Työn raskaan raatajat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mistä tuodaan leipä pöytään?

Hotelli- & Ravintola-ala
4
6%
Sosiaaliala
2
3%
Terveydenhoitoala
6
9%
Opetustyö
5
7%
IT-ala
10
14%
Taiteellinen ala
6
9%
Teollisuusala
3
4%
Logistiikka, varastointi ja kuljetus
3
4%
Rakennusala (myös LVI-heput)
2
3%
Kaupallinen ala
10
14%
Työtön
3
4%
Opiskelija
11
16%
Hallinto
4
6%
EVVK / Tuulenpuiska
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 70

ninnithequeen

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

M-ojo kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
M-ojo kirjoitti:
Eikös Suomessa ole tuplapaukkujen myyminen lailla kielletty? Ainakin tuossa lähibaarissa joudun tuplaviskin halutessani tilamaan "kaksi viskiä, mutta samaan lasiin" 8)
No mitäs luulit että mie tarkotin 8)
Varmistus vaan! Kerrotaanko SinkkuMatillekin?
Kyl mä luulen että se alalla olleena tietää jo :D
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

ninnithequeen kirjoitti:Kyl mä luulen että se alalla olleena tietää jo :D
Jep.
Enkä muuten sellaisessa baarissa ikinä ole ollut asiakkaana, jossa tuota naurettavaa lakia olisi noudatettu..

Mutta hämmästynyt olen, jos kummisedän osasit tehdä lunttaamatta. Se kun on monelle aika outo ilmestys.
ninnithequeen

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SingleMalt kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kyl mä luulen että se alalla olleena tietää jo :D
Jep.
Enkä muuten sellaisessa baarissa ikinä ole ollut asiakkaana, jossa tuota naurettavaa lakia olisi noudatettu..

Mutta hämmästynyt olen, jos kummisedän osasit tehdä lunttaamatta. Se kun on monelle aika outo ilmestys.
Myönnän, never heard. Enkä kyl ees luntannu.
Noi drinksut on siitä hauskoja, että ne kulkee ihan eri nimillä eri paikoissa, varsinkin nykyään. Aika usein tilataan itsari, ja sitten pitää kysyä että mikähän niistä kaikista? Ainakin 3 erilaista "itsari"-nimellä kulkevaa olen kuullut. Ville Vallatonkin on meillä nykyään Ville Valo :D
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

ninnithequeen kirjoitti:Myönnän, never heard.
Grogilasi. Kolme skottilaista ja yksi amaretto. Jäillä.

Toimii kuin junan vessa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

SingleMalt kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Myönnän, never heard.
Grogilasi. Kolme skottilaista ja yksi amaretto. Jäillä.

Toimii kuin junan vessa.
Kuulostaa aika hyvältä. Itse tykkään myös Amareton ja Baileysin puolet ja puolet sekoituksesta. Muistaakseni. Ja sitten teestä, jossa on maitoa ja hunajaa ja Amarettoa.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

kesseli kirjoitti:
M-ojo kirjoitti: Eikös Suomessa ole tuplapaukkujen myyminen lailla kielletty? Ainakin tuossa lähibaarissa joudun tuplaviskin halutessani tilamaan "kaksi viskiä, mutta samaan lasiin" 8)
sekin on laitonta.

dikki
Eläkäämme reunalla.
Kikkelis kokkelis.
Exsat

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eli millä alalla olet?
Sosiaalialalla. Tosin koulutus on enemmän nuoriso- ja järjestötyöhön painottuva.
Mikä työssä on kivaa?
Vaihtelevat työajat, mahdollisuus vaikuttaa asioihin työpaikalla, terve työyhteisö. On mukava tehdä työtä jossa tuntee olevansa hyvä.
Mikä perseestä?
Palkka ei ole mikään kaksinen, vaikka ilta- ja yövuorot ja viikonloppulisät sitä vähän kasvattavatkin. Jatkuva säästäminen ja toisinaan olosuhteista aiheutuva turhautuminen rassaavat.
Oletko omalla alallasi?
Epäilemättä. Tosin haaveena olisi jatkokouluttautua "sorvin ääreltä" tutkimus- ja kehittämispuolelle.
Vakkari vai pätkätyö?
Pätkä. Välillä on tunteja enemmän kuin ehtisi tehdä, toisinaan taas ei edes joka viikolle.
Chap

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Chap »

SingleMalt kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kyl mä luulen että se alalla olleena tietää jo :D
Jep.
Enkä muuten sellaisessa baarissa ikinä ole ollut asiakkaana, jossa tuota naurettavaa lakia olisi noudatettu..

Mutta hämmästynyt olen, jos kummisedän osasit tehdä lunttaamatta. Se kun on monelle aika outo ilmestys.
:off:
Kävin jokunen vuosi sitten lyhyen drinkintekokurssin ja sen kurssin vetäjän mukaan laki kieltää enemmän kuin yhden alkoholiannoksen tarjoamisen paukussa ellei kyseessä ole "kansainvälisesti tunnettu" drinkki - mitenkään määritelemättä mikä on kansainvälisesti tunnettua. Näin ollen kai tuplaviski voidaan tarjoilla kun se on kansainvälisesti tunnettu drinkki. Tiedä sitten häntä onko toi tieto totta.
Quarter

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Chap kirjoitti: :off:
Kävin jokunen vuosi sitten lyhyen drinkintekokurssin ja sen kurssin vetäjän mukaan laki kieltää enemmän kuin yhden alkoholiannoksen tarjoamisen paukussa ellei kyseessä ole "kansainvälisesti tunnettu" drinkki - mitenkään määritelemättä mikä on kansainvälisesti tunnettua. Näin ollen kai tuplaviski voidaan tarjoilla kun se on kansainvälisesti tunnettu drinkki. Tiedä sitten häntä onko toi tieto totta.
Eikös tää päde lähinnä long island ice teahen jne drinkkeihin? Ei esim. tuplaviskiin. Ja baarimikko ei saa laittaa sitä tupla-annosta samaan lasiin. Asiakas voi sitten itse tehdä juomillaan mitä lystää. Tätä on joutunut selittämään varsinkin ulkomaalaisille, jotka kummeksuvat tätä tapaa/lakia.
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Chap kirjoitti: drinkki. Tiedä sitten häntä onko toi tieto totta.
Kyllähän sitä kierretään esim. long island ice teassa, jossa määrä on sallittua "yhtä annosta" suurempi..

1 part vodka
1 part tequila
1 part rum
1 part gin
1 part triple sec

Yks vitun myyrä oli näköjään nopeempi..
Chap

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Chap »

SingleMalt kirjoitti:
Chap kirjoitti: drinkki. Tiedä sitten häntä onko toi tieto totta.
Kyllähän sitä kierretään
Jaa, että mitä kierretään?

Anyways, jatkaakseni off-topicia, niin mikäli laki tosiaan sanelee moista "kansainvälisesti tunnetuista" juomista mitä tuolla edellä väitin, niin silloihan voi myydä niitä tuplaviskejä ihan vapaasti. Tai näin ainakin mun maallikologiikan mukaan, koska kyllähän "Double Scotch" on tunnettu drinkki siinä missä Long Island Ice Tee. Onhan yksi sukupolvi varttunut katsoen kuinka Dallasissa juodaan kymmenen tuplaviskiä päivässä.
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Chap kirjoitti:Jaa, että mitä kierretään?
Anniskelulakia.
Chap

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Chap »

SingleMalt kirjoitti:
Chap kirjoitti:Jaa, että mitä kierretään?
Anniskelulakia.
Noudattamalla sitä?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja nexie »

Hallinto. ****hallinto. Omaa (kieroa) alaa ja vakituisesti.

Lisäksi opiskelen töiden ohella tuntimääriin suhteutettuna varsin verenhimoisesti, koska toinen tutkinto on tarkoitus jonain päivänä saada valmiiksi. Ellen sitten sitä ennen päädy pehmustettuun huoneeseen piirtelemään kukkakuvioita seiniin :roll:
Don't Panic!
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Chap kirjoitti:Noudattamalla sitä?
Tä? Mitä kohtaa et nyt ymmärrä?

Tuplapaukkuja ei saa lain mukaan myydä, mutta kaksi erillista pakkua saa. Joko poreilee?
Chap

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Chap »

SingleMalt kirjoitti:
Chap kirjoitti:Noudattamalla sitä?
Tä? Mitä kohtaa et nyt ymmärrä?

Tuplapaukkuja ei saa lain mukaan myydä, mutta kaksi erillista pakkua saa. Joko poreilee?
Ah, sitäkö yritit sanoa.

