Lentelysi ulkomaille?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Matkustajalentokoneessa vuoden sisään:

En kertaakaan
27
53%
2 kertaa
8
16%
3 kertaa
2
4%
4 kertaa
3
6%
5 kertaa
0
Ei ääniä
6 kertaa
2
4%
7 kertaa
2
4%
8 kertaa
3
6%
9 kertaa
0
Ei ääniä
10 kertaa
0
Ei ääniä
11 kertaa
0
Ei ääniä
12 kertaa
0
Ei ääniä
13 kertaa
0
Ei ääniä
14 kertaa
0
Ei ääniä
15 kertaa
0
Ei ääniä
16 kertaa
0
Ei ääniä
17 kertaa
0
Ei ääniä
18 kertaa
0
Ei ääniä
19 kertaa
0
Ei ääniä
20 kertaa
0
Ei ääniä
YLI 20 kertaa
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 51

Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Flipperix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Totta kai on kateutta.
Kateutta mistä? .
No henk koht perversio mulla että diggaan lentokoneista, enkä käsitä ihmisiä jotka ei tappele ikkunapaikasta vaan pitkästyneenä mieluummin katsoo koneen leffaa kiinnostumatta yhtään että ovat 10 kilometrin korkeudessa. Plus sitten tietty että onhan rahakasta toimintaa kun on varaa lennättää äijää ulkomailla ja siitä sitten saa jotain voittoa vielä yli lentolipun :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Flipperix

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Gattaca kirjoitti:No henk koht perversio mulla että diggaan lentokoneista, enkä käsitä ihmisiä jotka ei tappele ikkunapaikasta vaan pitkästyneenä mieluummin katsoo koneen leffaa kiinnostumatta yhtään että ovat 10 kilometrin korkeudessa. Plus sitten tietty että onhan rahakasta toimintaa kun on varaa lennättää äijää ulkomailla ja siitä sitten saa jotain voittoa vielä yli lentolipun :D
Katselen mäkin mielummin ikkunasta kuin leffaa, mutta yleensä olen aikaisen herätyksen jäljiltä niin väsynyt, että nukahdan koneessa. Toiminnan rahakkuudesta ei voi lentämisen perusteella mitään päätellä, aika peanuts-ympyröissäkin lennellään vaikka kuinka. Virkamiesvanhempani monin verroin enemmän kuin minä.

Kelaa nyt hiukan mitä höpiset. Keskituloisen yksityissektorin lakimiehen kuukausipalkka + työnantajasivukulut ovat yhteensä varmaan 6500-7000 €/kk. Missä siinä tuntuu yksi lentolippu ja pari hotelliyötä? Varsinkin kun kaikki on verovähennyskelpoista kuluina ja alvina. Ihan eri juttu kuin saman yksityishenkilön nettotulot contra itse maksettu lomamatka alveineen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Lolita kirjoitti:Yhden kerran. .
Ttas meni kysely monkaan, olsi pitänyt kysyä matkoja eikä lentoja.. nimittäin säkin varmaan tulit sieltä takaisin..
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Flipperix kirjoitti:Virkamiesvanhempani monin verroin enemmän kuin minä..
Jep. mun kirjastonjohtajaäitikin lensi Helsinkiin ja takaisin muistaakseni vuonna 1984 :D

Ketkä virkamiehet ne ulkomaanreissuja työssään tarttee?

Sen tiedän kyllä joo, että pomoni matkusteli työajallaan harrastustoiminnassaan TUL:lin rahoilla kisoissa (ei kuulunut edes siihen mistä palkkansa oikeesti sai) , ja mä sitten laitoin lihavien urheilupomojen kännäyskuvia nettiin :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
MarthaFocker

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Ainakin Euroopan suurimpiin kaupunkeihin lentelyhän on halpaa kun kilo yrjöä, jos lennot vaan varaa ajoissa.
Ja vieläpä se, että melkeinpä missä tahansa on eläminen halvempaa kuin Suomessa. Ainakin meille hipeille, jotka emme maksa nukkumisesta.

Jos minulla on kaksi viikkoa lomaa ja voin valita vietänkö sen kouvolassa syöden pitsaa ja juoden kaljaa, vai syönkö pitsaa ja juon kaljaa esim. Berliinissä, Barcelonassa tai Riikassa, on vastaus aika ilmeinen. Lisäksi pitsa ja kalja on kaikissa noissa halvempaa. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon miellyttävämpää on syödä pitsaa ja juoda kaljaa jossain muualla. Ja vieläpä se, että jossain muualla kuin kouvolassa voi tehdä muutakin kuin juoda pitsaa ja syödä kaljaa.

Rahattomuudella ei voi matkustelemattomuutta selittää. Ainoastaan sillä voi selittää, että on minun mittakaavani mukaan Tunkkainen Jarru.
Quarter

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Xiberia kirjoitti:Siis matkustajalentokoneet hirvittävät minua. Laskuvarjolla haluaisin kuitenkin joskus vielä elämäni aikana hypätä, mutta ne koneet eivät ole lähellekään niin pelottavia!
Voin kertoa kokemuksesta että kun istahdat sen pikku-cessnan kyytiin niin tulee hyvin äkkiä ikävä sitä massiivista matkustaja-jettiä..
Ei tarvitse paljoa tuulla niin kone vaappuu ja heiluu ja tärisee. Monta tonnia painavat satoja matkustajia vetävät jumbot ovat vakaita ja mukavia laitoksia. Tässä lajissa koko on valttia.. usko pois.
Mulli75

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kuusi pitkän matkan lentoa eikä mitään nopeita vaihtoja ja tissuttelua terminaalissa siinä välissä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Jos Piper Chieftain lasketaan matkustajakoneeksi niin pari viikkoa sitten. Reittikoneilla viimeksi .. öö .. aika pitkä aika sitten.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Perhana, viimeiseen vuoteen en kertaakaan. Silloin kun elin vielä vanhempien taloudessa niin huomattavan ahkerasti. Ei ne rikkaita ole nekään, kysehän on valinnoista, mihin sen rahansa laittaa. Viimeisin reissuni oli Lontooseen ja siitäkin taitaa olla 3-4 vuotta. Se oli ihan omalla rahalla kyllä ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

MarthaFocker kirjoitti:Ainakin Euroopan suurimpiin kaupunkeihin lentelyhän on halpaa kun kilo yrjöä, ....Rahattomuudella ei voi matkustelemattomuutta selittää. .
Myönnän, että minulla ei ole käsitystä nykyajan lentolippujen hinnoista.
Voisitko sinä tai muu kertoa, mikä on nykyinen hinta noihin mainitsemiisi Euroopan kaupunkeihin? Ainakin lennot täältä Hesaan ovat moninverroin kalliimmpia kuin bussikyyti, joka sekin on ilman alennuksia liikaa. Minä sitten kerron, voiko matkustelemattomuutta selittää rahattomuudella. Jos ei, niin minusta se on pelkästään hyvä. Eikä minua sinänsä muiden matkustelu vituta, itsekin matkustelisin jos voisin. Mietin vaan että mistä sen olsin irrotanut edes töissä ollessa.. Mutta jos se on jotain sata egee ja alle/suunta, niin sitten säästäen toki kerran pariin vuoteen.

Jos puistossa yöpyy, sitten voisi mennä, mutta onhan jopa Hesan hotellit törkeän kalliita.

Sen vaan tiedän, että ainakin seuramatkat hotelleineen oli out jopa keskituloista varakkaammalta isiltäni ja keskituloiselta äiteeltäni tuossa heti 80-luvun puolella. Tosin ennen sitä matkustelu olikin rikkaiden huvia. Minäkin luokaltani ainoa kersa joka oli mihinkään päässyt.
Viimeksi muokannut Gattaca, 04.09.2006 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Dumari

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Viikko Budapestissä. Njet muuta!

edit: lennot Sterlingillä yht. 140e
Viimeksi muokannut Dumari, 04.09.2006 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Gattaca kirjoitti:
MarthaFocker kirjoitti:Ainakin Euroopan suurimpiin kaupunkeihin lentelyhän on halpaa kun kilo yrjöä, ....Rahattomuudella ei voi matkustelemattomuutta selittää. .
Myönnän, että minulla ei ole käsitystä nykyajan lentolippujen hinnoista.
oli mihinkään päässyt.


Parista kympistä ylöspäin. Tuolta jotain osviittaa... http://www.blue1.fi/
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
CandyMan

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Gattaca kirjoitti:Sen että suhteutettuna ihmisten reaalielämään niiden "kun viimeksi kävin Nykissä löysin makeita kuteita" tai "Taas pitäs lähtee sukeltelemaan Balille" -ohimennen kertojien motivaatio sen sanomiseen saattaa sittenkin olla sillkka kehuskelu.
Minä niin olisin toivonut sinun valaistuneen sen osalta että jos pari henkilöä silloin tällöin kertoo ulkomaanmatkoistaan koska tietävät sen ärsyttävän sinua, se ei tarkoita että kaikki Kitinäläiset reissaisivat jatkuvasti ulkomailla. Ihmisillä on eri kiinnostuksen kohteita, jotkut nauttivat reissaamisesta ja käyttävät kaiken liikenevän rahansa siihen. All power to them. Minulla iskee välillä puolittainen reissaamiskärpänen, joka kuitenkin kuihtuu kummasti kun tulee muuta mieleen. Pisimmät matkani ovat olleet puhtaita työmatkoja. Uuden hommani myötä saatan joutua tekemään pari ulkomaanreissua vuodessa eri puolille maailmaa, ainakin Milano ja "Amerikka" taidettiin mainita. Ärsyttääkö tämä sinua kovastikin?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

voyager2 kirjoitti:

Parista kympistä ylöspäin. Tuolta jotain osviittaa... http://www.blue1.fi/
:shock: Todella outoa!
Katso vertailuksi vaikka tuota:
http://www.area.fi/ilwwcm/connect/Area/ ... et/#bkk_ay

Näyttäs olevan enemmän kymmenen kertaa kakskymmentä eikä sekään riitä edes Eurooppaan. Iskikö Kitinän rinnakkaistodellisuusilmiö?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Ei nykyään kannata mistään matkatoimistoista matkoja ottaa. Suoraan lentoyhtiöiden sivuilta vaan lennot. Hotellit ym sitten paikanpäältä, edellyttäen ettei ko. kohteessa ole joku sesonki, joka vaatii varaamaan etukäteen. . Jollei sitten ole patalaiskaa sorttia tai ökyrikas.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

voyager2 kirjoitti:Ei nykyään kannata mistään matkatoimistoista matkoja ottaa. Suoraan lentoyhtiöiden sivuilta vaan lennot. Hotellit ym sitten paikanpäältä, edellyttäen ettei ko. kohteessa ole joku sesonki, joka vaatii varaamaan etukäteen. . Jollei sitten ole patalaiskaa sorttia tai ökyrikas.
Meinaakko että tuonkin listan "tarjoushinnat" on kusetusta?

Hotellit toki mahdottomuus mulle Suomessakin, paitsi Domma kesällä pari päivää, sekin työsssä eikä työttömänä. Mutta onhan sitä interrail-tason gulakkimajoitusta maailmalla
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Gattaca kirjoitti:
voyager2 kirjoitti:Ei nykyään kannata mistään matkatoimistoista matkoja ottaa. Suoraan lentoyhtiöiden sivuilta vaan lennot. Hotellit ym sitten paikanpäältä, edellyttäen ettei ko. kohteessa ole joku sesonki, joka vaatii varaamaan etukäteen. . Jollei sitten ole patalaiskaa sorttia tai ökyrikas.
Meinaakko että tuonkin listan "tarjoushinnat" on kusetusta?

Hotellit toki mahdottomuus mulle Suomessakin, paitsi Domma kesällä pari päivää, sekin työsssä eikä työttömänä. Mutta onhan sitä interrail-tason gulakkimajoitusta maailmalla
Ei nyt varsinaisesti kusetusta. Mutta onhan se selvää että kun tulee yksi välikäsi lisää (matkatoimisto) niin jollain senkin on elettävä. Se miksi itse suhtaudun varauksellisesti noihin pakettimatkojen hotelleihin on se että esim. valokuvat antavat lähes poikkeuksetta positiivisemman kuvan mitä todellisuus on. Pätee erityisesti halvemman gategorian paikkoihin.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
SnapaHead

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

eBookersista löytyy välillä todella tiukkoja hintoja, mutta ne eivät välttämättä ole enää voimassa kahden päivän kuluttua. Eroa saattaa olla jos tekee haun aamulla ja sitten illalla saman.

Ei ollut paha hinta Helsinki-Houston, New York-Helsinki 660€. Paikan päällä sitten Chevy Malibua tarvitsi tankata 2600km matkalla jollain vajaalla 150e. Vaikka V6 olikin niin keskikulutus 7l/100km.
Strip on muuten juuri sellainen kuin voisin kuvitella jonkun Mallorcan olevan. Vitun rumia ja kännisiä ääliöitä kännäämässä.

Noista työlentelyistä. Kyllä ovat vittuimaisimpia duunipäiviä mitä on. Kännit pitää vetää vitutukseen takas tullessa joka kerta.
Koneessa olen ollut tänä vuonna 13 kertaa. Enemmän kuin muutoin koko elämäni aikana yhteensä. Vastenmielisin tapa taittaa matkaa. Kieltäisin lailla jos olisin diktaattori.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

660 ei paha? Tsiisus!!
Ja mä hiukan korostaisn että reaalimaailman ihmisten ei tarvi työAsioissa ulkomailla käydäkään viiteenkymmeneen vuoteen. Kitinän rinnakkaistodellisuus toki eri asia.
Viimeksi muokannut Gattaca, 04.09.2006 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
bedlam

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En kertaakaan, en edes kotimaassa. Mutta eiköhän tuota tässä alkutalvena tule edes Helsingissä lenneltyä, kun kerran halvemmalla piäsee välillä kuin junalla.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja ak »

Oma saldo 3 lentoa kesälomalla ja itse lähdin lentämällä ihan sen takia, että se oli suhteessa halpaa ja näppärää verrattuna muihin matkustusmuotoihin.

Ja niistä hinnoista: Helsinki-Lontoo, Lontoo-Bologna, Rooma-Helsinki oli yhteensä vajaat 250e. Päälle varmaan 50e lentokentille siirtymiseen. Lisäksi esimerkiksi junalippuihin italiassa muutama kymppi, mutta junat on siellä todella halpoja verrattuna Suomeen.

Talvella olisi tarkoitus käydä Latviassa. Katselin tossa, että jos nyt varaan neljälle hengelle lennot Tampere-Riika-Tampere niin hintaa tulee veroineen 175e. Lisäksi Ryan Air velottaa erikseen kaikesta eli matkatavaroista tulee kait 16e per nuppi lisää, jos ei selviä pelkillä käsimatkatavaroilla. Ja päälle tietty matkat kentille ja sieltä pois.
SnapaHead

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Gattaca kirjoitti:660 ei paha? Tsiisus!!
Laske kilometrit dorka.
Gattaca kirjoitti: Ja mä hiukan korostaisn että reaalimaailman ihmisten ei tarvi työAsioissa ulkomailla käydäkään viiteenkymmeneen vuoteen. Kitinän rinnakkaistodellisuus toki eri asia.
Tuo on totta. Mutta minkäs teet. Ruotsalaiset eivät ole reaalimaailman ihmisiä. Turhaan pelkäät kitinäläisiä. Tutustu ruotsalaisiin, mutta varo ettei aivot nyrjähdä.
MarthaFocker

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Alle seitsemän sataa jenkkilään ja takas ON halpa.

Matkatoimistojen pakettihinnat ovat AINA kalliita. Totta kai. Siinä on matkatoimiston idiootti-lisä niille, jotka eivät itse osaa selata nettiä.

Valistunein kuluttaja kokeilee vielä eri maiden päätteillä noita buukkauksia. Esim. Hannoverista Helsinkiin lensin satasen halvemmalla samalla lennolla kun kokeilin ebookers.fi:n sijaan ebookers.de:tä.

Ja tiesittekö, että Finnair myy kalliita paluulentoja Helsinkiin aivan samoihin koneisiin kuin ko. maan omat lentoyhtiöt myyvät huomattavasti halvemmalla?

Tyhmyys käy kalliiksi, eikä oma maa ole aina mansikka.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja ak »

MarthaFocker kirjoitti:Alle seitsemän sataa jenkkilään ja takas ON halpa.
Finskillä näyttäisi olevan Nykkiin ja takas nytkin 398 tarjous. Mutta tommonen eri paikkoihin meno-paluu tietty tuppaa nostamaan hintaa useimmiten ja muualle jenkkeihin maksaa muutenkin varmaan aina enemmän.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Lentelysi ulkomaille?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Suomessa kävin. Neljässä lentokoneessa olen ollut tänä vuonna. Siis kaksi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin