Ratkaisuni työttömyyteen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ratkaisuni työttömyyteen

Eka
14
70%
Toka
6
30%
 
Ääniä yhteensä: 20

Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tähänkään ei EVVK-tuulenpuiskaruksia.

Kumpaan kallistut

Ratkaistaanko työttömyys niin,
että ne laiskat sosiaalipummit vaan menevät töihin, koska ainahan töitä riittää, olenhan mäkin saanut ja niitä vetelyksiä pitää vaan motivoida pitämällä tuet alhaalla ja vittu mä teen niin kovaa duunii itse enkä halua verovaroista loisia elättää ja ainahan ne voi ruveta yrittäjiksi ja muuten ne pitää pakottaa vittu risunkeruuseen :D

VAI
Työttömyys on rakenteellista, pitkäaikaistyöttömät ovat syrjäyTETTY ihmisluokka, jolle valtaosalle tuskin koskaan töitä löytyy, ja siksi vaurastuvan yhteiskunnan tulisi maksaa yleistä vaurautta rakentaessaan syrjäyttämilleen vastikkeetonta perustuloa, nykyistä korkeampaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sutenööri

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Gattaca kirjoitti:ne laiskat sosiaalipummit pitää pakottaa vittu risunkeruuseen
Flipperix

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Nyt on kyllä niin paskat vaihtoehdot, ettei voi äänestää.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ilmeisesti jengiä alkoi kepeästi ketuttaa nämä vastausvaihtoehdot. Noin niinkuin tuloksista päätellen. :D
Sutenööri

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Vadim kirjoitti:Ilmeisesti jengiä alkoi kepeästi ketuttaa nämä vastausvaihtoehdot. Noin niinkuin tuloksista päätellen.
No mutta joka ikinen veronmaksajahan haluaa tämän alla olevan lainauksen toteutuvan. Ihan yhtä riemulla me nostettaisiin kansanedustajien palkkojakin.
vaurastuvan yhteiskunnan tulisi maksaa yleistä vaurautta rakentaessaan syrjäyttämilleen vastikkeetonta perustuloa, nykyistä korkeampaa.
Quarter

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Jos näistä kahdesta on pakko valita, niin eka. Tietysti. Lisää ilmaista rahaa niin että ei edes KANNATA tehdä töitä kun saman rahan saa kotona makaamisestakin? Ei helvetissä. Kyllä töitä riittää jos vain viitsii tehdä. Siivojan työ ei ole arvostettua mutta työ sekin.

Saan nykyisistä paskapätkätöistäni piirun verran enemmän kun mitä työttömyyskorvaus olisi. Silti teen mielummin töitä. Minusta ei tule ikinä kotona asuvaa laiskaa pummia. Mutta hei jokainen tyylillään
SikaMika

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Miksi täällä kysellään jokaisen omia mielipiteitä joka asiaan? Ei minulle sen enempää kuin muillakaan ole mitään mielipiteitä, on olemassa vain Kitinäläisen Rinnakkaistodellisuuden homogeeninen mielipide. Ja ne ovat kaikki Vääriä, kysykää vaikka Gattaca-Pojan isiltä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

QuarterDot kirjoitti:Jos näistä kahdesta on pakko valita, niin eka. Tietysti. Lisää ilmaista rahaa niin että ei edes KANNATA tehdä töitä kun saman rahan saa kotona makaamisestakin? Ei helvetissä. Kyllä töitä riittää jos vain viitsii tehdä. Siivojan työ ei ole arvostettua mutta työ sekin.
No siihen että (Hesarin mielipidekirjoituksesta, aiheena kyllä ristiriitaiset luvut työttömien määrästä pointtina kai että Tilastokeskus vähättelee), virallista dataa en muista nyt oliko tämä tilastokeskuksen vai työvoimaministeriön luvuista laskettu
:
"Yhtä avointa työpaikkaa kohden oli myös 9,6 työmarkkinatuelle pudonnutta yli kaksi vuotta työttömänä ollutta"
Niin että joo, "kannustetaanpa" niitä mahdottomaan, että juuri heidän joukostaan täytetään ne avoimet työpaikat!! Niinkuin juuri heillä olisi mitään mahdollisuutta pärjätä niiden työpaikkojen koulutuksessa ja tulla vielä valituksi duuniin jonkun työkokemusta omaavan sijaan. Ja kun paikat on täytetty ja NOLLAA työpaikkaa kohden on enää 8,6 ihmistä työmarkkinatuella, niin kannustetaanpa niitä laiskoja sosiaalipummeja, pidetään ne kurjuudessa että motivoituvat menemään töihin, joita EI OLE!!
Ja luuletko, että heistä on yrittäjiksikään tai että heidän yrityksellään olsi kysyntää. Hieman vaikea perustaakaan jos taskussa on 20 senttiä, niinkuin mulla nyt.

Siihen ei auta teidän tietämänne siivoojan paikat tai pizzalähetin hommat rakkaalla pääakaupunkiseudullanne. Eikä siihen liity sekään, montako sosiaalipummia tunnette.

Miten sä ja te muut mulkut kiemurtelette tuosta ohi? HÄH?
QuarterDot kirjoitti: Saan nykyisistä paskapätkätöistäni piirun verran enemmän kun mitä työttömyyskorvaus olisi. Silti teen mielummin töitä. Minusta ei tule ikinä kotona asuvaa laiskaa pummia. Mutta hei jokainen tyylillään
No tuota en tajua. En syntynyt tänne maailmaan palvellakseni jotain illusorista yhteisöä. Ei sellaista velvollisuutta ole. Mun velvollisuus olisi omaa hyvinvointia tai jotain todella tärkeitä arvojani kohtaan, ei ihmisten kokonaiskollektiivin palvelus missä vaan hommassa. Varsinkin jos se maailma on Kitinäläisiä :D

Pikkurahastakin toki hommia tekisin, viimeksi siis neljä vuotta huipussaan 860 brutto. Sielläkin olin etuoikeutettu, muut oli vain vuoden tukityöllistettyinä ja sitten ulos työttömyyteen taas. Kyllä työ maittoi, jos sitä olsi heille ollut. Paljon enemmän sain kuin peruspäiväraha siis. Ihanko totta saat vähemmän kuin tuo 860?
Viimeksi muokannut Gattaca, 04.09.2006 1:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Putosin kärryiltä kohdassa "rakenteellistotsdjkfjfn" ..

On olemassa muitakin syitä miun uravalinnalle kuin orastava homoseksualinen kiinnostus maastopukuja ja yhteissuihkuja kohtaan.
Politiikka ei ole miun vaffoja lajeja.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mylwin kirjoitti:Putosin kärryiltä kohdassa "rakenteellistotsdjkfjfn" ..
No siinä vaan, että eiköhän nykyajan suuri työttömyysaste, paljon suurempi kuin vaikka Kekkosen aikaan kaikkine "hätätilahallituksineen", johdu talouden rakennemuutoksista, jotka taas ovat luoneet nykyisen vaurauden: Samalla kuitenkin juuri ne muutokset väistämättä jättäen osan kansasta tarpeettomiksi. Ennen tarvittiin vaikka sekatyömiehiä paljon, nyt ei.

Siispä jos vaurauden kasvun menetelmien sivuvaikutus on ollut kasvava työttömyys, sen vaurauden kustantajaksi voidaan osaltaan nimittää sitä syrjäytyvää väkeä. Vaikka kokoomusnilkit sanois mitä. Ja siksi olisi oikeudenmukaista työttömiä elättää vaikka eivät työtä saakaan. Niinkuin eivät saakaan vaikka kokoomusnilkit saavat kun ovat niin paljon parempia ihmisiä :D

Tietty tilanne voi korjautua, pitkän ajan kuluessa, työvoima ja työpaikat kohtaavat Mutta siihen menee niin kauan aikaa ettei se nykytyöttömiä ehdi auttamaan. Hestä tulee vain vielä köyhempiä eläkeläisiä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Quarter

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Gattaca kirjoitti:Miten sä ja te muut mulkut kiemurtelette tuosta ohi? HÄH?
http://www.mol.fi/paikat/SearchPage.do?lang=fi
Äkkiä kun laskee otsikoista niin ~11 000 työpaikkaa avoinna.
Toki osaan vaaditaan kokemusta ja koulutusta. Mutta mikä estää pitkäaikaistyötöntä lähteä iltalukioon? Aikuiskoulutukseen? Oppisopimuksella töihin? Sanon vain, että JOS töitä tahtoo tehdä, niin keinot siihen on annettu. Jos rypee itsesäälissä ja ihmettelee miksi peruskoulun päästötodistuksella ei saa ktm:n lakimiehen virkaa niin ehkä vika on muualla kun systeemissä. Itseä niskasta kiinni.
Tällä tavalla minä kiemurtelen mulkkuni kanssa tästä ohi.
Ihanko totta saat vähemmän kuin tuo 860?
Vähän tuon päälle siis.. Ei ole oman alan töitä löytynyt. Mielummin teen töitä. Mikä tahansa kokemus näyttää aina paremmalta CV:ssä kun kotonamakaaminen.
Tiikeriankka

