JOULUARSKAN joulu- ja yleissaarna

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

JOULUARSKAN joulu- ja yleissaarna

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »


Jouluarskan joulusaarna kaikille. Ei tarvitse käydä kirkossakaan!

Hyvää iltaa ja samalla huomenta rakkaat Kitinäläiset. Eli tavalliset miehet, tavalliset naiset, erikoiset naiset, erikoiset miehet, kummalliset naiset, kummalliset miehet, perverssit naiset ja perverssit miehet, homonaiset, heteromiehet, homoheterot, poikalesbot, transsuhomot, heterohinaajat, hommelipommelit, lesbohierarkiat, homometronomintikitykset, merkonomilesbot, bipojat, bihifiheterot sekä Slam.

Olen tiivistänyt nyt jo otsikkoa, joten olen sikäli parempaan päin menossa. Ja nyt en käytä isoja kirjaimiakaan, joten nyt olen oikein tyytyväinen itseeni.
Tosin en lainkaan ymmärrä sitä, kuinka isot kirjaimet tai pitkät otsikot ärsyttävät enemmän kuin ainainen "vittu-perkele-tpk-känni-tyyli. Minua ärsyttää se kovastikin, mutten koetakaan muuttaa asiaa!Mutta ei tarvitse aina ymmärtää kunhan lopettaa suuret kirjaimet! Heh.

Jouluaatonaatto on kulunut JouluArskalla kaikenlaisten jouluaskareiden kimpussa. Olen pystynyt etenemään itsenäisesti ja mukavasti ja saamaan kotiini joulun kauneutta ja samalla säästynyt kaikenlaiselta stressiltä. Minä, kuten sadat miljoonat ja taas sadat miljoonat suomalaiset suuntaavat nokkansa kohti joulupuurolautasia. Ketkä äidin luo samalla syöden lihapullia, ketkä taas uusperheen luo.
Monella tänäpäivänä on pallo hukassa asiassa, jonka nimi on mielenrauha. Kuitenkin tämä rauha olisi se tärkein. Jokainen meistä on näet oman onnensa seppä, ja se tulisi aina muistaa.
Tarkoitan ylenpalttista sosiaalista pakkoa toimia joulun lain lailla.
Joulu on kaunis asia, ja sen varjopuolista, jotka eittämättä ovat "pakkotekeminen", stressi, sekä vastaisena asiana lukuisilta antisosiaalisilta ihmisiltä ja perheettömiltä tulevat riittämättömyyden tunteet esiin kun ovat elämän ulkopuolella "vielä täydellisemmin".
Kuitenkin pysähtykäämme edes välillä hengittämään vapaasti ja olemaan oikein hallitusti ja mukavasti tänä jouluna. Jälkeenpäin kaikki työnteko tuntuu taas upealta.
Tässä julkituon myös sen lähes naurettavuuden, joka nykyisessä joulunvietossamme on. Kauhea panikointi tehdä juuri kuin ohjekirja sanoo, riitelyä, tiuskimista, puskemista, etuilua, hikeä, kyyneleitä, ehtimisiä, pakkaamisia, muistamisia. Ja mitä sitten. Klo 12 jouluaattona kaikki ihmiset ovat lukeneet, että silloin rauhoitutaan! Kaikki ovat korostetun hauskoja, levollisia ja ihania toisilleen,SITTEN, alkaa joulupuuronsyönti ihanine kattauksineen.
Minusta tämä on aikalailla feikkiä käyttäytymistä. Ei silti, etteikö tämä jouluaaton rauha ja joulupäivien pyhittäminen rauhalle ole hyvä asia- on tietysti, mutta tällaiseen tulisi pyrkiä myös muina vuodenpäivinä.
Minua itseäni asiassa on auttanut hyvin paljon pelkkä tiedostavuus, että elämä on rajallinen. Terveys on itse ihmiselle se kaikkein tärkein. Jos pitää elämästä yleensä. Kun ajattelee kuinka monimutkainen koneisto ihminen on ja kuinka kaikki aistit ovat valppaina niin silloin muut asiat, esim. murheet, eivät tunnukaan painavan niin paljon.
Minun onkin siten aika mahdoton joskus ymmärtää ihmisten mielenajatuksia, jotka samaan aikaan ovat hyvin sosiaalipakkoisia ts. kaikki asiat pitää olla kunnossa: työ, auto, sosiaaliset suhteet, jouluvalmistelut, raha, seksisuhteet, vaimo, rakastaja, mies , rahaa, yms. Samaan aikaan kuitenkin henkilö saattaa polttaa tai käyttää alkoholia sairasti. Karsea ristiriita! Epäilen aina tällaisten ihmisten rehellisyyttä omassa sisimmässään! Mietikääpä ihmisiä keskuudessanne.
Minua myös kauhistuttaa se hyvin räikeä ristiriita, joka kadunkulkijoittemme, varsinkin suomalaisten, päässä voi elää: Se on hirveä sääntökirja päässä esim. ilonpidon suhteen. En oikeastaan voi edes nauraa asialle koska se ei ole naurettavaa, pääosin se tympeyttää: Eli kun jotain hauskaa olisi tiedossa niin kamala valmistelu alkaa sen hauskan asian eteen joka tapahtuu jonakin kellonlyömällä. Otamme esimerkiksi Liisan, konttoritytön, joka on päässyt töistänsä. Hän ryntää R-kioskille ensin Lottomaan ja on vihaisen näköinen edellään jonottavalle miehelle. Liisa on menossa bileisiin klo 23.00 illalla ja hänellä on kiire valmistautua. Hän ei katso miestä päinkään kun mies koettaa olla kohtelias jonkun sanan kanssa. Sitten Liisa kotonaan ottaa yhteyden ystäviinsä.Samalla keskeyttää puhelunsa jonkun tärkeämmän puhelun edessä, ja käyttäytyy siten hyvin ikävästi, sitten valmistauu pukemalla bileisiin. Tiuskii äidilleen puhelimeen että nyt ei oo aikaa puhua. Kiroaa naapurin miehen hissin ovella kun naapuri on porannut seinää edellisiltana yli sovitun ajan.
Sitten Liisa on saanut ystävättären. Yhdessä he täysin ilottomasti polttavat röökiä ja katsovat kelloaan ja ottavat alustusta viinistä. Ilottomina. Ovat bussipysäkillä ja siellä joku mies jälleen koettaa jututtaa "pariskuntaa". Naiset katsovat kelloaan. Vielä ei sovi olla hauska! Tässä se on. On aika tehdä jotain! MUTTA kun se aika on aina ja kaikkialla. Nämäkin naiset menevät jee-jee-paikkaan ja siellä sitten on hauska alkamassa klo 23.00. R-kioskin mies tulee puhumaan bileissä. Naiset kikattavat jo täysillä hänen kanssaan!
Kuka on feikki? Missä menee vikaan? Tässä joku ei ole rehellinen itselleen! Ihminen kohottaa omaa verenpainettaan. Ei huomaa että me elämme joka hetki tätä elämää. Pitkä alustukseni voisi jälleen tiivistää hyvin yksinkertaiseksi ajatukseksi:
Tämä on se elämä, jota aina suunnittelet eläväsi sitten joskus!
Miettikääpä sitä te Kitinäläiset! Olen tämän vajaan puolen vuoden aikana huomannut, että teissä on eräissä hyvin virkistävää persoonallista potentiaalia vastustaa huonoja auktoriteetteja. Vaikka olen luullut olevani hyvä ihmistuntija, en ole kaikista teistä saanut selvää, mitä oikeastaan ajattelette päässänne, mutta yleisesti olen ollut positiivisesti yllättynyt sinänsä siitä absoluuttisesta fiksuudesta, jota teistä löytyy. Kuten käyrien pitääkin mennä, ja kuten tiedätte, teistä osa on tietyllä tavalla näköalattomia, noin kauniisti sanoen, mutta toiset taas saavat toistuvasti minut hyvälle tuulelle! Ja nimenomaa tuollaisella persoonallisella otteella. Okay, minä olen mies, ja olen tietyllä tavalla ärsyttänyt varmasti hieman provosoimalla juttujani ja korostamalla itseäni, mutta varmasti tiedätte, että teen oman huumorinkäsitykseni mukaan asioita ja koetan olla tarkkana etten loukkaa ketään.
Kun olen sanonut, että miehet on kateellisia, niin puhun empiirisestä kokemuksesta. Monasti mies on tietyllä tavalla uusista asioista peloissaan ja totuttu vittu-perkele-juodaan kännit-kaava halutaan voittajaksi. Ja sellainen pärjäämisjuttu. Kovakuorinen eteenpäinmeno. Naiset eivät tämänsuuntaiseen asiaan sorru. Heissä on luovuutta ja kokonaisvaltaista pehmeyttä enemmän. Miehet ovat heikoilla yhteiskunnassa usein juuri kapea-alaisen katsantokantansa vuoksi. Kärjistettynä tapauksena se kulkee kuplaa nimeltä työ-känni-akka-raha-.Ja kuolema.
Ja sama näkyy Kitinäväessäkin. Ainakin osin. Tiedän, että meissä miehissä kaikissa on ajatteleva, herkkä, haavoittuva puolemme. Se saattaa olla erittäin haavoittuva. Ja se on. Mutta kukapa mies sitä tunnustaa mielellään. Ei ole mikään ihme, että ajatuksineni tulen itse paremmin toimeen naisten ajatusmaailman kanssa, mutta tuntevat miehet ovat virkistävä asia tässä maailmassa. Ja tunnustavat miehet. Se luo uutta potentiaalia!! Ajatelkaapa Slamia! En toki häntä sen kummemmin tunne, enkä ymmärrä ollenkaan hänen kaikkea tapojaan, mutta olen varma että hän tuo tai toisi monille virkistyksen keitaan tähän maailmaan. Toisesta sukupuolesta mainitsisin Annin. En voi kuin nauraa hänen älykkäille kamalille inhottaville, ihanille, jutuilleen.
On arveluttavaa sanoa esimerkkejä. Koska monesta saisi teistä tosi mainion karrikatyyrin!

En ole Pappi, en Lukkari. Toivotan kaikille ihan oikeasti Hauskaa Joulua.
Jos harmeja ja jotkut asiat kaivelevat niin kehottaisin heti muistamaan niitä hyviä asioita, eritoten, jos terveys on kunnossa.
Nyt kokeilkaa hymyillä vaikka väkisin. Olkaa mukavia sukulaisillenne ja välttäkää yksinkertaisesti liikoja tapahtumia. Silloin vältätte myös harmeja. Itse laitan hienon kuitukuuseni päälle. Kynttilät palamaan. Eli tunnelman, ja soitan CD-levyltäni Karita Mattilan Oi Jouluyö, ja menen nukkumaan. paketoin huomenaamuna joululahjani ja menen itse sukuloimaan.
Mitäkö mietin vuoteessa? Kyllä minulla alituisesti mietinnässä on tulevaisuus, mutta aina toivonkipinän muodossa! Olen päättänyt etten elä elämääni yksin kovinkaan pitkään enää. Parinvalinta kuuluu kuitenkin niin isoihin asioihin, että sitä ei aivan rennosti voi tehdä. Se koskee kaikkeen elämässä. Terveyteen myös. Huono aviosiippa voi tuoda jopa konkreettisen syövän huonon mielenrauhan myötä.
Älkää kuitenkaan tätä pelästykö.
En nyt jaksa oikolukea kirjoitustani, mutta siinä olevat asiat kyllä ovat sinänsä "ei kovin keveitä". Ne ovat teoriaa, mutta ovat harmittavaisen lähellä mahdollisuutta tulla kaikille käytännöksi!
Toivoo Jouluaattoyönä Anno Domini 2006 Teidän JouluArskanne
:h: :llä KAIKILLE!!

P.S KOSKA olen "yrittäjä" myös toisessa ketjussa "Arskan halaukset", otan vastaan vielä halauksia. Eikä tarvitse kuiskata korvaan juuri joulua, se voi olla mitä tahansa!
Mussukka ei toki uskalla vastata liian rohkeaan kohtaan. Hän voisi laittaa vastauksen sitten kun tulee viestiin että "kerroin kiltisti Arskalle hyvät Joulua kauniisti kätellen ja hymyillen".
Mussukat ovat myös katoava luonnonvara. Heitä tulee kohdella hellästi!

Ai, että itsekäskö? Ei, vaan tämä oli se kuuluisa Loppukevennys!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: JOULUARSKAN joulu- ja yleissaarna

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olen oikeastaan lähes samaa mieltä vielä joulupäivänkin korvilla. Tosin kirjoituksessani oli tiettyä tautofoniaa liikaa.
Kyllä mä olen sitä mieltä tosiaan, et ihmisen ei pidä kasata harmittavuuksia tielleen ihan omaehtoisesti. Älkää olko liian sankareita!
Yeah. Se riittäköön tänään!
Jouluarska kaikille tänäänkin ja ...
Olen muuten oikeasti liian väsy! Mietin yhtä sanaa nanosekunnin liian pitkään! :)
Vastaa Viestiin