Viittasit minun tekstiini, jossa kerroin millä perusteilla (kuulemani mukaan) saa laittaa useamman alkoholiannoksen samaan paukkuun, eli pitää olla kansainväliesti tunnettu paukku. Sinä viittasit tähän lain kiertämiesenä, mistä siis ei ole kyse jos pitää paikkansa, että tuollainen lakipykälä on olemassa (long island ice teen tekeminen on silloin lain noudattamista).
Quarter

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Quarter »

SingleMalt kirjoitti:...vitun myyrä...
mäyrä... se on MÄYRÄ!!! :kele:
SingleMalt

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

QuarterDot kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:...vitun myyrä...
mäyrä... se on MÄYRÄ!!! :kele:
Kas perkelettä. Anteeksi että nimittelin sinua lipunmyyjäksi.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

millä alalla olet?
sosiaali-ja terveysala

Mikä työssä on kivaa?
Tämänhetkisessä duunissa itsenäisyys ja työajat on aikas jees.

Mikä perseestä?
Työyhteisö on tosi perseestä, onneksi niitä muita tätejä ei liiemmin tarvitse omalla työajalla katsella.

Oletko omalla alallasi?
Joo-o.

Vakkari vai pätkätyö?
Työsuhe tämän vuoden loppuun asti, eikä takuulla jatku, vaikka voisivat tahtoakin. Jos ensivuoden olisi vaikka päätoiminen opiskelija...


Kerro jotain muuta.. hassuja tilanteita, inhottavia tilanteita, ahdistavia, pelottavia, seksijuttuja jne.

Tänä aamuna sain hillitä yhen mummelin hermostumista, kun oli kirkkoherran käynyt hänen vuoteessaan viimeyönä, eikä mummon mieskään katsonut moista pahalla... Hivenen ahdistava tilanne oli, kun samainen mummo alkoi yöllä 03 järjestelemään hautajaisia ja näytti minulle, kuinka hänen asuntonsa nurkkaan on tuotu arkku... ja hiukka hämmentävää oli aluksi kohdata 90-vuotias mummo, joka nyrkit ojossa hyökkäsi päälle... :shock:
Bliss

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

millä alalla olet?
Mainos-, messu- ja media-alalla. Luistin kyllä töistä äitiyslomalle pari viikkoa sitten

Mikä työssä on kivaa?
Saa toteuttaa itseään varsin vapaasti

Mikä perseestä?
Määräajat = kiire
Asiakkaat, jotka luulevat auttavansa jollain lailla duuniani "tekemällä melkein valmiiksi itse"

Oletko omalla alallasi?
Tätä varten mää ainakin opiskelin :roll:

Vakkari vai pätkätyö?
Yrittäjä. Orjatyöläinen. Freelancer.

Kerro jotain muuta.. hassuja tilanteita, inhottavia tilanteita, ahdistavia, pelottavia, seksijuttuja jne.

Yksin kun tekee, ni ei ainakaan seksijuttuja ole kerrottavaksi :D
Messuja rakentaessa mä joudun aina samaan pelottavaan tilanteeseen, eli sinne ylimmäksi tikkaiden päähän kiinnittämään jotain mainoskankaan reunimmaista lenkkiä.
Mukavaa, kun potee kaikenkattavaa korkeanpaikankammoa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Eli millä alalla olet?
IT-orja
Mikä työssä on kivaa?
Joskus mielenkiintoisia ja merkityksellisiä työtehtäviä, hulvattomat työkaverit.
Mikä perseestä?
Vasta aloittanut yritys ei pysty maksamaan palkkaa kuin suurinpiirtein sen mukaan mitä asiakkailta laskutetaan, joten hirveästi ei voi vielä laakereilla levätä. Onneksi tuntia kohden se on kuitenkin ihan hyvä.
Oletko omalla alallasi?
Luultavasti. Käytännönläheistä ajattelutyötä, työn tulokset näkee heti.
Vakkari vai pätkätyö?
Epätavallinen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