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

QuarterDot kirjoitti: Vähän tuon päälle siis.. Ei ole oman alan töitä löytynyt. Mielummin teen töitä. Mikä tahansa kokemus näyttää aina paremmalta CV:ssä kun kotonamakaaminen.
Jep. Parin vuoden työttömyys nollaa kaiken koulutuksen ja työkokemuksen, jos hakijoita on paljon. Tosin omalla alalla se näyttää siltä, että muu työ on verrattavissa työttömyyteen..
CandyMan

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Vastasin että perintöveroa tulisi nostaa, koska aikuisten ihmisten tulisi pyrkiä elättämään itsensä omalla työllään, ei vanhempiensa saavutuksilla. Näillä lisäveroilla voidaan kustantaa työttömille paremmat oltavat ja sairaanhoitajille lisää virkoja ja palkkaa. Olen köyhien ja vähäosaisten puolella oleva humanisti.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kyllä sä joutaisit Gattaca sinne risuja keräämään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sutenööri

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Gattaca kirjoitti:No tuota en tajua. En syntynyt tänne maailmaan palvellakseni jotain illusorista yhteisöä.
Miksi siis sen yhteisön pitäisi elättää sinuakaan sittten?
Elukka

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Paskat vaihtoehdot.
Pallotin tuulenpuiskan.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

QuarterDot kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Miten sä ja te muut mulkut kiemurtelette tuosta ohi? HÄH?
http://www.mol.fi/paikat/SearchPage.do?lang=fi
Äkkiä kun laskee otsikoista niin ~11 000 työpaikkaa avoinna.
Toki osaan vaaditaan kokemusta ja koulutusta. Mutta mikä estää pitkäaikaistyötöntä lähteä iltalukioon? Aikuiskoulutukseen? Oppisopimuksella töihin? Sanon vain, että JOS töitä tahtoo tehdä, niin keinot siihen on annettu. Jos rypee itsesäälissä ja ihmettelee miksi peruskoulun päästötodistuksella ei saa ktm:n lakimiehen virkaa niin ehkä vika on muualla kun systeemissä. Itseä niskasta kiinni.
Tällä tavalla minä kiemurtelen mulkkuni kanssa tästä ohi.
Jeps, paskaa puhut taas.
Noillakin numeroilla:
Kun kerran työttömiä on yhteensä jotain 200 000, joista (toiseen juttuun katsomani mukaan) yli kaksi vuotta työttömänä olleita, peruspäivärahalla eläviä pitkäaikaistyöttömiä 53 800...
ja sun mukaan 11 000 avointa työpaikkaa.

Niin johan elät kuvitelmamaailmassa, jos luulet että just niiden pitkäaikaistyöttömien joukosta pystyisi kouluttautumaan/valittaisiin sinne 11 000 kovinkaan merkittävää osaa. Synnynnäisesti reppanoita suurin osa. Ja vaikka juuri he sinne pääsisivät (koodarin ja automönttöörin ja lakimiehen paikkoja myöten :D ), niin silti jäisi 40 000 pitkäaikaistyötöntä!!

Ja heillekö sitten sanoisit: kyllä te työtä saatte jos vaan haluutte? Mitä muka? Turha viisastella yrittäjyydestäkään, ei sitä loputtomiin pikkupuljuja tarvita. Täällä jos yksi aloittaa, toinen kuolee. Ja pitkäaikaistyöttömistä nyt kaikkein vähiten yrittäjiksi on.

Sä elät vaan jossakin ison kaupungin maailmassa, ja sua itseäs lykästelee. Aivan harhaa repiä siitä tuollaista ylimielistä tietäväisyyttä.

Korkeintaan sulla on tuossa amerikkalaistyylinen julma mentalitetti: Jokainen kiilatkoon ja jos heikot jää ulos, kuolkoot perkele. Jep. Niinhän eläimetkin tekevät (tai ei nekään). Sitä varten on keksitty yhteiskunta, mutta oikeistolaiset haluaa viidakon takaisin.
QuarterDot kirjoitti:
Ihanko totta saat vähemmän kuin tuo 860?
Vähän tuon päälle siis.. Ei ole oman alan töitä löytynyt. Mielummin teen töitä. Mikä tahansa kokemus näyttää aina paremmalta CV:ssä kun kotonamakaaminen.
Jeps.. kun sanoit, että töistäsi saat vain vähän päälle työttömyyskorvauksen, tarkoitit tietenkin ansiosidonnaista eikä päivärahaa joka on 376 netto. Ja sun vähän (?) päälle brutto on raha, jolla työötömät kyllä lähtee peruspäivärahalla "makaamasta", jos sitä työtä on. Mutta kun ei ole, vaikka sulle on. Tajuutko, että siellä missä minä olin, sain sen 860, tukityöllistetyt muistaakseni 740. Että sinne edes PÄÄSI täytyi olla ollut yli vuosi työttömänä!! Ja jokainen joka siellä oli, ei olisi ollut päivääkään niillä palkoilla, jos muita työmahdollisuuksia olisi ollut. Ihan ammattitaitoista kirjanpitäjää, sihteeriä, rautanörtti, puuseppiä ym.. Ja kyllä työmoraalia löytyi, kiitollisina että edes se työ oli.Ei tuntunut paremmalta olla työttömänä peruspäivärahalla. Mutta vuoden jälkeen.. ulos työttömäksi taas. Paitsi minä.

Muuten jos ANSIOSIDONNAISET tuet on niin suuria, ettei työ maita, niin sehän on työssäkäyvien omien järjestöjen järkkäämä juttu! Vastustatko sitäkin? Minä puhun tässä peruspäivärahalaisista.
Georgina kirjoitti:Kyllä sä joutaisit Gattaca sinne risuja keräämään.
Niin sähän jossain toisaalla vertasit minua Petriin. Totta vitussa minä YMMÄRRÄN että muilla on erilaisia geelihipsimisiä ja seksitapoja ja elukkakantoja ym, mutta se etten niistä tykkää ei tarkoita muuta kuin että en tykkää. Mutta tässäkin kun alan faktoja puhumaan ne on muut kuin minä jotka Petrimäisesti laittaa sormet korviin, kiistää selvät tosiasiat, vääristelee, kieroilee ja hoilaa lallallalaa. Jatkossa seuraa samaa niiltä ja sultakin ehkä , katso vaan.
Ja se taas johtunee asenteistaan. Mielipidekysymys, mutta asenteensa iljettää minua. Ja kun iljettää niin iljettää.
Sutenööri kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:No tuota en tajua. En syntynyt tänne maailmaan palvellakseni jotain illusorista yhteisöä.
Miksi siis sen yhteisön pitäisi elättää sinuakaan sittten?
No vaikka että en ryhtyisi metsärosvoksi :D
Mutta meinasin siis, että oudoksun luterilaista työmoraalianne.
Töitä tekisin joko omien kovien juttujeni hyväksi tai sitten käytännössä rahasta niinkuin kuka vaan.

Mutta vähän liian paksua olisi sanoa, että minun olemassaoloni tarkoitus ja oikeutus oli tehdä sivuja joillekin Ranuan Runkkarit -seuroille. Joiden olemassaolo ei merkitse minulle mitään. Tein koska sain siitä rahaa (vähän) ja itse työntekokin oli ajoittain kivaa. Mutta ajatella niinpäin, että minulla olisi syvä velvollisuus ihmiskuntaa kohtaan työni kautta ja olemassaoloni oikeutus ja tarkoitus on jonkun Ranuan Runkkarien etu... ei sentään.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Sannnu

Re: Ratkaisuni työttömyyteen

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

No siis siitähän me lähetään, että töitä on!

Toiseksi ei tartte mennä keräämään risuja, kun on sellainen järjestelmä kuin työharjoittelu, josta saa palkkaa..ts. työkkäri maksaa korvausta. Tällaisen järjestelmän avulla voi päästä työskentelemään paikkaan, joka oikeasti kiinnostaa. Tosin pitää olla itse aktiivinen. Mä tarvitsin työkokemusta, joltain muulta kuin ravintola-alalta 19 v. joten pyysin pomoa irtisanomaan mut (vältyin karenssilta) ja hankin työharjoittelupaikan ja työkkäri maksoi mulle palkan. Ei toki mikään hyvä, mutta sainpahan ainakin tarvittavaa työkokemusta, joka on vienyt taas uusien haasteiden pariin.
Vastaa Viestiin