BND

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sheetlord

BND

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Huomenna vietetään Älä Osta Mitään -päivää [Buy Nothing Day]

Kansainvälinen teemapäivä haluaa muistuttaa kerskakulutuksen eettisestä varjopuolesta mm. vastamainosten avulla.

Onko moinen päivä pelkkää hömpötystä? Toimiiko anti-mainonta sinuun?

Mainoskupla-kilpailu: kotimaista vastamainontaa
Adbustersin tv-spotteja
feliformia

Re: BND

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Tätäkin päivää vietetään huomenna :shock:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tällä viikolla on ollut jo 2 älä osta mitään päivää, ihan turhaa shittiä tuommoiset.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
elco

Re: BND

Viesti Kirjoittaja elco »

Sheetlord kirjoitti:Toimiiko anti-mainonta sinuun?
Tehkää villi arvaus?
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:Toimiiko anti-mainonta sinuun?
Tehkää villi arvaus?
Komps.
BettyB.

Re: BND

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mä kun luulin että ketjussa on kyse jostain jännemmästä, kuten vaikka bondagesta, mutta ei. Kiitos silti, tiedänpähän ryysätä huomenna shoppaamaan, ehkä kaupoissa on väljempää!
SingleMalt

Re: BND

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

elco kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:Toimiiko anti-mainonta sinuun?
Tehkää villi arvaus?
Olet huomenna ostamatta mitään, mutta varastat kapitalististockmannilta itsetuntemuksen kultaisen opaskirjan?
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

feliformia kirjoitti:Tätäkin päivää vietetään huomenna :shock:
Huokaus. On niin typerää tekstiä tuo vuodatus ettei tiedä itkeä vai nauraa.

Ainahan varkaita on tietysti ollut.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 23.11.2006 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edith

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Edith »

Huomenna pääsee kaits Helsingissä ainaki ilmasiks aika moneen museoon.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: BND

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Mun allakassa lukee että humenna on lemmen päivä. Jätänyt tähän suoltamatta sen itsestään selvän anekdootin...
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

[quote="Sheetlord"][/quote]

Kiitti linkeistä. =D Antimainokset rlzzz.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Sheetlord

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

BettyB. kirjoitti:Mä kun luulin että ketjussa on kyse jostain jännemmästä, kuten vaikka bondagesta, mutta ei.
:p: Enhän minä nyt herrajjestas bondage-topikkia PASKANJAUHANTAAN avaisi???11
BettyB.

Re: BND

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Sheetlord kirjoitti: :p: Enhän minä nyt herrajjestas bondage-topikkia PASKANJAUHANTAAN avaisi???11
Sori, mä aina unohdan että SÄ olet SÄ! ;)
Rouva Pupu

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nojaa, mä olen muutenkin shoppailu lakossa ainakin maaliskuuhun asti. Ainakin yritän olla:wink:
ninnithequeen

Re: BND

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aivan loistavia nuo anti-mainokset.

Ja Sheetlordin sikarikin on kasvanut.
Sheetlord

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Melkein tiesinkin, että "olen melkein yksin tämän asian kanssa". Silti tavallaan harmittaa, ettei asia tunnu koskettavan kuitenkaan kovin montaa palstalaista. Jokainen kuitenkin altistuu mainonnalle ja markkinoinnille joka päivä, halusi sitä tai ei.

Itse näen antimainonnan roolin niin, että se on eräänlainen vastarintaliike totalitaarisessa, miehitetyssä valtiossa. Uskonnon ja valtionhallinnon kyseenalaistaminen on todella yleistä. Miksi markkinavoimien harjoittamasta "mind-fuckingista" ei voisi puhua, miksi sitä ja sen välittämää arvomaailmaa ei kyseenalaistettaisi?

EDIT:
Täsmennetään vähän: en ole tässä heiluttamassa anarkistilippua ja paiskomassa kiviä pikaruokaloiden ikkunoista sisään. Moinen sopii turhautuneille penskoille, joilla on enemmän energiaa ja tekemisen halua kuin näkemystä. Soisin silti, että kuluttajan äänestäisivät kukkarollaan jättämällä sellaiset kulutushyödykkeet hyllyyn pölyttymään, joita väännetään hikipajoissa tai joiden valmistaminen kuormittaa ympäristöä kohtuuttomasti. Jos tarpeeksi suuri joukko ostajista vaatisi "parempia tuotteita", niitä olisi pakko tehdä.
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:Melkein tiesinkin, että "olen melkein yksin tämän asian kanssa". Silti tavallaan harmittaa, ettei asia tunnu koskettavan kuitenkaan kovin montaa palstalaista. Jokainen kuitenkin altistuu mainonnalle ja markkinoinnille joka päivä, halusi sitä tai ei.

Itse näen antimainonnan roolin niin, että se on eräänlainen vastarintaliike totalitaarisessa, miehitetyssä valtiossa. Uskonnon ja valtionhallinnon kyseenalaistaminen on todella yleistä. Miksi markkinavoimien harjoittamasta "mind-fuckingista" ei voisi puhua, miksi sitä ja sen välittämää arvomaailmaa ei kyseenalaistettaisi?
En mä sun näkemystäsi vastusta. Poistan kuitenkin aina pistoolistani varmistimen, kun epäilen, että tiedostava, edelläkäyvä älymystö haluaa kertoa tyhmälle kansalle, mitä sen pitäisi tehdä.
Sheetlord

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Poistan kuitenkin aina pistoolistani varmistimen, kun epäilen, että tiedostava, edelläkäyvä älymystö haluaa kertoa tyhmälle kansalle, mitä sen pitäisi tehdä.
Eli tuon perusteella sinun jos kenenkä pitäisi vetää herneet nenäänsä joka kerran, kun plasma-teeveestäsi tärähtää uusi miehistä turhamaisuuttasi hivelevä SUV-mainos? :D
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Poistan kuitenkin aina pistoolistani varmistimen, kun epäilen, että tiedostava, edelläkäyvä älymystö haluaa kertoa tyhmälle kansalle, mitä sen pitäisi tehdä.
Eli tuon perusteella sinun jos kenenkä pitäisi vetää herneet nenäänsä joka kerran, kun plasma-teeveestäsi tärähtää uusi miehistä turhamaisuuttasi hivelevä SUV-mainos? :D
*auts*

Siinä on kato se ero, että kukaan normaali mainosmies ei (kait?) väitä olevansa hyvällä asialla, vaan sanovat rehellisesti ruman sanan niin kuin se on.
bedlam

Re: BND

Viesti Kirjoittaja bedlam »

BettyB. kirjoitti:Mä kun luulin että ketjussa on kyse jostain jännemmästä, kuten vaikka bondagesta, mutta ei.
Niin mäkin luulin. Ajatuksissa oli varmaan jo tämäniltaiset nartunkuritukset.
Mut kyllä mä parit oluset huomenna ostan. Muuta en tartte.
Sheetlord

Re: BND

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:...vaan sanovat rehellisesti ruman sanan niin kuin se on.
Kouluja käynyt tohtorismies ja muka uskoo tuollaiseen? :p: Älä nyt viitsi...

Markkinoinnilla on äärimmäisen harvoin mitään tekemistä rehellisyyden kanssa. Muutama esimerkki:

Selluliittivoide pienentää reisiäsi N prosenttiä X viikossa
>> Tähän päivään mennessä ei ole tutkimustuloksia, jotka osoittaisivat noiden mömmöjen oikeasti hajoittavan ja poistavan selluliittirasvoja

Mielikuva: tätä A-deodoranttia käyttämällä saat kaikki naiset haluamaan sinua
>> Eli jos vaikkapa Gattaca vetäisi kainaloonsa tätä hienpoistoainetta, saanti olisi varma?

Ei tarvinne jatkaa :D
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: BND

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Hei mä en oo muuten huomenna menossa kuin Alkoon.

Tänään ajattelin avata kukkaronnyörejä Mokkamasteriin. IhQ.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
CandyMan

Re: BND

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Ensi keskiviikkona on kansainvälinen selibaatti- ja pihtailupäivä. Silloin kukaan ei saa antaa eikä ottaa vastaan seksiä keneltäkään toiselta, myös runksiminen on pannassa.

Miettikää millainen maailma on päivänä jolloin kukaan ei harrasta seksiä. Yksinäisilläkin on hyvä mieli kun tietävät ettei kukaan toinenkaan saa.
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:...vaan sanovat rehellisesti ruman sanan niin kuin se on.
Kouluja käynyt tohtorismies ja muka uskoo tuollaiseen? :p: Älä nyt viitsi...

Markkinoinnilla on äärimmäisen harvoin mitään tekemistä rehellisyyden kanssa. Muutama esimerkki:

Selluliittivoide pienentää reisiäsi N prosenttiä X viikossa
>> Tähän päivään mennessä ei ole tutkimustuloksia, jotka osoittaisivat noiden mömmöjen oikeasti hajoittavan ja poistavan selluliittirasvoja

Mielikuva: tätä A-deodoranttia käyttämällä saat kaikki naiset haluamaan sinua
>> Eli jos vaikkapa Gattaca vetäisi kainaloonsa tätä hienpoistoainetta, saanti olisi varma?

Ei tarvinne jatkaa :D
Tarkoitan, että he ovat rehellisen epärehellisiä. Eivät väitä pelastavansa maailmaa tai olevansa hyvällä asialla. Money talks, bullshit walks. Mainosmies tekee rehellisesti sen mitä asiakas haluaa, eli yrittää myydä tuotetetta vääristelemällä ja luomilla valheellisia mielikuvia.

Kaikki (melkein) tietävät, että mainokset liioittelevat ja joskus suorastaan valehetelevatkin.
NuoriDaavid

Re: BND

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:Ensi keskiviikkona on kansainvälinen selibaatti- ja pihtailupäivä. Silloin kukaan ei saa antaa eikä ottaa vastaan seksiä keneltäkään toiselta, myös runksiminen on pannassa.

Miettikää millainen maailma on päivänä jolloin kukaan ei harrasta seksiä. Yksinäisilläkin on hyvä mieli kun tietävät ettei kukaan toinenkaan saa.
Hahaa! Minä olenkin anarkisti ja nusutan koko päivän!
Vastaa Viestiin