QuarterDot kirjoitti: Eli millä alalla olet?
Terveyden- tai pikemminkin sairaanhoitolalla.
QuarterDot kirjoitti: Mikä työssä on kivaa?
Jokainen päivä on erilainen. Työstä saa välitöntä ja vilpitöntä positiivista palautetta, ihmiset ovat pääsääntöisesti niin kiitollisia että itseäkin itkettää. Tiedän tekeväni jokainen päivä tärkeää työtä jota ei voi ulkoistaa tai koneilla korvata, arvostan myös itse tehtävääni ja saan siitä voimia jos muuten tuntuu raskaalta. Ammatti on myös laajemmin arvostettu, mikä toimii hillittömänä klitoriksenjatkeena.
QuarterDot kirjoitti: Mikä perseestä?
Edellämainittu arvostus ei ole siirtynyt palkkaan. Työtä pyrkivät julkisesti kehittämään ihmiset joilla ei ole minkäänlaista käsitystä työn sisällöstä tai toteutustavoista, yleensä koitetaan jäykästi siirtää jokin pakkaushihnaidea terveydenhuollon toteutettavaksi ja kun yritelmä kaatuu, syytetään niitä jotka sen joutuivat väkisin toteuttamaan ilman että vastalauseita kuunneltiin. Tämän lisäksi täysin lohduton ammattiliitto joka käyttää pääosan toimintavaroistaan pj:n eväisiin.
QuarterDot kirjoitti: Oletko omalla alallasi?
Ihan lyhyesti, kyllä täysin.
QuarterDot kirjoitti: Vakkari vai pätkätyö?
Vakituinen, jota olen vaihtamassa omasta halusta pätkätöiden autuuteen ettei iske ammatillinen putkinäköisyys.
QuarterDot kirjoitti: Kerro jotain muuta..
Nään päivittäin paljaita elimiä ja saan kosketella niitä luvan kanssa. Minua on suudeltu ja koitettu iskeä duunissa ja olen saanut taltuttaa priapismia. Tjaah, tätä nyt tapahtunee joka virastossa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
bedlam

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eli millä alalla olet?
Mainostoimistossa suunnittelijana.

Mikä työssä on kivaa?
Saa toteuttaa itseään.

Mikä perseestä?
Ei suoranaisesti perseestä mikään. Mutta aina haluaisi enemmän ja enemmän niitä itseään kaikista eniten kiinnostavia hommia. Unelmana olisi levynkansi/kirjankansisuunnittelija.

Oletko omalla alallasi?
Kyllä ehdottomasti. Jo ennen kouluikää tiesin mitä teen isona.

Vakkari vai pätkätyö?
Vakkari.

Kerro jotain muuta..
Kärpät pieksää Narrit aika pahasti näemmä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Melnais kirjoitti:[ olen saanut taltuttaa priapismia.
Miten se tehdään? Laskitko verta vai väsytitkö luonnonmenetelmällä?

Vaihtoehdoista puuttuu sellainen peruselinkeino kuin maatalous! Huomaa, että on kaupunkilaisen tekemä. Sitten voisi olla myös tiede/tutkimus.

Ennakkoluuloni mukaan
-kuudennes helsinkiläisistä elää myymällä tavaraa toisilleen
-kuudennes helsinkiläisistä elää myymällä viiinaa toisilleen tai portsaroimalla kapakoissa
-kuudennes helsinkiläisistä elää kuljettamalla kännisiä ihmisiä baarista taksilla
-kuudennes helsinkiläisistä elää myymällä catering-palveluita
-kuudennes helsinkiläisistä elää kuljettamalla tavaroita, viinaa kapakoille tai niihin catering-palveluihin pakettiautolla
-kuudennes helsinkiläisistä elää markkinoimalla em. palveluja

Ihan turha kaupunki!
Joskus 10 vuotta sitten helsinkiläisten yleisin ammatti ole "autonkuljettaja"! Pakettiauton ja taksin varmaan. Lienee sama vieläkin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Työn raskaan raatajat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Gattaca kirjoitti:
Melnais kirjoitti: olen saanut taltuttaa priapismia.
Miten se tehdään? Laskitko verta vai väsytitkö luonnonmenetelmällä?
Lääkitsin läheltä, kumma että kesti loppua. Oikeasti ilmeisen kivulias vaiva, siitä kärsinyt nuori mies ei lainkaan arvostanut ponnistelujani tilanteen helpottamiseksi. Jostain syystä häpeili kovin.

Äläkä nyt viitsi puhua pehmeitä. Kaikkihan täällä kehien sisällä tietävät etteivät maanviljelijät voi vastata kyselyyn koska heillä ei ole nettiä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin