos siellä opitaan tommosia juttuja nykyään! Ei mut yäk... Mitenhän ystäväs sais itestään kaivettua Äitin esiin? Tosi vaikee kyllä varmaan ruveta sunkaan "neuvomaan" tai suuremmin kyselemään, hitto me naiset otetaan loukkiksia kaikesta lapsiin liittyvästä. Toisaalta taas, mitä sitten jos loukkistellaan ja vähän suututaankin, jos se vaan herättää jotain uutta pään sisällä, tajuaa ehkä hakea apua tms.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Ehkä kannattaisi puhua isän kanssa. Sinänsä vain jännittää ottaa siihen yhteyttä, koska en halua hänen ajattelevan, että kuulun tähän "oma lapsi, muiden kakara"-klubiin. Tosin oma muksu on 1v 10kk, eikä vielä osaisi edes provosoida tätä tyttöä, leikkisi vain onnellisena itsekseen jos toinen antaisi. Ja toisaalta voi ajatella minun turhaan puuttuvan heidän asioihinsa. Tyttö on meinaan kuin enkeli isänsä lähellä.

Edit: korjasin ajatuksiani
Viimeksi muokannut saira, 31.08.2006 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MadameDeMeloni

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Alkaa tuntua kahdeksan työpäivää. Vielä 2 to go. Sitten odottaa yksi (!) ruhtinaallinen vapaa. Jos vaikka pyykkiä.

Nyt parsakaali-kukkakaalipaistos/gratiini muhii uunissa, nam. Jos vielä kauppaan tänään jaksaisi pyöräillä. Apteekkiin kans.

Vetämätön olo.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

saira kirjoitti:Että murrosikää odotellessa...
Ei, vaan rajoituksia ja rakkautta samantien. Mistä muusta tuollainen hyökkäävä ja pohjimmiltaan defensiivinen käyttäytyminen johtuisi, kuin määrällisesti sekä kenties laadullisestikin puutteellisista läheisyyskokemuksista vanhemman tai muun hoitajan kanssa.

Huomionarvioinen asia on myös se, että rajoitukset jos mitkä viestittävät lapselle vanhempien rakkaudesta sekä välittämisestä. Primäärisesti siksi, että ne tukevat lapsen kokemusta turvallisuudesta. Myös rajojen hakeminen, kasvavan lapsen yksi peruskokemuksista, pääsee näin ollen tapahtumaan ihanteellisissa puitteissa - mikä puolestaan on terveen psyykkisen kehityksen kannalta äärimmäisen ensiarvoista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kohta alkaa päähänlyöntikisa. Joku penteleen hyväkäs käynyt pöllimässä meikäläisen perseestä pari tuumaa laardia. Vanhasta tottumuksesta vedin farkut jalkaan ilman vyötä niin kaupassa piti toisella kädellä pitää pöksyistä kiinni ettei tipu matkan varrelle, pari kertaa kävi jo paidanreunuksen alapuolella. Oli varmaan kanssaihmisillä naurussa/oksussa pitelemistä.

Ja tarkoituksena oli ostaa viikon safkat ramppaamisen estämiseksi, mutta mitä vielä. Hyvä kun tämän illan eväät viitsi etsiä.

Taidan käydä ketutukseen nauttimassa yhden oluen anniskeluravintelissa kunhan vedän ensin pari fisua naamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Edith

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kaitsettu taa kerran kärttyistä puhe- ja pidätyskyvytöntä ihmiseksikin sanottua olentoa. Miksei kukaan koskaan törmää muhun ja sukulaiseen, kun me ajellaan espoolaisten porvarien maun mukaisilla jättiturborattailla keskellä Sellon ostoskeskuksen käytäviä? Hiton vaikeet vehkeet. Hiton vaikee sukulainen.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

-Superior- kirjoitti:
saira kirjoitti:Että murrosikää odotellessa...
Ei, vaan rajoituksia ja rakkautta samantien. Mistä muusta tuollainen hyökkäävä ja pohjimmiltaan defensiivinen käyttäytyminen johtuisi, kuin määrällisesti sekä kenties laadullisestikin puutteellisista läheisyyskokemuksista vanhemman tai muun hoitajan kanssa.

Huomionarvioinen asia on myös se, että rajoitukset jos mitkä viestittävät lapselle vanhempien rakkaudesta sekä välittämisestä. Primäärisesti siksi, että ne tukevat lapsen kokemusta turvallisuudesta. Myös rajojen hakeminen, kasvavan lapsen yksi peruskokemuksista, pääsee näin ollen tapahtumaan ihanteellisissa puitteissa - mikä puolestaan on terveen psyykkisen kehityksen kannalta äärimmäisen ensiarvoista.
Kun vain osaisi sanoa tuon ystävälleni jotenkin nätisti. Vaikeaa puuttua toisen kasvatukseen, tai tässä tapauksessa sen puutteeseen.

Ja kyllä, olet oikeassa puutteellisista läheisyyskokemuksista äidin kanssa. Äidillä itsellään on ollut pari vuotta vaikeaa, lapsi ollut isällään suurimman osan tästä ajasta. Samoin äiti on ollut henkisesti poissaoleva, vaikka fyysisesti olisi ollutkin paikalla. Toisaalta tyttö on aina saanut tahtonsa läpi äidiltään. On myös oppinut ikävästi manipuloimaan ja valehtelemaan hänelle. Enkä tarkoita suinkaan lasten normaalia yritystä saada tahtonsa läpi.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Sutenööri kirjoitti:

"Jumalalle kiitos. Johan se narttu viimeinkin hiljeni!"
Tää ajatus kyllä kävi mielessä, mutta turvan tukkeutuminen oli valitettavasti vaan väliaikasta.

Ja ajattele mistä muusta siinä jääkään paitsi...

(No, hyvästä ruoasta, daah! Siis minä...)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
1108

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

-Superior- kirjoitti:...Kunnes havahduin taas omiin ajatuksiini.
Vastaan tuli tänään vanhempi naishenkilö puudelinsa kanssa.
Koira räksytti, minulla oli pinna kireällä, mietin mitä narttu olisi tehnyt jos olisin viiltänyt katkoteräveitsellä puudelin mahan auki ja heittänyt sen takaisin maahan.

Rapsuttaessani sitä koiraa havahduin ja otin käteni pois veitseltä.
MadameDeMeloni

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Tääl haisee kakkakuula :barf:

Otin kauppareissun kuntoilun kannalta, huh. Nyt hyvillä mielin napostelemaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

vittu että mulla oli epäonninen päivä. onneksi kohta on 12
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Miten sitä voikin tulla pieneen hiprakkaan kahdesta lonkerosta! Uskomatonta. Pitäisi varmaan ryypätä enemmän, tai sitten ei. Nyt mää lähren nukkumaan.
1108

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Xiberia kirjoitti:...
TOI ON MUN VANHA AVATAR!

Tosin ilman liikettä.
Cityn ensimmäinen avatar mitä minulla on ollut, kuka muistaa?

Xiberia on ihQ
ninnithequeen

Re: Ei oo totta torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

1108 kirjoitti:
Xiberia kirjoitti:...
TOI ON MUN VANHA AVATAR!
Tosin ilman liikettä.
Cityn ensimmäinen avatar mitä minulla on ollut, kuka muistaa?
o/
Vastaa Viestiin