TunnevammaTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
AarneAnkka

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

silsis kirjoitti:Sä meet yksin syömään ja liityt juominkeihin myöhemmin.
Joo. Vedin nassuun loput kuivalohesta. Ehkä saan kaverit vielä kiinni vuokrakännykälläni...
SikaMika

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Huomenta!

Pari ylimääräistä vapaapäivää ja Sian unirytmi on taas normaali. Katselin "illalla" elokuvia klo 04:ään ja heräsin tänä "aamuna" klo 14. Hyvä hyvä...

Mulle oli eilen aamulla tullut puhelu oudosta numerosta klo 08.14. Tsekkasin sen Eniron numerotiedustelusta, kun sellainen pyörii koneellani ilmaiseksi. Numero oli salainen, joten se siitä.
Tänä aamuna oli tullut puhelu samaisesta numerosta klo 08.14! Mua alkoi vituttamaan moinen mysteeri, joten soitin numeroon. Siellä oli joku sekavan oloinen savolaisäijä, joka hetken kakisteltuaan osasi kertoa olevansa Kauppalehden myyjä ja alkoi tarinoimaan superhypertarjouksestaan. Viisi minuuttia horistuaan tajusin kyseessä olevan ihan normaalin opiskelijalehtitilauksen normaalilla opiskelijahinnalla. Aloin siinä vaiheessa heittelemääm kapuloita rattaisiin ja kiittämään soittamastani puhelusta, mutta tyyppi ei suostunut lopettamaan. Se alkoi turinoimaan tilaajalahjoista, jauhoi loputtomiin asti joistain taskulampun ja kalenterin yksityiskohdista. Mua alkoi jo vituttamaan, olin roikkunut luurissa lähemmäs kymmenen minuuttia eikä mitään loppua puhelulle ollut näkyvissä. Kävi mielessäni, että voisiko tuolla puupäällä olla jokin maksullinen linja josta se soittelee häläripuheluita ja laskuttaa sitten uhrejaan näiden soitettua takaisin! Mä sitten keskeytin sen tyypin höpinät väkisin, sanoin saavani tilattua lehden netin kautta jos koen siihen tarvetta ja löin luurin korvaan.
Se tyyppi kuulosti aika paljon Gattacalta, ihan jo säikähdin. Tajusin kuitenkin, ettei Gattaboy osaisi jauhaa noin pitkään paskaa tusinatylsimysten merkonomien juppiaviisista - eikä varsinkaan olisi mennyt töihin...
CandyMan

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

silsis kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti: Nyt ne kaverit soitti että lähdetään juominkeihin.
Sä meet yksin syömään ja liityt juominkeihin myöhemmin.
Ei, vaan ensin käyt iskemässä itsellesi hottiksen japanilaistypyn (kerro olevasi Mika Salo; ne ovat ihan hulluina suomalaisiin (ex-)formula-kuskeihin, mä tiedän!), menet sen kanssa syömään sushia, palaatte hotellihuoneeseen leikkimään bukkakea pariksi tunniksi, ja SITTEN menet kavereiden kanssa juomaan lämmintä sakea ja riisiolutta. Kun kavereilla on laskuhumala, kerrot mitä teit aiemmin päivällä.
Viimeksi muokannut CandyMan, 19.09.2006 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kid

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Kid »

CandyMan kirjoitti:
Kid kirjoitti:
CandyMan kirjoitti: Pyh. Jokaisen oma henkilökohtainen ongelma jos muiden kyseiseen henkilöön liittymättömät kirjoitukset käyvät hirmuisesti korpeamaan.
Pöh, mua mikään korpee. Huvittaa lähinnä.
Enhän mä suhun edes viitannutkaan kommentillani. Nyt on kiva arvailla että kehen viittasin!?
Ok, ja lisää hupia kehiin ja aivonystyrät toimimaan..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Äh, minähän tässä kiukuttelen kuin pikkulapsi, eli olkoon mun ongelma, jos joku häiritsee. Melkein tunsin itsessänikin sen kalikan kalahduksen :D

Tosin nyt mua ei enää häiritse niin paljoa, kun sain kuulla niin mahtavan loistavia uutisia Isohaaralta, että vaan hymyilyttää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Flipperix kirjoitti:
Riippuu alan työehtosopimuksesta, mutta normaalitilanteessa 7,5 h /pv = 37,5 h/vko ja ekat 2,5 h viikossa ovat lisätyötä, josta maksetaan yksinkertainen palkka - kuitenkin vain 8 h/päivä saakka. Yli 8 h päivistä maksetaan överiä, samoin kuin yli 40 h viikkotunneista, vaikka päivä olisi alle 8 h.
Nyt tuntuu kyl ihan idiootilta, mut ihan oikeasti en vieläkään oikein tajua. (Lueskelin jo tota helkutin työehtosopimustakin..)
Eli tekisin vaan yhtenä iltana tavallisen työpäivän lisäksi neljä tuntia extraa. Joten voiko tämä muka tarkoittaa, että saisin yksinkertasen palkan ekalta 2,5 tunnilta ja 50% korotetun palkan lopuilta 1,5 tunnilta. Tosi kummallista.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
1108

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kohta Pako eli Prison Break katsottu, aika messevä sarja.

Ei mulla sitten muuta.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Lolita kirjoitti:
Tosin nyt mua ei enää häiritse niin paljoa, kun sain kuulla niin mahtavan loistavia uutisia Isohaaralta, että vaan hymyilyttää.
Onks se raskaana? Onneks olkoon, Lolita-täti! :cheer:
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
silsis

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja silsis »

Aloin katsomaan deeveedeetä kotiteatterista. Vittu, puoli tuntia ilman tekstitystä ja äänikin tulee pelkästään töllön kajareista, vaikka johdot pitäis olla oikeilla paikoilla. Ei ennen tämmötiä ole tarvinu murehtia. Kertokaas mistä moiset johtuvat! Nyt menen salille runnomaan olkapää/rintareenin, jottei polla repeä.
AarneAnkka

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

CandyMan kirjoitti:Ei, vaan ensin käyt iskemässä itsellesi hottiksen japanilaistypyn (kerro olevasi Mika Salo; ne ovat ihan hulluina suomalaisiin (ex-)formula-kuskeihin, mä tiedän!), menet sen kanssa syömään sushia, palaatte hotellihuoneeseen leikkimään bukkakea pariksi tunniksi, ja SITTEN menet kavereiden kanssa juomaan lämmintä sakea ja riisiolutta. Kun kavereilla on laskuhumala, kerrot mitä teit aiemmin päivällä.
Voi että. Toi olis ollu täydellinen suunitelma. Todellisuus oli vähän ankeampi.

Kiertelin ympäri Shinjukua ihmetellen minne kaverit ovat menneet. Yritin saada porukasta paria kaveria kiinni kännykällä monta kertaa, mutta linjat prakaa (ja muilla heistä ei ole 3G-kännyä). Jatkoin haahuilua. Vilkaisin ohimennen yhtä söpön oloista tyttöä yhden kaupan edessä ja hän tuli heti kysymään jotain japaniksi. Pyysin puhumaan egrantia ja hän kysyi "sir, would you like to do masaagi?". Menen hämilleni että jaaha, se taitaakin olla oikea ammattilainen. Änkytän että ehkä joku toinen kerta.

Pyörin lisää ympäri kortteleita yrittäen saada kavereita kiinni. "Masaagi" alkaa tässä vaiheessa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta(!). Palaan tytön luokse (!!!), mutta selviää että hän leikkii masaagia vain tuossa matalassa tönössä eikä voi tulla hotellihuoneeseen. Hmm jaa, okei sitten. Ehkä mieluummin ei. Ties mikä pesäpallomailalla tervehtivä kiai-ukkeli siellä on vastassa. Kaltereita tempova omatuntoni rauhoittuu. Yritän vielä tapella puhelimen kanssa. Lopulta saan yhden kavereista kiinni, hän toteaa että "oomme täällä yhessä paikassa tämmösessä kadunkulmassa, emmää osaa selittää" ja takaa kuuluu toisen kaverin "tää on neljän hengen pöytä, ei tänne enää mahdu". Viesti oli aika selvä. Palaan hotellille ja kirjoitan Kityyn huikeasta seikkailustani Tokion yössä. :roll:

No, kello on vasta 22:36. Jos olisin oikein urhea voisin vielä ehtiä johonkin juottolaan, mutta.... who am I trying to fool. Tämmöinen omiin sukkiinsakin eksyvä tohvelieläin. :?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lolita kirjoitti: Kaipaan epätoivoisesti sitä Tuliketun palikkaa, jolla piilottaa joidenkin kirjoittajien viestit. En kuitenkaan niiden takia, joita aikaisemmin norasin, vaan erään itseään ja erinomaisuuttaan täynnä olevan, joka paikkaan typerän mielipiteensä tunkevan kirjoittajan takia.
Sulla on niin usein samanlaisia ajatuksia kuin mulla. Aikapäivää sitten on lakannut ärsyttämästä millään lailla pelkät höröttäjät, mutta aina joskus ällövihlaisee toisten varaukseton tyytyväisyys itseensä ja omiin mielipiteisiinsä. Ei niinQ mitään joustonvaraa, asia on juuri niin mustavalkoinen kuin sen itse näkee, toisten ollessa aina väärässä. Minäminäminä ja minun joka asian asiantuntijuuteni.

Mutta sitten...pieni tauko auttaa kummasti. Samoin se, ettei antaudu kovin kiihkeään vuorovaikutukseen jänkääjiksi tietämiensä kanssa. Kaikkein parhaiten auttaa kun muistaa ettei sillä ole mitään väliä, jokainen on Merkittävä ja Tärkeä lähinnä omasta mielestään. Suurin osa lienee kasvokkain ihan miellyttäviä ihmisiä, täällä vain arvostelu ja päteminen korostuvat normaalielämää enemmän. Silti vituttaa joskus, hassua.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sipsi kirjoitti:Onks se raskaana? Onneks olkoon, Lolita-täti! :cheer:
Ei sentään, ainakaan niin, että olisi isyyttä tunnustamassa. Äpärät jää Tampereelle, mun veli muuttaa tänne!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

silsis kirjoitti:Nyt menen salille runnomaan olkapää/rintareenin, jottei polla repeä.
Pysyn vielä tänäänkin pois salilta, jottei polla repeä.

Oikeesti, kuinka VOI vieläkin olla näin umpityhjä ja voimaton olo? No, oonhan mä siivonnu ja pyykänny ja laittanu verhoja ja järkänny vessaa jne.. mut silti. Mä menen kyllä ulos ja tuon filmin viemään vasta sitte, kun tulee ihan pimeetä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Väsytti niin penteleesti ettei jaksa mennä salille. Teen sitten suurta herkkuani, kaalikeittoa, ja nautin sen parin oluen kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
OperaDuudson

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja OperaDuudson »

taas onnistuin sähläämään itteni kortistoon,syynä yrityksen maineen vahingoittaminen,olin unohtanut tallentaa jonkun pojan lompakosta nimet ylös sillä seurauksella jotta hänen äippänsä oli mennyt tekemään rikosilmoituksen ... vakava juttu,päätettiin suhde tänään ip samantien lennossa koe-ajalla,vartin palautekeskustelun jälkeen,nyt vihdoinkin sain henk.koht työnohjaajan/työvalmentajan tajuamaan ettei musta ehkä enää ole lainkaan kokopvätyöhön palaajaksi,osa-aikatyö 4-6h onnais,mut nyt tässä on taas edessä kelan hakemukset,työkkäriin ilmoittamiset,huomenna jo pähkäilemään lisää kaupungin työllistymisyksikköön jatkosuunnitelmia ...
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja more »

Lolita kirjoitti:Päivän tunnevammatunnustus:

Kaipaan epätoivoisesti sitä Tuliketun palikkaa, jolla piilottaa joidenkin kirjoittajien viestit. En kuitenkaan niiden takia, joita aikaisemmin norasin, vaan erään itseään ja erinomaisuuttaan täynnä olevan, joka paikkaan typerän mielipiteensä tunkevan kirjoittajan takia. Repikää siitä.
Auttasko tää:
http://thumper.kicks-ass.org/wordpress/phpbbuserhide/
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
silsis

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja silsis »

OperaDuudson kirjoitti:...mut nyt tässä on taas edessä kelan hakemukset,työkkäriin ilmoittamiset,huomenna jo pähkäilemään lisää kaupungin työllistymisyksikköön jatkosuunnitelmia ...
Tsemiä sinne! Sä tunnut olevan kuitenkin yrittävää ja reipasta sorttia. Löydät vielä paikkasi!
MadameDeMeloni

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Meinasin jäädä kauppareissulla auton alle. Korvaakin särkee. Muutenkin oon ihan pihipuhipihalla.
silsis

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja silsis »

Limittäin ja lomittain jänskättää ja vituttaa mennä yöksi töihin. Tuli taas muutos ja nyt pitää ollakin uniformu päällä ulkona. Vailla mitään koulutusta ja muonitusta. Vasta kolmas työaika/paikka/varustusmuutos päivän sisään. Kaveri just jänskäs et sen pitäis olla lapsenpoikana, eikä yhtään tiedä missä käyttämätön virkapuku on. Join the valtio.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Kettu miten voi hminen olla taas laiskalla päällä, pari päivää aikaa taas siivota kämppä überhuolillisesti (kun ensviikolla tulee se uus kissavauva niin sille ei saa olla mtn tyhmiä juttuja syötävänä täällä pitkin lattioita) ja koota luentorunko ensiviikonlopuksi koulutukseen johon olen menossa kouluttajaksi. Jossain välissä pitäisi asioillakin juossa, ainakin yhdessä palaverissa istua yksi ilta ja tietty käydä vesijumppailemassa, niin ja pyykätäkin pitäis. Mä en tuu kerkeen niinQ millään ja mitä siis teen, istun perkeleen pösilö tässä koneella!
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

KisSandra kirjoitti:Kettu miten voi hminen olla taas laiskalla päällä....
Samat on vinkeet täälläkin päin! Ei kertakaikkiaan jaksa mitään. Taitaa vielä viikonloppu painaa. Huomenna sitten nähdään siellä yhdessä paikassa! Kauankohan siellä menee.. pari tuntia?
slam

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja slam »

6h unta putkeen ja muutenkin ihan jees fiilis
AarneAnkka

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

No, minä poistun nyt vetämään unta kaaliin. Huomenna on tietääkseni tiedossa Tokion bussikiertoajelu.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Olo on taas kuin olisi puulla päähän lyöty; ongelma-alue jota olen välillä pienessä pääkopassani miettinyt onkin ollut erään yliopiston tutkimusryhmän kohteena yli kymmenen vuotta - hieman eri muodossa, hieman eri tarpeisiin mutta täysin sovellettavissa. Tekee toisaalta nöyräksi nähdessään joitakin omia mietteitä loppuun asti ajateltuina, usealta näkökannalta pohdiskeltuina ja käytännössä kokeiltuina, mutta samalla aika tyytyväiseksi ettei ole ihan höpöjä miettinyt itsekään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: TunnevammaTiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei auttanut, ei mun kone tiennyt, mitä tuommosille .xpi tiedostoille pitää tehdä. :(

Mä odottelen rauhassa, että joku päivittää sen Tuliketun palikan toimimaan uudessakin Tuliketussa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin