Viestien selailutapani

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Näin tongin sontaa

Tsekkaan uusimmat viestit kitinän etusivun alareunassa olevasta pienestä laatikosta
12
27%
Luen kategorioita kerrallaan tyyliin, maanantaina yleiskeskustelu, tiistaina paskanjauhanta jne.
3
7%
Käytän etusivun hakutoimintoa, "Katso lukemattomat viestit"
9
20%
Ei ole mitään tiettyä tapaa. Klikkailen vaan satunnaiseti kategorioita auki ja yritän löytää uusimmat viestit
17
38%
Kuulen sätissä jonnekkin tulleeen uuden viestin, pyydän urlia ja navigoin sillä
0
Ei ääniä
emmä osaa
4
9%
 
Ääniä yhteensä: 45

Sutenööri

Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Katsotaas jengin kitinän selailun tottumistavat, kun joillakin tuntuu kestävän niin kauan vastata joihinkin viesteihin.
silsakenraali™

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Ensiksi tsekkaan alaosion akuuteimmat viisi. Sitten yleensä ylhäältä alaspäin, mutta jätän pois nörtteilyt ja ikiliikkujat. Myös harrastukset ja kyldyyri jäävät usein paitseloon.
Geetzu

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ei mitään tiettyä tapaa. Jos on ollu pidempään poissa ni aikalail ylhäältä alas noita tulee luettua. Sit taas nää tunnit kun istuu ja runkkaa tota refresh-napukkaa ni toki katon alhaalta uusimmat. Oon ihan holtiton, klikkailen minne sattuu, jopa nörtteihin!
Mulli75

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tsekkaan uusimmat, sitten katson ne mihin itse olen typottanut tai seuraan muuten vaan jotain mikä huvittaa/tai kiinnostaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ei käy nuo vaihtoehdot. Mie katson oikealla olevan Viimeinen viesti-sarakkeen, ja klikkaan sinne missä on viimeksi ollut touhua. Tai missä on viimeksi kirjoittanut joku, jolla voi odottaa olevan jotain sanottavaa.

Mustanikilla on ylimaallisin vetovoima, tosin vituttaa suunnattomasti, kun huomaa sitä käytetyn kopypastaamiseen tai johonkin munattomaan komppaukseen, tai arviointiin, joka päättyy salaperäisesti kolmeen pisteeseen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elukka

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Käyn kategoria kerrallaan läpi. En kylläkään käytä yhteen koko päivää, vaan merkkaan ei-kiinnostavat pikaisesti luetuiksi.
Flipperix

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Ensin käyn kategoria kerrallaan merkkaamassa luetuiksi kaikki ketjut kategorioista ikiliikkujat, miitit, kodinhoidot. Sen jälkeen klikkaan lukemattomat viestit -toimintoa, naksin siitä auki kiintoisamma oloiset ketjut yksi kerrallaan back-toimintoa käyttäen ja kun kiintoisia ketjuja ei enää ole, merkkaan kaikki luetuksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elukka kirjoitti:Käyn kategoria kerrallaan läpi. En kylläkään käytä yhteen koko päivää, vaan merkkaan ei-kiinnostavat pikaisesti luetuiksi.
Minä teen myös näin. Ei ollut sopivaa äänestysvaihtoehtoa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

-Tsekkaan uusimmat viestit kitinän etusivun alareunassa olevasta pienestä laatikosta (yleensä)
-Käytän etusivun hakutoimintoa, "Katso lukemattomat viestit" (joskus)
1108

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Avaan omiin sivuihinsa 5 ketjua/ aihepiiri, tulostan ne ja kirjoittelen ruutupaperille vastauksia paskalla istuessani.
Geetzu

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lolita kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Käyn kategoria kerrallaan läpi. En kylläkään käytä yhteen koko päivää, vaan merkkaan ei-kiinnostavat pikaisesti luetuiksi.
Minä teen myös näin. Ei ollut sopivaa äänestysvaihtoehtoa.
Onks täällä hei joku systeemi, että saa tietyt ketjut luetuiks tyyliin ruksilla? Mä kun käytän tota etusivulla olevaa "merkitse kaikki aiheet luetuiksi" -nappulaa... Ei tällä sinänsä väliä. Kyllä kitinä niin paljon auki, että oppii silmin suodattamaan tutut turhat topicit, kunhan uteluus heräs.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:Onks täällä hei joku systeemi, että saa tietyt ketjut luetuiks tyyliin ruksilla? Mä kun käytän tota etusivulla olevaa "merkitse kaikki aiheet luetuiksi" -nappulaa... Ei tällä sinänsä väliä. Kyllä kitinä niin paljon auki, että oppii silmin suodattamaan tutut turhat topicit, kunhan uteluus heräs.
Eiku mä luen osastosta mielenkiintoiset ketjut ja sitten klikkaan loput luetuiksi just tolla "merkitse kaikki aiheet luetuiksi". Lopulta Kitinä näyttää siltä kuin olisin lukenut ihan kaiken eikä missään ole uutta viestiä. Helpompi seurata mihin niitä uusia viestejä tulee, kun on ne ei-kiinnostavatkin laittanut luetuiksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Aaa, just noin mäkin teen joo.
AarneAnkka

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Käytän sitä lopussa olevaa uudet viestit -listaa. Minun puolestani se voisi olla pidempikin. Vai saako jotenkin pidemmän listan näkyville? Kertokke!
Sutenööri

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

AarneAnkka kirjoitti:Käytän sitä lopussa olevaa uudet viestit -listaa. Minun puolestani se voisi olla pidempikin. Vai saako jotenkin pidemmän listan näkyville? Kertokke!
Mikset käytä tätä?

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21318
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Etusivun alalaidan loota saisi olla reilusti suurempi, esim. 20 uusinta viestiä.

Tyylinä siis 'katso uudet viestit' ja kiinnostavien aukominen tabeihin.

Typerää tässä foorumisoftassa on muuten se, kuinka pieni tuo ketjun uusiin viesteihin vievä nappula on. Rasittaa sihtailla hiirellä.
silsakenraali™

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

sivustahuutaja kirjoitti:Typerää tässä foorumisoftassa on muuten se, kuinka pieni tuo ketjun uusiin viesteihin vievä nappula on. Rasittaa sihtailla hiirellä.
Jos tämä rasittaa kovinkin paljon, niin yritä ajatella vaikka poNppulinnaa ja hattaraa kun kuljet Body Shopin myymälän ohi. Perustetaanko tukiryhmä?
Patz

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Patz »

Luen vaan omat juttuni, muiden on täyttä tuubaa!
AarneAnkka

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sutenööri kirjoitti:Mikset käytä tätä?
Koska se on tyhmä. Mistä se voi tietää mitkä viestit olen lukenut (katsomalla niitä) ja mitkä vaan rullannut yli? Pidän siitä alalaidan listasta enemmän, siitä näkee heti kuka on sanonut ja mitä viimeksi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti:Typerää tässä foorumisoftassa on muuten se, kuinka pieni tuo ketjun uusiin viesteihin vievä nappula on. Rasittaa sihtailla hiirellä.
Kaipa tänne saisi jonkun teeman vanhusten ja muiden heikkonäköisten käyttöön..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Sutenööri

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

AarneAnkka kirjoitti: Koska se on tyhmä. Mistä se voi tietää mitkä viestit olen lukenut (katsomalla niitä) ja mitkä vaan rullannut yli? .
DAA A! Siitä, että se poistaa listalta automaattiseti ne viestit, jotka olet jo lukenut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21318
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:Kaipa tänne saisi jonkun teeman vanhusten ja muiden heikkonäköisten käyttöön..
Paskasta käyttöliittymästä tässä on kyse, ei käyttäjästä. Ei ole olemassa mitään järkevää syytä noin pienille naksuteltaville näin tiheästi käytetyn toiminnan kohdalla. Vastaavasti kirjoittajien nikit ovat julmetun suuria maaleja, vaikka nikit eivät kiinnosta ketään päivittäin.
AarneAnkka

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sutenööri kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Koska se on tyhmä. Mistä se voi tietää mitkä viestit olen lukenut (katsomalla niitä) ja mitkä vaan rullannut yli? .
DAA A! Siitä, että se poistaa listalta automaattiseti ne viestit, jotka olet jo lukenut.
Ai jaa, onko onnistuttu kehittämään softa joka tarkkailee silmiäni ja aivojani ja tarkkailee mitkä viestit oikeasti luen ja mitkä vaan rullaan yli lukematta, vaikka kyseisen sivun avaankin?

En usko. Daa vaan sullekin. Tuo "katso lukemattomat viestit" -lista ei vain tunnu toimivalta, koska se edellyttää jatkuvaa merkkailua (siis on merkattava myös ketjut jotka eivät kiinnosta). Liian vaivalloista paskanjauhantaan.
Sutenööri

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

AarneAnkka kirjoitti: Tuo "katso lukemattomat viestit" -lista ei vain tunnu toimivalta, koska se edellyttää jatkuvaa merkkailua (siis on merkattava myös ketjut jotka eivät kiinnosta). Liian vaivalloista paskanjauhantaan.
No tuo jos joku on kyllä niin vaivalloista, etten sitten yhtään ihmettele että kestää. Merkkaat jokaisen viestin erikseen luetuksi?? Miksi vitussa? Palaatko takaisin ketjuihin lukemaan ylihypättyjä, ei luettuja viestejä?

Yksinkertaista asioita, niin pääset helpommalla.
Viimeksi muokannut Sutenööri, 31.08.2006 17:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Viestien selailutapani

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti:Paskasta käyttöliittymästä tässä on kyse, ei käyttäjästä. Ei ole olemassa mitään järkevää syytä noin pienille naksuteltaville näin tiheästi käytetyn toiminnan kohdalla. Vastaavasti kirjoittajien nikit ovat julmetun suuria maaleja, vaikka nikit eivät kiinnosta ketään päivittäin.
En nyt ihan tosissani ollut sen suhteen että kyse olisi käyttäjän ongelmasta, mutta ei se oikeastaan ole foorumisoftankaan vika - tämä kun on ihan vapaasti teemoitettavissa, kohteen kyllä saisi isommaksi jos vain jaksaa vääntää.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin