TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Nukuin yhtäsoittoo melkein kahteentoista. Eli viis tuntia. Hyvä minä. Hieman höpsis olo. Äitin kaa shoppaileen olis tarkotus ja hakeen mun kunnostettu fillari. Onneksi ei sada. Aamulla oli jopa paistanut aurinko.
feliformia

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja feliformia »

Kid kirjoitti:Sauna. Meilläkin on pian oma :h:
Mie oon niin kovin onnellinen teijän puolesta. Ja ilmoittaudun muutto-/siivousavuksi jo näin etukäteen. Mun muskelinikin varmaan tulee, kun kauniisti pyydän :]

Duunikaveri oli tehnyt meille Marianne-karkkijäädykettä. Slurps, oli aivan ihanaa.
silsis

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja silsis »

Huomenta! Heräilin tunti sitten seksiunien saattelemaan tukevaan seisokkiin juuri ennen (uni)orkkuporkkuja. Ei silti, pitäis hakea uus kapula pois jostain. Tiedän, että aika sama mistä kapulan ostat, koska katteettomina tuotteina vain liittymän kera niiden hinta vaihtelee tai haihtuu usein kokonaan.

Ja selkä on taas alkanut oirehtiin, täytyy hakea jotain geeliä jostain, ei tuu muuten mtn.
Dumari

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Vaola kirjoitti:Huomenna on toisen tytön juhlat vielä... Joten pitää nyt tarkkaan miettiä, miten niistä jäisi kiva mieli kuitenkin.
Jaksuja sinnepäin, mitkäs pileet pidätte? Toivottavasti on kivaa :)
Kid

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Kid »

feliformia kirjoitti:
Kid kirjoitti:Sauna. Meilläkin on pian oma :h:
Mie oon niin kovin onnellinen teijän puolesta. Ja ilmoittaudun muutto-/siivousavuksi jo näin etukäteen. Mun muskelinikin varmaan tulee, kun kauniisti pyydän :]

Duunikaveri oli tehnyt meille Marianne-karkkijäädykettä. Slurps, oli aivan ihanaa.
Mulle ja mariannejäädykettä!!!

Juu, apu on varmaan tarpeen, joten kiitos jo etukäteen. Mä en millään malttas odottaa et pääsis saunaan! Eipä paljoo kiinnosta tän hetkistä kotia enää siivoilla :roll:
SikaMika

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vaola kirjoitti:Vaola-neidistä tuli muutama tunti takaperin taasen sinkku.
Ikävä kuulla. Jaksamisia, baby. *hali*


Eilinen meni täysin munille. Totesin heti "aamusta", että jo sängystä jalkautuminen vaatii siinä määrin liikaa energiaa että en ota sen kummempia tulospaineita koko vapaapäivästä. Lupasin kuitenkin itselleni jatkavani opiskeluja tänään, siksihän mä vapaata olen ottanutkin. Kohta on aika lunastaa lupaukseni. Fiilis on muutaman pykälän eilistä pirteämpi, ihan hyvä tästä päivästä tulee, ehkä...
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Kid kirjoitti:Mulle ja mariannejäädykettä!!!
Millainen mongolihimmeli kehtaa käyttää noin naurettavaa suomea? Asiakkaani - Karjalasta muuttaneet koipallolta haisevat käppänät - puhuvat juuri noin. Ja joka kerta kun joku niistä käyttää tuota idioottimaista vammaisilmaisua, kysyn puhtaasta vastenmielisyyden tunteesta "Siis teille myös?"

Inhoan karjalaisia ja muita vastaavia. "Myö mennään tuonne haualle ja pitäis jottain kukkia saaha." Raivo kihisee suonissani joka kerta, enkä voi edes hakata heitä! Ällötyksestä sanon kuitenkin kaikki ne vammaiset murresanat normaalin ihmisen kielellä heti perään toistavan kysymyslauseen muodossa. "Siis haudalle?" Iljettävää, että Helsingissä joutuu kuulemaan tuollaista. Karjala takaisin, kiitos - ja hallinto duumalle.
Viimeksi muokannut -Superior-, 12.12.2006 22:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Ann »

-Superior- kirjoitti:Raivo kihisee suonissani joka kerta, enkä voi edes hakata heitä.
Oliks se Malmin hautausmaa? Voin tulla sinne varutettuna puukoin ja puntarein, niin otetaan erä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
SikaMika

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

-Superior- kirjoitti:mongolihimmeli
Olet vaihteeksi lähes oikeassa. Oikeasti karjalaisten/savolaisten/muiden metsäläisten puhe ei niinkään häiritse, kunhan he ovat todellakin kotoisin noilta seuduilta. Mutta mikä puolestaan häiritsee on se, kun nämä typerät stadilaiset alkavat vääntämään näitä murresanoja ikäänkuin omien kulmiensa slangina. Todella ärsyttävää kuunneltavaa, harmi ettei tuollaisen typeryksen tavattuaan ole lupaa lyödä, joutuu aina tempaisemaan ilman. Melkein yhtä ärsyttävää on kuunnella statilaisiksi heittäytyneiden junttien pätemistä. Heidät tosin luonto yleensä hoitaa pois joko koti-ikävän tai viinan muodossa.
Kid

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Kid »

-Superior- kirjoitti:
Kid kirjoitti:Mulle ja mariannejäädykettä!!!
Millainen mongolihimmeli kehtaa käyttää noin helvetin naurettavaa suomea?Inhoan karjalaisia ja muita vastaavia.
Sullapa on ongelmat.

Tämmönen mongolihimmeli kehtaa käyttää noin helvetin naurettavaa suomea , jonka isä ja äiti on savolaisia. Koko pienen ikäni oon viäntäny savvoo kotona. Ei se kato heleposti unohu ja jiäpi joskus murre piälle.
Rouva Pupu

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

SikaMika kirjoitti: Olet vaihteeksi lähes oikeassa. Oikeasti karjalaisten/savolaisten/muiden metsäläisten puhe ei niinkään häiritse, kunhan he ovat todellakin kotoisin noilta seuduilta. Mutta mikä puolestaan häiritsee on se, kun nämä typerät stadilaiset alkavat vääntämään näitä murresanoja ikäänkuin omien kulmiensa slangina. Todella ärsyttävää kuunneltavaa, harmi ettei tuollaisen typeryksen tavattuaan ole lupaa lyödä, joutuu aina tempaisemaan ilman. Melkein yhtä ärsyttävää on kuunnella statilaisiksi heittäytyneiden junttien pätemistä. Heidät tosin luonto yleensä hoitaa pois joko koti-ikävän tai viinan muodossa.
Sinänsä olen asiasta toista mieltä. Itse olen puhunut turun slangia, en murretta, koska olen siellä ikäni asunut. Nyt parin vuoden asumisen jälkeen paikassa, jossa tietyt sanat tarkoittavat muuta mihin olen tottunut ja "minä" kääntyy muotoon "mie", on luonnollisempaa sanoa se "mie". Kun kuulee näin puhuttua kieltä päivästä toiseen, se yksinkertaisesti tarttuu. Itse en edes huomaa käyttäväni "mie" sanaa "mä" tilalla.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Ann »

Rouva Pupu kirjoitti:Itse en edes huomaa käyttäväni "mie" sanaa "mä" tilalla.
Pelottavinta on ollut huomata, että jopa minä olen alkanut mie-hittää lauseitani. Syytämme tästä Mylwiniä ja pahaa tapaani apinoida.
Rotan aivot valtasivat pääni.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Kid kirjoitti:Sullapa on ongelmat.
I just wanted to rub the human face in its own vomit.
Kid

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Kid »

-Superior- kirjoitti:
Kid kirjoitti:Sullapa on ongelmat.
I just wanted to rub the human face in its own vomit.
Alota ihan omastas vaan.
Rouva Pupu

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ann kirjoitti: Pelottavinta on ollut huomata, että jopa minä olen alkanut mie-hittää lauseitani. Syytämme tästä Mylwiniä ja pahaa tapaani apinoida.
Toisaalta on myös sanoja, joiden käyttö pitää muuttaa. Apinoinnista viis. Esimerkiksi täällä, jos sanon etten kehtaa, ottavat he sen niin etten viitsi (laiskuutta, haluttomuutta). Minulle tuo sana taas tarkoittaa jotain noloa toimintaa, jota häpeän tehdä.
Kielimuuri: on jopa väärinkäsityksiä sattunut yhden sanan johdosta.

Täällä kutsuminen sanotaan kuttuu, tähän typeryyteen en tasan aio sortua.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Sen jälkeen, kun musta tulee rouva Toivo, voin keskustella lisälapsien teosta ;)
Ensimmäisenä iski ajatus: "ai, ettei sitte enempää AU-lapsia..." sitte kyllä loppuu se esiaviollinen seksikin...
Mä oon kyllä niin onnellinen sun puolesta!

Onnellinen oon myös Kidin puolesta. Oma sauna on niin luksusta, ja isommassa kämpässäki on niin ehanaa asustella ja eleskellä.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä sanon mie, vaikka koko ikäni olen asunut Espoossa. Ja nyt 5 vuotta Helsingissä.

MIE meen nyt päiväunille. Haaveilemaan yhestä DVD:stä.
Sheetlord

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

-Superior- kirjoitti:Iljettävää, että Helsingissä joutuu kuulemaan tuollaista. Karjala takaisin, kiitos - ja hallinto duumalle.
Hassu provo. Nenäänsä honottava muka-städiläis-pissiz saa aikaan täällä lähinnä huvittuneisuuden tunteita, kun taas juurevat itämurteet tekevät kotoisan olon. Suosittelen muuten lukemaan vaikkapa Veikko Turusen "Joensuun Ellin". Rikkaampaa kieltä saa hakea.

Luovutetussa Karjalassa äskettäin käväisseenä todettakoon, että pitäköön ryssä sen, minkä vääryydellä vei. Surkeamman näköistä resupetteriä siellä vastaan tuli kuin itä-Helsingissä konsanaan.

Tai Punavuoressa :D
Viimeksi muokannut Sheetlord, 12.12.2006 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
silsis

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja silsis »

Sheetlord kirjoitti: Nenäänsä honottava muka-städiläis-pissiz saa aikaan täällä lähinnä huvittuneisuuden tunteita, kun taas juurevat itämurteet tekevät kotoisan olon.
Aitous!!! Stadilaisten leuhka ja leveä loppuvokaalin halventava tapa puhua on oikeasti kamaluutta. Tästä on puhuttu, mutta tästä on myös vaiettu. Itä-Suomen tai vaikkapa Rauman seudun murteet ovat toki hassua kuunneltavaa, mutta sentään aitoa.

Kuunnelkaapa joskus Voicen juontajia tai näitä boteneita. Yäk!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Ann »

silsis kirjoitti:Stadilaisten leuhka ja leveä loppuvokaalin halventava tapa puhua on oikeasti kamaluutta.

Nyt en ihan ymmärtänyt..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Rouva Pupu

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Oikeastaan mua hiukan harmittaa, ettei mies puhu savoa, pieni vivahde vain jäljellä.
Kielikriisi: Kotipuolessa ihmettelevät mitä puhun, täällä kotona ihmettelevät mitä puhun ;) Kahden murteen sekasoppa, kenties.
silsis

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja silsis »

kohta lisää
Viimeksi muokannut silsis, 12.12.2006 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Sheetlord kirjoitti:Hassu provo. Nenäänsä honottava muka-städiläis-pissiz saa aikaan täällä lähinnä huvittuneisuuden tunteita
Siis joo, kyllä? Enkä edes provonnut. Missä on mielipiteenvapaus?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Ann »

-Superior- kirjoitti:Missä on mielipiteenvapaus?
No ei ainkaan Pohjois-Koreassa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Geetzu

Re: TIISTAI ja 12.12. on harmaa päivä.Tervetuloa päivään

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kaikissa meissä on vikamme ja kun ne tiedostaa on niitä helpompaa lähteä muuttamaan. Itse olen suurimman osan esim. Turussa viettämästäni ajasta hiljaa. *ässäänsä liikaa suhauttava städiläis-pissiz*
Sheetlord kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:ollaan tänään oltu tasan 9kk naimisissa hei, se on jo kolmeneljäsosavuos!"
IHQ! No, usko tai älä niin aika alkaa nyt kulua nopeasti. Ennen kuin huomaatkaan, skidi menee kouluun, peppusi alkaa roikkua ja ukkosi lihoo ja kaljuuntuu. Sitten ihmettelette nelikymppisinä, mihin se nuoruus oikein katosi :)
Velmu olo, en oikein malta odottaa vanhenemista. :shock: :]
Vastaa Viestiin