Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Juhani

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Ich habe einen riesigen Kugelschreiber. Mit dem Kugelschreiber will ich kämpfen, siegen oder untergehen!
NuoriDaavid

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Juhani kirjoitti:Ich habe einen riesigen Kugelschreiber. Mit dem Kugelschreiber will ich kämpfen, siegen oder untergehen!
Ich habe einen gegelkugeln in meine lederhosen.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 03.01.2007 9:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tsaari

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Wollen sie Holmenkollen
JakeBlues

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Niin. Parta on ajamatta. Tai siis ajoin sen kyllä aamulla niiltä alueilta joista kuuluu ihon näkyä, mutta varsinainen parta on siistimättä. Aiheuttaa epämiellyttäviä tunteita ruokailun yhteydessä. Tytär laittoi eilen tekstiviestin. Haluaa aloittaa sulkapallon peluun tapaamisviikonloppuina. Siis minun, isänsä, kanssa. Niin, niin. Totta kai se onnistuu. Tai voi olla että onnistuu. Eihän tässä tarvitse sovittaa yhteen kuin uusioperheen arki, työelämä, parempi puolisko, pieni lapsi, sukulaiset, unen tarve, omat sitoutumiset harrastuksiin, huomionkipeä tytär… Exä kiukuttelee, etten anna tarpeeksi huomiota omalle lapselleni. Oma lapsi?! Totta kai hän on oma lapsi. Niin on uusioperheeni lapsikin. Minä en aseta biologista sidettä henkisen siteen edelle. Minulle molemmat lapset ovat yhtä tärkeitä ja kohtelen heitä samanarvoisina. Molemmat saavat osansa huomiostani. Mutta missäs välissä hoidetaan sitä parisuhdetta? Milloin on aikaa antaa huomiota naiselleni? Tai milloin on naisellani aikaa antaa huomiota minulle? Juuri nyt tuntuu siltä ettei päivässä ole tarpeeksi tunteja, viikossa tarpeeksi päiviä. Tarinat kertovat siitä kuinka jokainen tarvitsee myös sitä omaa aikaa. Kyllä, kyllä. Se kun vain on kortilla. Ja kaikki oma aika on pois siitä laatuajasta läheisten kanssa. No tää on tätä.

Takana on mullistuksien vuosi. Yhden vuoden aikana on tapahtunut niin paljon asioita, että kun tässä uudenvuoden aattona pysähdyin mennyttä vuotta muistelemaan, niin se tuntui jopa hieman epärealistiselta. Toivonkin tälle vuodelle vähemmän tapahtumia ja enemmän aikaa keskittyä ihmisiin joita rakastan.

Tuli uusi verokorttikin. Kirottu olkoon verottaja! Hävyttömiä ennakonpidätysprosentteja tarjoilevat kansalaisille. Minä kuitenkin teen työtä sen rahan eteen. Minä! Minun työllä se raha on ansaittu. Kiroan nyt samaan hengenvetoon sen sosiaaliviranomaisen joka taannoin päätti, että minun kuuluu maksaa itseni kipeäksi elatusmaksuilla. Minun mielestä se, kuinka paljon tyttäreni perustarpeiden tyydyttämin maksaa, ei ole mitenkään sidottu minun bruttotuloihini. Ei mitenkään! Kyllä ne perustarpeet tulee hoitaa vaikka tienaisin puolet nykyisestä ansiostani. Mutta ei. Ei niin ei. Niljakkaita iilimatoja maailma tyyni.

No niin, no. Onhan se järjestettävä aikaa sulkapallolle tyttären kanssa. On, on. Tiedän sen. Minä rakastan häntä ja rakkaille on annettava laatuaikaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Niba »

Elämäni suurimmat kännit koin kahta kertaa, ensin kun synnyin ja sitten kun vuosiin en alkomaholiin koskenut ja join ensimmäisen pilsun..
Nyt eri käänny mikään..
eikä sana muunnu..
Ysköksiä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Onko joku antanna Juhanille?
Se on niin väärin!

Itse tein tänään ekat PIENET puukauppani. (sitähän riittää, ja nyt on pakko kaataa piäntä myrskytuhoaluetta)
Tulot 131 000 MIINUS vittu (homodemarivasurikommari) 28% verot miinus jotain yli kybädona uudistuskuluihin, ellen tee itse. Työtä? Minäkö??

Tilillä kuitenkin on just nyt tasan yksi euro yhdeksänkymmentäviisi senttiä. Kunnes tulee vika työkkärikorvaus, 376 eurova, ja sillä helmi-maaliskuuhun asti, jolloin mehtäyhtiö maksaa :roll:
Jatkan vanhempieni kolikkokätkön ryöväystä Karhun ostoon sinne asti.

(Psst.. antakee pilluva!!!)
Viimeksi muokannut Gattaca, 07.01.2007 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
safi

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja safi »

Gattaca kirjoitti: Itse tein tänään ekat PIENET puukauppani. (sitähän riittää, ja nyt on pakko kaataa piäntä myrskytuhoaluetta)
Tulot 131 000 MIINUS vittu (homodemarivasurikommari) 28% verot miinus jotain yli kybädona uudistuskuluihin, ellen tee itse. Työtä? Minäkö??
Ei voi muuta, kun hirvityksellä seurata tuota tilan pitoasi. Sinulla ei tunnu olevan mitään järjen hiventäkään koko touhussa. Et ole myöskään ihan vielä tainnut käsittää, ettei pelkän viljatilan pito tänäpäivänä lyö leiville, vaan lisäksi täytyy olla muutakin tuloa. Muista nyt edes sitä metsää euron kuvat silmissä kiiluen myydessäsi, ettei se kasva ihan vuodessa tai kahdessa takaisin ja käytä ne rahat siihen tilan kehittämiseen, että kykenet selviytymään lainoistasi vielä tulevinakin vuosina.
Juhani

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Gattaca kirjoitti:Onko joku antanna Juhanille?
Se on niin väärin!
Kaikkihan mulle haluaa antaa, mutta minä en kerkiä antaa kaikille. Se se vasta väärin onkin! :vihelt:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Ann »

JakeBlues kirjoitti: No niin, no. Onhan se järjestettävä aikaa sulkapallolle tyttären kanssa.
Mäkin kävin pelaamassa sulkista isin kanssa! Tosin siitä nyt ei ole aikaa kovinkaan montaa vuotta, joten sitä ei lasketa pakolliseksi isä-lapsi-tapaamisviikonlopputoiminnaksi. Pelaa siis ihmeessä, vielä kun voit. Kohta se tyttäres pelailee ihan muita pelejä, toisenlaisten isien kanssa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Juhani

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kerta se on ensimmäinenkin, kun shakissa sovitaan että häviäjä ottaa toiselta suihin/nuolee. :shock: Ja arvaatte varmaan miten tässä kävi... :D 8) :ohyeah: :hep: :cheer: :shakki: :jouden: :h: :yo:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juhani kirjoitti:Kerta se on ensimmäinenkin, kun shakissa sovitaan että häviäjä ottaa toiselta suihin/nuolee. :shock: Ja arvaatte varmaan miten tässä kävi...
Tasapeli?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

safi kirjoitti: Ei voi muuta, kun hirvityksellä seurata tuota tilan pitoasi. Sinulla ei tunnu olevan mitään järjen hiventäkään koko touhussa. Et ole myöskään ihan vielä tainnut käsittää, ettei pelkän viljatilan pito tänäpäivänä lyö leiville, vaan lisäksi täytyy olla muutakin tuloa. Muista nyt edes sitä metsää euron kuvat silmissä kiiluen myydessäsi, ettei se kasva ihan vuodessa tai kahdessa takaisin ja käytä ne rahat siihen tilan kehittämiseen, että kykenet selviytymään lainoistasi vielä tulevinakin vuosina.
En antanna aihetta tuollaseen hirvittelyyn.
Tilanne vaan että pakko myydä puita. Myrskytuhoalue ja sen vieressä välittömästi uhanalaiset paikat. Metsänhoitoyhdistyksen setä suositteli niitä. Vaihdoin tosin mäyränpesämäen :D toiseen leimikkoon, sellaseen kiireellisesti hakkuukypsään. Rahaa tarviin paitsi syömiseen myös just maatalouspuolta varten. "Firman" kassahan on näet tyhjä. Kunnes enoni delaa siis. Just sukupolvenvaihdokseen sopii ajoittaa tuollainen vähän isompi puukauppa. Hirvittää kyllä kaataa. Tulee perisuomalainen kauhu metsien loppumisesta, mutta metsätaloussuunnitelman katselu kummasti rauhoittaa :D

Peltopuolella on hengähdysaikaa kun ex-vuokralainen haluaa korjata syksyllä kylvämänsä rukiin urakoitsijana. Toisaalta rohmuaa ison osan maataloustuestani sitten. Vähän pakko tuo järjestely, koska konekantani vaatii täysremonttia ja ehkä uusimistakin. Siihen syysrukiiseen tarvittavaa pintalannoituskonettakaan ei ole, joten ex-vuokralainen hoitaa lannoituksenkin. Metsäraha on siis nyt välttämätöntä kuluihin. Peltotukirumba alkaa joskus maaliskuussa, siitä en ymmärrä vielä.

Huolestuttavaa muuten että minun verorahoillani elätetään sitten minunkaltaisiani pummeja!! Onko se muka oikein? Ja nyt olen itse helmi-maaliskuulle sen köyhäinapuni jämien varassa. On laskuja joita en vielä pysty maksamaan, ei mitään tuloja. Karhua perkele!!
Viimeksi muokannut Gattaca, 07.01.2007 16:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gattaca kirjoitti:Tulee perisuomalainen kauhu metsien loppumisesta, mutta metsätaloussuunnitelman katselu kummasti rauhoittaa
Varaudu siihen, että myrskyt ovat jokavuotinen vieras eikä niitä paljoa metsänhoitosuunnitelmat kiinnosta.

Pitkällä tähtäimellä varaudu ilmaston lämpenemiseen ja havupuiden kasvuolosuhteiden heikkenemiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Bluntly kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Tulee perisuomalainen kauhu metsien loppumisesta, mutta metsätaloussuunnitelman katselu kummasti rauhoittaa
Varaudu siihen, että myrskyt ovat jokavuotinen vieras eikä niitä paljoa metsänhoitosuunnitelmat kiinnosta..
No siksi se riskialue kannattikin kaataa nyt eikä korjata vasta kaatuneena.

Sitäpaitsi puun hinnat on nyt korkealla.
Bluntly kirjoitti: Pitkällä tähtäimellä varaudu ilmaston lämpenemiseen ja havupuiden kasvuolosuhteiden heikkenemiseen.
Ja viljasatojen kaksinkertaistumiseen täällä ja aavikoitumiseen etelä-euroopassa :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Bluntly kirjoitti: Pitkällä tähtäimellä varaudu ilmaston lämpenemiseen ja havupuiden kasvuolosuhteiden heikkenemiseen.
Sit koristellaankin joulupalmuja.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Juhani

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Bluntly kirjoitti:
Juhani kirjoitti:Kerta se on ensimmäinenkin, kun shakissa sovitaan että häviäjä ottaa toiselta suihin/nuolee. :shock: Ja arvaatte varmaan miten tässä kävi...
Tasapeli?
Muutenhan en tietenkään tällaiseen henkilökohtaiseen kysymykseen vastaisi, mutta päivän horoni sanoo:

"Aurinko ja Merkurius merkissäsi antavat lisää pontta ja uskottavuutta kaikille tänään esittämillesi asioille ja mielipiteille. Nyt kannattaa puhua suu puhtaaksi ja katsoa sitten kuinka hyvään malliin asiat järjestyvät. "

Shakkimatti tuli. Minä en nuollut.

:twisted:
JakeBlues

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Ann kirjoitti:Pelaa siis ihmeessä, vielä kun voit. Kohta se tyttäres pelailee ihan muita pelejä, toisenlaisten isien kanssa.
Niinpä. Jos (ja kun) yksikin Teenage Mutant Ninja Turtle eksyy meidän oven taakse kyselemään kauniin ja ihanan tyttäreni perään, niin hänelle luvassa todellinen inferno. Piina alkaa sanoin; ”tule toki peremmälle, jutellaan…”. Se on kylmä päivä helvetissä kun annan tyttäreni juosta yhdenkään lökäpöksyisen kulmakunnan keisarin kanssa ostareilla.

Tästä tulikin mieleeni kuolematon iskulausen kultaiselta 80-luvulta: "Do you wanna ride my Monkey?". Toimi.
NuoriDaavid

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gattaca kirjoitti:
Huolestuttavaa muuten että minun verorahoillani elätetään sitten minunkaltaisiani pummeja!! Onko se muka oikein?
:lol:

Näkökulma muuten muuttuu hyvin joustavasti. Muutama vuosi sitten kun omistin venäläisten öljy-yhtiöiden osakkeita, niin olin vilpittömän iloinen aina, kun uutisoitiin öljyn hinnan noususta. Nyt en.
MarthaFucowski

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja MarthaFucowski »

Mietin pitäiskö muuttaa asumaan parhaan ystäväni kanssa. Kämppis ilmoitti eilen lähtevänsä vittuun täältä. Muuttaa miehelleen. Bestis sanoo ehkää, koska vuokransa on kallis ja yksin asuminen tylsää.
Yhdessä asuminen voi olla raskasta ystävyydelle, varsinkin kun kysessä on mies. Minulla ei ennen ole ollut miestä oikeana ystävänä.
Teen aina jotain tyhmää ja harkitsematonta. Tätä en haluaisi mokata, mutta toisaalta me ollaan muutenkin aina yhdessä, joten ei kai se niin vitusti asiaa muuttaisikaan. Ja sen kanssa olisi ihan järettömän hauskaa asua.

...mutta sitten kerronkin vain, että olin eilen illalla kuumeessa, mutta tänään reippaana koulussa eikä olo ole kummempi. Taidan olla terästä.
slam

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja slam »

onko runoilu sanoilla laulamista? vai miten voisi muuten välittää kirkumiseni diccisonin tahdittamana.
Juhani

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Juhani »

slam kirjoitti:onko runoilu sanoilla laulamista? vai miten voisi muuten välittää kirkumiseni diccisonin tahdittamana.
Kuka on diccison?

Muita näin aamutuimaan mieleen nousevia dilemmoja:

Tuleeko tänään kakka?
Joisiko illalla oluen?
Mikä on Stephen Hawkingin terveydentila ja ehtiikö hän saada uuden teoriansa valmiiksi?
Tuleeko tänään kakka?
Ottaisiko vielä toisenkin oluen illalla?
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Matrha F:lle : Jos muutatte yhteen miesystäväsi kanssa, kandee sopia käytännön jutuista, ettei käy tilannetta jossa ukkeli delegoi ruuanlaittopuuhia tai muuta vastaavia omavastuuhommiansa sulle. Kaiken varalta. Omat jutut omina. Mulla ei ole kokemusta tosta, mutta tuli näin vain mieleen. Kyynisesti torstaina.

Ei kysymyksiä esitettävänä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kysely mihin minua koskee tänään eniten?

Päähän? (too obvious)
Käteen?
Siihen? (related with upwards)
Polveen? (klonkkujalkani on ihan Jaskari)
Kyynärpäähän? (olen aina ekana dösässä)
Silmään? (joku on eri mieltä asiasta kanssani)
Poskeen? (joku on hyvin paljon eri mieltä)
Hampaaseen? (joku on täysin eri mieltä)
Summa summarum, aina sattuu! ja tapahtuu..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja Niba »

HellBell kirjoitti:Matrha F:lle : Jos muutatte yhteen miesystäväsi kanssa, kandee sopia käytännön jutuista, ettei käy tilannetta jossa ukkeli delegoi ruuanlaittopuuhia tai muuta vastaavia omavastuuhommiansa sulle. Kaiken varalta. Omat jutut omina. Mulla ei ole kokemusta tosta, mutta tuli näin vain mieleen. Kyynisesti torstaina.

Ei kysymyksiä esitettävänä.
Minä sanon, ettei kannata. Muuttaa yhteen, koska tarjoaa mahdollisuuden muuttaa erikseen
Pyyhin Netikettiin..
MarthaFucowski

Re: Kun tekee mieli kirjoittaa Kitinään

Viesti Kirjoittaja MarthaFucowski »

Niba kirjoitti:
Minä sanon, ettei kannata. Muuttaa yhteen, koska tarjoaa mahdollisuuden muuttaa erikseen
Selityksessäsi ei ollu järjen hiventäkään -jälleen kerran. ...mutta joka tapauksessa en usko että käytännön ongelmia tulisi. Ollaan niin samanlaisia aivoiltamme ja luonteeltamme, että välillä hirvittää kun tuntuu siltä, että se voi lukea mun ajaukset.
Joka tapauksessa, ei sitä nyt vielä ole päätetty. Saattaa myös olla, että mun kämppikseksi tulee yks tyttökaveri, joka on tosi mahtava ja räyhäkäs sekin.
Vastaa Viestiin