Paras flunssan hoitokeino

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sannnu

Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Yskä lähtee yskimällä ja nuha nussimalla...

Mikä on sinun salainen resepti flunssan hoitoon ja mitä luksusta sinun pipinä olemispakettiin kuuluu?

Aloitan flunssailun aina Finrexin Neo pulvereilla. Sitten kaivan kaapista pipisukat, villaiset ja lökärit jalkaan ja peiton alle sohvalle. Koska olen aina hoitanut pipejä poikaystäviäni hyvin, odotan, että mullekin tuodaan kaupasta hyvikkeitä esim. berliininmunkki ja joku hyvä lehti.

Mä olen noudattanut sellaista sääntöä elämässäni, että jos mun läheinen, siis kumppani esim. sairastuu, se saa erityiskohtelua, kuten sitä ruokaa mitä mieli tekee, mehua ja herkkuja sänkyyn ja dvd-leffoja vuokraamosta. Sillä jos on himassa pipinä, niin silloin pitää hemmotella.

Enivei, mun flunssan hoitopakettiin kuuluu myös vanhan kansan sipulit puoliksi ja yöpöydälle, ja Vicks rasvaa nenun alle....Joskus kokeilin sellaista inkiväärihunajajuomaa joka oli tosi hyvää.

Olen kuullut, että jotkut laittaa valkosipulia kainaloon :shock:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Hyi, ei mitään sipuleita mutta muuten aikalailla samaa; villasukat ja pyjamapökät (on tosin muutenkin melkein aina käytössä :)), sohva, peitto, teetä, kuumaa mehua, Ibumaxia, Carmolis-tippoja. Kukaan ei mulle mitään koskaan tuo luonnollisestikaan, joten itse raahauduttava kauppaan myös kipeänä. Yleensä silloin ostan itelleni Lauantai-pussin.. :) yleensä kun en juuri karkkia ostele. Sit joskus (viimeks eilen) sulkeudun pikku kylppäriini ja löhöän kuumassa suihkussa lämmittelemässä ja höyryhengittelemässä piiitkäään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Niba »

L.E.P.O.A.S.E.N.T.O!

No more no lees.
Pyyhin Netikettiin..
Elukka

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Komppailen Nibaa. Flunssa menee parhaiten ohi nukkumalla mahdollisimman paljon ja pitämällä huoli ravinnonsaannista ja nestetasapainosta.
Jos on ihan pakko tautisena rehkiä, niin itse olen todennut Finrexinin helpottavan oloa parhaiten.
Bliss

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Sannnu kirjoitti:salainen resepti flunssan hoitoon
Tehokkain taitaa olla hyppy lentokoneesta, riittävän korkealta ilman laskuvarjoa.







Mitenniin vituttaa olla seitsemättä viikkoa flunssassa...?
bedlam

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rommi.
Rouva Pupu

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:Rommi.
Tämä saa kyllä hien valumaan flunssaisena.
bedlam

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rouva Pupu kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Rommi.
Tämä saa kyllä hien valumaan flunssaisena.
Mut monta kertaa olen torjunut alkavan flunssan parilla viinapaukulla. Ne vain pitää vetää mielellään samana päivänä kun oireet ilmaantuvat.
Rouva Pupu

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:
Mut monta kertaa olen torjunut alkavan flunssan parilla viinapaukulla. Ne vain pitää vetää mielellään samana päivänä kun oireet ilmaantuvat.
Joo, yhden kerran olen kurkkukivun rommilla saanut taltutettua.
Toimii itsellä semmosessa flunssassa jossa ei hiki meinaa pintaan tulla ja nenäkin vaan tukossa. Paukku pari niin jo lainehtii vähän siellä sun täällä ja olo helpottuu vähäksi aikaa kun röörit tyhjinä. Haittavaikutuksena pieni huppeli ;)
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja JoeB »

bedlam kirjoitti:Rommi.
Kuuma rommitoti tekee kylla hyvaa flunssassa, sivuvaikutuksena tosin tulee kovin kuuma.
selika

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja selika »

-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 10.02.2007 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
imbesiili

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

höyryhengitys on ihan parasta. Flunssa kuolee päivässä, kun tolla imppaa useamman tunnin päivän aikana.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Dryad »

bedlam kirjoitti:Rommi.
Juu, rommi helpottaa. Ja mikäli ei täysin parantaisikaan, niin tulee ainakin hilpeämpi mieli. Itse juon aina flunssassa Stroh-kaakaota jättikupillisen. Olin juuri pari päivää kipeänä kuumeessa sängynpohjalla, mutta heti kun eilen sain nautittua pakollisen kupilliseni pääsin tänä aamuna aikaisin töihin. :D
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Paljon juotavaa ja kuumaa vettä johon on pilkottu inkivääriä. Nenän rasvausta bepanthemellä unohtamatta :)
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Rommihunajakaakao. Ei välttis vie tautia, mutta kyllä tuntuu heti olo siedettävämmältä. 8)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paras flunssan hoitokeino

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ja näköjään kauhee hiilarihimo näin kipeenä ollessa! Pitäis koko ajan olla jotain leipää ja karkkia tai muuta paskaa :roll:
Vastaa Viestiin